Originally posted by jaki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uusi M2
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by nappe74 View Postantoi myös hieman ääninäytettäkin... Aivan silkkaa pornoa
Kesän alussa pyörin muutaman päivä Münchenin seudulla 8avoa korjatessa) ja noita M2:ia tuntui melkein pyörivän joka paikassa
Jokaisessa mielestäni oli todella kovat ja hyvät äänet
Leave a comment:
-
-
Jyskälän paviljongilla rallien aikaan oli tällainen näytillä ja edustaja antoi myös hieman ääninäytettäkin... Aivan silkkaa pornoa !!!
Leave a comment:
-
-
Tuli tänään kokeiltua tälläistä laitetta. Erittäin hieno paketti. Paikalla oli myös M3 Performance herkuilla, mutta jotenkin tämä M2 jäi mieleen...
Leave a comment:
-
-
Hemmetin hyvä!
Tulee muuan GIS-259 -rekisterinen auto mieleen väristä...
Originally posted by jyrbba69 View PostTuli tilattua autoon jo etupeltoon muutama palikka, pääsee sitten tommoseen valmiiseen tuotokseen käsiksi. Luovutus on syyskuussa.
Eli Downpipet, JB4, Performance takaspoiler, Performance alusta ja Z-performancen vanteet.
Valsseista kuva samalla värillä ja takaspoikalla, tässä on just se lookki mikä mun mielestä M2:sta tekee tosi hyvin. Vakiona se on vähän ujo.
Leave a comment:
-
-
Ulkomaanpojat kertoo, että 12.4 - 4.7 linjalta pullahtaneisiin M2:siin joudutaan vaihtamaan perät (rear differential), syynä joku laatuvirhe.
Lista VIN:eistä linkin takana. Nämä siis ilmeisesti ainakin ulkomaan poikien juttujen perusteella niitä autoja, mitä ei vielä ihmeemmin keretty asiakkaille toimittaa (?)
Mutta lontoonmurteella lisää juttua:
Suomen Bemarin sivuilla ei vielä maininaa, eikö taida tullakaan, sillä Trafihan noista on yleensä huudellu jos tarve. Tosin Bemarin suomen sivuilla on takaisinveto koskien Bemari-polkuautoja:
Edit: sisältää muitakin malleja, kuin vain M2:sia ja montaa sataa ei taida muutenkaan olla kyseessä.
Leave a comment:
-
-
On kyllä hieno noissa kuvissa!
Melkein kaikki autot vakiona aika kesyjä/ujoja. Ainut mille ei heti kaupasta haun jälkeen mitään tarvitsisi tehdä on Porschen Gt3RS.
Leave a comment:
-
-
Tuli tilattua autoon jo etupeltoon muutama palikka, pääsee sitten tommoseen valmiiseen tuotokseen käsiksi. Luovutus on syyskuussa.
Eli Downpipet, JB4, Performance takaspoiler, Performance alusta ja Z-performancen vanteet.
Valsseista kuva samalla värillä ja takaspoikalla, tässä on just se lookki mikä mun mielestä M2:sta tekee tosi hyvin. Vakiona se on vähän ujo.
Leave a comment:
-
-
Eilen oli reilun tunnin ajossa M2:nen DCT-vaihteistolla, on se kyllä mahtava auto. Oma vertailu tapahtui noihin omiin autoihin eli E46 M3 manuaalina ja E61 535d Sport automaatilla.
Ajettavuudeltaan M2 on tuttua ämmää eli tarkka ja sopivan ärhäkän oloinen. Pienillä mutkateillä oli kuin kotonaan tuon kanssa eikä asfalttipaikkauksetkaan häirinneet vakiorengastuksella. Rengasäänien sisään kuulumiseen kiinnitin jonkin verran huomiota kun E61:sen ratissa ennen tätä olin mut ei ne sen kovemmat ole kuin tuossa E46 ämmässäkään. Comfort moodissa ohjaus rauhallinen ja kaasuvaste myös rauhallinen, läpistä vaihtaessa miettii hetken ennenkuin vaihtaa seuraavan pykälän. Sportilla ohjaus jämäköityy ja reagoi kaasuun herkästi, Sport+ ei enää niin suurta hyppäystä tehnyt ohjauksen ja kaasun suhteen, aavistuksen jämäkämpi kuitenkin. Sportilla ja Sport+:lla vaihde vaihtuu läpistä samantien eikä mieti yhtään.
Moottorissa tehoa ja vääntöä hyvin tähän koriin. Äänet on hyvät mut samanlainen patarumpujen pauhu puuttuu ylhäältä mitä S54 tarjoaa mutta tässä on sit lisänä tuo välikaasu alaspäin vaihdoissa. Varsinkin liikennevaloihin hiljentäessä 3-->2-->1 saa mukavan räpätyksen/papatuksen aikaanTehoa on vähän enemmän kuin E46:ssa ja vääntöä kuitekin 100Nm enemmän. Käytännön suorityskyky tuntuisi olevan parempi.
DCT on normialojossa tosi pehmeä ja nopea vaihtamaan riippumatta mikä ohjelma valittu, vaihteisto toimii kuin ajaisi E61:llä sporttimoodissa. Mutta sitten se DCT:n ero tulee esiin kun kiihdytetään täydellä kaasulla ja vaihdetaan vaihde vähän ennen rajoittajaa, veto on kokoajan päällä mutta kun seuraava vaihde menee sisään niin tulee muulinpotku selkään... Löytyhän se äMmän luonne tästäkin vaihteistosta. Potku on kuitenkin erillainen kuin E46 smg:ssä jossa veto katoaa vähäksi aikaa, selkä irtoaa penkistä ja tulee potku. Tässä ei vedossa ole katkosta mutta potku tulee selkään. 1. vaihteella ryömmimällä lähtiessä --> kaasu pohjaan, sutii, vaihde kakkoselle sutii jonkin matkaa ja saa pitoja, 3. vaihtaessa potku ja sutii hetken, sit rupee pitoa riittämään kuivalla asfaltilla vakiorengastuksella. Kiihtyy kyllä todella hyvin.
Aikamoinen polte jäi kyllä tästä testiajosta...
Leave a comment:
-
-
Tuosta hintaerosta semi offtopic: M4 tuli ajettua Saksassa ja onhan se alusta ja koko paketti aivan järkyttävän hyvin hiottu kokonaisuus. Uskon että M2 on samanlainen. Eli pelkkää tehoa ei ehkä pidä tuijottaa. Toki hintaeroa on paljon, mutta on M aina M
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jyrbba69 View Postvarsinkin kun Saksa ilmoitti ettei 203x saa enää rekisteröidä polttomoottoreita.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostDCT-laatikossa on se hyvä puoli että siinä on vähemmän vaihteita. Kahdeksan vaihdetta on aivan liikaa, kuusi riittäisi näiden autojen väännölle ja tehoille. Ärsyttää ainakin itseäni ja tästä syystä harvemmin tulee käytettyä vaihteistoa manuaaliasennossa. Muuten noiden välille on vaikea tehdä eroa. Ei siksi että kaksoiskytkinvaihteisto olisi jotenkin huono, päinvastoin se on pirun hyvä mutta niin on 235:n automaattikin. Pykälät vaihtuvat molemmissa myös manuaalisesti ylös tai alas silloin kun pyytää ja ilman miettimisiä. Hiukan olisin toivonut M2:n vaihteistolta aggressiivisempia vaihtoja. Muistaakseni tämä kyllä korjaantui kun laittoi asetukset sport+:lle. Vaihteisto jäi kylläkin hiukan vähemmälle huomiolle. Voi olla että johtui siitä että se toimi juuri niin kuin pitääkin. Tosin itse olen edelleen sitä mieltä että manuaali on oikea valinta tällaiseen autoon.
Olisivat saaneet kyllä laittaa edes optiona kunnolliset M-penkit ja miksei peilitkin niin vaikuttaisi heti enemmän "oikealta" M-mallilta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: