Kuinka korkeille E sekoituksille N55 vakio HPFP tyypillisesti riittää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M135i / M235i -kokemuksia
Collapse
X
-
Originally posted by BMW View PostKuinka korkeille E sekoituksille N55 vakio HPFP tyypillisesti riittää?
Tuosta löytyi vielä juttu tuosta B58 pumpun käyttämisestä N55, kannattaa tsekata jos kiinnostaa pikku upgrade..
Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
Suzuki GSX-R 1000 -07
Ex. M140i -17
Ex. 430D -14
Ex. F20 M135i -15
Comment
-
-
Originally posted by 4llu- View PostTäällä kanssa polttelisi Pure800 B58 on hyvä kun pystyy käyttämää uuden supran/z4 eli B58TU:n HPFP:tä, pääsee vähän halvemmalla kun noiden dorch, xdfi yms kanssa.. Tuo TU HPFP ei maksa uutenaakaan kun tonnin luokkaa. Mun mielestä N55 pystyy myös käyttämään B58 HPFP:tä, niitäkin löytyy esim ebaysta halvalla niin kannattaa tutkia voisko sellanen jopa riittää. Mä oon miettinyt tota Z4 HPFP hankkimista niin voi olla että iteltä jää B58 HPFP sitten yli.
1200$ on toi stage 1 dorch, tehoa kuitenkin 10% enemmän kuin TU pumpussa.
Originally posted by *makke* View PostTaitaa noilla kaikilla vakiopumpuilla loppua hönkä aika äkkiä viinalla ajettaessa.
Tässä vähän noiden tehoja:
HDP5 (Stock N55) 0.837 cc/rev
HDP5 Evo (Stock B58) 0.897
HDP6 (Stock B58TU) 1.107
Dorch Engineering Stage 1 1.221
Dorch Engineering Stage 2 1.465
Originally posted by BMW View PostKuinka korkeille E sekoituksille N55 vakio HPFP tyypillisesti riittää?Last edited by Tommix; 11-03-2020, 23:07.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Stage2 LPFP pumppu on todella helppo itsekin modata sinne alkuperäiseen F sarjan äpäriin. Tullut näitä muutama tehtyä. Hommaa vaan Walbron 450 E85 pumpun ja laittaa sen sinne alkuperäisen pumpun tilalle. Se rinkula missä alkuperäinen pumppu on kiinni tarvii vain halkaista kun Walbro 450 on paksumpi, samoin se metallinen kiristysrengas halki niin mahtuu Walbroon.
Sama letku käy Walbroon ja sähköjohto tarvii katkaista ja liittää Walbroon.
Walbroon sopii se alkuperäinen pohjasihtikin suoraan.
Tarvii myös hommata oma avain siihen tankin luukun kiristysrenkaaseen. Niitä saa Ebaysta tilattua joillakin kympeillä. Työn tekee 2 tunnissa.
Ei kannata siis maksaa 650 taalaa Fuel It pumpusta ilman panttia kun Walbron 450 saa 150€.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostMinkälaisilla ahtopaineilla nuo 20%-30% kartat on?Last edited by Tommix; 12-03-2020, 17:06.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostHyvin nuo N55 antaa tehoa jo noilla 17 psi paineillaKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Lisää Poweria M140i
Nyt on autossa Wagner Tuning (CAT200cel) downpipe + Mosselmann Stage3 + BMS intake asennetttuna. Työn teetin Schmiedmann:lla, koska siellä on mm. Mosselmann:in edustus. Itsellä ei ole myöskään käytännön mahdollisuuksia toteuttaa sitä. Ihan ensi puraisu on hyvä. Auto toimii moitteetomasti, eikä ainakaan vielä ole ilmennyt mitään vikakoodeja ym.
Tuon 420-440hv saavuttaminen selkeästi vaatii ns. olosuhteita, mutta olen ne saanut ulosmitattua auton teho näytön mukaan. Varmasti sieltä saa aina 400-420hv,auton tehon näytön mukaan. Max. vääntö asettuu toistettaessa 570-600Nm alueelle
Kun kelit paranee ja testi kilometrit karttuvat laitan tarkempaa analyysia.Ex: M140i xDrive /17
Comment
-
-
Originally posted by Jussi140i View PostNyt on autossa Wagner Tuning (CAT200cel) downpipe + Mosselmann Stage3 + BMS intake asennetttuna. Työn teetin Schmiedmann:lla, koska siellä on mm. Mosselmann:in edustus. Itsellä ei ole myöskään käytännön mahdollisuuksia toteuttaa sitä. Ihan ensi puraisu on hyvä. Auto toimii moitteetomasti, eikä ainakaan vielä ole ilmennyt mitään vikakoodeja ym.
Tuon 420-440hv saavuttaminen selkeästi vaatii ns. olosuhteita, mutta olen ne saanut ulosmitattua auton teho näytön mukaan. Varmasti sieltä saa aina 400-420hv,auton tehon näytön mukaan. Max. vääntö asettuu toistettaessa 570-600Nm alueelle
Kun kelit paranee ja testi kilometrit karttuvat laitan tarkempaa analyysia.
Noita auton "tehonäyttöjä" ei kannata liian tosissaan tuijottaa, ne ovat vain laskennallisia lukemia ja kiva ominaisuus Idrivessä, oikea dynopenkki sitten kertoo mitä auto todellisuudessa tuottaa.Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
Suzuki GSX-R 1000 -07
Ex. M140i -17
Ex. 430D -14
Ex. F20 M135i -15
Comment
-
-
Originally posted by 4llu- View PostAuto varmasti muuttui todella paljon jos oli ennen tuota täysin vakio! Nämä B58 koneet ns. Heräävät henkiin ohjelmoinnin myötä
Noita auton "tehonäyttöjä" ei kannata liian tosissaan tuijottaa, ne ovat vain laskennallisia lukemia ja kiva ominaisuus Idrivessä, oikea dynopenkki sitten kertoo mitä auto todellisuudessa tuottaa.
Joo, en tietenkään pidä auton teho/vääntö näyttöä minään fakta tietona. Mutta se on ihan kivaa referenssiä, siihen miltä takapuolen alla tuntuu. Samoin kun vertaa siihen, kun auto oli vakio
Tosin ei ole Dynotkaan 100%, eri Dynot voivat antaa todella poikkeavia tuloksia toisiinsa nähden, johtuen eri muutujista joita pitäisi aina huomioida.
Mutta hyvältä tuntuu Mosselmann:in ohjelma, on tasainen tehon tuotto, joka vetää hyvin läpi alueen, tehon noustessa punaviivalle. Samoin vääntökäyrä on laakea, helposti toistettava huippuvääntöineen
Kesärenkaita ja Kesää odotelessa . .
Ex: M140i xDrive /17
Comment
-
-
Originally posted by Jussi140i View PostJoo, en tietenkään pidä auton teho/vääntö näyttöä minään fakta tietona. Mutta se on ihan kivaa referenssiä, siihen miltä takapuolen alla tuntuu. Samoin kun vertaa siihen, kun auto oli vakio
Tosin ei ole Dynotkaan 100%, eri Dynot voivat antaa todella poikkeavia tuloksia toisiinsa nähden, johtuen eri muutujista joita pitäisi aina huomioida.
Mutta hyvältä tuntuu Mosselmann:in ohjelma, on tasainen tehon tuotto, joka vetää hyvin läpi alueen, tehon noustessa punaviivalle. Samoin vääntökäyrä on laakea, helposti toistettava huippuvääntöineen
Kesärenkaita ja Kesää odotelessa . .
Itselläkin on tulossa tekniikkapuolelle vähän päivitystä, tavoitteena ajaa kesällä varttimaili alle 11sHarraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
Suzuki GSX-R 1000 -07
Ex. M140i -17
Ex. 430D -14
Ex. F20 M135i -15
Comment
-
-
Originally posted by 4llu- View PostJoo totta on että dynoissakin on isoja heittoja kyllä tuloksissa! Pääasia että takamus huomaa eron ja meno maistuu taas entistä enemmän
Itselläkin on tulossa tekniikkapuolelle vähän päivitystä, tavoitteena ajaa kesällä varttimaili alle 11s
Mahtavaa ! Autohan näyttää jo ulkoisesti todella hyvältä/valmiilta.
Toi alle 11s varttimaili on kiven kova.
Siihen kun pääsee, alkaa "tippumaan" erittäin kovia vakio autojaEx: M140i xDrive /17
Comment
-
-
Originally posted by 4llu- View PostJoo totta on että dynoissakin on isoja heittoja kyllä tuloksissa! Pääasia että takamus huomaa eron ja meno maistuu taas entistä enemmän
Itselläkin on tulossa tekniikkapuolelle vähän päivitystä, tavoitteena ajaa kesällä varttimaili alle 11sKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment