Bemarilla ku lähtee ajelee niin toimii jonkun matkaa normaalisti kunnes ei vastaa kaasuun (kestää muutaman sekunnin) jonka jälkeen kierrokset nousee 3000rpm eikä laske tästä itsekseen. Loppuu kun nykäsee ilmamäärämittarin piuhan irti. Kokeiltu toisella ilmamäärämittarilla. Kaasuläpänasentotunnistin piipattu yleismittarilla ja toimii. Imuvuotoja ei ole löytynyt. Tyhjäkäntimoottori puhdistettu. Mitä kannattaisi chekata seuraavaksi? :think
Nyt kun tiedettäis vielä mikä moottori ja vuosimalli
Bemarilla ku lähtee ajelee niin toimii jonkun matkaa normaalisti kunnes ei vastaa kaasuun (kestää muutaman sekunnin) jonka jälkeen kierrokset nousee 3000rpm eikä laske tästä itsekseen. Loppuu kun nykäsee ilmamäärämittarin piuhan irti. Kokeiltu toisella ilmamäärämittarilla. Kaasuläpänasentotunnistin piipattu yleismittarilla ja toimii. Imuvuotoja ei ole löytynyt. Tyhjäkäntimoottori puhdistettu. Mitä kannattaisi chekata seuraavaksi? :think
Käy oikein hyvin. Esim. Halpa-Hallista ostettuna täyssynteettinen Teboil Gold-S on edullinen ja passeli öljy M20-koneeseen. Öljynvaihtoväli kannattaa pitää M20:ssä max. 8tkm. Varsinkin pätkäajossa venttiilikoneisto karstoittuu helposti ja sitäkautta nokka-akselin laahainpintojen voitelua hoitava öljyputki tukkeutuu hyvin helposti ja sitten ei mene kauaa, kun nokka/keinut on entiset.
Mitä moottoriöljyä kannattaa käyttää E30 320 iA M20? Käykö tuo perus 5W40? :think
Käy oikein hyvin. Esim. Halpa-Hallista ostettuna täyssynteettinen Teboil Gold-S on edullinen ja passeli öljy M20-koneeseen. Öljynvaihtoväli kannattaa pitää M20:ssä max. 8tkm. Varsinkin pätkäajossa venttiilikoneisto karstoittuu helposti ja sitäkautta nokka-akselin laahainpintojen voitelua hoitava öljyputki tukkeutuu hyvin helposti ja sitten ei mene kauaa, kun nokka/keinut on entiset.
Tai us partsin griffin kenno ja repa hitsaa sopivat lähdöt
Jäähdytinhuoltoihin jos soittelee mittatilausmallia niin kannattaa istua tukevasti penkille, nimim. erääseen entiseen projektiin kysyin kahdesta suomalaisesta pajasta ja kumpikin syyläri oli yli 700 eur. Ostin sitten jenkkiläisen (ei Griffin) täysalumiinisen satasella, vaikka se hieman toivottua ohuempi oli.
Griffinin jäähy oli yhdessä autossa joitain vuosia sitten, alkoi suht pian vuotamaan päädystä. Kuulemma viime vuosina olisi laatu parantunut? Jos näin niin varmasti kustannustehokkaimmasta päästä ostaa sellainen ja hitsauttaa sopivan kokoiseen mieluiset lähdöt ja kiinnikkeet.
Virtalukko sanoi sitten itsensä irti. Avain ei liiku mihinkään virtalukossa ja tietysti rattilukko päällä. Jos olen oikein ymmärtänyt niin virtalukko pitäisi saada irti, kun virtalukon peitelevyssä olevaan reikään tökkää rautalangan pätkän, mutta se toimii vain silloin kun avain on "radio asennossa".
Leave a comment: