memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bansku
    replied
    Jos homma siihen tökkää niin kumma on. Käypänen meisseli, mielellään mallia iso, sinne puslan keskiholkin sisään ja heiluttelee holkin irti korista. Kertaakaan ei ole jäänyt irrottamatta

    Leave a comment:


  • AatuPaatu
    replied
    Originally posted by jens View Post
    Onko jollakulla tietoa E 30 takakelkan isojen puslien ulosvetäjän mitoista, lähinnä leveydestä? Löysin useita kuvia itse ulosvetäjästä, mutta mittoja ei missään. Jos kellään ei ole ulosvetäjän mittoja, myös puslan mitat auttavat.
    Ei siihen mitään ulosvetäjää tarvitse. Auton takapää ylös nostokohdista, takakelkan pitkät pultit pois(vahvistelätkät myös pois) ja takakelkkaa laskee hiukan alaspäin. Puslien yläpäässä on isot prikat, jotka pitää ottaa sieltä pois.

    Puslien yläpäähän sopiva putken pätkä vasten koria. Sen jälkeen nostaa tunkilla takakelkkaa ja puslan jännitykseen. Tämän jälkeen kuumailmapuhaltimella lämpöä reilusti puslaan, niin tulee aivan itsestään sieltä pois.

    Toki homma yleensä tökkää tuohon takakelkan laskemiseen, koska puslan keskiholkki on juminut koriin kiinni.
    Last edited by AatuPaatu; 28-08-2015, 12:32.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Kiitokset linkistä! En näköjään vieläkään osaa hakea ebaystä mitään, kun löysin vaan sen febin vajaa 300eur sarjan Jos vielä kysytään, että saako jakopää setin jostain halvemmalla, kuin autopartsmarketista(j.pää setti 78e ja vesipumppu 26e)? Ei taivu toi saksankieli tippaakaan, niin ei oikeen osaa hakea saksan ebaystä..

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Mitäs kaikkea kannattaa M40B18 koneeseen vaihtaa samalla, kun heittää uuden nokan, nostajat ja keinut kiinni? Jakopään teen tietysti samalla. Ja mistä kannattaa nokka ja hilppeet tilailla? autopartsmarket.fi löysin aika edullisesti nokan ja nostajat, mutta sieltä taas ei saa keinuja.. Tosin jos hakee keinut motonetistä, niin tulee melkein saman hintaseksi kuin febin setti ebaystä.
    Edit: vai olisko mitään järkeä lähteä kokeilemaan vaihtamalla ensin vaikka pelkät nostajat, kun toi 300-400e mitä osiin menisi tuskin vaikuttaa auton arvoon mitenkään. Säksättää vaan jo sen verran voimakkaasti, että jotain tolle täytyy tehdä.. Ja tuntuu ettei kyllä kierräkkään enää niin reilusti, kun kuuluisi ja vedättäessä tuntuu kone aika nuhaselta ja voiman tulo on vähän aaltoilevaa jos niin voi sanoa.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Mitäs kaikkea kannattaa M40B18 koneeseen vaihtaa samalla, kun heittää uuden nokan, nostajat ja keinut kiinni? Jakopään teen tietysti samalla. Ja mistä kannattaa nokka ja hilppeet tilailla? autopartsmarket.fi löysin aika edullisesti nokan ja nostajat, mutta sieltä taas ei saa keinuja.. Tosin jos hakee keinut motonetistä, niin tulee melkein saman hintaseksi kuin febin setti ebaystä.
    Edit: vai olisko mitään järkeä lähteä kokeilemaan vaihtamalla ensin vaikka pelkät nostajat, kun toi 300-400e mitä osiin menisi tuskin vaikuttaa auton arvoon mitenkään. Säksättää vaan jo sen verran voimakkaasti, että jotain tolle täytyy tehdä.. Ja tuntuu ettei kyllä kierräkkään enää niin reilusti, kun kuuluisi ja vedättäessä tuntuu kone aika nuhaselta ja voiman tulo on vähän aaltoilevaa jos niin voi sanoa.
    Last edited by Jondis; 28-08-2015, 00:27.

    Leave a comment:


  • jens
    replied
    ulosvetäjän mitat

    Onko jollakulla tietoa E 30 takakelkan isojen puslien ulosvetäjän mitoista, lähinnä leveydestä? Löysin useita kuvia itse ulosvetäjästä, mutta mittoja ei missään. Jos kellään ei ole ulosvetäjän mittoja, myös puslan mitat auttavat.

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    Marmoritiskiltä saa mun mielestä edullisesti tota kromista listaa taka ja etuikkunaan.

    Tossa ohjeita videolla yms. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=118362&page=2
    Kiitos! Pitääkin käydä kyselemässä

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    Minkälainen homma on vaihtaa tuulilasia kiertävä krominauha/kromitiiviste vai mikä nyt onkaan? Alhaalta keskeltä tuo pala pois ja sitten vain vetämään vanha veks? Uusi tilalle yhtä helposti? Kenties jollain liukasteella?



    Siinä olisi suht halvalla tuo.
    Marmoritiskiltä saa mun mielestä edullisesti tota kromista listaa taka ja etuikkunaan.

    Tossa ohjeita videolla yms. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=118362&page=2

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Minkälainen homma on vaihtaa tuulilasia kiertävä krominauha/kromitiiviste vai mikä nyt onkaan? Alhaalta keskeltä tuo pala pois ja sitten vain vetämään vanha veks? Uusi tilalle yhtä helposti? Kenties jollain liukasteella?



    Siinä olisi suht halvalla tuo.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Seuraava evo-jäähdytys melkein valmis, isoimmalla moottorilla ja siivillä mitä löysin romikselta, oisko jostain Kia:sta ollu peräisin. Vähän huonekaluputkea heppailin sinnetänne niin johan istuu kuin tauti ja on juuri syylärin kokoinen.

    Samalla vaan huomasin että termarin koppa halki..... alumiinin koppa odottaa postissa ja uus 80C termari menee samalla paikalleen sitten. Kovat on ainakin odotukset tuon flektin kanssa, 3-4 kertainen ilmamäärä varmaan siirtyy mitä tuossa irtaallaan kokeilin.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by atteee View Post
    Meni e30 ainakin mittaristo ja puhallin pimeeksi (nopeusmittaria lukuunottamatta)
    Kun laittaa virrrat päälle syttyy abs ja akun valo.
    Käyntiin kun laittaa niin kaikki toimii n. 3 sek, kunnes menee pimeäksi kaikki paitsi nopeus ja abs + akun valo jää palamaan joskus pitempään ja joskus sammuu heti.
    Kokemusta kellään tai ideoita mistäpäin lähtis selvitteleen.
    Itsellä vähän samaa vikaa, mutta ABSeja ei ole.
    Puhallin ja mittaristo(vain nopeus+kello tuntuisi toimivan ajossa) 'pimeenä', ja puhallin toimii vain startatessa.
    Virtalukonpohjan ostin käytettynä testiin, jos vaikka paranis..

    Leave a comment:


  • atteee
    replied
    Meni e30 ainakin mittaristo ja puhallin pimeeksi (nopeusmittaria lukuunottamatta)
    Kun laittaa virrrat päälle syttyy abs ja akun valo.
    Käyntiin kun laittaa niin kaikki toimii n. 3 sek, kunnes menee pimeäksi kaikki paitsi nopeus ja abs + akun valo jää palamaan joskus pitempään ja joskus sammuu heti.
    Kokemusta kellään tai ideoita mistäpäin lähtis selvitteleen.

    Leave a comment:


  • andhu
    replied
    Originally posted by JormaKone View Post
    Ei ole vieläkään mitään hajua, mikä kuppa noissa takarumpujarruissa on, kun ei vaan halua pelittää kunnolla.. kun ajaa ja painaa vaan kerran jalkajarrua, nii jarruttaa vaan edestä, muttakun pumppaa noin 3 kertaa, niin sitten ottaa jo pirun lujasti takaakin, nii missä syy käsijarru toimii kans, ihan niinkun kuuluukin, voisko pääsylinterissä olla vikaa?
    Ei niiden kuulukkaan ottaa yhtä kovaa kuin etujarrut, takajarru putkessa on paineensäädin joka päästää takajarruille nestettä vasta kun jarrua painetaan kunnolla.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Katsoinko mä varaosafilmiä oikein? Tuleeko S14 plenumin ylempään letkulähtöön (mutkalähtö etupäässä)tosiaan tyhjäkäyntimoottorilta letku?
    Edit: plääh äöäää... ei mitään enää. Silmä käteen ni homma selkiää .
    Last edited by petrolhead; 25-08-2015, 21:31.

    Leave a comment:


  • JormaKone
    replied
    Ei ole vieläkään mitään hajua, mikä kuppa noissa takarumpujarruissa on, kun ei vaan halua pelittää kunnolla.. kun ajaa ja painaa vaan kerran jalkajarrua, nii jarruttaa vaan edestä, muttakun pumppaa noin 3 kertaa, niin sitten ottaa jo pirun lujasti takaakin, nii missä syy käsijarru toimii kans, ihan niinkun kuuluukin, voisko pääsylinterissä olla vikaa?

    Leave a comment:

Working...
X