Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tonton
    replied
    Originally posted by marjatsalo.15 View Post
    Onko kenelläkään tullut vastaan seuraavanlaista vikaa?

    Elikkä nopeusmittari näyttää reilu 100km/h lukemaa kun laittaa virrat tai valot päälle paikallaan ollessa ja ajossa nopeudesta riippumatta näyttää n.120km/h lukemaa kokoajan.

    Kokeiltu toisella "varmasti ehjällä" mittaristolla ja tekee täysin samaa.

    Perän nopeusanturin vaihdoin myös ja sillä ei vaikutusta eikä myöskään vaikutusta onko nopeusanturin liitin irti.
    sehän toimii maadoittamalla
    jostain on korissa kiinni:think

    Leave a comment:


  • marjatsalo.15
    replied
    Onko kenelläkään tullut vastaan seuraavanlaista vikaa?

    Elikkä nopeusmittari näyttää reilu 100km/h lukemaa kun laittaa virrat tai valot päälle paikallaan ollessa ja ajossa nopeudesta riippumatta näyttää n.120km/h lukemaa kokoajan.

    Kokeiltu toisella "varmasti ehjällä" mittaristolla ja tekee täysin samaa.

    Perän nopeusanturin vaihdoin myös ja sillä ei vaikutusta eikä myöskään vaikutusta onko nopeusanturin liitin irti.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Käytettynä ml sylinteri näyttäis saavan about 40€ + lähetys.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Näyttää että vanhempaa kuin 10/87 on saatavana, käynee suoraan :think http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...on_tank/#pos_4

    Leave a comment:


  • grz
    replied
    Mikä jarrunestesäiliö vanhan tilalle 325:een?
    Orkkiksen valmistus lopetettu, sopiiko joku muu suoraan tilalle sellaisenaan?

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Uteliaisuus heräsi..Tässä kuvassa näköjään tuossa boosterissa on vain yksi alipaineletku, niin onko se mahdollista tehdä sellaiseen, missä on kaksi letkua vai, tiedän että kuvassa on ix, eli onko se vain mahdollista facelift ix:n boosterin kanssa vai toimisiko esim prefacelift ix:n boosterin kanssa. Onko tuolla jotain tekemistä, kun on suora tyhjäkäyntimoottori vai

    Mul oli alkuvuoden 1989 facelift ix, missä sama boosteri. Mutta kaikissa e30:sissä on ollut kahdella alipaineletkulla, niin voisiko tuollaisen yhden letkun alipaine jutun tehdä, kun olen joskus aikaisemminkin mietiskellyt, että miksi kaksi ja syy miksi tälläistä tekisi, niin tekisi yksinkertaisemman vai tarviiko se välttämättä kaksi letkua

    Tässä myös yhdellä alipaineletkulla tehostimeen

    Tässä facelift ix, missä on kahdella alipaineletkulla boosterilla
    Last edited by MikeDry; 13-01-2023, 20:41.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Lähteekö M20 öljypohjasta irti loiskelevyn tapainen osa? Tasoanturin puoleisen reunan pienet tapit on vain tökätty sellasiin kumitatteihin tms, niistä antaa hiukan periksi. Toinen reuna onkin sitten suht jämäkästi kiinni öljypohjassa. Todennäköisesti siitä syntyy vain tuhoa, mutta olis paljon helpompi putsata jos sen saisi irti.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Mun omakohtainen kokemus(toiset sanoo ettei mitää järkeä)
    Vein yhdet m20b25 suuttimet huoltoon Vistemaan silloin vielä tekivät suuttimien huoltoa. Niin ainakin testi paperin mukaan eroa oli ja kyllä minusta jo tyhjäkäynnillä oli havaittavissa eroa(tosin tämä voi olla plaseboa). Myös tuli puheeksi testaajan kanssa, kun kyseessä on tuollaiset suuttimia olisi hyvä huoltaa...Itse suosittelen

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Onko täällä kellään kokemuksia M20B20 suuttimien kunnostuksesta? Kyseessä siis -88 eli Motronicilla oleva. Isäukon kohta puoli miljoonaa ajetussa on alkuperäiset suuttimet ja hieman käyntihäiriötä, niin tuli mieleen, jos suuttimiin vaihtaisi ne kärjet. Uusia suuttimia ei kannata haaveillakaan kun maksaavat miljoonia. Onko täällä kukaan noita kunnostanu ja saanut mitään havaittuja muutoksia?



    Nuo suuttimien tiivisteet, suodattimet ja kärjet ei montaa kymppiä kuitenkaan maksa. Pitää samalla uusata nuo sytkäosat eli piuhat ja kattoo mitä virranjakaja on syöny.

    Leave a comment:


  • nevari
    replied
    Syylärin ilmanohjaimet

    Jos ns tropical mallin syyläri keulalla ni kuuluuko etupuolelle vain pienet palat muovia ns snorkkelin tilalle. Tuo normimallinhan peittää puolet syyläristä :think

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mitä voisi pyytää 316 -88 neliovisesta ruoste kasasta? Se on silleen purettu, että moottori ja renkaat on paikallaan! Kaikki osat pitäisi olla tallella! Vai, saisiko metalliromuksi myymisestä parhaan hinnan?
    Mallimerkinnästä päätellen kyseessä facelift m10 koneella? En ole ostajaehdokas, mutta eiköhän tuosta osimoilleen +/- 500€ voi pyytää. Kokonaisuudesta riippuen toki.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Mitä voisi pyytää 316 -88 neliovisesta ruoste kasasta? Se on silleen purettu, että moottori ja renkaat on paikallaan! Kaikki osat pitäisi olla tallella! Vai, saisiko metalliromuksi myymisestä parhaan hinnan?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Bemareista 316i ja 318i, ei väliä onko m10 vai 40, levyn koko 260x12. Muista merkeistä ei tietoa mutta ei nuo mitat riitä, keskiö täytyy tietysti osua kohdalleen.

    Leave a comment:


  • niiksu
    replied
    Kiire! Käykö mistään muusta autosta jarrulevyt eteen 316i tuulettamattomien ja absittomien tilalle?

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by niiksu View Post
    Kiitos vielä nullzwei, tämän avulla löytyi syy käynnistämätömyyteen. Jälkiasenteinen ajonestohan siellä temppuili. Nyt se on ohitettu ja taas rokkaa
    Lämpimiä ajatuksia sinnekin päin. E30 rules

    Tuo zone on oikea matolaatikko, hyviä juttuja pullollaan, mutta välillä joutuu miettimään mitä joe on tarkoittanut.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎