Onko kenelläkään tullut vastaan seuraavanlaista vikaa?
Elikkä nopeusmittari näyttää reilu 100km/h lukemaa kun laittaa virrat tai valot päälle paikallaan ollessa ja ajossa nopeudesta riippumatta näyttää n.120km/h lukemaa kokoajan.
Kokeiltu toisella "varmasti ehjällä" mittaristolla ja tekee täysin samaa.
Perän nopeusanturin vaihdoin myös ja sillä ei vaikutusta eikä myöskään vaikutusta onko nopeusanturin liitin irti.
sehän toimii maadoittamalla
jostain on korissa kiinni:think
Onko kenelläkään tullut vastaan seuraavanlaista vikaa?
Elikkä nopeusmittari näyttää reilu 100km/h lukemaa kun laittaa virrat tai valot päälle paikallaan ollessa ja ajossa nopeudesta riippumatta näyttää n.120km/h lukemaa kokoajan.
Kokeiltu toisella "varmasti ehjällä" mittaristolla ja tekee täysin samaa.
Perän nopeusanturin vaihdoin myös ja sillä ei vaikutusta eikä myöskään vaikutusta onko nopeusanturin liitin irti.
Uteliaisuus heräsi..Tässä kuvassa näköjään tuossa boosterissa on vain yksi alipaineletku, niin onko se mahdollista tehdä sellaiseen, missä on kaksi letkua vai, tiedän että kuvassa on ix, eli onko se vain mahdollista facelift ix:n boosterin kanssa vai toimisiko esim prefacelift ix:n boosterin kanssa. Onko tuolla jotain tekemistä, kun on suora tyhjäkäyntimoottori vai
Mul oli alkuvuoden 1989 facelift ix, missä sama boosteri. Mutta kaikissa e30:sissä on ollut kahdella alipaineletkulla, niin voisiko tuollaisen yhden letkun alipaine jutun tehdä, kun olen joskus aikaisemminkin mietiskellyt, että miksi kaksi ja syy miksi tälläistä tekisi, niin tekisi yksinkertaisemman vai tarviiko se välttämättä kaksi letkua
Tässä myös yhdellä alipaineletkulla tehostimeen
Tässä facelift ix, missä on kahdella alipaineletkulla boosterilla
Lähteekö M20 öljypohjasta irti loiskelevyn tapainen osa? Tasoanturin puoleisen reunan pienet tapit on vain tökätty sellasiin kumitatteihin tms, niistä antaa hiukan periksi. Toinen reuna onkin sitten suht jämäkästi kiinni öljypohjassa. Todennäköisesti siitä syntyy vain tuhoa, mutta olis paljon helpompi putsata jos sen saisi irti.
Mun omakohtainen kokemus(toiset sanoo ettei mitää järkeä)
Vein yhdet m20b25 suuttimet huoltoon Vistemaan silloin vielä tekivät suuttimien huoltoa. Niin ainakin testi paperin mukaan eroa oli ja kyllä minusta jo tyhjäkäynnillä oli havaittavissa eroa(tosin tämä voi olla plaseboa). Myös tuli puheeksi testaajan kanssa, kun kyseessä on tuollaiset suuttimia olisi hyvä huoltaa...Itse suosittelen
Onko täällä kellään kokemuksia M20B20 suuttimien kunnostuksesta? Kyseessä siis -88 eli Motronicilla oleva. Isäukon kohta puoli miljoonaa ajetussa on alkuperäiset suuttimet ja hieman käyntihäiriötä, niin tuli mieleen, jos suuttimiin vaihtaisi ne kärjet. Uusia suuttimia ei kannata haaveillakaan kun maksaavat miljoonia. Onko täällä kukaan noita kunnostanu ja saanut mitään havaittuja muutoksia?
Nuo suuttimien tiivisteet, suodattimet ja kärjet ei montaa kymppiä kuitenkaan maksa. Pitää samalla uusata nuo sytkäosat eli piuhat ja kattoo mitä virranjakaja on syöny.
Jos ns tropical mallin syyläri keulalla ni kuuluuko etupuolelle vain pienet palat muovia ns snorkkelin tilalle. Tuo normimallinhan peittää puolet syyläristä :think
Mitä voisi pyytää 316 -88 neliovisesta ruoste kasasta? Se on silleen purettu, että moottori ja renkaat on paikallaan! Kaikki osat pitäisi olla tallella! Vai, saisiko metalliromuksi myymisestä parhaan hinnan?
Mallimerkinnästä päätellen kyseessä facelift m10 koneella? En ole ostajaehdokas, mutta eiköhän tuosta osimoilleen +/- 500€ voi pyytää. Kokonaisuudesta riippuen toki.
Mitä voisi pyytää 316 -88 neliovisesta ruoste kasasta? Se on silleen purettu, että moottori ja renkaat on paikallaan! Kaikki osat pitäisi olla tallella! Vai, saisiko metalliromuksi myymisestä parhaan hinnan?
Bemareista 316i ja 318i, ei väliä onko m10 vai 40, levyn koko 260x12. Muista merkeistä ei tietoa mutta ei nuo mitat riitä, keskiö täytyy tietysti osua kohdalleen.
Leave a comment: