
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos homma siihen tökkää niin kumma on. Käypänen meisseli, mielellään mallia iso, sinne puslan keskiholkin sisään ja heiluttelee holkin irti korista. Kertaakaan ei ole jäänyt irrottamatta
-
-
Originally posted by jens View PostOnko jollakulla tietoa E 30 takakelkan isojen puslien ulosvetäjän mitoista, lähinnä leveydestä? Löysin useita kuvia itse ulosvetäjästä, mutta mittoja ei missään. Jos kellään ei ole ulosvetäjän mittoja, myös puslan mitat auttavat.
Puslien yläpäähän sopiva putken pätkä vasten koria. Sen jälkeen nostaa tunkilla takakelkkaa ja puslan jännitykseen. Tämän jälkeen kuumailmapuhaltimella lämpöä reilusti puslaan, niin tulee aivan itsestään sieltä pois.
Toki homma yleensä tökkää tuohon takakelkan laskemiseen, koska puslan keskiholkki on juminut koriin kiinni.Last edited by AatuPaatu; 28-08-2015, 12:32.
Leave a comment:
-
-
Kiitokset linkistä!En näköjään vieläkään osaa hakea ebaystä mitään, kun löysin vaan sen febin vajaa 300eur sarjan
Jos vielä kysytään, että saako jakopää setin jostain halvemmalla, kuin autopartsmarketista(j.pää setti 78e ja vesipumppu 26e)? Ei taivu toi saksankieli tippaakaan, niin ei oikeen osaa hakea saksan ebaystä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jondis View PostMitäs kaikkea kannattaa M40B18 koneeseen vaihtaa samalla, kun heittää uuden nokan, nostajat ja keinut kiinni? Jakopään teen tietysti samalla. Ja mistä kannattaa nokka ja hilppeet tilailla? autopartsmarket.fi löysin aika edullisesti nokan ja nostajat, mutta sieltä taas ei saa keinuja.. Tosin jos hakee keinut motonetistä, niin tulee melkein saman hintaseksi kuin febin setti ebaystä.
Edit: vai olisko mitään järkeä lähteä kokeilemaan vaihtamalla ensin vaikka pelkät nostajat, kun toi 300-400e mitä osiin menisi tuskin vaikuttaa auton arvoon mitenkään. Säksättää vaan jo sen verran voimakkaasti, että jotain tolle täytyy tehdä.. Ja tuntuu ettei kyllä kierräkkään enää niin reilusti, kun kuuluisi ja vedättäessä tuntuu kone aika nuhaselta ja voiman tulo on vähän aaltoilevaa jos niin voi sanoa.
Leave a comment:
-
-
Mitäs kaikkea kannattaa M40B18 koneeseen vaihtaa samalla, kun heittää uuden nokan, nostajat ja keinut kiinni? Jakopään teen tietysti samalla. Ja mistä kannattaa nokka ja hilppeet tilailla? autopartsmarket.fi löysin aika edullisesti nokan ja nostajat, mutta sieltä taas ei saa keinuja.. Tosin jos hakee keinut motonetistä, niin tulee melkein saman hintaseksi kuin febin setti ebaystä.
Edit: vai olisko mitään järkeä lähteä kokeilemaan vaihtamalla ensin vaikka pelkät nostajat, kun toi 300-400e mitä osiin menisi tuskin vaikuttaa auton arvoon mitenkään. Säksättää vaan jo sen verran voimakkaasti, että jotain tolle täytyy tehdä.. Ja tuntuu ettei kyllä kierräkkään enää niin reilusti, kun kuuluisi ja vedättäessä tuntuu kone aika nuhaselta ja voiman tulo on vähän aaltoilevaa jos niin voi sanoa.Last edited by Jondis; 28-08-2015, 00:27.
Leave a comment:
-
-
ulosvetäjän mitat
Onko jollakulla tietoa E 30 takakelkan isojen puslien ulosvetäjän mitoista, lähinnä leveydestä? Löysin useita kuvia itse ulosvetäjästä, mutta mittoja ei missään. Jos kellään ei ole ulosvetäjän mittoja, myös puslan mitat auttavat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janne30 View PostMarmoritiskiltä saa mun mielestä edullisesti tota kromista listaa taka ja etuikkunaan.
Tossa ohjeita videolla yms. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=118362&page=2
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pekkude View Post
Tossa ohjeita videolla yms. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=118362&page=2
Leave a comment:
-
-
Seuraava evo-jäähdytys melkein valmis, isoimmalla moottorilla ja siivillä mitä löysin romikselta, oisko jostain Kia:sta ollu peräisin. Vähän huonekaluputkea heppailin sinnetänne niin johan istuu kuin tauti ja on juuri syylärin kokoinen.
Samalla vaan huomasin että termarin koppa halki.....alumiinin koppa odottaa postissa ja uus 80C termari menee samalla paikalleen sitten. Kovat on ainakin odotukset tuon flektin kanssa, 3-4 kertainen ilmamäärä varmaan siirtyy mitä tuossa irtaallaan kokeilin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by atteee View PostMeni e30 ainakin mittaristo ja puhallin pimeeksi (nopeusmittaria lukuunottamatta)
Kun laittaa virrrat päälle syttyy abs ja akun valo.
Käyntiin kun laittaa niin kaikki toimii n. 3 sek, kunnes menee pimeäksi kaikki paitsi nopeus ja abs + akun valo jää palamaan joskus pitempään ja joskus sammuu heti.
Kokemusta kellään tai ideoita mistäpäin lähtis selvitteleen.
Puhallin ja mittaristo(vain nopeus+kello tuntuisi toimivan ajossa) 'pimeenä', ja puhallin toimii vain startatessa.
Virtalukonpohjan ostin käytettynä testiin, jos vaikka paranis..
Leave a comment:
-
-
Meni e30 ainakin mittaristo ja puhallin pimeeksi (nopeusmittaria lukuunottamatta)
Kun laittaa virrrat päälle syttyy abs ja akun valo.
Käyntiin kun laittaa niin kaikki toimii n. 3 sek, kunnes menee pimeäksi kaikki paitsi nopeus ja abs + akun valo jää palamaan joskus pitempään ja joskus sammuu heti.
Kokemusta kellään tai ideoita mistäpäin lähtis selvitteleen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JormaKone View PostEi ole vieläkään mitään hajua, mikä kuppa noissa takarumpujarruissa on, kun ei vaan halua pelittää kunnolla.. kun ajaa ja painaa vaan kerran jalkajarrua, nii jarruttaa vaan edestä, muttakun pumppaa noin 3 kertaa, niin sitten ottaa jo pirun lujasti takaakin, nii missä syykäsijarru toimii kans, ihan niinkun kuuluukin, voisko pääsylinterissä olla vikaa?
Leave a comment:
-
-
Katsoinko mä varaosafilmiä oikein? Tuleeko S14 plenumin ylempään letkulähtöön (mutkalähtö etupäässä)tosiaan tyhjäkäyntimoottorilta letku?
Edit: plääh äöäää... ei mitään enää. Silmä käteen ni homma selkiää.
Last edited by petrolhead; 25-08-2015, 21:31.
Leave a comment:
-
-
Ei ole vieläkään mitään hajua, mikä kuppa noissa takarumpujarruissa on, kun ei vaan halua pelittää kunnolla.. kun ajaa ja painaa vaan kerran jalkajarrua, nii jarruttaa vaan edestä, muttakun pumppaa noin 3 kertaa, niin sitten ottaa jo pirun lujasti takaakin, nii missä syykäsijarru toimii kans, ihan niinkun kuuluukin, voisko pääsylinterissä olla vikaa?
Leave a comment:
-
Leave a comment: