memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DeadElvis
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Eli tämä on ohjausiskarilla varustettu malli. Karvalakkimallin hammastangossa molemmat puolet ovat samanlaisia eli se sisäpää on haitarikumin sisällä.
    Juurikin näin, pahoittelut unohdin mainita.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by DeadElvis View Post
    Juuh elikkäs nyt on sitten tää asia selvitelty. Se hommahan menee siten!

    Vasemmalla (kuskin) puolella se RT sisäpää menee sinne haitarikumin sisään, oikealla puolella sisäpää jää haitarikumin ulkopuolelle, ja on siinä erillinen kumitiiviste nivelen ympärillä, voin vaikka kuvasarjatkin tänne laittaa miten se tuossa 316:sessa ilman ohjaustehostinta menee. Irrotin koko ohjausvaihteen ja siinä sitten ihmeteltiin, että oikealla puolella koko hammastanko oli kuiva, ja notkui siinä rungon sisällä. Oli siis ainakin stefa karannut ja paskaahan se oli täynnä.

    Laitampa tähän pikaohjeet samalla:

    RT sisäpäät irti, ojauspyörän pultti irti, (lähti ainakin itellä siististi hieman jakoavaimella kammeten. Kannattaa varoa sitä ohjausvaihteen puolta, siellä on kumitiiviste juuressa, ellei mene vaihtoon). Ja 2 kpl pultteja jotka menee koko hammastangon läpi ilmeisesti apurunkoon.

    Homma oli 2 tunnissa bueno ja tekee kyllä tunkin varassa, postailen tästä kuvat kunhan ne jaksaa siirtää koneelle.

    Ihan uusia oli myynnissä, google tietää. Halvimmat oli 180e josta otetaan 90e pantti, täytyy siis vanha lähettää sinne niin saa panttirahan takaisin.

    Täytyy kyllä taas hymyillä kö kerranki homma meni just eikä melkeen bueno.

    Jos jollain on tosta jotain kysyttävää niin saa kysellä mie voin otella kuvia ja vastailla tähän asiaan liittyen kaiken minkä nyt osaan.
    Eli tämä on ohjausiskarilla varustettu malli. Karvalakkimallin hammastangossa molemmat puolet ovat samanlaisia eli se sisäpää on haitarikumin sisällä.

    Leave a comment:


  • DeadElvis
    replied
    Juuh elikkäs nyt on sitten tää asia selvitelty. Se hommahan menee siten!

    Vasemmalla (kuskin) puolella se RT sisäpää menee sinne haitarikumin sisään, oikealla puolella sisäpää jää haitarikumin ulkopuolelle, ja on siinä erillinen kumitiiviste nivelen ympärillä, voin vaikka kuvasarjatkin tänne laittaa miten se tuossa 316:sessa ilman ohjaustehostinta menee. Irrotin koko ohjausvaihteen ja siinä sitten ihmeteltiin, että oikealla puolella koko hammastanko oli kuiva, ja notkui siinä rungon sisällä. Oli siis ainakin stefa karannut ja paskaahan se oli täynnä.

    Laitampa tähän pikaohjeet samalla:

    RT sisäpäät irti, ojauspyörän pultti irti, (lähti ainakin itellä siististi hieman jakoavaimella kammeten. Kannattaa varoa sitä ohjausvaihteen puolta, siellä on kumitiiviste juuressa, ellei mene vaihtoon). Ja 2 kpl pultteja jotka menee koko hammastangon läpi ilmeisesti apurunkoon.

    Homma oli 2 tunnissa bueno ja tekee kyllä tunkin varassa, postailen tästä kuvat kunhan ne jaksaa siirtää koneelle.

    Ihan uusia oli myynnissä, google tietää. Halvimmat oli 180e josta otetaan 90e pantti, täytyy siis vanha lähettää sinne niin saa panttirahan takaisin.

    Täytyy kyllä taas hymyillä kö kerranki homma meni just eikä melkeen bueno.

    Jos jollain on tosta jotain kysyttävää niin saa kysellä mie voin otella kuvia ja vastailla tähän asiaan liittyen kaiken minkä nyt osaan.

    Leave a comment:


  • lorttoni
    replied
    Sitä mäkin ihmettelin mut luulen et se on vaihtanu vaan ulomman ku. Kyseli kumminki mitä haitarin sisällä on...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by lorttoni View Post
    Haitarikumin sisällä on just raidetangon sisempi pää.. laita youtube bmw e30 tie rod. bavarian motorsport esimerkiksi näyttää hyvin mitä siellä on ja miten vaihdetaan..
    Ei kannata mitään vippaskonsteja laittaa motonetistä saat molemmat päät muutamalla kympillä.. sitten on tehty niinkuin lapussa lukee ja huoletonta ajoa jatkossakin...
    No eikös tuo koko raidetanko ole jo vaihdettu ja välys on hammastangossa ? Toisalta miksi elvis kysyy mitä on kumin sisällä jos koko raidetanko eli myös sisäpää on vaihdettu ?

    Leave a comment:


  • lorttoni
    replied
    Haitarikumin sisällä on just raidetangon sisempi pää.. laita youtube bmw e30 tie rod. bavarian motorsport esimerkiksi näyttää hyvin mitä siellä on ja miten vaihdetaan..
    Ei kannata mitään vippaskonsteja laittaa motonetistä saat molemmat päät muutamalla kympillä.. sitten on tehty niinkuin lapussa lukee ja huoletonta ajoa jatkossakin...
    Last edited by lorttoni; 15-09-2015, 06:22.

    Leave a comment:


  • DeadElvis
    replied
    BMW E30, 316 Ohjaustuenta ongelma insinöörin kanssa.

    Jees, oli hylättylappu tuli toiseen kertaan kun käski insinööri vaihtaan RT sisäpään kun oli klappia. Vaihdoin sitten koko raidetangon kun huomasin ulommassa päässä kumissa pienen vaurion.

    No niinhän se sitten taas meni hylkyyn kun luki määräyksessä että RT siempi/hammastanko. Että se on nyt hammastangossa klappi, vaikka sanottiin että vaihda se RT sisäpää.

    Mitä siellä "haitarikumin" alla sitten on ja mitä sinne pitäisi vaihtaa, että klappi katoaa.

    Appiukko joka on 35 vuotta noita ruuvannut työkseen ja vapaa-aikana sano että siihen joku vippaskonsti olis kun vaan muistais, että B-mallin asconassa on ollu sama "vika" mutta ei haittaa ajoa millään tavalla

    Ajoonhan tuo ei vaikuta millään tavalla, auto kulkee, kääntyy, renkaat kuluu kaikki oikein, mitään kolinaa tai kilinää ei kulu. Aurauskulmat on katottu laitteella OK.

    Suoraan sanottuna nyt kevyesti vituttaa ja umpeenhan toi leima kohta jo menee ellei ala löytymään ratkaisua. Onko kenelläkään muulla ollut samaa? Uus hammastankohan on heti kolmessataa.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Sädde View Post
    No kait se on hyvä noita vaihdella, mutta kyllä sen edellä menee vielä jarrunesteet, tietysti ne jäähdytysnesteet on myös hyvä vaihtaa
    Jarruneste kuuluukin vaihtaa kerran kahteen vuoteen. Jos käy lujaa ajamassa ni vaihtasin joka kevät. Vähintään.
    Originally posted by Jondis View Post
    Kyllä ite ainakin tykkään ottaa varmanpäälle noiden litkujen kanssa, kun harvemmin noista tietää onko vaiheltu vai ei..
    Mitä varmanpäälle ottamista 30 vuotta vanhan xxx tuhatta ajetun laatikon öljyissä on? Sitte kun liikkuvista on niin paljon rauta/pronssihilua irronnut öljyn joukkoon että se alkaa toimintaan vaikuttaa niin ne osat on niin kuluneita jo että se salkku on vainaa. Kyllä kolmekymppien laatikoissa on se kerenny jo tapahtua mitä on tapahtuakseen. Jos rusahtaa vaihdetta kytkiessä niin kyllä se loota pitää avata. Siinä ei paljo öljynvaihdot auta, katkennu synkkarengas tuskin liimaantuu kasaan sillä.

    Leave a comment:


  • lorttoni
    replied
    Tolla haulla en löytänyt yhtään järkevää puljua tästä läheltä. Yks vinkkas että kkdmotorsportista saa joten sieltä tilaukseen...kiitos vinkistä kuitenkin..

    Originally posted by petrolhead View Post
    Jos tietokoneessa on intternetyhteys, ni Googlehaulla "BMW M20 exhaust flange" vaikutti tulevan OK hakutuloksia.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Aiemmin kysyttyyn:
    Ite en paljo vaivautus E30:iin laatikkoöljyjä vaihtelemaan. Noi perä ja lootaöljyt on jostain kumman syystä ekana listalla aina ku vanha BMW vaihtaa omistajaa. Eiköhän edelliset omistajat oo kerenny lutraan jo monta lertaa ne. Tarkastaa että sitä rasvaa on tarpeeksi ja täts it.
    No kait se on hyvä noita vaihdella, mutta kyllä sen edellä menee vielä jarrunesteet, tietysti ne jäähdytysnesteet on myös hyvä vaihtaa

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Jos tietokoneessa on intternetyhteys, ni Googlehaulla "BMW M20 exhaust flange" vaikutti tulevan OK hakutuloksia.

    Leave a comment:


  • lorttoni
    replied
    Mistä mahtais saada ostaa m20 koneen pakosarjan laippoja pitäis rupee turbopakosarjaa hitsailemaan eli siis pelkkä koneen kylkeen tuleva laippa haussa..?

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Kyllä ite ainakin tykkään ottaa varmanpäälle noiden litkujen kanssa, kun harvemmin noista tietää onko vaiheltu vai ei.. mutta sellanen kysymys olis, että mikähän mahtaa vaivata kun lämpösenä käy varsinkin pitemmän ajon jälkeen tyhjäkäyntiä aika korkeella. Myös välillä lämpösenä joutuu sahaamaan hetken ennen kun lähtee tulille. Välillä taas lähtee tyyliin ekalla pyöräytyksellä..

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Hommaa isommat navat. Kai niitä kaupasta rahaa vastaan saa vielä.

    Aiemmin kysyttyyn:
    Ite en paljo vaivautus E30:iin laatikkoöljyjä vaihtelemaan. Noi perä ja lootaöljyt on jostain kumman syystä ekana listalla aina ku vanha BMW vaihtaa omistajaa. Eiköhän edelliset omistajat oo kerenny lutraan jo monta lertaa ne. Tarkastaa että sitä rasvaa on tarpeeksi ja täts it.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Takanapa

    Laitoin ABS laakerin levytakakynkkiin ja piti ottaa rumpujarruista napa, mutta napa on liian pieni laakerin. Kysymys kuuluukin, pitääkö ostaa uusi takanapa vai vaihtaa laakeri ei ABS malliseen? ABS jarruille ei tarvetta, koska auto on -84.

    Leave a comment:

Working...
X