Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1827
    • N/A

    Originally posted by 525iiäxä View Post

    Taitaa olla E34-ominaisuus. Siinä ainakin oli, muissa en ole törmännyt. Ei tarkoita, etteikö voisi olla joku lisävaruste. Mutta luulen, ettei E30 ollut tuota.
    Ehkä se tosiaan olikin E34 jossa tämä ominaisuus oli, joka tapauksessa muistelen sellaisen ominaisuuden olleen jossain autoistani. Sen aktivoimiseksi viikseä piti heilutella jotenkin aivan tietyllä tavalla, mutta en muista miten se meni. Oikeastaan kyselen tätä siksi, että mietin onko E31:ssa sama ominaisuus.


    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • pazq
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 3167
      • 47200

      E36 oli kans tuo tiettyjen varusteiden yhteydessä. Käyttää tihkulla ja heti takas nollaan ja niin monen sekunnin päästä kun on tarve ni takas tihkulle ja se on siinä

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1827
        • N/A

        Originally posted by pazq View Post
        E36 oli kans tuo tiettyjen varusteiden yhteydessä. Käyttää tihkulla ja heti takas nollaan ja niin monen sekunnin päästä kun on tarve ni takas tihkulle ja se on siinä
        Thnx!
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16459
          • Asikkala

          Originally posted by pazq View Post
          E36 oli kans tuo tiettyjen varusteiden yhteydessä. Käyttää tihkulla ja heti takas nollaan ja niin monen sekunnin päästä kun on tarve ni takas tihkulle ja se on siinä
          Joo, mulla oli tuollainen varuste, aivan liian hankala käyttää. Sen aikaisissa muissa merkeissä se oli paljon fiksumpi.

          Comment

          • bmw323it
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1827
            • N/A

            Originally posted by bmw323it View Post

            Ehkä se tosiaan olikin E34 jossa tämä ominaisuus oli, joka tapauksessa muistelen sellaisen ominaisuuden olleen jossain autoistani. Sen aktivoimiseksi viikseä piti heilutella jotenkin aivan tietyllä tavalla, mutta en muista miten se meni. Oikeastaan kyselen tätä siksi, että mietin onko E31:ssa sama ominaisuus.

            Tuntuu tuo ominaisuus olevan E31:ssäkin nyt kun keksi miten se toimii.
            Nyt:
            BMW 530e (g30)
            BMW 335i (e90)
            BMW 323iC (e36)
            BMW 850i (e31)
            Golf GTE
            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1848
              • Lappeenranta, Finland

              Olisko hyvää vinkkiä, mistä materiaalista leikellä takakonttiin verhoilukappale, joka on takapenkin selkänojaa vasten? Jotain pahvin tapaistahan originaali on, mutta menetetty. Ehkä joku ohut vaneri vois toimia, mutta ei ihan optimi ratkaisu.

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • Plexi3
                BTCF Member
                • Aug 2015
                • 128
                • Orimattila

                Originally posted by 525iiäxä View Post
                Olisko hyvää vinkkiä, mistä materiaalista leikellä takakonttiin verhoilukappale, joka on takapenkin selkänojaa vasten? Jotain pahvin tapaistahan originaali on, mutta menetetty. Ehkä joku ohut vaneri vois toimia, mutta ei ihan optimi ratkaisu.
                Omaan tein ohuesta vanerista, oiskohan ollu joku 4mm tai 6mm paksua. Siihe sitte harmaa verhoilukangas päälle
                E30 320i M20B27
                E92 325dA
                E91 320dA

                Comment

                • 525iiäxä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1848
                  • Lappeenranta, Finland

                  Originally posted by Plexi3 View Post

                  Omaan tein ohuesta vanerista, oiskohan ollu joku 4mm tai 6mm paksua. Siihe sitte harmaa verhoilukangas päälle
                  Toiminee, joutuu vaan ostamaan neliötolkulla vaneria, kun pieniä paloja ei taida kovin helpolla saada. Tarttee ensin penkoa omat varastot.

                  Volvo V70 2.4T -02
                  E30 323i -84 (taas)

                  Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                  Comment

                  • Plexi3
                    BTCF Member
                    • Aug 2015
                    • 128
                    • Orimattila

                    Originally posted by 525iiäxä View Post

                    Toiminee, joutuu vaan ostamaan neliötolkulla vaneria, kun pieniä paloja ei taida kovin helpolla saada. Tarttee ensin penkoa omat varastot.
                    Tollasesta varmaan saa tehtyä, saattaa olla että ostin just tollasen itekki

                    E30 320i M20B27
                    E92 325dA
                    E91 320dA

                    Comment

                    • Jyrsis
                      Newbiemmer
                      • Mar 2011
                      • 22
                      • Pöljä

                      Originally posted by jr66 View Post

                      14,0 mm mikäli vielä tarvit tietoa.
                      Kiitos. Näin ollen seinämä on 8,5 mm kun laakerin sisähalkaisija on 31 mm. Olen pyöritellyt ajatusta, että koneistaisin isolla laakerilla (M3) olevan napa-akselin sopivaksi pienemmällä laakerilla olevalle navalle. Tällöin napa-akselin senämävahvuus pienenisi 5,5 mm:iin. 37 mm:n laakerin sisähalkaisijalla napa-akselin poraus on 20 mm. Voisikohan tuo kestää ohuemmalla seinämällä?

                      Comment

                      • 525iiäxä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1848
                        • Lappeenranta, Finland

                        Tuulitunnelimysteeri.

                        Purkuvaiheessa keulilta irtosi tuollainen:



                        Eihän se sinne enää mahdu, kun on ilmastoinnin roinat edessä. Syylärin vasemman reunan ja keulapalan pystyaisan väliin jää aukko, minkä tuon tuulitunnelin lieve peitti. Mitä siinä kuuluu olla, jos on ilmastointi? Vai oliko niissä sitten leveämpi syyläri? Oma käsitys on, että ilmastoidun syyläri on suurempi korkeussuunnassa. Voin olla väärässäkin.

                        Saahan tuosta tietysti leikattua liepeen irti ja sillä tukittua aukon.

                        Volvo V70 2.4T -02
                        E30 323i -84 (taas)

                        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6200
                          • Helsinki

                          Originally posted by 525iiäxä View Post
                          Tuulitunnelimysteeri.

                          Purkuvaiheessa keulilta irtosi tuollainen:.
                          Mullakin on tuollainen, se ohjaa ilmaan tehokkaammin syylärille/virtaus on tehokkaampi, näin jostain luin, vaikka luulis että koko keula aukinaisena olisi parempi
                          Mitä on verrannnut ilmastoinilla varustettu pre e30 malliin, niin jäähdytin on leveämpi, kuskin puolen letkut erinlaiset, itse tätä ajatellut asentaa omaan.
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1848
                            • Lappeenranta, Finland

                            Originally posted by MikeDry View Post

                            Mullakin on tuollainen, se ohjaa ilmaan tehokkaammin syylärille/virtaus on tehokkaampi, näin jostain luin, vaikka luulis että koko keula aukinaisena olisi parempi
                            Mitä on verrannnut ilmastoinilla varustettu pre e30 malliin, niin jäähdytin on leveämpi, kuskin puolen letkut erinlaiset, itse tätä ajatellut asentaa omaan.
                            Tuo on muuten ihan totta. Aikanaan kun turbohommia harrastin, niin aiheeseen piti tutustua. Olikohan se niin, että optimi on kun aukko on kolmasosan syylärin pinta-alasta. Vielä kun nokka on auki, niin voisihan tuosta koittaa jotenkin soveltaa...

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6200
                              • Helsinki

                              Eip mitää, löytyhän se
                              Last edited by MikeDry; 30-12-2024, 14:17.
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • 525iiäxä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1848
                                • Lappeenranta, Finland

                                Onko oven shadowline-kylkilistan alla kromilista? Ainakin kääntöpuolelta kuvissa näyttää kromiselta. Meinaan, että pystyiskö shadow-listasta poistamaan mustan ja saamaan aikaiseksi kromilistan?
                                Last edited by 525iiäxä; 03-02-2025, 14:10.

                                Volvo V70 2.4T -02
                                E30 323i -84 (taas)

                                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎