memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by atteee View Post
    Meni e30 ainakin mittaristo ja puhallin pimeeksi (nopeusmittaria lukuunottamatta)
    Kun laittaa virrrat päälle syttyy abs ja akun valo.
    Käyntiin kun laittaa niin kaikki toimii n. 3 sek, kunnes menee pimeäksi kaikki paitsi nopeus ja abs + akun valo jää palamaan joskus pitempään ja joskus sammuu heti.
    Kokemusta kellään tai ideoita mistäpäin lähtis selvitteleen.
    Originally posted by aae30 View Post
    Itsellä vähän samaa vikaa, mutta ABSeja ei ole.
    Puhallin ja mittaristo(vain nopeus+kello tuntuisi toimivan ajossa) 'pimeenä', ja puhallin toimii vain startatessa.
    Virtalukonpohjan ostin käytettynä testiin, jos vaikka paranis..
    Ite just tappelin pitkään samojen ongelmien kanssa kunnes käväsin jenkkien bemarifoorumilla lukemassa muitten samanlaisia ongelmia ja puhaltimen moottori paljastu syyliseks kun mittariston ja puhaltimen sulake paloi jatkuvasti mut itellä pimeni eka puhallin niin osas kohdistaa vian sinne suuntaan.

    Kattokaa mittariston ja puhaltimen sulake, mittariston toinen sulake, mittariston takana olevat akut voi olla sökönä tai sit jos polttelee sulakkeita niin joko puhaltimen moottori, rele, termarin katkasija tai sit mittariston/puhaltimen piuhoissa oikkari. Veikkaisin mittariston akkuja jos sulakkeet on ehjät eikä löydy oikkareita.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by peddee e30 View Post
    miten nuo e30 kattolistat sais pysymään kiinni. ei oo listat ees paljoa vääntyneet mutta ku laittaa paikoillee ja pukkaa oven kiinni ni jompikumpi lista pomppaaa irti oisko jotai kikkaa tähän. joku pieni silikoni köntti sinne ja kiinni vai?.. ei viitti uusiakaa ostaa ku ei oo mitää halpoja
    Tippa limaa:think

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Miten e30 316i '89 puhaltimen moottorista lähtee siivet irti? Ei ilmastoitu versio

    E. Irrotettu ja moottori vaihettu jo
    Last edited by Vicious_e36; 05-09-2015, 17:12.

    Leave a comment:


  • peddee e30
    replied
    miten nuo e30 kattolistat sais pysymään kiinni. ei oo listat ees paljoa vääntyneet mutta ku laittaa paikoillee ja pukkaa oven kiinni ni jompikumpi lista pomppaaa irti oisko jotai kikkaa tähän. joku pieni silikoni köntti sinne ja kiinni vai?.. ei viitti uusiakaa ostaa ku ei oo mitää halpoja

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Kyllä ainakin mulla pysy, kun muutaman vuoden omistin, rullaa taaksepäin tätä topic, niin tulee juttua lisää tuosta öljystä..Tottakai joudut kokeileee ja jos sun kone on ok, niin ei se sieltä tule mihinkään...Muistat vaikka vaihtaa ne öljyt 5-7000km välein, niin pysyy kone hyvänä, samalla menee se suodatin

    Korjausopas sanoo vaihdelaatikko öljyistä, Manuaali
    Ilman tunnuskilpeä:Mobilube GX-A80W
    Oranssi tunnuskilpi:Mobil ATF 220
    Muut tunnuskilvet:Bmw-erikoisöljy (katso auton käyttöohjekirja)

    Tuo tunnus kilpi löytyy vasemmalta/oikealta puolelta vaihdelaatikkoa.
    Itse en muista, sen takia käyttäisin search,
    Last edited by MikeDry; 03-09-2015, 08:54.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Toi teboilib gold s tais olla 5w40? Pysyykö hyvin koneessa, ettei ole liian lirua? Ja laatikkoon vissiin riittää, että 75w90 ja gl4 luokitus?

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Jos tarkoitat sitä mattavihreetä niin siinä ei oo kyllä kuin ulkoinen pumppu. Tankin sisällä on vaan mittari.
    No perkele ihan vaan vissiin muutamaa kombinaatiota näissä...

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Mitäs öljyä kannattaa lyödä 318i -88 laatikkoon ja perään? Öljyvalmistajien suositushässäkät ehdottaa kyllä laatikkoöljyn(75w-90), mutta peräöljyä eivät.. Ja onko m40 koneeseen todettu joku hyvä öljy, joka pitää nostajat suht hiljasena? 10w40 motox ainakin vaan pahensi tilannetta
    Jos lukkoperällä niin: http://www.motonet.fi/fi/tuote/59010...-GL-5-peraoljy

    Lukottomaan: http://www.motonet.fi/fi/tuote/59000...en-peraoljy-1l


    Teboilin Gold S minäkin käyttänyt moottorissa kun on halpaa

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Mä käytin mun M40 tuota Teboil gold-s, se vaikutta hyvältä..Mutta mä vaihdoin öljyjä n.5-7000km välein+samalla meni suodatin.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Mitäs öljyä kannattaa lyödä 318i -88 laatikkoon ja perään? Öljyvalmistajien suositushässäkät ehdottaa kyllä laatikkoöljyn(75w-90), mutta peräöljyä eivät.. Ja onko m40 koneeseen todettu joku hyvä öljy, joka pitää nostajat suht hiljasena? 10w40 motox ainakin vaan pahensi tilannetta

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Nyt kaks bensapumppua autossa, tankin sisäinen ja se ulkoinen, jos nakkaan tankin sisälle bilteman vehkeen niin voinko heivata ulkoisen mäkeen?
    Jos tarkoitat sitä mattavihreetä niin siinä ei oo kyllä kuin ulkoinen pumppu. Tankin sisällä on vaan mittari.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Nyt kaks bensapumppua autossa, tankin sisäinen ja se ulkoinen, jos nakkaan tankin sisälle bilteman vehkeen niin voinko heivata ulkoisen mäkeen?
    Kumpi on alkuperäinen versio ? Ainakaan ulkoinen ei tarvi sisäistä mutta olikos näissä sisäisen pumpun omaavissa myös kuskin puolella pumppu :think

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by jvsvmvsv View Post
    Oisko jollain ideaa mikä tossa e30 puhaltimessa(tai mittaristossa?) mättää kun lämmöt laittaa päälle niin 0-10min niin poksahtaa sulake ja mittaristo ja puhallin pimenee. Jos pitää puhallinta kylmällä niin sulake kestää. Viimeks luulin et johtu yhest poikenneest mankan piuhasta et ottais johonki maihin kun ei oikosulkujakaan ollut mut ongelmat senku jatkuu.. :think eikös muuten ton pitäis puhaltaa kuumallakin melkein yhtä lujaa ilmaa nelosella kuin kylmällä? Ei tuu ritilöistä kun pelkkää hönkäystä ja sit jaloille ja tuulilasille kovempaa alkaa pikkuhiljaa vituttaa vaihella tota sulaketta
    Löytyykö joltain ideoita tähän mistä lähtis tutkimaan tai minkä takia toi tykkää poltella sulaketta onko kellään muulla ollu samaa ongelmaa?

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Nyt kaks bensapumppua autossa, tankin sisäinen ja se ulkoinen, jos nakkaan tankin sisälle bilteman vehkeen niin voinko heivata ulkoisen mäkeen?

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by Juutzo View Post
    Joo tiiän kyllä, että on varmasti työmaa saaha irti. Noh täytyypä viikonloppuna lähtee vingulla viistää ja toivoo parasta. Tarkoitatko semmoista kovametalliterää mikä on koko matkalta samanpaksunen vai semmonen että se kapenee kärkeä kohti?
    Kummalla vaan/ mitä sulla sattuu olemaan.
    Millä nyt saat homman hoidettua.
    Iso työkalu sinne ei taida mahtua...

    Leave a comment:

Working...
X