memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juutzo
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Vingulla eli paineilmasuorahiomakoneella ja petrolin ehdottamalla terällä, ei se katselemalla aukea, tosin itse käyttäisin teränä pyöreäkärkistä halk. 10 mm. joka ei siis ole em. käpyterä.
    Joo tiiän kyllä, että on varmasti työmaa saaha irti. Noh täytyypä viikonloppuna lähtee vingulla viistää ja toivoo parasta. Tarkoitatko semmoista kovametalliterää mikä on koko matkalta samanpaksunen vai semmonen että se kapenee kärkeä kohti?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Juutzo View Post
    Joo kyllä se on iha kunno limpiks hitsattu siitä päästä.. Mahtuskohan isolla lentävällä vetämään napan takaa poikki, jos hommaa uuden navankin?:think Prkl että tulee laakerirempalle hintaa...
    Vingulla eli paineilmasuorahiomakoneella ja petrolin ehdottamalla terällä, ei se katselemalla aukea, tosin itse käyttäisin teränä pyöreäkärkistä halk. 10 mm. joka ei siis ole em. käpyterä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Aosod View Post
    Koitetaas uusiksi kysyä, m40 moottoriin siis tulossa
    Käy siellä motonetin tiskillä katsomassa, ei tarvi arpoa.

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Originally posted by Aosod View Post
    Koitetaas uusiksi kysyä, m40 moottoriin siis tulossa
    99% todennäköisyydellä on lämpösuoja..

    Leave a comment:


  • Aosod
    replied
    Originally posted by Aosod View Post
    http://www.motonet.fi/fi/varaosat/54...arjan-tiiviste
    tuommoisesta osasta kysymys että onko tossa mukana se "lämpösuoja" pakosarjan ja tulpanhattujen väliin kun yleensä on tiivisteessä kiinni mutta tuossa kun ei kuvaa näy.

    tuollaista siis metsästän.
    Koitetaas uusiksi kysyä, m40 moottoriin siis tulossa

    Leave a comment:


  • Juutzo
    replied
    Niin siitä on se mutteri nylpätty paskaks ja sen päälle on sitte veetty kunnon kerros kemppiliimaa. Voi olla aika työmaa ruveta sitä hitsausta siitä jyystämään, vähän näytti sille ainakin. Vetaria ei tarvii säästellä ollenkaan, kun hommasin uuden sillon kun huomasin että joku idiootti on menny sen hitsaamaan sinne...

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Niin että ei kannata yrittää jäystää veke sitä hitsiä? Mistä sen tietää, voi irrota helpollakin jos joku on vetäny pienellä virralla kökköä rasvasten osien päälle. En nyt ekana alkas laikkaamaan vetoniveltä paskaks.

    Leave a comment:


  • Juutzo
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    No onko se hitsattu ympäriasti?
    lähtisin koittamaan hioa nauhahiomakoneella ja/tai käpyterällä hitsit veke. Vaikee sanoo miten toimiva idea kun ei oo näkemässä työmaata..
    Joo kyllä se on iha kunno limpiks hitsattu siitä päästä.. Mahtuskohan isolla lentävällä vetämään napan takaa poikki, jos hommaa uuden navankin?:think Prkl että tulee laakerirempalle hintaa...

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Juutzo View Post
    Mikäköhän olis kivuttomin keino saaha vetari irti, kun joku valopää on menny hitsaamaan sen mutterin siihen kiinni? :think Tarpeeks isolla poralla poraa sen pään paskaks ja hakkaa pois? Siinä ei sitä työskentelytilaa ole niin mahottomasti kummiskaan... Uus vetari löytyy kyllä.
    No onko se hitsattu ympäriasti?
    lähtisin koittamaan hioa nauhahiomakoneella ja/tai käpyterällä hitsit veke. Vaikee sanoo miten toimiva idea kun ei oo näkemässä työmaata..

    Leave a comment:


  • andhu
    replied
    Originally posted by Aosod View Post
    kerta nyt puhetta m40 jaosta niin miten laitatte ton nokkapyöränä just oikeen kun siinähän on se välys elikkä kääntyy vähäsen myötä- ja vastapäivään. Vai meneekö vaan tollein että nokka-akseli oikeeseen asentoon ja se tappi sinne alas ja sitten vaan toi pyörä tohon merkin kohalle ja hihna kiinni ?
    Nokka akseli oikeeseen kohtaan, tappi vauhtipyörään ja hihnapyörän kiristät kohtaan missä saat hihnan löysät kiristimen puolelle.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by Aosod View Post
    kerta nyt puhetta m40 jaosta niin miten laitatte ton nokkapyöränä just oikeen kun siinähän on se välys elikkä kääntyy vähäsen myötä- ja vastapäivään. Vai meneekö vaan tollein että nokka-akseli oikeeseen asentoon ja se tappi sinne alas ja sitten vaan toi pyörä tohon merkin kohalle ja hihna kiinni ?
    meni kaikki 3sekuntia kun löin googleen "M40 timing"

    Leave a comment:


  • Juutzo
    replied
    Mikäköhän olis kivuttomin keino saaha vetari irti, kun joku valopää on menny hitsaamaan sen mutterin siihen kiinni? :think Tarpeeks isolla poralla poraa sen pään paskaks ja hakkaa pois? Siinä ei sitä työskentelytilaa ole niin mahottomasti kummiskaan... Uus vetari löytyy kyllä.

    Leave a comment:


  • Aosod
    replied
    kerta nyt puhetta m40 jaosta niin miten laitatte ton nokkapyöränä just oikeen kun siinähän on se välys elikkä kääntyy vähäsen myötä- ja vastapäivään. Vai meneekö vaan tollein että nokka-akseli oikeeseen asentoon ja se tappi sinne alas ja sitten vaan toi pyörä tohon merkin kohalle ja hihna kiinni ?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Kaikki mitä minä olen nähnyt on varustettu nokka-akselin lovella ja nokkapyörän pykälällä joka siihen tapaa. Mutta en mä kaikkia ole nähnuäytkään.

    Miten sä säädät ajoitusta M40-moottorissa?:think

    Leave a comment:


  • andhu
    replied
    Oikeassa olet, mutta eipä tuosta merkistä ole paljoakaan iloa, jos joutuu nokkapyörää säätämään, niinkuin yleensä joutuukin jos haluaa jaon oikeasti kohdalleen. Ja kuka tietää että onko jo etukäteen nokkapyörää säädetty? Sen takia itse luotan enemmin 8mm tappiin ja nokka akselin asentoon.

    Leave a comment:

Working...
X