Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Se mun grilli on hitsattu kahen tuuman putkista mitä sattu löytymään. Ei oo ny mittoja antaa sen kummemmin. Oli tarkoitus, mikäli vielä laitan siihen seuraavan raadon niin ostan neljä semmosta peräkärryn aisapyörää. Kestävät 150 kiloa kipale ja kaikki renkaat kääntyisi ja niissä olisi veivattava korkeus säätö.
Last edited by GOOFY; 11-03-2018, 21:39.
-
-
Originally posted by Skarpa View PostRiippuu aikapalon siitä, mitä korissa on kiinni. Ittellä on moottoripukeista tehty ja jouduin nostamaan runkoaisat jonkun verran nivelpisteen yläpuolelle, että korin sai riittävän ylös. Korissa on ovet mutta ei muita luukkuja. Akselistot paikallaan ok, mutta ilman niitä aika pahasti epäbalanssissa. On vähän työläs kääntää puolelta toiselle ja meinaa kipata turhan innokkaasti, kun saa yli tasapainopisteen. Ennen kuin panen korin seuraavan kerran pukkeihin, korotan niitä sen verran, että saan passata nivelen korkeuden tasapainon mukaan. Tekisin nivelpisteen korkeudesta säädettävän. Esim. tähän tapaan, mut enemmän reikiä.
Originally posted by jr66 View PostTyhjä preface-kori painaa 198 kg http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...body_skeleton/ joten kaksi moottoripukkia ja varsinkin niiden pyörät kantaa painon loistavasti mutta onko tallin lattia tarpeeksi tasainen/sileä jotta ne pukin pienet rautapyörät liikkuu yhden miehen voimin ? Motonet-linkin pyörien kantavuus on 120 kg/kpl joten riittää mutta tarviiko niitä ?
Nii prkl, pukissa ainakin toisessa päässä pitää olla kääntyvät pyörät joten se siitä...
E30 kun katsoo sivulta ja kuvittelee siitä luukut ja lasit pois niin runkoaisojen yläpuolella saattaa olla enemmän painoa kuin alap. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Miku View Post
-Millaisia pyöriä suosittelette alle? Pitäisi olla mahdollisimman iisi rullata tallin betonilattialla. Onko tällaiset liian heppoiset jos 3kpl keulassa ja 3kpl perässä? http://www.motonet.fi/fi/tuote/45205...jarrulla-125mm
Nii prkl, pukissa ainakin toisessa päässä pitää olla kääntyvät pyörät joten se siitä...
Originally posted by Miku View PostOkVarmaan hieman runkoaisojen alapuolella vois olla balanssissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Miku View PostOkVarmaan hieman runkoaisojen alapuolella vois olla balanssissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFY View PostMun grillissä on navat runkoaisojen kohdalla. Ei se ihan balanssissa ole mutta silti ihan kevyt pyörittää.Varmaan hieman runkoaisojen alapuolella vois olla balanssissa.
Minkälaisesta tavarasta sun grilli tehty ja millä korkeudella navat lattian pinnasta? Mahtuiko pyörimään ympäri asti? Oisko kuvia nähtävillä?
Leave a comment:
-
-
Mun grillissä on navat runkoaisojen kohdalla. Ei se ihan balanssissa ole mutta silti ihan kevyt pyörittää.
Leave a comment:
-
-
Pitäis ruveta korigrilliä tuossa tekemään niin kysellääs vähän vinkkejä jolla tämmönen ollut e30 kanssa tai on parasta aikaa.
Koppana preface 2d e30. Puretaan aika hylsyksi.
-Missä kohtaa auton korkeus suunnassa olisi auton painopiste mahdollisimman tasan että olisi mahdollisimman kevyt pyöritelllä vartaassa? Puskurien kiinnitysten kohilla vai yli vai ali ja minkä verran?
Missä korkeudessa grillin kääntöpiste, että mahtuu auto pyörimään ympäri katon reunan osumatta lattiaan? Tulee varmaan korkeussäätö grilliin mutta että osaisi suurinpiirtein hahmottaa.
-Minkälaisesta tavarasta ootte grillin hitsailleet? Mielessä pyörinyt malli muistuttaa kahta moottoripukkia hieman isommassa koossa jotka tulee sitten toisiinsa kiinni jollain. ajatuksena oli luokkaa 50x50 tai 60x60 neliöprofiili mutta mimmosella seinämävahvuudella? Moottoripukeistahan noita on tehty ja siinä ei ainakaan se putki mitään älytöntä ole.
-Millaisia pyöriä suosittelette alle? Pitäisi olla mahdollisimman iisi rullata tallin betonilattialla. Onko tällaiset liian heppoiset jos 3kpl keulassa ja 3kpl perässä? http://www.motonet.fi/fi/tuote/45205...jarrulla-125mm
Muita vinkkejä? Tokihan kaikki selviää itse kokeilemalla mutta koitetaan jos pääsis vaikka helpommalla muiden avustuksella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemssi View PostPäässä pyörii kaikennäköistä visioita ja kysymyksiä, joten... Kellään käytännön kokemusta/ faktaa noista lasikuitu luukuista? Lähinnä ovet ja konepelti kiinnostaa, minkälaatuisia ovat ja millainen istuvuus.
Samoin nuo m3 korisarjat, että onko laaduissa eroa eripaikoissa?
Noi vähän parempia, mutta sielläkin osa kyllä ihan surkeeta. Kokemusta c-pilarista, maski paketista ja etupuskurista.
Noissa kuitu osissa hinta käy täysin yhteen laadun/materiaalien kanssa.
100€ konepeitto on 100% varmuudella löysä lerppu.
500€ saa varmaan jo asiallisen rungollisen lasikuituisen peiton. 1000-1500€ niin saa jo oikeasti kevyen ja muotonsa 200km/h säilyttävän peiton mikä ainakin on jo osittain hiilikuitua riippuen ostopaikasta.
Leave a comment:
-
-
Lasikuitu osat
Päässä pyörii kaikennäköistä visioita ja kysymyksiä, joten... Kellään käytännön kokemusta/ faktaa noista lasikuitu luukuista? Lähinnä ovet ja konepelti kiinnostaa, minkälaatuisia ovat ja millainen istuvuus.
Samoin nuo m3 korisarjat, että onko laaduissa eroa eripaikoissa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jens View PostOnko jollakulla tietoa tai osoitetta, mistä löytyy E30 penkkien verhoilukangasta tai valmiit palat, kun en ole internetistä löytänyt, siinä on nutria (ruskeat) sporttipenkit.
Mistä voi ostaa etu- ja takaikkunoiden ulkopuolen kiristyslistaa, tai mikä sen oikea nimi lieneekään.
Leave a comment:
-
-
Onko jollakulla tietoa tai osoitetta, mistä löytyy E30 penkkien verhoilukangasta tai valmiit palat, kun en ole internetistä löytänyt, siinä on nutria (ruskeat) sporttipenkit.
Mistä voi ostaa etu- ja takaikkunoiden ulkopuolen kiristyslistaa, tai mikä sen oikea nimi lieneekään.
Leave a comment:
-
Leave a comment: