Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GOOFY
    replied
    Se mun grilli on hitsattu kahen tuuman putkista mitä sattu löytymään. Ei oo ny mittoja antaa sen kummemmin. Oli tarkoitus, mikäli vielä laitan siihen seuraavan raadon niin ostan neljä semmosta peräkärryn aisapyörää. Kestävät 150 kiloa kipale ja kaikki renkaat kääntyisi ja niissä olisi veivattava korkeus säätö.

    Last edited by GOOFY; 11-03-2018, 21:39.

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Riippuu aikapalon siitä, mitä korissa on kiinni. Ittellä on moottoripukeista tehty ja jouduin nostamaan runkoaisat jonkun verran nivelpisteen yläpuolelle, että korin sai riittävän ylös. Korissa on ovet mutta ei muita luukkuja. Akselistot paikallaan ok, mutta ilman niitä aika pahasti epäbalanssissa. On vähän työläs kääntää puolelta toiselle ja meinaa kipata turhan innokkaasti, kun saa yli tasapainopisteen. Ennen kuin panen korin seuraavan kerran pukkeihin, korotan niitä sen verran, että saan passata nivelen korkeuden tasapainon mukaan. Tekisin nivelpisteen korkeudesta säädettävän. Esim. tähän tapaan, mut enemmän reikiä.
    Tuossa ylempänä jo mainitsin että kori puretaan aika hylsyksi niin sen mukaan. Voihan siihenkin toki tehdä säätöjä jos ei nyt ihan varmuutta tule.

    Originally posted by jr66 View Post
    Tyhjä preface-kori painaa 198 kg http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...body_skeleton/ joten kaksi moottoripukkia ja varsinkin niiden pyörät kantaa painon loistavasti mutta onko tallin lattia tarpeeksi tasainen/sileä jotta ne pukin pienet rautapyörät liikkuu yhden miehen voimin ? Motonet-linkin pyörien kantavuus on 120 kg/kpl joten riittää mutta tarviiko niitä ?

    Nii prkl, pukissa ainakin toisessa päässä pitää olla kääntyvät pyörät joten se siitä...


    E30 kun katsoo sivulta ja kuvittelee siitä luukut ja lasit pois niin runkoaisojen yläpuolella saattaa olla enemmän painoa kuin alap. :think
    Teen ihan putkesta itse mutta rakenteeltaan noita moottoripukkeja muistutttavia. Luultavasti kaikki rattaat tulee kääntyviä niin on helpoin pyöritellä ahtaammassakin paikassa jos tarve vaatii.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Miku View Post

    -Millaisia pyöriä suosittelette alle? Pitäisi olla mahdollisimman iisi rullata tallin betonilattialla. Onko tällaiset liian heppoiset jos 3kpl keulassa ja 3kpl perässä? http://www.motonet.fi/fi/tuote/45205...jarrulla-125mm
    Tyhjä preface-kori painaa 198 kg http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...body_skeleton/ joten kaksi moottoripukkia ja varsinkin niiden pyörät kantaa painon loistavasti mutta onko tallin lattia tarpeeksi tasainen/sileä jotta ne pukin pienet rautapyörät liikkuu yhden miehen voimin ? Motonet-linkin pyörien kantavuus on 120 kg/kpl joten riittää mutta tarviiko niitä ?

    Nii prkl, pukissa ainakin toisessa päässä pitää olla kääntyvät pyörät joten se siitä...

    Originally posted by Miku View Post
    Ok Varmaan hieman runkoaisojen alapuolella vois olla balanssissa.
    E30 kun katsoo sivulta ja kuvittelee siitä luukut ja lasit pois niin runkoaisojen yläpuolella saattaa olla enemmän painoa kuin alap. :think

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    Ok Varmaan hieman runkoaisojen alapuolella vois olla balanssissa.
    Riippuu aikapalon siitä, mitä korissa on kiinni. Ittellä on moottoripukeista tehty ja jouduin nostamaan runkoaisat jonkun verran nivelpisteen yläpuolelle, että korin sai riittävän ylös. Korissa on ovet mutta ei muita luukkuja. Akselistot paikallaan ok, mutta ilman niitä aika pahasti epäbalanssissa. On vähän työläs kääntää puolelta toiselle ja meinaa kipata turhan innokkaasti, kun saa yli tasapainopisteen. Ennen kuin panen korin seuraavan kerran pukkeihin, korotan niitä sen verran, että saan passata nivelen korkeuden tasapainon mukaan. Tekisin nivelpisteen korkeudesta säädettävän. Esim. tähän tapaan, mut enemmän reikiä

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Mun grillissä on navat runkoaisojen kohdalla. Ei se ihan balanssissa ole mutta silti ihan kevyt pyörittää.
    Ok Varmaan hieman runkoaisojen alapuolella vois olla balanssissa.

    Minkälaisesta tavarasta sun grilli tehty ja millä korkeudella navat lattian pinnasta? Mahtuiko pyörimään ympäri asti? Oisko kuvia nähtävillä?

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Mun grillissä on navat runkoaisojen kohdalla. Ei se ihan balanssissa ole mutta silti ihan kevyt pyörittää.

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Pitäis ruveta korigrilliä tuossa tekemään niin kysellääs vähän vinkkejä jolla tämmönen ollut e30 kanssa tai on parasta aikaa.

    Koppana preface 2d e30. Puretaan aika hylsyksi.

    -Missä kohtaa auton korkeus suunnassa olisi auton painopiste mahdollisimman tasan että olisi mahdollisimman kevyt pyöritelllä vartaassa? Puskurien kiinnitysten kohilla vai yli vai ali ja minkä verran?

    Missä korkeudessa grillin kääntöpiste, että mahtuu auto pyörimään ympäri katon reunan osumatta lattiaan? Tulee varmaan korkeussäätö grilliin mutta että osaisi suurinpiirtein hahmottaa.

    -Minkälaisesta tavarasta ootte grillin hitsailleet? Mielessä pyörinyt malli muistuttaa kahta moottoripukkia hieman isommassa koossa jotka tulee sitten toisiinsa kiinni jollain. ajatuksena oli luokkaa 50x50 tai 60x60 neliöprofiili mutta mimmosella seinämävahvuudella? Moottoripukeistahan noita on tehty ja siinä ei ainakaan se putki mitään älytöntä ole.

    -Millaisia pyöriä suosittelette alle? Pitäisi olla mahdollisimman iisi rullata tallin betonilattialla. Onko tällaiset liian heppoiset jos 3kpl keulassa ja 3kpl perässä? http://www.motonet.fi/fi/tuote/45205...jarrulla-125mm

    Muita vinkkejä? Tokihan kaikki selviää itse kokeilemalla mutta koitetaan jos pääsis vaikka helpommalla muiden avustuksella.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Päässä pyörii kaikennäköistä visioita ja kysymyksiä, joten... Kellään käytännön kokemusta/ faktaa noista lasikuitu luukuista? Lähinnä ovet ja konepelti kiinnostaa, minkälaatuisia ovat ja millainen istuvuus.

    Samoin nuo m3 korisarjat, että onko laaduissa eroa eripaikoissa?
    Noi tuolta on ihan pelkkää paskaa. On kokemusta koko m3 korisarjasta ovineen.



    Noi vähän parempia, mutta sielläkin osa kyllä ihan surkeeta. Kokemusta c-pilarista, maski paketista ja etupuskurista.


    Noissa kuitu osissa hinta käy täysin yhteen laadun/materiaalien kanssa.

    100€ konepeitto on 100% varmuudella löysä lerppu.
    500€ saa varmaan jo asiallisen rungollisen lasikuituisen peiton. 1000-1500€ niin saa jo oikeasti kevyen ja muotonsa 200km/h säilyttävän peiton mikä ainakin on jo osittain hiilikuitua riippuen ostopaikasta.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Lasikuitu osat

    Päässä pyörii kaikennäköistä visioita ja kysymyksiä, joten... Kellään käytännön kokemusta/ faktaa noista lasikuitu luukuista? Lähinnä ovet ja konepelti kiinnostaa, minkälaatuisia ovat ja millainen istuvuus.

    Samoin nuo m3 korisarjat, että onko laaduissa eroa eripaikoissa?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by jens View Post
    Onko jollakulla tietoa tai osoitetta, mistä löytyy E30 penkkien verhoilukangasta tai valmiit palat, kun en ole internetistä löytänyt, siinä on nutria (ruskeat) sporttipenkit.
    Mistä voi ostaa etu- ja takaikkunoiden ulkopuolen kiristyslistaa, tai mikä sen oikea nimi lieneekään.
    Kysyppä molempia merkkiliikkeestä ?

    Leave a comment:


  • jens
    replied
    Onko jollakulla tietoa tai osoitetta, mistä löytyy E30 penkkien verhoilukangasta tai valmiit palat, kun en ole internetistä löytänyt, siinä on nutria (ruskeat) sporttipenkit.
    Mistä voi ostaa etu- ja takaikkunoiden ulkopuolen kiristyslistaa, tai mikä sen oikea nimi lieneekään.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Sä et vaan ymmärrä
    Haluatko sä selittää ?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Sä et vaan ymmärrä

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Ihan eri asia
    Elikkä buurien äs tarkoittaa jotain muuta? stupid?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Ihan eri asia

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎