memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elätti
    replied
    Onko täällä kellään kokemuksia M20B20 suuttimien kunnostuksesta? Kyseessä siis -88 eli Motronicilla oleva. Isäukon kohta puoli miljoonaa ajetussa on alkuperäiset suuttimet ja hieman käyntihäiriötä, niin tuli mieleen, jos suuttimiin vaihtaisi ne kärjet. Uusia suuttimia ei kannata haaveillakaan kun maksaavat miljoonia. Onko täällä kukaan noita kunnostanu ja saanut mitään havaittuja muutoksia?



    Nuo suuttimien tiivisteet, suodattimet ja kärjet ei montaa kymppiä kuitenkaan maksa. Pitää samalla uusata nuo sytkäosat eli piuhat ja kattoo mitä virranjakaja on syöny.

    Leave a comment:


  • nevari
    replied
    Syylärin ilmanohjaimet

    Jos ns tropical mallin syyläri keulalla ni kuuluuko etupuolelle vain pienet palat muovia ns snorkkelin tilalle. Tuo normimallinhan peittää puolet syyläristä :think

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mitä voisi pyytää 316 -88 neliovisesta ruoste kasasta? Se on silleen purettu, että moottori ja renkaat on paikallaan! Kaikki osat pitäisi olla tallella! Vai, saisiko metalliromuksi myymisestä parhaan hinnan?
    Mallimerkinnästä päätellen kyseessä facelift m10 koneella? En ole ostajaehdokas, mutta eiköhän tuosta osimoilleen +/- 500€ voi pyytää. Kokonaisuudesta riippuen toki.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Mitä voisi pyytää 316 -88 neliovisesta ruoste kasasta? Se on silleen purettu, että moottori ja renkaat on paikallaan! Kaikki osat pitäisi olla tallella! Vai, saisiko metalliromuksi myymisestä parhaan hinnan?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Bemareista 316i ja 318i, ei väliä onko m10 vai 40, levyn koko 260x12. Muista merkeistä ei tietoa mutta ei nuo mitat riitä, keskiö täytyy tietysti osua kohdalleen.

    Leave a comment:


  • niiksu
    replied
    Kiire! Käykö mistään muusta autosta jarrulevyt eteen 316i tuulettamattomien ja absittomien tilalle?

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by niiksu View Post
    Kiitos vielä nullzwei, tämän avulla löytyi syy käynnistämätömyyteen. Jälkiasenteinen ajonestohan siellä temppuili. Nyt se on ohitettu ja taas rokkaa
    Lämpimiä ajatuksia sinnekin päin. E30 rules

    Tuo zone on oikea matolaatikko, hyviä juttuja pullollaan, mutta välillä joutuu miettimään mitä joe on tarkoittanut.

    Leave a comment:


  • niiksu
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Erilaisiin kysymyksiin erilaisia vastauksia:
    https://www.e30zone.net/e30wiki/inde...s_Troubleshoot
    Kiitos vielä nullzwei, tämän avulla löytyi syy käynnistämätömyyteen. Jälkiasenteinen ajonestohan siellä temppuili. Nyt se on ohitettu ja taas rokkaa

    Leave a comment:


  • niiksu
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Erilaisiin kysymyksiin erilaisia vastauksia:
    https://www.e30zone.net/e30wiki/inde...s_Troubleshoot
    Tämä on todella hyvä, kiitos!

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Erilaisiin kysymyksiin erilaisia vastauksia:

    Leave a comment:


  • niiksu
    replied
    Pystyykö E30 M40 ecun toimivuutta testaamaan mitenkään? Muuten kuin vaihtamalla tilalle 100% varmasti ehjän :think

    Leave a comment:


  • Juhi
    replied
    Originally posted by niiksu View Post
    Seisonnan jälkeen ei kierroslukumittari pelitä. Mistä lähdetään vikaa etsimään? M40 ja -89. Joo, googlettelen myöhemmin mutta laitetaan tänne jo nyt verkot vesille.
    Todennäköisin: Mittariston (SI-board) akut - laita samalla uudet konkat. Esim. https://e30clusters.com/product/si-board-batteries/

    Leave a comment:


  • niiksu
    replied
    Seisonnan jälkeen ei kierroslukumittari pelitä. Mistä lähdetään vikaa etsimään? M40 ja -89. Joo, googlettelen myöhemmin mutta laitetaan tänne jo nyt verkot vesille.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Laitetaan tänne vastaus, koska löytää google haulla joskus.
    Eli jostain syystä "main fuse/pääsulake" mennyt poikki, tämä sijaitsee akun + johdon rinnalla kulkevassa johdossa, joka on tarkoitettu ecu:lle, omassa akku kontissa, tuota sulaketta ei näy, kun on kutistesukan alla.
    Viat oli, että puolalle/suuttimille ei tule virtaa. Sen verran kerkesin tutkia kumminkin, että johdot ehjät, virtalukolta- moottorin johto sarja-puola, myös ei auttanut vaikka syötti suoraa virtaa puolalle. Nämä kerkeksin kattoa, kun vika selvisi muita tutkimuksia ennen. Kiitoksia avustajille
    Last edited by MikeDry; 05-11-2022, 18:08.

    Leave a comment:


  • KondomDuck
    replied
    Hieman ristiriitaista tietoa löytyy aiheesta joten kysytään täältä josko joku olisi tämän oikeasti tehnyt: onko m21 öljypumppu bolt-on m20 koneeseen? Eikä varmaan ole väliä onko E28/E30/E34:sta peräisin?

    Ja onko tuo fyysisesti erimuotoinen/kokoinen, aiheutuuko korsetista ongelmia :think
    Last edited by KondomDuck; 24-10-2022, 12:34.

    Leave a comment:

Working...
X