Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Mitenkäs kun perus kolmekymppiin pitäisi vaihdella alustaan lähestulkoon kaikki puslat, niin laittaakko alkuperäistä vai strongflexiä? Äkkiseltään katsottunahan strongflexit saisi halvemmalla ja helpompi varmaan vaihdellakin uretaanikamat. Tarkoitus ei ole tehdä autosta mitään linttamatalaa, korkeintaan madaltaa miedosti joskus hamassa tulevaisuudessa. Tälläkin hetkellä auto on täysin vakiokorkuinen.
    Perehdy E30 alusta-asiaa topikkiin. En viitsi kirjoittaa koko topikin sisältöä auki tähän.
    Mutta sen sanon että takatukivarren helana EI TOIMI KUNNOLLA käsin paikalleen painettava moniosainen pusla. Orkkis on (ylläri!) toimiva ja äärimmäisen pitkäikäinen osa.

    Leave a comment:


  • SanMiguel
    replied
    Kyllä se takavetomallin poikkipalkki menee sinne ja kynkätkin sopii. Raideleveydessä on tosiaan eroa ja se on tehty pyörän navoilla ja jarrulevyillä.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    IX:ssä on isompi maavara ja pyörännavat ulompana. Kynkkien kiinnityspisteet on kauempana korista ja mahdolisesti myös kauempana toisistaan. Jumalansanaa ei ole antaa, mitkä erot on tehty missä komponenteissa, mutta tuossa nuo mahdolliset eroavaisuuden paikat.
    Originally posted by GOOFY View Post
    Eiköstä ix:ssä ole takana nostettu (laskettu) maavaraa hieman korkeammilla kelkan puslilla jolloin myös kynkkien kiinnityspisteet ovat kauempana korista.
    Kiitos tästä, joo sen tiedän että niissä pääty puslien päällä on noin 10mm spacerit tuomassa poikkipalkkia alaspäin. Mutta toi kynkkien kiinnityspisteiden kiinnitys eripaikassa, siitä ei ole tietoa. Kun toiset sanoo että käy, ei ole tuossa poikkipalkissa mitään eroa, että sen takia on eri varaosanumerot, kun puslien päällä ne spacerit:think
    Ainakin realoem mukaan, takarukivarret on samat kaikissa, tietysti ix:ssä on abs jarrut. No katotaan mitä käy,
    Last edited by MikeDry; 21-01-2018, 20:58.

    Leave a comment:


  • Iemel
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Mitenkäs kun perus kolmekymppiin pitäisi vaihdella alustaan lähestulkoon kaikki puslat, niin laittaakko alkuperäistä vai strongflexiä? Äkkiseltään katsottunahan strongflexit saisi halvemmalla ja helpompi varmaan vaihdellakin uretaanikamat. Tarkoitus ei ole tehdä autosta mitään linttamatalaa, korkeintaan madaltaa miedosti joskus hamassa tulevaisuudessa. Tälläkin hetkellä auto on täysin vakiokorkuinen.
    Jos ei ole tarkoitus tehdä mitään race-peliä niin laittaisin strongflexistä korkeintaan takakelkan isot puslat sekä perän kiinnityspuslan, ei takakelkka eläisi niin paljon jos haluaa välillä ajaa hieman sporttisemmin.

    Mutta toimii noissa uusi vakiokin vallan mainiosti.
    Turhaan siitä autosta tekee kivirekeä jos uusi vakiopusla ajaa asiansa 99% kaikesta ajosta.

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    Mitenkäs kun perus kolmekymppiin pitäisi vaihdella alustaan lähestulkoon kaikki puslat, niin laittaakko alkuperäistä vai strongflexiä? Äkkiseltään katsottunahan strongflexit saisi halvemmalla ja helpompi varmaan vaihdellakin uretaanikamat. Tarkoitus ei ole tehdä autosta mitään linttamatalaa, korkeintaan madaltaa miedosti joskus hamassa tulevaisuudessa. Tälläkin hetkellä auto on täysin vakiokorkuinen.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    IX:ssä on isompi maavara ja pyörännavat ulompana. Kynkkien kiinnityspisteet on kauempana korista ja mahdolisesti myös kauempana toisistaan. Jumalansanaa ei ole antaa, mitkä erot on tehty missä komponenteissa, mutta tuossa nuo mahdolliset eroavaisuuden paikat.
    Eiköstä ix:ssä ole takana nostettu (laskettu) maavaraa hieman korkeammilla kelkan puslilla jolloin myös kynkkien kiinnityspisteet ovat kauempana korista.

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Onko kukaan verrannut ix:sän ja takavetoisen e30:sen taka-akselia/poikkipalkkia. Siis että mitä eroa, kun realoem näyttää, että olisi ix:ssä oma:think
    Eli kysymys, käykö rwd e30:sen ix:ään http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...546&series=E30

    Kiitos vastauksista
    IX:ssä on isompi maavara ja pyörännavat ulompana. Kynkkien kiinnityspisteet on kauempana korista ja mahdolisesti myös kauempana toisistaan. Jumalansanaa ei ole antaa, mitkä erot on tehty missä komponenteissa, mutta tuossa nuo mahdolliset eroavaisuuden paikat.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Ööö...

    Onko kukaan verrannut ix:sän ja takavetoisen e30:sen taka-akselia/poikkipalkkia. Siis että mitä eroa, kun realoem näyttää, että olisi ix:ssä oma:think
    Eli kysymys, käykö rwd e30:sen ix:ään http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...546&series=E30

    Kiitos vastauksista
    Last edited by MikeDry; 21-01-2018, 07:39. Reason: Kiitos vastauksista

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Joo on. Ei oo hitsailtu mitään coileja tmv sinne. Madallusvieterit vaan. Minäpä otan kuvan ku pääsen kotia. Edessä on enemmän kenossa renkaat ku takana ja takana ei ole edes niitä säätölätkiä. Kuluu ikävästi kumit sisäreunoista. Eikä mikään ole mutkallakaan kun on molemmat puolet samalla tavalla
    Tulee mieleen kaksi mahdollisuutta: Tukivarret on vakiota pidemmät, tai sitten sulla on siellä säätömallin iskarin yläpäät, jotka on niin päin, että ne lisää negatiivista camberia.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Joo on. Ei oo hitsailtu mitään coileja tmv sinne. Madallusvieterit vaan. Minäpä otan kuvan ku pääsen kotia. Edessä on enemmän kenossa renkaat ku takana ja takana ei ole edes niitä säätölätkiä. Kuluu ikävästi kumit sisäreunoista. Eikä mikään ole mutkallakaan kun on molemmat puolet samalla tavalla

    E.tuosta kyllä jo näkee tarpeellisen.
    Last edited by pazq; 18-01-2018, 18:54.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Ei oo sellasia. Ja pyöräki on keskellä. No laitan sinne säädettävät yläpäät korjaamaan tilannetta ainakin vähän.
    Onhan tolpat vakiot eikä tarviketuning ?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Jos epäkesko pusla tukivarressa, onko se oikein päin?
    Ei oo sellasia. Ja pyöräki on keskellä. No laitan sinne säädettävät yläpäät korjaamaan tilannetta ainakin vähän.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Onks edessä tukivarsissa eroja? Cabriossa on edessä camberia vallan perkeleesti ja kaikki on kuitenkin ehjää eikä ole mitään säädettävää siellä. Vähän on madallettu muttei se ole ennenkään vetäny noita tuollai muissakaan. Ei oikein muutakaan keksi mistä vois johtua :think vm oli 86 320
    Jos epäkesko pusla tukivarressa, onko se oikein päin?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Onks edessä tukivarsissa eroja? Cabriossa on edessä camberia vallan perkeleesti ja kaikki on kuitenkin ehjää eikä ole mitään säädettävää siellä. Vähän on madallettu muttei se ole ennenkään vetäny noita tuollai muissakaan. Ei oikein muutakaan keksi mistä vois johtua :think vm oli 86 320
    Ei kai niissä mitään eroa ole ainakaan takavetoisissa, ix on jotenkin eri, ..kö ?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Onks edessä tukivarsissa eroja? Cabriossa on edessä camberia vallan perkeleesti ja kaikki on kuitenkin ehjää eikä ole mitään säädettävää siellä. Vähän on madallettu muttei se ole ennenkään vetäny noita tuollai muissakaan. Ei oikein muutakaan keksi mistä vois johtua :think vm oli 86 320

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎