Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5403
    • S:t Karins

    Originally posted by TKb View Post
    Terve. Minkälaisia teholukemia porukka saanut ilman turbo ja polttoainejärjestelmän muutoksia? Ja mihin asti vakio turbo riittää ja milloin polttoainejärjestelmä loppuu?
    Penkitin (N54) vakio-osilla vain MHD Stage 2+ koneessa ja E98:lla 398 hv.
    Vakioturbot loppuu 460 hv:n
    Tuon yli kun mennään tehotavotteissa, niin viimeistään pitää polttoainepuolta alkaa päivittämään.
    Täällä juttua N54:n virittämisestä:

    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • TKb
      Bimmer Rookie
      • Dec 2012
      • 54
      • Vantaa

      N55 konetta meinasin. Milloin loppuu turbo ja milloin polttoainejärjestelmä? Mihin lukemiin porukka päässy esim. Downpipe, välijäähdytin, bms intake, jb4/mhd, chargepipe, putkisto.


      Originally posted by Tommix View Post
      Penkitin (N54) vakio-osilla vain MHD Stage 2+ koneessa ja E98:lla 398 hv.
      Vakioturbot loppuu 460 hv:n
      Tuon yli kun mennään tehotavotteissa, niin viimeistään pitää polttoainepuolta alkaa päivittämään.
      Täällä juttua N54:n virittämisestä:

      https://www.btcf.fi/forum/showthread...ht=N54+viritys
      Bmw 135is e82 M-sport - 13

      -------------------------------------------------------------
      Bmw x5 e70 M-sport -08
      mw 335d e91 M-sport -09
      mw 120d e87 M-Sport -07
      Bmw 335i e91 M-Sport alpinweiss -08
      Bmw 635 csi e24 -84

      Comment

      • JHe
        BTCF Member
        • Oct 2016
        • 184
        • Vantaa

        Originally posted by TKb View Post
        N55 konetta meinasin. Milloin loppuu turbo ja milloin polttoainejärjestelmä? Mihin lukemiin porukka päässy esim. Downpipe, välijäähdytin, bms intake, jb4/mhd, chargepipe, putkisto.

        Downpipe ilman katalysaattoria, isompi cooleri, vakio intake, chargepipe, vakio putkisto, MHD stage 2+ 98E:llä 431 hv ja vääntöä oli jotain 620-630 Nm.
        E46 M3

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2084
          • Naantali

          Originally posted by JHe View Post
          Downpipe ilman katalysaattoria, isompi cooleri, vakio intake, chargepipe, vakio putkisto, MHD stage 2+ 98E:llä 431 hv ja vääntöä oli jotain 620-630 Nm.
          Kyseessä lienee EWG malli, PWG ei ihan noihin pääse, mikä noissa E sarjan 135 on käytössä ja alkupään m135.
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • BMW
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 3822
            • California

            Originally posted by JHe View Post
            Downpipe ilman katalysaattoria, isompi cooleri, vakio intake, chargepipe, vakio putkisto, MHD stage 2+ 98E:llä 431 hv ja vääntöä oli jotain 620-630 Nm.

            Missä penkitetty? Ihmiset penkittää niin erilaisia numeroita että itse uskon suurimman syyn heittoon olevan penkkien väliset erot. Ja tarkoitus ei ole siis ottaa nyt kantaa siihen että paljonko milläkin konoonpanolla pitäisi löytyä
            Last edited by BMW; 09-03-2020, 16:48.
            P
            R
            N
            D

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5403
              • S:t Karins

              Originally posted by TKb View Post
              N55 konetta meinasin. Milloin loppuu turbo ja milloin polttoainejärjestelmä? Mihin lukemiin porukka päässy esim. Downpipe, välijäähdytin, bms intake, jb4/mhd, chargepipe, putkisto.
              Ai niin, sulla on N55 mosalla .
              Yllä mainituilla vireillä 400 hv:n saakka voi päästä vakio turbolla/polttoainepuolella. Customsoftalla ahtoja nostamalla kriittisiin pakopaineisiin voi 420 hv irrota.
              400 hv:n jälkeen vaatii sitten jo stage 2 tai 3 turbon ja PI:n + Stage 2 tai 3 LPFP.
              Alkupään N55:ssa on vissiin sama HPFP kuin N54, joten siihen ei taida kunnon päivitys pumppua olla?
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • 4llu-
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1058
                • Esbo

                Originally posted by Tommix View Post
                Ai niin, sulla on N55 mosalla .
                Yllä mainituilla vireillä 400 hv:n saakka voi päästä vakio turbolla/polttoainepuolella. Customsoftalla ahtoja nostamalla kriittisiin pakopaineisiin voi 420 hv irrota.
                400 hv:n jälkeen vaatii sitten jo stage 2 tai 3 turbon ja PI:n + Stage 2 tai 3 LPFP.
                Alkupään N55:ssa on vissiin sama HPFP kuin N54, joten siihen ei taida kunnon päivitys pumppua olla?
                Jotkut on käyttäneet N55 kanssa B58 HPFP:tä päivityksenä, itseltäkin sellainen voisi olla jäämässä ylimääräiseksi jos jollain on tarvetta..
                Last edited by 4llu-; 09-03-2020, 20:58.
                Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                Suzuki GSX-R 1000 -07

                Ex. M140i -17
                Ex. 430D -14
                Ex. F20 M135i -15

                Comment

                • JHe
                  BTCF Member
                  • Oct 2016
                  • 184
                  • Vantaa

                  Originally posted by miyli View Post
                  Kyseessä lienee EWG malli, PWG ei ihan noihin pääse, mikä noissa E sarjan 135 on käytössä ja alkupään m135.
                  Kyllä juuri näin.


                  Originally posted by BMW View Post
                  Missä penkitetty? Ihmiset penkittää niin erilaisia numeroita että itse uskon suurimman syyn heittoon olevan penkkien väliset erot. Ja tarkoitus ei ole siis ottaa nyt kantaa siihen että paljonko milläkin konoonpanolla pitäisi löytyä
                  Motorbitillä.



                  MHD stage 2+ E20 kartalla ajoin 11,9 / 188 kmh, tällä ei penkitetty. Tuolla 98E kartalla 0,1 sekuntia varttimaililla hitaampi samana päivänä.
                  E46 M3

                  Comment

                  • BMW
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 3822
                    • California

                    Originally posted by JHe View Post
                    Kyllä juuri näin.



                    Motorbitillä.



                    MHD stage 2+ E20 kartalla ajoin 11,9 / 188 kmh, tällä ei penkitetty. Tuolla 98E kartalla 0,1 sekuntia varttimaililla hitaampi samana päivänä.
                    Loppunopeus viittaa siihen että hyvin ollu vetoa koneessa
                    P
                    R
                    N
                    D

                    Comment

                    • JHe
                      BTCF Member
                      • Oct 2016
                      • 184
                      • Vantaa

                      Originally posted by BMW View Post
                      Loppunopeus viittaa siihen että hyvin ollu vetoa koneessa

                      No nälkä kasvaa syödessä. Vähän itseäkin kiinnostaa tuo HPFP ja stage 2 ahdin, mutta jotenkin vaikea itselle perustella noin isoa rahaa käyttöauton viritykseen. :think
                      E46 M3

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2084
                        • Naantali

                        Originally posted by BMW View Post
                        Loppunopeus viittaa siihen että hyvin ollu vetoa koneessa
                        No miten sen nyt ottaa :think yleensä 11.9 varttimailin ajan loppunopeudet on yli 200 km/h. Tässä nähdään nelarin etu ajassa ja loppunopeudesta se syö vauhtia. Enkä tarkoita tällä että eikö vetoa olisi hyvin ollut koneessa

                        Mulla esim. Aiempi 335 jossa 600hv varttimaili 11.8 ja loppunopeus 205 km/h.
                        Eli tässä nähdään pidon merkitys kun 430hv menee samaan aikaan mutta loppunopeudessa eroa 17km/h.
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • JHe
                          BTCF Member
                          • Oct 2016
                          • 184
                          • Vantaa

                          Originally posted by miyli View Post
                          Mulla esim. Aiempi 335 jossa 600hv varttimaili 11.8 ja loppunopeus 205 km/h.
                          Eli tässä nähdään pidon merkitys kun 430hv menee samaan aikaan mutta loppunopeudessa eroa 17km/h.

                          Näinhän se on. Tämmöinen samoilla virellä takavetoisena alkaa olla jo siinä 1/8 mailin kohdalla nopeuden puolesta edellä, mutta jää niin paljon lähdössä, että ei ehdi kiriä maaliin kiinni.
                          E46 M3

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5403
                            • S:t Karins

                            Originally posted by JHe View Post
                            No nälkä kasvaa syödessä. Vähän itseäkin kiinnostaa tuo HPFP ja stage 2 ahdin, mutta jotenkin vaikea itselle perustella noin isoa rahaa käyttöauton viritykseen. :think
                            Mulla kans polttelis TTE550 turbo + Dorch Stage 2 HPFP
                            Mut 4 k€ pitäis kuvetta kaivaa...
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • 4llu-
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1058
                              • Esbo

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Mulla kans polttelis TTE550 turbo + Dorch Stage 2 HPFP
                              Mut 4 k€ pitäis kuvetta kaivaa...
                              Täällä kanssa polttelisi Pure800 B58 on hyvä kun pystyy käyttämää uuden supran/z4 eli B58TU:n HPFP:tä, pääsee vähän halvemmalla kun noiden dorch, xdfi yms kanssa.. Tuo TU HPFP ei maksa uutenaakaan kun tonnin luokkaa. Mun mielestä N55 pystyy myös käyttämään B58 HPFP:tä, niitäkin löytyy esim ebaysta halvalla niin kannattaa tutkia voisko sellanen jopa riittää. Mä oon miettinyt tota Z4 HPFP hankkimista niin voi olla että iteltä jää B58 HPFP sitten yli.
                              Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                              Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                              Suzuki GSX-R 1000 -07

                              Ex. M140i -17
                              Ex. 430D -14
                              Ex. F20 M135i -15

                              Comment

                              • *makke*
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 884
                                • Klaukkala

                                Taitaa noilla kaikilla vakiopumpuilla loppua hönkä aika äkkiä viinalla ajettaessa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎