Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #61
    Miten erotan 4d / touring korin sähköjohtosarjan?

    Mulla on siis korin johtosarja oviin ja luukkuun mutta haluaisin varmuuden että onko se kummasta.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3408
      • Kotka

      #62
      Originally posted by peltone View Post
      Miten erotan 4d / touring korin sähköjohtosarjan?

      Mulla on siis korin johtosarja oviin ja luukkuun mutta haluaisin varmuuden että onko se kummasta.
      Onko takalasin pyyhkijän liitintä?
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #63
        Originally posted by Skarpa View Post
        Onko takalasin pyyhkijän liitintä?
        Emmäää tiiä, se on omassa pussissa, aattelin että jos saan jonku vinkin ni osaan kattoo
        Eipä tullu aateltua ollenkaa tuota pyyhintä, kiitos
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • SanMiguel
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 1035
          • Kirkkonummi

          #64
          Äkkiseltään tulis mieleen tohon tunnistukseen:
          -löytyykö takavalojen liittimien välistä kilven valojen liittimet
          -onko vasemman takavalon liittimen vieressä/läheisyydessä liittimiä touringin takalasin pesurille

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #65
            Originally posted by SanMiguel View Post
            Äkkiseltään tulis mieleen tohon tunnistukseen:
            -löytyykö takavalojen liittimien välistä kilven valojen liittimet
            -onko vasemman takavalon liittimen vieressä/läheisyydessä liittimiä touringin takalasin pesurille
            Kiitos

            Sit seuraava kyssäri, lattialla on nyt irtonaisena 168 lukkomurikka, mitäs öljyä sisää ja paljon? Onko jotain muuta mitä keltanokan pitää tietää?
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3408
              • Kotka

              #66
              Originally posted by peltone View Post
              Kiitos

              Sit seuraava kyssäri, lattialla on nyt irtonaisena 168 lukkomurikka, mitäs öljyä sisää ja paljon? Onko jotain muuta mitä keltanokan pitää tietää?
              Castrol Syntrax 75w-140 tai Mobil Gearlube VS 500.

              Perä vaaka-asennossa öljyä ylemmästä korkista sisään kunnes vuotaa vähän ulos reiästä tai tilavuudella mitaten 0,9 litraa.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                #67
                Originally posted by Skarpa View Post
                Castrol Syntrax 75w-140 tai Mobil Gearlube VS 500.

                Perä vaaka-asennossa öljyä ylemmästä korkista sisään kunnes vuotaa vähän ulos reiästä tai tilavuudella mitaten 0,9 litraa.
                Kiitos
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3408
                  • Kotka

                  #68
                  Perä kun on irtonaisena, niin kannattaa vaikka käyttää takakansi auki ja kattoa sisään. Varmistuu, että perä on varmasti lukkoperä ja näkee, ettei oo mitään hampaan palasia kotelon pohjalla. Kasatessa takakannen tiivistepintojen kunnollinen putsaus ja kasaus joko tasotiivistemassalla tai uudella paperitiivisteellä. Mulla pitäis varmaan olla 168 paperitiiviste ylimääräsenä. Voin panna postissa. Halutessaan lukkoyksikön voi myös irrottaa ja avata ja kattoa kitkalevyjen kunnon. Sen pystyy tekemään ilman, että perän laakereita tarvitsee vaihtaa tai hammaskosketusta säätää. Jos sen päättää tehdä, kannattaa hommata uudet lukkoyksikön kannen ruuvit ja poskilaakerikansien o-renkaat ja stefat. Vaihtelee ne sitten samalla.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16465
                    • Asikkala

                    #69
                    Originally posted by Skarpa View Post
                    Perä kun on irtonaisena, niin kannattaa vaikka käyttää takakansi auki ja kattoa sisään. Varmistuu, että perä on varmasti lukkoperä ja näkee, ettei oo mitään hampaan palasia kotelon pohjalla. Kasatessa takakannen tiivistepintojen kunnollinen putsaus ja kasaus joko tasotiivistemassalla tai uudella paperitiivisteellä. Mulla pitäis varmaan olla 168 paperitiiviste ylimääräsenä. Voin panna postissa. Halutessaan lukkoyksikön voi myös irrottaa ja avata ja kattoa kitkalevyjen kunnon. Sen pystyy tekemään ilman, että perän laakereita tarvitsee vaihtaa tai hammaskosketusta säätää. Jos sen päättää tehdä, kannattaa hommata uudet lukkoyksikön kannen ruuvit ja poskilaakerikansien o-renkaat ja stefat. Vaihtelee ne sitten samalla.
                    Näin se öljynvaihto lähtee lapasesta monesti

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      #70
                      Originally posted by Skarpa View Post
                      Perä kun on irtonaisena, niin kannattaa vaikka käyttää takakansi auki ja kattoa sisään. Varmistuu, että perä on varmasti lukkoperä ja näkee, ettei oo mitään hampaan palasia kotelon pohjalla. Kasatessa takakannen tiivistepintojen kunnollinen putsaus ja kasaus joko tasotiivistemassalla tai uudella paperitiivisteellä. Mulla pitäis varmaan olla 168 paperitiiviste ylimääräsenä. Voin panna postissa. Halutessaan lukkoyksikön voi myös irrottaa ja avata ja kattoa kitkalevyjen kunnon. Sen pystyy tekemään ilman, että perän laakereita tarvitsee vaihtaa tai hammaskosketusta säätää. Jos sen päättää tehdä, kannattaa hommata uudet lukkoyksikön kannen ruuvit ja poskilaakerikansien o-renkaat ja stefat. Vaihtelee ne sitten samalla.
                      Tuo perä on tullut Coooperilta joka on tuon availlut ja osaakin uusinut niin ajattelin että tässä kohtaa voisi riittää vain öljynvaihto :think
                      Ei ole siis mistään peltoautosta tms. Mutta toki siis todella hyviä vinkkejä voi olla että lähtee viel ton pitemmän kaavan mukaa... tai välimalli noista.
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3408
                        • Kotka

                        #71
                        Originally posted by peltone View Post
                        Tuo perä on tullut Coooperilta joka on tuon availlut ja osaakin uusinut niin ajattelin että tässä kohtaa voisi riittää vain öljynvaihto :think
                        Ei ole siis mistään peltoautosta tms. Mutta toki siis todella hyviä vinkkejä voi olla että lähtee viel ton pitemmän kaavan mukaa... tai välimalli noista.
                        Pidemmän kaavan mukaan on vasta, kun uusit laakeritkin. Mut jos se on ajossa ollu ihan hyvä, noin ei niitä varmuuden vuoksi tarvii vaihtaa.
                        Last edited by Skarpa; 25-09-2018, 21:44.
                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • Sam Hill
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2009
                          • 150
                          • Joensuu

                          #72
                          Onko ohjaustehostimen pumpuissa mitään eroa? Katselin tuossa varaosaluetteloa niin löysin ainakin 4 eri numeroa.
                          32411141205 M40

                          32411141206 M42

                          32411141243 M20b20

                          32411133969 M20b25 ja M10



                          Käykö siis M20:sen kupeseen mikä vain? Mitä katselin kuvia noista pumpuista niin en saanut mitään järkevää eroa aikaiseksi.

                          Comment

                          • ///saMi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1198
                            • 52300

                            #73
                            Saakohan mistään enää ostettua uutta kattoverhoilua e30:iin? Käytettynäkin pirun vaikea löytää ja mm. Ebayssa näkyy olevan vaan uudempiin korimalleihin.

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #74
                              Originally posted by ///saMi View Post
                              Saakohan mistään enää ostettua uutta kattoverhoilua e30:iin? Käytettynäkin pirun vaikea löytää ja mm. Ebayssa näkyy olevan vaan uudempiin korimalleihin.
                              Ratkaisin ongelman teettämällä keinonahasta uuden, ilman sisävalojen tai kauhukahvojen paikkoja. Ei oo kuulemma kummoinen ommella kun on vanha mallina.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #75
                                Originally posted by peltone View Post
                                Kiitos

                                Sit seuraava kyssäri, lattialla on nyt irtonaisena 168 lukkomurikka, mitäs öljyä sisää ja paljon? Onko jotain muuta mitä keltanokan pitää tietää?
                                Sen verran voin kertoa että tottumattoman on hyvin hankala sen kuntoa arvioida. Lyö kiinni. Jos ääntää tai ei lukota niin sitten lopettaa ajamisen ja kunnostaa sen. Ujeltavalla jos ajaa tarpeeksi kauan niin sitten se ON entinen.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎