Originally posted by BFI18
View Post
Uusi M2
Collapse
X
-
Kyllä, sama auto kyseessä erinomaisilla varusteilla, siksi itsekin tartuin. Lisänä oli vielä m performance putkisto, jota ei ollut edes myynti-ilmoituksessa listattu. Muutama kivenisku konepellissä ja etupuskurin alareunassa kanttikiven naarmut, mutta muuten erinomaisessa kunnossa. Tuota hintadroppia en itse ollut huomannutkaan, vaikka koko syksyn olen seurannut M2 markkinoita.Nykyiset:
E70 3.0sd (2008)
Exät:
F87 M2 (2016)
F11 520xd (2013)
F11 525xd (2012)
E39 530i (2002)
E39 540i (1999)
E39 523i (2000)
E39 520d (2001)
-
Alkaa kyllä M2 hinnat olemaan houkuttelevalla tasolla
Entisenä m235i omistajana miettii vaan, että tarjoaako M2 verrattuna m235i 20kilon edestä enemmän autoa
Toki alusta parempi ja ulkonäkö makeempi, mutta moottorin osalta ei tarjoa uutta. Lähinnä tässä speksailen, kun tulevaisuudessa M2/M3/M4 haaveissa.Last edited by H3nu; 14-11-2019, 21:46.BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Comment
-
Ajamallahan tuo selviää, sinulla on kuitenkin vahva näkemys m235:stä autona. Itselleni yritin perustella M2 sillä, että se saattaisi pitää arvoaan m235/m240 malleja paremmin, mutta mistäs sitä tietää.Originally posted by H3nu View PostAlkaa kyllä M2 hinnat olemaan houkuttelevalla tasolla
Entisenä m235i omistajana miettii vaan, että tarjoaako M2 verrattuna m235i 20kilon edestä enemmän autoa
Toki alusta parempi ja ulkonäkö makeempi, mutta moottorin osalta ei tarjoa uutta. Lähinnä tässä speksailen, kun tulevaisuudessa M2/M3/M4 haaveissa.
Omaan auton ostoon tuli vauhtia, kun BMW:n viimeaikaiset julkistukset (uusi m135 ja 2-sarjan gran coupe) mallit ovat etuvetoisia neloskoneella
Nykyiset:
E70 3.0sd (2008)
Exät:
F87 M2 (2016)
F11 520xd (2013)
F11 525xd (2012)
E39 530i (2002)
E39 540i (1999)
E39 523i (2000)
E39 520d (2001)
Comment
-
Käytin 1.7.2016 hinnastoa referenssinä ja siinä oli CO2 99g/km päästöille laskettu varusteiden hinnat. Toki tässä päästöjen myötä nuo hinnat ovat hieman enemmän, mutta noillakin hinnoilla auton hinnaksi tuli karvan yli 95t€ (ilman M Performancen putkistoa ja talvirengassettiä).Originally posted by BFI18 View PostEdit: Jos kyseessä em. yksilö, niin uuden hinta varusteineen näkyy tässä artikkelissa (mikäli tiedot oikein):
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...7658#gs.gjo05oNykyiset:
E70 3.0sd (2008)
Exät:
F87 M2 (2016)
F11 520xd (2013)
F11 525xd (2012)
E39 530i (2002)
E39 540i (1999)
E39 523i (2000)
E39 520d (2001)
Comment
-
Aika hyvin - Olen miettinyt nimittäin täsmälleen samaa asiaa, tosin M135ix -> M2.Originally posted by H3nu View PostAlkaa kyllä M2 hinnat olemaan houkuttelevalla tasolla
Entisenä m235i omistajana miettii vaan, että tarjoaako M2 verrattuna m235i 20kilon edestä enemmän autoa
Toki alusta parempi ja ulkonäkö makeempi, mutta moottorin osalta ei tarjoa uutta. Lähinnä tässä speksailen, kun tulevaisuudessa M2/M3/M4 haaveissa.
Näiden F87:en hinnat kun ovat mukavasti pudonneet puolen vuoden sisällä.
Silti jotenkin se F82 M4 on omassa mielessä aina vaan, joten sellaista täytyy seuraavaksi kyttäillä ja odotella hintojen laskua vielä. Siinä on S55 mosa, monta todella upeaa väriä tarjolla, paremmat penkit, M-säädöt ja on se ulkonäöltään vielä F87:aa hienompi. Yksi ex. M135i kuski kerran sanoi M2 koeajon jälkeen olleensa pettynyt siihen, kuinka vähän eroa autojen välillä on. Täytyy kokeilla itse. F87 varmaan kooltaan näppiin sopivampi, entäs siitä sitten competition- versio, kun aikaa vähän kuluu..G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Joo, AK:n ilmoituksessa tuosta käynnistyksestä oli lyhyt youtube- pätkä, jossa putkisto mainittiin/kuultiin.Originally posted by tjhoo View PostKyllä, sama auto kyseessä erinomaisilla varusteilla, siksi itsekin tartuin. Lisänä oli vielä m performance putkisto, jota ei ollut edes myynti-ilmoituksessa listattu. Muutama kivenisku konepellissä ja etupuskurin alareunassa kanttikiven naarmut, mutta muuten erinomaisessa kunnossa. Tuota hintadroppia en itse ollut huomannutkaan, vaikka koko syksyn olen seurannut M2 markkinoita.
Siirtyikö BPS- takuu 24kk/40tkm mukana vai oliko se niin, että vain yksityisten välillä siirtyy, eikä liikkeiden? Autoon nimittäin AK:lla tarjottiin sitäkin mukaan.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Autokohtaisia. Kuten myöskin jos autossa olisi huolenpitosopimus, tai jatkotakuu.Originally posted by BFI18 View PostSiirtyikö BPS- takuu 24kk/40tkm mukana vai oliko se niin, että vain yksityisten välillä siirtyy, eikä liikkeiden? Autoon nimittäin AK:lla tarjottiin sitäkin mukaan.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
Ymmärränkö oikein, että jonkun edellisen omistajan saama BPS-takuu siirtyy siis auton mukana, eli minäkin voisin sitä hyödyntää :thinkOriginally posted by Juh4 View PostAutokohtaisia. Kuten myöskin jos autossa olisi huolenpitosopimus, tai jatkotakuu.Nykyiset:
E70 3.0sd (2008)
Exät:
F87 M2 (2016)
F11 520xd (2013)
F11 525xd (2012)
E39 530i (2002)
E39 540i (1999)
E39 523i (2000)
E39 520d (2001)
Comment
-
Kuka lie noin joskus todennutOriginally posted by BFI18 View PostAika hyvin - Olen miettinyt nimittäin täsmälleen samaa asiaa, tosin M135ix -> M2.
Näiden F87:en hinnat kun ovat mukavasti pudonneet puolen vuoden sisällä.
Silti jotenkin se F82 M4 on omassa mielessä aina vaan, joten sellaista täytyy seuraavaksi kyttäillä ja odotella hintojen laskua vielä. Siinä on S55 mosa, monta todella upeaa väriä tarjolla, paremmat penkit, M-säädöt ja on se ulkonäöltään vielä F87:aa hienompi. Yksi ex. M135i kuski kerran sanoi M2 koeajon jälkeen olleensa pettynyt siihen, kuinka vähän eroa autojen välillä on. Täytyy kokeilla itse. F87 varmaan kooltaan näppiin sopivampi, entäs siitä sitten competition- versio, kun aikaa vähän kuluu..
No ainakin minä, toteamukseni perustui kokemukseen. Jos suunta ois ollut, M135i -> M2 - >M3, mutta suunta M135i -> M3 ->M2 niin näinpäin oli pettymys. No nyt M2 Competion paketti voi pelastaa tilannetta
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
Muistelenkohan väärin, mutta ehdoissa taisi lukea, että erikseen sopimalla tietyissä kaupoissa sen sai siirtymään. Tai sitten siinä oli joku virallinen liike pitää olla välissä setti.Originally posted by tjhoo View PostYmmärränkö oikein, että jonkun edellisen omistajan saama BPS-takuu siirtyy siis auton mukana, eli minäkin voisin sitä hyödyntää :think
Comment
-
Mulla on nyt tää "vanha" M135i mihin olen täysin tyytyväinen yhä, mutta jos pitäisi vaihtaa niin kyllä mä mieluummin M3/M4 suuntaan siirtyisin just ton liian lyhyen hyppäyksen takia. Tosin toi M2 on ainoa mitä en ole kokeillut - M3 ja M4 muutamina versioina puolen päivän kokeiluja on takana ja onhan ne isompia ja painavampia toki. M2 voikin yllättäen tuntua aika ketterältä.Originally posted by Mikaatm View PostNo ainakin minä, toteamukseni perustui kokemukseen. Jos suunta ois ollut, M135i -> M2 - >M3, mutta suunta M135i -> M3 ->M2 niin näinpäin oli pettymys. No nyt M2 Competion paketti voi pelastaa tilannetta
Comment
-
Joo, no names, mutta sinä se Mika taisit tosiaan ollaOriginally posted by Mikaatm View PostKuka lie noin joskus todennut
No ainakin minä, toteamukseni perustui kokemukseen. Jos suunta ois ollut, M135i -> M2 - >M3, mutta suunta M135i -> M3 ->M2 niin näinpäin oli pettymys. No nyt M2 Competion paketti voi pelastaa tilannetta

Samaa oletus tuosta M2C:sta.
Ps. Niin ja sulla vielä M3-> M3 comp.
G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Itsellä edellisessä M135i:ssä oli BPS:ää jäljellä vaihtohetkellä 6kk ja se pysyi tietääkseni auton mukana tosiaan, ainakin myynti -ilmossa se luki. Siitä saa auton mukana ne erilliset laput - löytyykö sulta/myyjäliikkeeltä niitä jostain?Originally posted by tjhoo View PostYmmärränkö oikein, että jonkun edellisen omistajan saama BPS-takuu siirtyy siis auton mukana, eli minäkin voisin sitä hyödyntää :thinkG26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
M2 CS:hän lanseerattiin viikko takaperin. Käytännössä hyvin pitkälti sama kuin Competition kuitenkin.
Orkkis M2 ei kyllä itselle aiheuttanut mitään säväreitä. Pintakaasulla ja matalilla kierroksilla antoi vaikutelman että jumakauta täällähän onkin jerkkua tosissaan odottamassa ja että rupeeko oikeen hirvittää, mutta sit täydellä kaasulla ja kierrättäessä ni se ei millään tasolla vastannut niitä odotuksia mitä se antoi osakaasulla ja alempana. Jäi todella meh fiilis. Tietyllä tapaa fiilis oli jopa dieselmäinen.
Jos tommonen ois itellä ni en koskis siihen mitenkään paitsi sit ylimmälle kierrosalueelle yrittäis taikoa niin paljon lisää tehoa kun vaan mahdollista, ni se nousis lineaarisemmin ja pysyis se vaikutelma kovasta kiihtyvyydestä.
Comment
-
Oma unelma olisi oranssi M2 Competition ja siihen Pure Stage 2+ turbot. Bensalla 670 whp ja E85:lla 830 whp. Olis kyllä vikkelä mutta pito-ongelmia olisi tiedossa...
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
Comment