Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jannmann
    replied
    Originally posted by lappihullu View Post
    Mikä rele ohjaa sitä flektiä? Vai mistä löytäis sähkökaaviot ni kattois miten kuuluis kytkee?
    Katos EMP nimimerkin topiickia. Aika vikoilla sivuilla juttua miten hän ohjaa sähköflektiä.

    Leave a comment:


  • lappihullu
    replied
    Mikä rele ohjaa sitä flektiä? Vai mistä löytäis sähkökaaviot ni kattois miten kuuluis kytkee?

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Originally posted by lappihullu View Post
    Mites saa flektin kytkettyä, että lähtee pyörimään lämpötilan mukaan? (Tällä hetkellä siis lähtee valoista päälle )
    lämpöanturi vesiletkuun/syyläriin+rele.

    Leave a comment:


  • lappihullu
    replied
    E30 m50 swäp

    Mites saa flektin kytkettyä, että lähtee pyörimään lämpötilan mukaan? (Tällä hetkellä siis lähtee valoista päälle )

    Leave a comment:


  • Juice30
    replied
    ABS-sähkösarjan rele

    Joop elikkäs erillinen abs-sähkösarja asennettuna mutta vielä ratinaluspahvin taakse tulevan releen johtojen paikat epäselvät. Eli kaipaisin tietoa mihin kyseiset johdot kiinni.

    Leave a comment:


  • Miroreijo
    replied
    m10b18 ruisku

    Tuli vaihdeltua ruisku motti kaasarin tilalle. m10b18. Rajottimella paukkuu putkeen jonkun verran välillä isokin pamaus. Kiihdyttäessä kaasupohjassa tuntuu kiihtyvän tahmeasti, no eihän se 100hp paljoo kiihdykkään mutta siltä tuntuu että jotain on pielessä. ilmamäärä mittarin kansi näköjään joskus irroteltu kun on teipillä kiinni, voiskohan olla että joku on käyny säätämässä jotain omiaan siellä, vinkkejä/kokemuksia??

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Jarpeli View Post
    Monihan tuota puhuu että tarvike lokarit eivät kelpaa kuin korjauspalaksi mutta onko todellakin vielä näin.. itse en ole tuollaista käpistellyt.

    Tavoitteena olisi hieman restauroida tuota vanhusta tälläisenä väliprojektina. Eli 400e vs 120e aika iso ero ja tuolla erotuksella saa jos jos jonkilaista tavaraa ja tarvikeeta vanhukseen.

    Mutta ovatko nuo tarvike lokarit todella niin sutta, kun luulen niiden olevan. Ilmeisesti kuitenkin muut peltiosat... takapaneeli yms ovat vallan kelpo tavaraa.
    Jos haluaa alkuperäisen näköiset ja istuvuudeltaan hyvät lokarit, niin orkkis on ainut vaihtoehto. Jos laatuvaatimus on miedompi ja auto muutenkin vähän sinne päin oleva kikotin niin sitten tarvike käy.

    Viime vuonna yhdessä e30 projektissa sain ensin tarvike lokarit omistajalta ja kun niitä yhdessä katseltiin niin myyntiin meni. Orkkista tilalle ja hermo lepäsi asennuksessa. Kyseessä oli museorekisteriin menossa oleva laite.
    On mulla tuolla myös yks takapaneeli tarvikkeena.. Jäi laittamatta.

    Leave a comment:


  • Jarpeli
    replied
    Monihan tuota puhuu että tarvike lokarit eivät kelpaa kuin korjauspalaksi mutta onko todellakin vielä näin.. itse en ole tuollaista käpistellyt.

    Tavoitteena olisi hieman restauroida tuota vanhusta tälläisenä väliprojektina. Eli 400e vs 120e aika iso ero ja tuolla erotuksella saa jos jos jonkilaista tavaraa ja tarvikeeta vanhukseen.

    Mutta ovatko nuo tarvike lokarit todella niin sutta, kun luulen niiden olevan. Ilmeisesti kuitenkin muut peltiosat... takapaneeli yms ovat vallan kelpo tavaraa.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Jarpeli View Post
    Olettekos tilailleet pielmeieriltä lähiaikoina facelift etulokareita?
    Jos olette niin millaista hintaa niille on pidetty?
    Mietin tässä että kannattaako vanhoista lähteä parsimaan varaosa lokareita käyttäen vai tilaanko suosiolla uudet alkuperäiset.
    Syyskuussa 2017 tilasin yhden. Hinta silloin ~190€. Prefaceliftissä ja faceliftissä on muuten ihan samanlaiset etulokasuojat

    Leave a comment:


  • Jarpeli
    replied
    Olettekos tilailleet pielmeieriltä lähiaikoina facelift etulokareita?
    Jos olette niin millaista hintaa niille on pidetty?
    Mietin tässä että kannattaako vanhoista lähteä parsimaan varaosa lokareita käyttäen vai tilaanko suosiolla uudet alkuperäiset.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ei varmaankaan ole puslan vika jos pääsee pulteissa elämään :think
    Ja joo, e30 takakynkkiin vain alkuperäiset kumipuslat.
    No eihän ne pultit sitä kauaa pitele jos ite tukivarsi on horo siihen puslaan:think kyllähän se sitä hakkaa siinä. Voi tietty olla että joku joskus sorvannu niitä mut vaihoin ehjät orgit

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    vaihdoin vakiot kun oli jo eläny ja syöny sen raudan pultinreijät jo soikeiksi.
    Ei varmaankaan ole puslan vika jos pääsee pulteissa elämään :think
    Ja joo, e30 takakynkkiin vain alkuperäiset kumipuslat.

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Kiitos tästä, joo sen tiedän että niissä pääty puslien päällä on noin 10mm spacerit tuomassa poikkipalkkia alaspäin.
    On ne puslatkin erilaiset, iX malleissa on se yläosa (johon spacer tulee) pidempi.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Eikai paskamyrskyä kuitenkaan. Vakiota itsekin laittaisin (ja laittanu aina). Tuohon ahdettuun oli aiempi jo pistäny powerflexiä kaikkialle muualle paitsi kynkkiin. Eli hurjat 5kpl olkoon siellä kun tuntu pelaavan. Eteen tukivarsien korinkiinnityksiin ehkä vielä vakiota jos nuo on eläny. Omassa 36 oli joku laittanu powerit tuohon tukivarren korinkiinnikkeisiin ja vaihdoin vakiot kun oli jo eläny ja syöny sen raudan pultinreijät jo soikeiksi..aika horot oli käsin ihmetellen

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Mitenkäs kun perus kolmekymppiin pitäisi vaihdella alustaan lähestulkoon kaikki puslat, niin laittaakko alkuperäistä vai strongflexiä? Äkkiseltään katsottunahan strongflexit saisi halvemmalla ja helpompi varmaan vaihdellakin uretaanikamat. Tarkoitus ei ole tehdä autosta mitään linttamatalaa, korkeintaan madaltaa miedosti joskus hamassa tulevaisuudessa. Tälläkin hetkellä auto on täysin vakiokorkuinen.
    Ehdottomasti alkuperäisiä kaikki. Nuo strongflexit ja mitkälie muut flexit on jännittävän värisiä, ei muuta. Jos ottaa esimerkiksi vaikkapa takatukivarsien 2-osaiset uretaanipuslat, hehe joo. Totaalipaskaa, sanoisin. Tukivarsi pääsee elämään pitkitäis- ja pystysuunnassa ja silloin, kun taka-akseli alkaa ohjaamaan hallitsemattomasti, autosta tulee hengenvaarallinen. Alkuperäisten puslien vaihtaminen ei ole mitään rakettitiedettä, kunhan on oikeanlaiset työkalut käytössä.

    Paskamyrskyä odotellessa

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎