Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m50b25 motti e30.seen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #31
    Originally posted by -Dobermann- View Post
    hmm.. selvyyden vuoksi vielä varmistan.

    Eli moottorina juurikin samainen e34:sen m50b25 pata. Tulee e30:n laatikkoon.

    m20b25:sta käy vauhtipyörä koneen perään suoraan (mahdollisesti joutuu sorvaamaan millin pois, riippuu vauhtiksen vuosimallista)? Eli mitään patentteja ei tarvita jos käytän vielä m20:sen starttiakin?
    ei tarvitse, ja jos ei halua valuvauhtista sorvata (hajoamis riski) niin siitä öljypohjasta saa kans helposti turhaa alumiinia pois.. jolloin vauhtis pyörii vapaasti...
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #32
      Originally posted by Simo View Post
      Poijjaat, ihan tällein ohimennen kysyisin että mitä johtokoteloa ootte käyttänyt siinä kannen päällä, kun tuo m50 oma ei oikeen käy e30:iin?
      kumpi johtasarja sulla on e34 vai e36???

      ps. kerkesin vasta tänään viemään ö-pohjan matkahuoltoon, ollu vähän töissä kiirettä..
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1144
        • Tornio

        #33
        tutkin tuota e34 moottorijohtosarjaa,on meinaan aika tiukilla saada boxi hanskalokeron puolelle..jos ees menee :( pitääkö minun vielä e36 johtosarja hommata tohon..

        Comment

        • Guest's Avatar

          #34
          Originally posted by jmp2002 View Post
          kumpi johtasarja sulla on e34 vai e36???

          ps. kerkesin vasta tänään viemään ö-pohjan matkahuoltoon, ollu vähän töissä kiirettä..
          Joo, ei sillä niin kiirettä, vielä menee öljyä lisäämällä viikko kerrallaan

          e36 johtosarja on mulla paikallaan, e30.destä kattelin mitä siinä olivat käyttäneet, mutta en pikaisella selaamisella löytänyt mistä mallista se oli

          Comment

          • Pornis SP edition
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 870
            • Kemi kity

            #35
            Originally posted by Simo View Post
            Poijjaat, ihan tällein ohimennen kysyisin että mitä johtokoteloa ootte käyttänyt siinä kannen päällä, kun tuo m50 oma ei oikeen käy e30:iin?
            Ite aattelin siihen alumiinista jotain kyhäillä, jos se osa johtosarjasta jää käyttöön.. Luulempa kyl ettei tosta alkuperäisestä jää jäljelle kuin liittimet ku tulee tatech.
            We Race You Win?
            328 -85, Lynx RC 600 -07, Fiat Ducato JTD -02......
            Official Member of BTCF-SaunaTeam
            Official Member of Team RWD

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              #36
              E30:n M40 / S14 koneisissa on sellainen siisti johtokouru joka menee plug'n'play paikoilleen
              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Pornis SP edition
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 870
                • Kemi kity

                #37
                Mitäs pultteja ootte käyttäny vauhtipyörän kiinnitykseen???
                M50 motti ja b25/b28 kampura ja m10 teräs vauhtis.
                M50 pultit on liian pitkät (50mm) ja m20 pultit on liian lyhyet (28mm). Soppeli pituus ois 35mm.
                Tilasin kyl yhet 12.9 35mm pultit mut ne on kuusiokolo kannalla ja tulevat siksi kytkin pinnan yli. Niistä kyllä pystyis 2-3mm hipaseen kannasta mut ennemmin laittasin oikeat.
                Oisko jollain tietoa mistä kikottimesta sais normi pultti kannalla olevat 12.9:t 35 millisenä??? Pultti kaupasta ei saa kuin vain tuolla kuusiokolo kannalla.
                We Race You Win?
                328 -85, Lynx RC 600 -07, Fiat Ducato JTD -02......
                Official Member of BTCF-SaunaTeam
                Official Member of Team RWD

                Comment

                • afafaf
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1144
                  • Tornio

                  #38
                  e30.sen korin moninapaliittimessä on pin 20 jossa on ruskeajohto ,mutta kytkentä kaavat mitä olen löytäny,niissä lukee -not used- sen kohdalla,mikä toiminta on tämän johdon takana..jos joku tietäs niin sais vielä viimisenki karvan kiinni...

                  niin kytkin ton mukaan..



                  ja aloin ihmetteleen ku pin 13 jää tyhjäksi..bensapumpun rele

                  kierrosluku signaaliki pitää vielä jostain vissin onkia..vai?
                  Last edited by afafaf; 07-07-2008, 00:59.

                  Comment

                  • afafaf
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1144
                    • Tornio

                    #39
                    onko kaikki rakentelemassa autoja...?ku tuntuu et on hiljasta täällä..

                    miten e21 jarrutehostajasta saa sen tapin pois,et sen saa lyhennettyä sen -80mm,vai lähteekö ollenkaan,pitääkö se paikallaan leikkoa ja hitsata...

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1144
                      • Tornio

                      #40
                      Originally posted by Pornis SP edition View Post
                      Mitäs pultteja ootte käyttäny vauhtipyörän kiinnitykseen???
                      M50 motti ja b25/b28 kampura ja m10 teräs vauhtis.
                      M50 pultit on liian pitkät (50mm) ja m20 pultit on liian lyhyet (28mm). Soppeli pituus ois 35mm.
                      Tilasin kyl yhet 12.9 35mm pultit mut ne on kuusiokolo kannalla ja tulevat siksi kytkin pinnan yli. Niistä kyllä pystyis 2-3mm hipaseen kannasta mut ennemmin laittasin oikeat.
                      Oisko jollain tietoa mistä kikottimesta sais normi pultti kannalla olevat 12.9:t 35 millisenä??? Pultti kaupasta ei saa kuin vain tuolla kuusiokolo kannalla.
                      eikö m50 pultteja pystyis lyhentään..?mulla taitaa olla sama ongelma eessä..kerro mullekki ku tuo selviää..

                      ps.tutkiks sen m20 vauhtipyörän ja kytkimen kunnon...

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #41
                        Originally posted by afafaf View Post
                        e30.sen korin moninapaliittimessä on pin 20 jossa on ruskeajohto ,mutta kytkentä kaavat mitä olen löytäny,niissä lukee -not used- sen kohdalla,mikä toiminta on tämän johdon takana..jos joku tietäs niin sais vielä viimisenki karvan kiinni...

                        niin kytkin ton mukaan..



                        ja aloin ihmetteleen ku pin 13 jää tyhjäksi..bensapumpun rele

                        kierrosluku signaaliki pitää vielä jostain vissin onkia..vai?
                        ettei ole pinni 19 ja ruskea keltainen?? Se on m3 öljynlämpö

                        itse ainakin katkaisin tehostimen tapin paikallaan...
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • Pornis SP edition
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2002
                          • 870
                          • Kemi kity

                          #42
                          Originally posted by afafaf View Post
                          eikö m50 pultteja pystyis lyhentään..?mulla taitaa olla sama ongelma eessä..kerro mullekki ku tuo selviää..

                          ps.tutkiks sen m20 vauhtipyörän ja kytkimen kunnon...
                          Pystyshän niitä. Mutta kun aletaan ehkä joskus puhumaan +500hv kamppeesta niin ei tekis mieli sinne tuollaisia kötöstyksiä laittaa. Vapariin se on varmasti oiva ratkaisu.

                          m20 vauhtipyörän ja kytkimen kunto, ei enään uusia ollu. Voin ottaa kuvat tonne http://s258.photobucket.com/albums/h...s_e30/Myydaan/
                          Mut käväse toki pyörähtämässäkin jos liikut kemissä päin.
                          We Race You Win?
                          328 -85, Lynx RC 600 -07, Fiat Ducato JTD -02......
                          Official Member of BTCF-SaunaTeam
                          Official Member of Team RWD

                          Comment

                          • Kape30
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2008
                            • 509
                            • Nokia

                            #43
                            Originally posted by afafaf View Post
                            onko kaikki rakentelemassa autoja...?ku tuntuu et on hiljasta täällä..

                            miten e21 jarrutehostajasta saa sen tapin pois,et sen saa lyhennettyä sen -80mm,vai lähteekö ollenkaan,pitääkö se paikallaan leikkoa ja hitsata...
                            Ei lähde ainakaan ehjänä, joutuisit aukoon ne pokkaukset siitä tehostajan kyljestä... Vanhan tehostajan purkasin ja katoin. Mut onnistuu ihan hyvin paikallaankin toi operaatio, kannattaa vaan hitsatessa varoo ettei kalvo sula.

                            Eipä onneks enään tarvii rakennella, kun sain viime torstaina oman e30 m50 viritelmän leimalta... Nyt viikonloppu ajeltu ja hyvin pelittää...
                            E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                            E39 520d Touring -00 Sienarot II
                            MB Sprinter
                            Lynx Rave Re 600 -15
                            Suzuki GSX-R1100 -95

                            Comment

                            • afafaf
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1144
                              • Tornio

                              #44
                              Originally posted by Pornis SP edition View Post
                              Pystyshän niitä. Mutta kun aletaan ehkä joskus puhumaan +500hv kamppeesta niin ei tekis mieli sinne tuollaisia kötöstyksiä laittaa. Vapariin se on varmasti oiva ratkaisu.

                              m20 vauhtipyörän ja kytkimen kunto, ei enään uusia ollu. Voin ottaa kuvat tonne http://s258.photobucket.com/albums/h...s_e30/Myydaan/
                              Mut käväse toki pyörähtämässäkin jos liikut kemissä päin.

                              jep,käväsen ku liikun,niin katotaan niitä osia,jos ne sulla kerta on vielä tallessa..

                              Comment

                              • cricke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 1977
                                • espoo

                                #45
                                Elikäs tajusinko nyt oikein että m50 kone käy m20:sen vaihdelaatikkoon suoraan?Startti ja vauhtipyörä käy kanssa m20:sesta?
                                E38 740ia -94
                                E46 316 -00
                                Volvo S60
                                EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                                E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎