Originally posted by jyrbba69
View Post
Uusi M2
Collapse
X
-
En pistäisi niinkään alustan piikkiin, renkailla on todella suuri vaikutus ja jos testit on ajettu ensiasennus Pirelleillä niin eihän se tee muuta kuin sutii vielä kolmosella. Niin ja lukkoperä muuttaa menoa myös selvästi.
-
Niinpä, pitänee ostaa vanha Datsun (Nissan GT-R) niin ei ala sähköautot nokittelemaan.Originally posted by R0G3R_m00R3 View PostSiihen asti hajuton ja mauton sähköauto on aika paljon nopeampi kuin se seuraava 100k auto. Ainakin 0-100km/h.Last edited by FlyingFinn; 05-07-2016, 18:50.
Leave a comment:
-
DCT-laatikossa on se hyvä puoli että siinä on vähemmän vaihteita. Kahdeksan vaihdetta on aivan liikaa, kuusi riittäisi näiden autojen väännölle ja tehoille. Ärsyttää ainakin itseäni ja tästä syystä harvemmin tulee käytettyä vaihteistoa manuaaliasennossa. Muuten noiden välille on vaikea tehdä eroa. Ei siksi että kaksoiskytkinvaihteisto olisi jotenkin huono, päinvastoin se on pirun hyvä mutta niin on 235:n automaattikin. Pykälät vaihtuvat molemmissa myös manuaalisesti ylös tai alas silloin kun pyytää ja ilman miettimisiä. Hiukan olisin toivonut M2:n vaihteistolta aggressiivisempia vaihtoja. Muistaakseni tämä kyllä korjaantui kun laittoi asetukset sport+:lle. Vaihteisto jäi kylläkin hiukan vähemmälle huomiolle. Voi olla että johtui siitä että se toimi juuri niin kuin pitääkin. Tosin itse olen edelleen sitä mieltä että manuaali on oikea valinta tällaiseen autoon.Originally posted by BFI18 View PostNo joo, M235i ja M2 mooottorin osalta varmasti ovat lähellä toisiaan, molemmissa kun on N55 kone, vaikka numeroissa eroa onkin.
Ja tilanne kaventuu entisestään kun M235i muuttui juuri M240i.
Onko DCT- laatikko paljon 'parempi' kun 8-vaihteinen steppi, joka on hyvä sekin? Erilainen se varmaankin on.
Alustan osia taitaa olla M2:ssa samoja käytössä kun M3/M4 joiltain osin.
Se juttu tässä taitaa olla sama kun edellisessäkin sukupolvessa (1M coupe vs 135i), että suurin ero tulee auton muotoilussa ja onhan M aina M
Onhan tuo M2 paljon paremman näköinen.
Kun katsoo hinnastoa ja vertaa M240i (340 hv) vs. M2 (370 hv) hintaero on noin 20ke. Potentiaaliset ostajat päättävät, onko hintaero liikaa vai ei.
Olisivat saaneet kyllä laittaa edes optiona kunnolliset M-penkit ja miksei peilitkin niin vaikuttaisi heti enemmän "oikealta" M-mallilta.
Leave a comment:
-
Oon (yllättäen) aika paljon (ihan vitusti) katellut noita M2 arvosteluja, ja jokaisessa arvostelussa kaikki käskee jättämään M235i:n kauppaan ja ostamaan M2sen. Ilmeisesti kuitenkin alustassa on erittäin suuri ero leveämmän raidevälin ja muiden m3 osien takia. Moottori on varmasti hyvin samankaltainen, tosin virityspotentiaalia on varmaan jokunen prosentti enemmän M2:ssa.Originally posted by BFI18 View PostNo joo, M235i ja M2 mooottorin osalta varmasti ovat lähellä toisiaan, molemmissa kun on N55 kone, vaikka numeroissa eroa onkin.
Ja tilanne kaventuu entisestään kun M235i muuttui juuri M240i.
Onko DCT- laatikko paljon 'parempi' kun 8-vaihteinen steppi, joka on hyvä sekin? Erilainen se varmaankin on.
Alustan osia taitaa olla M2:ssa samoja käytössä kun M3/M4 joiltain osin.
Se juttu tässä taitaa olla sama kun edellisessäkin sukupolvessa (1M coupe vs 135i), että suurin ero tulee auton muotoilussa ja onhan M aina M
Onhan tuo M2 paljon paremman näköinen.
Kun katsoo hinnastoa ja vertaa M240i (340 hv) vs. M2 (370 hv) hintaero on noin 20ke. Potentiaaliset ostajat päättävät, onko hintaero liikaa vai ei.
Itse kun en ole kummoinen rattimies varmaan 235 performanceluokka voisi kelvata, mutta M2 on mun mielestä aivan saatanan hieno kun sen tontittaa ja laittaa leveät vanteet. Tollee orggislookissa se on hiukan liian ison näköinen. Ja muutenkin toi M-mentaliteetti sopii hyvin, varsinkin kun Saksa ilmoitti ettei 203x saa enää rekisteröidä polttomoottoreita. Nyt on paras pistää vaan haisemaan
p.s M235i saa ilmeisesti aika surkeita arvosteluita, ilmeisesti jotenkin liian sieluton tms. Kulkupuolta löytyy, mutta alusta ei tosiaan tahdo pysyä mukana menossa.Last edited by jyrbba69; 05-07-2016, 16:02.
Leave a comment:
-
No joo, M235i ja M2 mooottorin osalta varmasti ovat lähellä toisiaan, molemmissa kun on N55 kone, vaikka numeroissa eroa onkin.Originally posted by FlyingFinn View PostItse ainakin annoin sille valkoiselle mikä on Lahdessa myynnissä runtua kunnolla kun koeajolla kävin silloin kun auto oli Espoon Laakkosella. Toisaalta mitä sitten, siihenhän nämä on tehty ja kyllä ne ajamista kestävät. Saksassa niillä vedetään lappu lattiassa pitkiäkin matkoja joten taitaa tämä Suomen rajoituksilla kiihdyttely olla melko pientä siihen verrattuna.
Muuten auto oli hienoinen pettymys. Ero nykyiseen M235i:hin on loppupeleissä mitättömän pieni. O.k. onhan tuo M2 hienompi pullistettuine pyörän koteloineen mutta vaikea on perustella hintaeroa. Tosin jos hinta kovasti kiinnostaa niin kannattaa muutenkin katsella toisenlaisia laitteita. Varmaankin M2 menee ratakierroksen nopeammin kuin 235 mutta olin kyllä odottanut että etenkin kaarteissa ero olisi selvempi. Omaan kärryyn on tosin asennettu M-performancen lukkoperä ja kai sekin jotain vaikuttaa.
Harmi sinänsä, olin varma että haluan tuon M2:n silloin kun siitä kuvia alkoi näkyä mutta nyt jää kauppaan. Etenkin kun toimitusaika ei ole tiedossa ja menee varmuudella ensi vuoden puolelle.
Menee muuten tuo valkoinen todistettavasti 0 - 100 sen minkä tehdas lupaa. Jopa 4 sadasosaa alle
Toisaalta sähköautotkin pistää tälle tässä lajissa pataan joten voiman puute selvästi vaivaa.
Ja tilanne kaventuu entisestään kun M235i muuttui juuri M240i.
Onko DCT- laatikko paljon 'parempi' kun 8-vaihteinen steppi, joka on hyvä sekin? Erilainen se varmaankin on.
Alustan osia taitaa olla M2:ssa samoja käytössä kun M3/M4 joiltain osin.
Se juttu tässä taitaa olla sama kun edellisessäkin sukupolvessa (1M coupe vs 135i), että suurin ero tulee auton muotoilussa ja onhan M aina M
Onhan tuo M2 paljon paremman näköinen.
Kun katsoo hinnastoa ja vertaa M240i (340 hv) vs. M2 (370 hv) hintaero on noin 20ke. Potentiaaliset ostajat päättävät, onko hintaero liikaa vai ei.
Leave a comment:
-
Guest repliedNiin joo, Tesloihin viritykset taitaa tulla netistä - automaattisesti.Originally posted by JNIJNI View PostMjaa, mutta koitas lähteä virittämään sitä sähköautoas... P=UI
Akkukapasiteetti ja nykyinen teho on tietysti tiedossa.
Siihen asti hajuton ja mauton sähköauto on aika paljon nopeampi kuin se seuraava 100k auto. Ainakin 0-100km/h.
Leave a comment:
-
On varmasti M2 nopeampi.Originally posted by BFI18 View PostMites kulkupuoli M2 verrattuna E92 M3?
Leave a comment:
-
Itse ainakin annoin sille valkoiselle mikä on Lahdessa myynnissä runtua kunnolla kun koeajolla kävin silloin kun auto oli Espoon Laakkosella. Toisaalta mitä sitten, siihenhän nämä on tehty ja kyllä ne ajamista kestävät. Saksassa niillä vedetään lappu lattiassa pitkiäkin matkoja joten taitaa tämä Suomen rajoituksilla kiihdyttely olla melko pientä siihen verrattuna.
Muuten auto oli hienoinen pettymys. Ero nykyiseen M235i:hin on loppupeleissä mitättömän pieni. O.k. onhan tuo M2 hienompi pullistettuine pyörän koteloineen mutta vaikea on perustella hintaeroa. Tosin jos hinta kovasti kiinnostaa niin kannattaa muutenkin katsella toisenlaisia laitteita. Varmaankin M2 menee ratakierroksen nopeammin kuin 235 mutta olin kyllä odottanut että etenkin kaarteissa ero olisi selvempi. Omaan kärryyn on tosin asennettu M-performancen lukkoperä ja kai sekin jotain vaikuttaa.
Harmi sinänsä, olin varma että haluan tuon M2:n silloin kun siitä kuvia alkoi näkyä mutta nyt jää kauppaan. Etenkin kun toimitusaika ei ole tiedossa ja menee varmuudella ensi vuoden puolelle.
Menee muuten tuo valkoinen todistettavasti 0 - 100 sen minkä tehdas lupaa. Jopa 4 sadasosaa alle
Toisaalta sähköautotkin pistää tälle tässä lajissa pataan joten voiman puute selvästi vaivaa.
Leave a comment:
-
Joo lueskelin tossa juuri kun ensimmäinen uusi auto itselläkin tämä. Eli vaihtelevilla kierroksilla, pysyen alle 5500rpm. Oiskohan ollu 1200km tms, sillon ainakin oli eka huolto jossa öljyt vaihdetaan.Originally posted by BMW525Xda View PostEikös sisäänajo-ohje ole jo vuosia ollut "vaihtelevilla" kierroksilla kuormittaen ?.
Leave a comment:
-
Eikös sisäänajo-ohje ole jo vuosia ollut "vaihtelevilla" kierroksilla kuormittaen ?.Originally posted by JP-76 View PostEikös noissa bemarin (ja muidenkin) kireissä 10-ja 8-koneissa sisäänajo just suoriteta antamalla runtua kunnolla
Muutenhan nuo syö myöhemmin öljyä kuin norsu heinää...
Tiedä sitte näistä uudemmista maailmanpelastajista
Leave a comment:
-
Väittäisin että tuollainen M2 saa huomattavasti enemmän runtua kuin 220i. Tosin eipähän se varmaan ensimmäisen omistajan murhe ole, että onko sisäänajo suoritettu huonosti vai hyvin huonosti.Originally posted by Mikaatm View PostPakko todeta, et eiköhän monesti ne pikku koneella olevat ole suhteessa enemmän kengitetty (siis ajettu ajallisesti kaasupohjassa) kuin tehokkaammat.
Edit: Mitäs varten näitä tehokkaampia autoja ostetaan? En ainakaan mä mitään sunnuntai kirkkoon menoa varten.
Leave a comment:
Leave a comment: