Tämä on niin onnistunut laite, jo 1M coupe oli sitä aikanaan, eikä huonompaan suuntaan tässä mennä
Saksassa muuten alkaen 56.700 Eur manuaalina, Suomessa tullee maksamaan +80 teur:think
Ps. Kuulin eilen F80 M3:n röhinät auton vierestä Autokeskuksessa (sisätiloissa) ja voin sanoa, että jos tässä on samanlaiset soundit niin hieno homma
Omaan silmään ulkomuotoilun perusteella ihan ok nämä uudet 2 ja 3 ja 4 sarjalaiset,mutta tuo koelauden muotoilu (sisusta muutenkin) on revitty suoraan jostain Hyundai linjalta
Ei 9X sarjakaan miellyttänyt sisustan osalta,muttei nämä sarjat nyt parempaan suuntaan ainakaan menneet.
Luulin että kun F01 ja F1X perusteella päästiin oikeaan suuntaan sisustan muotoilulla,niin sama olisi seurannut F3X sarjaan,mutta ei...toivottovasti sama muotoilu ei toistu uudessa 5 sarjassa.
Minuakin tämä kiinnostaa eniten uusista M-autoista, juurikin kokonsa puolesta...
E92 M3 tuntuu jo hiukan suurelta kun vertaa E46 M3 ja mitä nyt on M4 mallia livenä nähnyt ja istunut niin kokoa on tullut lisää...
Uutena en tule ostamaan, mutta tulevaisuudessa kun näitä alkaa käytettynä saamaan on M2 varmasti ostoslistan kärkipäässä...
Alkoi autokuume vahvasti nousta kun tällä viikolla esiteltiin M2. Alustavasti kuulin että perusauton hinta tulee olemaan n. 20 t€ enemmän kuin nykyinen M235i. Käytännössä taitaa siis varusteineen olla n. 100 t€ auto.
Suomestahan sitä ei tietenkään pysty vielä ostamaan saatikka että olisi edes mitään tarkempaa tietoa hinnoista ja varusteista. Naapurimaista kyllä. On se vaan melko erikoista että tänne tulee kaikki aina viimeisenä. Etenkin on outoa ettei edes tietoa ole saatavana vaikka auto on julkistettu maailmanlaajuisesti, se tuskin on tehtaasta kiinni. Ei auta muu kuin jäädä odottelemaan josko joku Suomessakin suostuisi ottamaan rahan pois asiakkaalta ja toimittamaan auton vastineeksi.
Vaikuttaa paperilla ihan kohtuullisen ripeältä tuo laite. 0 - 100 on samoissa lukemissa M4:n kanssa. M4:sta taas en itse halua koska se on aiemmasta kolmossarjalaisesta paisutettu aivan liian isoksi ja omasta mielestäni sen vuoksi alkaa sporttisuus jo kärsiä vaikka hienoltahan tuo M4 näyttää.
Sitä en ymmärrä mikä älynväläys oli jättää ne normaalit kakkossarjalaisen dumbonkorva taustapeilit myös M:ään. Tosin BMW osaa kyllä jälkiasennusosien kauppaamisen joten toivo elää että ehkäpä ne M-peilitkin on joskus saatavana. Samoin penkit näyttävät normi sport-penkeiltä ja sitten vielä se kulutusmittari mittaristossa minkä tilalle ei näköjään ämmäläiseenkään ole voinut laittaa esim. öljynlämpömittaria. Kuinkahan montaa M:n ostajaa kiinnostaa hetkellinen bensan kulutus... Toivottavasti kuluu mahdollisimman paljon koska silloin voi olettaa että syntyy voimaakin kun bensa palaa.
Kuvien perusteella muutamasta "kauneusvirheestä" huolimatta näyttää hienolta laitteelta.
Leave a comment: