Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8531
    • Karhe

    E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

    Uusi ketju. Edellinen täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332861
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
  • Patterzzeni
    BTCF Member
    • Sep 2014
    • 109
    • Hämeenlinna

    #2
    Jarruongelmia 316i :n kanssa. Eli ei pidä jarrut käytännössä ollenkaan. Parilla pumppauksella saa n.1sek ajaksi hieman jarruja, jonka jälkeen poljin menee takaisin pohjaan.
    Jarrut ilmattu, palat edessä hyvät ja takana kengissä hyvin pintaa. Nestettä ei huku mihinkään.
    Kumman vaihdan ensin, jarrupääsylinterin vai jarrutehostimen? Muita hyviä arvauksia?
    Nimimerkillä "käyttöauto seisoo tallissa, kun ei ilman jarruja oikein kehtaa ajaa"
    E39 520iA -03, Dirtymax Silverado -08
    Ex ritsat: 7 x E30, 1 x E39, 1 x E46, 2 x E36 Compact, 2 x F11 ja muutama syrjähyppy

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16264
      • Asikkala

      #3
      Tehostimessa tuskin on vikaa, pääsyl. kumit varmaankin tiensä päässä.

      Comment

      • Markkanenn
        BTCF Member
        • Jan 2016
        • 262
        • Vantaa

        #4
        Mites rumpujarrullisen käsijarrun säätö tapahtuu?
        F11 520d -12

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          #5
          Originally posted by Markkanenn View Post
          Mites rumpujarrullisen käsijarrun säätö tapahtuu?
          Otat yhden pyöränpultin pois tai vaikka koko renkaan niin on helpompi. Sit katot lampulla siitä pultin reijästä semmosen hammaspyörän jota taltta ruukkarilla pyörität siitä pultin reijästä. Ratas on siellä alhaalla.

          Ja vaijerit säädetään siitä käkkäri kahvan juuresta.
          Last edited by GOOFY; 30-10-2016, 15:34.
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16264
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by GOOFY View Post
            Otat yhden pyöränpultin pois tai vaikka koko renkaan niin on helpompi. Sit katot lampulla siitä pultin reijästä semmosen hammaspyörän jota taltta ruukkarilla pyörität siitä pultin reijästä. Ratas on siellä alhaalla.

            Ja vaijerit säädetään siitä käkkäri kahvan juuresta.
            Ja tämä vaijerin säätö löysälle ennen kenkien säätöä.

            Comment

            • jamiii
              Bimmer Rookie
              • Jul 2013
              • 48
              • Kaustinen

              #7
              Auto e30 koriltaan 320i vm. 90. Moottori vaihettu joskus m20b25.
              Eli bensatankin sisälle tulevalle pumpulle ei tule virtaa. Rele ja sulake on ehjät.
              Pumpun otin irti kun ajattelin että se on rikki, mutta laitoin suoraan akusta siihen virtaa niin pyöriihän se. Eli mitä kautta se virta sinne pumpulle menee tai mitä seuraavaks kannattais kattoa? Niin eli tosiaan pumppu ei sano mitään ja sinne tulevalle liittimelle ei tule virtaa.
              E: eli kumpi niistä oransseista releistä on pumpun rele, molemmat kyllä testattu. Siinähä on joku kolmaskin valkoinen?
              Last edited by jamiii; 31-10-2016, 12:24.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16264
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by jamiii View Post
                Auto e30 koriltaan 320i vm. 90. Moottori vaihettu joskus m20b25.
                Eli bensatankin sisälle tulevalle pumpulle ei tule virtaa. Rele ja sulake on ehjät.
                Pumpun otin irti kun ajattelin että se on rikki, mutta laitoin suoraan akusta siihen virtaa niin pyöriihän se. Eli mitä kautta se virta sinne pumpulle menee tai mitä seuraavaks kannattais kattoa? Niin eli tosiaan pumppu ei sano mitään ja sinne tulevalle liittimelle ei tule virtaa.
                E: eli kumpi niistä oransseista releistä on pumpun rele, molemmat kyllä testattu. Siinähä on joku kolmaskin valkoinen?

                Comment

                • jamiii
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2013
                  • 48
                  • Kaustinen

                  #9
                  Kiitän. Meneekö se virta tuosta releeltä suoraan pumpulle vai? Jos näin on niin ei sieltä voi olla ku johto poikki..?

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16264
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by jamiii View Post
                    Kiitän. Meneekö se virta tuosta releeltä suoraan pumpulle vai? Jos näin on niin ei sieltä voi olla ku johto poikki..?
                    Juu, vihreä piuha lilan värisellä raidalla.

                    Comment

                    • jamiii
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2013
                      • 48
                      • Kaustinen

                      #11
                      Eli vika löyty sitte pääreleestä..otti sen vaan irti ja putsas nii alko pumppu pyörimään.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by jamiii View Post
                        Eli vika löyty sitte pääreleestä..otti sen vaan irti ja putsas nii alko pumppu pyörimään.
                        Niiasä on usein murtuma sisällä, kuun asennosta kiinni milloin oireilee. Koputtaminen auttaa. Voi koittaa tinana releen sisältä juotoksia takaisin, muuta itse uusisin jos kerrankin kujeilee.
                        Olli.

                        Comment

                        • Neppo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 721
                          • Laihia

                          #13
                          Mistä tietää mikä korjaussarja pitää ostaa e30 tehostettuun hammastankoon? Vissiin ennen 11/86 ja 11/86 jälkeisiä versioita olemassa. V...llako ne erottaa toisistaan ja tietää kumman korjaussarjan tilata..? Toisessa ainakin kuvan mukaan enemmän tiivisteitä. Eli ostaako vain sen kalliimman ja laittaa kaikki tiivisteet, mitkä menee? Käykö ne ristiin?

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16264
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Neppo View Post
                            Mistä tietää mikä korjaussarja pitää ostaa e30 tehostettuun hammastankoon? Vissiin ennen 11/86 ja 11/86 jälkeisiä versioita olemassa. V...llako ne erottaa toisistaan ja tietää kumman korjaussarjan tilata..? Toisessa ainakin kuvan mukaan enemmän tiivisteitä. Eli ostaako vain sen kalliimman ja laittaa kaikki tiivisteet, mitkä menee? Käykö ne ristiin?
                            Erona taisi olla tämän itse hammastetun tangon muoto eli vanhemmassa se on pyöreää kankea ja uudemmassa kolmion muotoista. Kuvan mukaan, minkä kuvan ?

                            Comment

                            • EMP
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 822
                              • Kuusjoki

                              #15
                              Originally posted by Neppo View Post
                              Mistä tietää mikä korjaussarja pitää ostaa e30 tehostettuun hammastankoon? Vissiin ennen 11/86 ja 11/86 jälkeisiä versioita olemassa. V...llako ne erottaa toisistaan ja tietää kumman korjaussarjan tilata..? Toisessa ainakin kuvan mukaan enemmän tiivisteitä. Eli ostaako vain sen kalliimman ja laittaa kaikki tiivisteet, mitkä menee? Käykö ne ristiin?
                              Eikös tuo vanhempi hammastanko ole osittain rautakuorella ja uudempi kokonaan alumiininen!?

                              http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e30...te=32131127793

                              http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e30...te=32131092335
                              E30 318i 2d M52B27 "eta"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎