Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi M2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Piimerfriik
    replied
    Originally posted by JakkeriJii View Post
    Totta, juuri näin. Ehkä oli liian voimakkaasti sanottu, mutta selittänee erot kuitenkin ja onhan tuossa melko monta olennaista palikkaa.

Saas nähdä muuten, saadaanko minkälaisia eroja tulevaan CS:aan... vähän mietityttää jääkö torsoksi muiden kuin ulkonäkömodifikaatioiden osalta. Kaikki perus MP-härpäkkeet tietysti hiilikuitukonepeltiä, -kattoa, -fendereitä, -takaluukkua myöten sekä M4 CS tehokartta, mutta mitä muuta voi odottaa? :think

Oletko muuten Piimerfriik tyytyväinen kulkuun omien modaustesi jälkeen? Mihin tullut eniten muutosta käytännössä?
    Juu, tuskin muuta tulee kuin hiilikuituhärpäkkeet, ja uudet carbon ceramic jarrut. Muutokset toki riippuu myös tuleeko auto olemaan CS vai CSL.

Joo olen ollut, hirveästihän näistä ei saa irti kun vakionakin jo hyvin jerkkua, mutta kyllä se paremmin hyökkää Joku 0-100 nyt ei muutu mihinkään suuntaan, mutta 4 ja 5 vaihteella eron huomaa kyllä. 100-200km/h menee noin 9,5-9,7s dragylla mitattuna. Varmaan menis vielä paremmin kun heivais aftermarket intaken pois ja laittas vakion tilalle.

Leave a comment:

• JakkeriJii
    replied
    Originally posted by Piimerfriik View Post
    No M2:ssa on eri kampiakseli, kiertokanki ja männänrenkaat lainattu S55:sta. Myös erillinen öljynjäähdytin on siellä, ja pari muuta kivaa juttua, mutta en nyt sanoisi, että on lähempänä S55 moottoria kuin muita N55 moottoreita
    Totta, juuri näin. Ehkä oli liian voimakkaasti sanottu, mutta selittänee erot kuitenkin ja onhan tuossa melko monta olennaista palikkaa.

Saas nähdä muuten, saadaanko minkälaisia eroja tulevaan CS:aan... vähän mietityttää jääkö torsoksi muiden kuin ulkonäkömodifikaatioiden osalta. Kaikki perus MP-härpäkkeet tietysti hiilikuitukonepeltiä, -kattoa, -fendereitä, -takaluukkua myöten sekä M4 CS tehokartta, mutta mitä muuta voi odottaa? :think

Oletko muuten Piimerfriik tyytyväinen kulkuun omien modaustesi jälkeen? Mihin tullut eniten muutosta käytännössä?
    Last edited by JakkeriJii; 23-10-2018, 01:48. Reason: added random stuff

Leave a comment:

• Piimerfriik
    replied
    Originally posted by JakkeriJii View Post
    Hmm.. tuota.. M2:n N55 ei ole lähimainkaan sama kuin muissa koreissa. Siellä on vaihdettu osaa vaikka kuinka.. Itse asiassa M2 N55 on lähempänä S55:ta kuin muissa malleissa olevaa N55:ta. BMW:n omassa teknisessä koulutusoppaassa on käyty kaikki nämä erot läpi. Jostain kv-forumeilta löytyy...

Fiiliksen perusteellahan näissä autohommissa mennään, mutta silti faktat on faktoja. En nyt halua puolustella mitään tai ketään, ja vaikka esim. M240i:ikin on ihan loistava auto, on M2 N55 ihan eri peli. Eikä erot jää pelkään moottoriin ja ulkonäköön... M2 S55 vielä ehkä hitusen parempi, mutta melko pieneksi erot käytännön ajossa jää (molempia nyt ajaneena). Jos pitäisi valita ensimmäistä kertaa M2 N55 ja S55 välillä, niin varmaan päätyisi S:aan, mutta kun on N jo olemassa, niin ero ei ole niin suuri, että kokisi tarvetta vaihtaa. Ja kunnon ääni on aina ääni...
    No M2:ssa on eri kampiakseli, kiertokanki ja männänrenkaat lainattu S55:sta. Myös erillinen öljynjäähdytin on siellä, ja pari muuta kivaa juttua, mutta en nyt sanoisi, että on lähempänä S55 moottoria kuin muita N55 moottoreita

Leave a comment:

• JakkeriJii
    replied
    Hmm.. tuota.. M2:n N55 ei ole lähimainkaan sama kuin muissa koreissa. Siellä on vaihdettu osaa vaikka kuinka.. Itse asiassa M2 N55 on lähempänä S55:ta kuin muissa malleissa olevaa N55:ta. BMW:n omassa teknisessä koulutusoppaassa on käyty kaikki nämä erot läpi. Jostain kv-forumeilta löytyy...

Fiiliksen perusteellahan näissä autohommissa mennään, mutta silti faktat on faktoja. En nyt halua puolustella mitään tai ketään, ja vaikka esim. M240i:ikin on ihan loistava auto, on M2 N55 ihan eri peli. Eikä erot jää pelkään moottoriin ja ulkonäköön... M2 S55 vielä ehkä hitusen parempi, mutta melko pieneksi erot käytännön ajossa jää (molempia nyt ajaneena). Jos pitäisi valita ensimmäistä kertaa M2 N55 ja S55 välillä, niin varmaan päätyisi S:aan, mutta kun on N jo olemassa, niin ero ei ole niin suuri, että kokisi tarvetta vaihtaa. Ja kunnon ääni on aina ääni...

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by Chris Sharma View Post
    eikö nää foorumit oo sitä varten, että vatuloidaan, häh?
    On juurikin näin .

Leave a comment:

• Chris Sharma
    replied
    Originally posted by juxo View Post
    Kauheeta vatulointia, ostaa jos tykkää ja jättää ostamatta jos ei tykkää

eikö nää foorumit oo sitä varten, että vatuloidaan, häh?

Leave a comment:

• Piimerfriik
    replied
    Originally posted by juxo View Post

Leave a comment:

• juxo
    replied

Leave a comment:

• BFI18
    replied
    tupla...

Leave a comment:

• BFI18
    replied
    Originally posted by Chris Sharma View Post
    Niin, nythän jatkossa kaikki M2:set on S55 koneella, joten tuo asia on kunnossa.

Omasta mielestä M2 on aivan eri planeetalla ajettavuudeltaan kuin M135i tai 335i. Sitä paitsi nuo 70+k maksavat autot ovat hyvin vähän ajettua ja autojen hinnat tuppaavat putoamaan kun niillä ajetaan. En ihan ymmärrä, miten voi verrata 20tkm ja 200tkm ajettuja autoja ja sanoa, että miksi toinen maksaa vain 20keur.
    Kaikki M2:t on nykyään S55- koneella, se oli tiedossa.

On varmasti erilainen ajaa siitä ei ollutkaan epäilystä, että ajettavudessa olisi vikaa, päinvastoin. Lähinnä siitä oli kyse, kun käytetty M2 makssa sen 75 k€ alkaen, joka on lähellä silloisen uuden M2:n hintaa ja se on liikaa, koska S-moottoristen F8x hinnat alkaa olla samalla tontilla.
    En tiedä mihin mun viestissä viittaat vertailua 20tkm ja 200tkm autoista.
    Last edited by BFI18; 05-10-2018, 07:44.

Leave a comment:

• Chris Sharma
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post
    Samoilla linjoilla. M2 ulkonäkö ja ajettavuus varmasti kunnossa, ei epäilystä.
    N55 on mainio moottori. Mutta alkaen 75k€ käytetystä M2:sta on liikaa, sillä rahalla tarttis olla jo jotain speciaalia, kuten S-moottori. M3/M4 S55 moottorilla houkuttaa minua aivan eri lailla ja hinnatkin alkaa olla lähellä toisiaan.
    Niin, nythän jatkossa kaikki M2:set on S55 koneella, joten tuo asia on kunnossa.

Omasta mielestä M2 on aivan eri planeetalla ajettavuudeltaan kuin M135i tai 335i. Sitä paitsi nuo 70+k maksavat autot ovat hyvin vähän ajettua ja autojen hinnat tuppaavat putoamaan kun niillä ajetaan. En ihan ymmärrä, miten voi verrata 20tkm ja 200tkm ajettuja autoja ja sanoa, että miksi toinen maksaa vain 20keur.

Leave a comment:

• BFI18
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Moni puolustelee N55-moottoria, eikä siinä varmaan mitään vikaa olekaan, mutta kyllä mua ainakin karvastelis maksaa 75k€ M2:sta, kun 20k€ saa auton samalla moottorilla.
    Samoilla linjoilla. M2 ulkonäkö ja ajettavuus varmasti kunnossa, ei epäilystä.
    N55 on mainio moottori. Mutta alkaen 75k€ käytetystä M2:sta on liikaa, sillä rahalla tarttis olla jo jotain speciaalia, kuten S-moottori. M3/M4 S55 moottorilla houkuttaa minua aivan eri lailla ja hinnatkin alkaa olla lähellä toisiaan.

Leave a comment:

• Bullitt
    replied
    Olen ajanut, ja hieno autohan se on, mutta silti mun on mahdoton perustella itselleni, miksi maksaisin 70 - 80k€ autosta, missä on sama moottori kuin 20k€ autossa. Kaikille se moottori ei varmaan ole niin tärkeä. Toiset arvostaa sitä, että on uusi auto ja myös sen näköinen ja jotkut arvostaa kaiken maailman teknovempeleitä, joille mä taas en laske juuri mitään arvoa. Nykyautojen mukana sellaisia vain tulee, haluaa tai ei.

Kaksi vuotta sitten ostin E82 135i:n. Menin liikkeeseen katsomaan ja pyysin koeajolle. Tiesin jo nettiauton perusteella, että auto oli musta, punaisilla nahkoilla ja manuaali. Koeajolla totesin, että kivasti liikkuu, vaihteet loksahtelee vakuuttavasti päälle ja auto on tukevan tuntuinen, mutta ei ihan kivireki sentään. Jo takaisin päin liikkeeseen ajaessani tiesin, että ostan sen auton. Moottorin ja auton toiminta teki sen vaikutuksen. Vasta auton ostettuani ja kotiin ajaessani naureskelin itselleni, että mitä sitä oikein tuli ostettua. Autossa ei ollut sumuvaloja, ei parkkitutkaa, ei automaatti-ilmastointia, ei navia, ei iDriveä, mutta en oikeastaan niitä kaivannutkaan. Mulle aivan turhia varusteita, mutta jollekin muulle ehdottomasti pakollisia.

Leave a comment:

• Chris Sharma
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Moni puolustelee N55-moottoria, eikä siinä varmaan mitään vikaa olekaan, mutta kyllä mua ainakin karvastelis maksaa 75k€ M2:sta, kun 20k€ saa auton samalla moottorilla. Pari tonnia lisää, niin saa vielä kaksoiskytkinlaatikonkin. Kesäautoksi 335i DCT avo tai coupe 25k€, niin talviautoon jää vielä 45k€. Pari tonnia voi vaihtaa viitosiksi ja kylvää vaikka Showtimen lavalle. Onhan autossa paljon muutakin, kuin pelkkä moottori, mutta silti. Omasta mielestä M2 ei ole alun perinkään ollut oikea M-malli juurikin tuon moottorin takia.

Kannattaa ajaa M2 ennen kuin tuomitsee. Mielestäni paras kaikista uusista M-sarjalaisista. Tosin viime viikolla pääsin ajamaan M5 F90 ja se taitaa olla vielä parempi

Leave a comment:

• Bullitt
    replied
    Moni puolustelee N55-moottoria, eikä siinä varmaan mitään vikaa olekaan, mutta kyllä mua ainakin karvastelis maksaa 75k€ M2:sta, kun 20k€ saa auton samalla moottorilla. Pari tonnia lisää, niin saa vielä kaksoiskytkinlaatikonkin. Kesäautoksi 335i DCT avo tai coupe 25k€, niin talviautoon jää vielä 45k€. Pari tonnia voi vaihtaa viitosiksi ja kylvää vaikka Showtimen lavalle. Onhan autossa paljon muutakin, kuin pelkkä moottori, mutta silti. Omasta mielestä M2 ei ole alun perinkään ollut oikea M-malli juurikin tuon moottorin takia.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎