memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jannmann
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    On nuissa motonetin flekteissä ainakin tuo siipiprofiili ihan erilainen mutta eipä se mitn meinaa.. Mut joo pitänee yrittää tuolla sinnitellä tämä loppukesä kumminkin luultavasti

    Netistä kun kaivelee tietoa nuista motonetin hyrristä niin jotku on täysiä kopioita MRGasketeista ja muutamat kertonu että oikeasti 2-3 kertaa tehokkaampia kuin bilteman..... Pitäiskö
    Jos on sama teho/virrankulutus niin tehokin on suurinpiirtein sama.
    Usein noi halvat on ihan paskoja, kuten myös hinnat alkaen Spallitkin.

    Noiden rimpuloiden tehoja kun vertaa BMW:n omiin niin rupeaa vain naurattamaan.
    Jos tehoa haluaa niin e83 X3:sen puhaltimilla sitä saa. 400/600w on vähän vitusti enemmän kuin toi linkattu spallin 80w.
    On toki hintaakin, mutta maksaa se sulanut konekkin jotain.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    On nuissa motonetin flekteissä ainakin tuo siipiprofiili ihan erilainen mutta eipä se mitn meinaa.. Mut joo pitänee yrittää tuolla sinnitellä tämä loppukesä kumminkin luultavasti

    Netistä kun kaivelee tietoa nuista motonetin hyrristä niin jotku on täysiä kopioita MRGasketeista ja muutamat kertonu että oikeasti 2-3 kertaa tehokkaampia kuin bilteman..... Pitäiskö
    Last edited by jukkae; 25-08-2015, 16:24. Reason: ^^

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Motonetin flektit on käytännössä samoja kuin bilteman paskat. Kyllähän ne jotain puhaltaa, muttei ällyttömiä. Tämmönen on kyl jo ihan hyvä: http://www.finjector.com/verkkokaupp...m-p-469140-52/

    Huomattava ero jos vertaa vaikka biltsun 16" flektiin. Noita saa tarvikemotista tilattua seuraavalle päivälle jos soittaa.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Niin just ite nuita letkulähtöjä kyselin niin ne isot on 40mm.

    Niin ja lenkki ajettu "parannetulla" jäähdytyksellä, maantiellä lämmöt noin 87-88C, rupeaa välittömästi nousemaan kun tullaan sinne alle 50km/h. Nuissa hiljasissa vauhdeissa ei ongelmaa kun laittoi flektin päälle. Kotipihassa annoin ryskyttää 10min, ensin vaikka anto nousta ilman flektiä noin 102-103 ja nappas flektin päälle niin siinä pysy mutta ei laskemaankaan lähtenyt. Eli toisinsanoen riittää normaaliajossa nyt mutta tehokkaampi propelli laitettava.

    Suosituksia? Mr gasketin flektejä porukka kehunu ainakin.... Motonetissä näyttää olevan suht edullisia mutta ilmotetaanko nuissa samanlailla nuo tehot? Nykysessä 900m3/h, samankokoinen vastaava motonetissä 2290m2 . Yksikkö on ainakin väärin mutta silti voiko olla tommonen ero?

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ilmastoidun m50 e36:n syyläri menee bolt-on facelift e30:iin 318is kiinnikkeillä. En tiedä passaako letkut. Toki siinä on paisari mukana, eli se m20:n oma jää ylimääräseksi :think

    Meikäläisen turbossa on ainakin riittäny vallan hyvin
    Kiitoksia!

    Se on oikeastaan ainut syy miksi tuollaista syyläriä kaavailen kun haluaisin tuon irto paisarin pois kliininmän konehuoneen ilmeen vuoksi.

    Jos joku vielä osaisi sanoa että passaako nuo letkut koon puolesta suoraan ettei tarvitsisi mitään supistimia välissä olla niin sais syylärin tilaukseen. Lähdöt tais kuitenkin olla oikeissa nurkissa. Liitetänneeköhän tuo paisarin letku sitten siinä syylärissä paisarin alla olevaan pienempään lähtöön :think

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Mun käsittääkseni ilmastoimattoman koska ei oo tuolle anturille kuin tuo sokea kohta. Vanha tuon mutta kennosto putsattu kumminkin, sisältähän se voi olla vaikka kuin ummessa. Pitää tänään käyvä vielä lenkkiä ajamassa kaupungissa kun tiivistelin tuon syylärin seudun. Alle 40km/h nopeudessa lämmöt ei tipu merkittävästi, vasta kun aletaan ns. lähteä taajamasta niin sen jälkeen välittömästi tippuu sinne lähelle ~90. Eli tuon viskon saa nakata nurkkaan odottamaan vielä

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by jukkae View Post

    Riittääköhän noin 1cm tai vähän alle väliä siipien ja syylärin välissä ettei ota kiinni missään tilanteessa?
    Onko se syyläri nyt se korkea vai matala malli? Eli ilmastoidun? Niissä on kuitenkin n. 10cm korkeusero. Ja sekin vaikuttaa onko uusi vai vanha syyläri tai tarvike/orggis. Noissa tarvikkeissa on kennostotkin ihan eri mallisia, kuin alkuperäisessä. Mulla on uus behr, eli käytännössä orggis.

    Ja ei riitä sentti rakoa. Ite ajoin jo yhdrn syylärin paskaksi, kun visko otti kiinni. Eli nyt ei oo viskoa ja flektikin on kytkemättä Joskus alkaa viisari vähän nousemaan keskiviivalta jos pidempään joutuu seisoon liikennevaloissa, mut laskee heti kun auto liikkuu.

    Leave a comment:


  • andhu
    replied
    Mulla on tossa lelussa vakio 316 syyläri, tarvike pumppu ja termari + bilteman flekti, eikä mitään lämpö ongelmia ole. Eikä ole mitään muovi virityksiä syylärin ympärillä.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Syylärin muovitunnelit molemmin puolin. Reunan tiivistyksestä on hyötyä.
    Paisarinkorkki marmoritiskiltä.
    Vesipumppu marmoritiskiltä.
    Termostaatti marmoritiskiltä.
    Alkuperänen pohja"panssari".
    Itsellä on uusi meylen pumppu, uusi termari ja se pohjapanssarin lärpäke paikallaan, mutta en usko että niin suurta hyötyä reunojen tiivistyksestäkäön tulee että lämmöt ei karkaisi noilla halpois sähköflekteillä esim. Juurikin tyhjäkäynnillä ja rengasta vinguttaessa, eli tilanteissa missä ajoviimaa ei vain ole. Talven aikana itselläkin tarkoitus etsiä tarpeeksi iso sähköflekti tuon nykysen rimpulan tilalle. Jo ulkonäöltäkin toi näyttää aika onnettomalta

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Jossain projektissa oli S50 jäähdytin laitettu, liekkö sitten bolt-on:think

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Syylärin muovitunnelit molemmin puolin. Reunan tiivistyksestä on hyötyä.
    Paisarinkorkki marmoritiskiltä.
    Vesipumppu marmoritiskiltä.
    Termostaatti marmoritiskiltä.
    Alkuperänen pohja"panssari".

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Itsellä kanssa ongelmia kun joku halpoispaskaunipointmerkiltään, niin pidempään jos tyhjäkäyntiä käy tai ruoee kumia polttelemaan niin lämmöt kipuaa yli sadan asteen helpostikkin :think

    Leave a comment:


  • andhu
    replied
    Muutama vuos takaperin bilteman flektit oli vielä tehokkaita nim. itse ostin sillon ja ihan eri teholuokkaa mitä nämä uudet on. Kaveri osti volvoonsa näitä "uudempia" yhden ja aika onneton imuteho on.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Onne, talvella menee vaihtoon jos en tuota viskoa laita.

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Vithu itellä ei tunnu riittävän. Tosin eilen vähän parantelin systeemiä kun sähköflektin puhaltamasta ilmasta varmaan puolet meni "huti". M52 + 325i E36 jäähdytin + bilteman sähköflekti niin pitkälle yli 100C on kaupunkipyörittelyssä lämmöt. Diisselin visko oottas asennusta mutta pitäis syyläri ottaa irti että mahtuu kierteilleen tuo visko

    Riittääköhän noin 1cm tai vähän alle väliä siipien ja syylärin välissä ettei ota kiinni missään tilanteessa?
    Eikö ne bilteman flektit ollu tuotoltaan melko olemattomia vai muistanenko väärin :think

    Saattaahan se siipi melko lähellä käydä tuolla sentin välillä riippuen tietenkin laatikon tuennasta ja moottorin tukikumeista.
    Last edited by Miku; 24-08-2015, 12:40.

    Leave a comment:

Working...
X