Originally posted by MikeDry
View Post
E30 Kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tuo on muuten ihan totta. Aikanaan kun turbohommia harrastin, niin aiheeseen piti tutustua. Olikohan se niin, että optimi on kun aukko on kolmasosan syylärin pinta-alasta. Vielä kun nokka on auki, niin voisihan tuosta koittaa jotenkin soveltaa...
-
Mullakin on tuollainen, se ohjaa ilmaan tehokkaammin syylärille/virtaus on tehokkaampi, näin jostain luin, vaikka luulis että koko keula aukinaisena olisi parempiOriginally posted by 525iiäxä View PostTuulitunnelimysteeri.
Purkuvaiheessa keulilta irtosi tuollainen:.
Mitä on verrannnut ilmastoinilla varustettu pre e30 malliin, niin jäähdytin on leveämpi, kuskin puolen letkut erinlaiset, itse tätä ajatellut asentaa omaan.
Leave a comment:
-
Tuulitunnelimysteeri.
Purkuvaiheessa keulilta irtosi tuollainen:
Eihän se sinne enää mahdu, kun on ilmastoinnin roinat edessä. Syylärin vasemman reunan ja keulapalan pystyaisan väliin jää aukko, minkä tuon tuulitunnelin lieve peitti. Mitä siinä kuuluu olla, jos on ilmastointi? Vai oliko niissä sitten leveämpi syyläri? Oma käsitys on, että ilmastoidun syyläri on suurempi korkeussuunnassa. Voin olla väärässäkin.
Saahan tuosta tietysti leikattua liepeen irti ja sillä tukittua aukon.
Leave a comment:
-
Kiitos. Näin ollen seinämä on 8,5 mm kun laakerin sisähalkaisija on 31 mm. Olen pyöritellyt ajatusta, että koneistaisin isolla laakerilla (M3) olevan napa-akselin sopivaksi pienemmällä laakerilla olevalle navalle. Tällöin napa-akselin senämävahvuus pienenisi 5,5 mm:iin. 37 mm:n laakerin sisähalkaisijalla napa-akselin poraus on 20 mm. Voisikohan tuo kestää ohuemmalla seinämällä?Originally posted by jr66 View Post
14,0 mm mikäli vielä tarvit tietoa.
Leave a comment:
-
Tollasesta varmaan saa tehtyä, saattaa olla että ostin just tollasen itekkiOriginally posted by 525iiäxä View Post
Toiminee, joutuu vaan ostamaan neliötolkulla vaneria, kun pieniä paloja ei taida kovin helpolla saada. Tarttee ensin penkoa omat varastot.
Leave a comment:
-
Toiminee, joutuu vaan ostamaan neliötolkulla vaneria, kun pieniä paloja ei taida kovin helpolla saada. Tarttee ensin penkoa omat varastot.Originally posted by Plexi3 View Post
Omaan tein ohuesta vanerista, oiskohan ollu joku 4mm tai 6mm paksua. Siihe sitte harmaa verhoilukangas päälle
Leave a comment:
-
Omaan tein ohuesta vanerista, oiskohan ollu joku 4mm tai 6mm paksua. Siihe sitte harmaa verhoilukangas päälleOriginally posted by 525iiäxä View PostOlisko hyvää vinkkiä, mistä materiaalista leikellä takakonttiin verhoilukappale, joka on takapenkin selkänojaa vasten? Jotain pahvin tapaistahan originaali on, mutta menetetty. Ehkä joku ohut vaneri vois toimia, mutta ei ihan optimi ratkaisu.
Leave a comment:
-
Olisko hyvää vinkkiä, mistä materiaalista leikellä takakonttiin verhoilukappale, joka on takapenkin selkänojaa vasten? Jotain pahvin tapaistahan originaali on, mutta menetetty. Ehkä joku ohut vaneri vois toimia, mutta ei ihan optimi ratkaisu.
Leave a comment:
-
Tuntuu tuo ominaisuus olevan E31:ssäkin nyt kun keksi miten se toimii.Originally posted by bmw323it View Post
Ehkä se tosiaan olikin E34 jossa tämä ominaisuus oli, joka tapauksessa muistelen sellaisen ominaisuuden olleen jossain autoistani. Sen aktivoimiseksi viikseä piti heilutella jotenkin aivan tietyllä tavalla, mutta en muista miten se meni. Oikeastaan kyselen tätä siksi, että mietin onko E31:ssa sama ominaisuus.
Leave a comment:
-
Joo, mulla oli tuollainen varuste, aivan liian hankala käyttää. Sen aikaisissa muissa merkeissä se oli paljon fiksumpi.Originally posted by pazq View PostE36 oli kans tuo tiettyjen varusteiden yhteydessä. Käyttää tihkulla ja heti takas nollaan ja niin monen sekunnin päästä kun on tarve ni takas tihkulle ja se on siinä
Leave a comment:
-
E36 oli kans tuo tiettyjen varusteiden yhteydessä. Käyttää tihkulla ja heti takas nollaan ja niin monen sekunnin päästä kun on tarve ni takas tihkulle ja se on siinä
Leave a comment:
-
Ehkä se tosiaan olikin E34 jossa tämä ominaisuus oli, joka tapauksessa muistelen sellaisen ominaisuuden olleen jossain autoistani. Sen aktivoimiseksi viikseä piti heilutella jotenkin aivan tietyllä tavalla, mutta en muista miten se meni. Oikeastaan kyselen tätä siksi, että mietin onko E31:ssa sama ominaisuus.Originally posted by 525iiäxä View Post
Taitaa olla E34-ominaisuus. Siinä ainakin oli, muissa en ole törmännyt. Ei tarkoita, etteikö voisi olla joku lisävaruste. Mutta luulen, ettei E30 ollut tuota.
Leave a comment:
-
Taitaa olla E34-ominaisuus. Siinä ainakin oli, muissa en ole törmännyt. Ei tarkoita, etteikö voisi olla joku lisävaruste. Mutta luulen, ettei E30 ollut tuota.Originally posted by bmw323it View PostMinulla on sellainen muistikuva, että tuulilasin tehopesutoiminnolla varustetuissa e30:ssä olisi ollut jotenkin "ohjelmoitava" tihkukytkin. Eli jotenkin sopivasti tihkukytkin-viikseä vimputtamalla tihkukytkimen olisi saanut pyyhkimään toivotulla tahdilla.
Leave a comment:
Leave a comment: