Vaihdoin akut eilen.
1. Eka kerran virrat päälle, vihreet ledit palaa.
2. Toinen käynnistys, ei pala enää vihreet ollenkaan, vaan pelkkä inspection lerssi valo. (toimiiko oikein vai ei?)
E 30 sarjan mittarikysely
Collapse
X
-
mittaristosta
Joo maanantaina tsekataan uudestaan kaikki johdotukset vielä ja mittari auki ja tutkaillaan sitä piirilevyä jos ei auta niin nakkaan vanhan mittarin verkonpainoksi ja hommaan jostain uuden tilalle.
Voihan ne akut vielä tsekata mutta olen kuullut luotettavalta taholta että ne ei vaikuttas kulutus ja kiekko mittariin miteskään.
Nollasin itse tossa ne huoltovalot joku päivä sitten ja ovat olleet pimeenä sen jälkeen eli akut on ehjät.
Kun kytkee virran päälle niin huoltovalot palaa ne vihreät ledit ja kun käynnistän niin sammuu eli näinhän se pitääkin toimia. sit jos akut menny niin ne rupee taas palamaan itestään hetken kuluttua.
Eli kysymukseen miten mulla ne mittarit pelittää niin kaikki muu mittaristosta pelaa unelmasti...mutta kulutus mittari on koko ajan nollassa ja kiesimittari herää eloon kun tulee tarpeeksi kiekkoja mutta vain hetkellisesti ja hyytyy ja viisari tipahtaa sit alas....
Leave a comment:
-
Re: mittaristosta
Ainakin kokemuksesta tiedän ,että tuossa L.H:n autossa kulutusmittari alkoi näyttämään 30/100, kun akut tyhjeni--> uudet akut, ja taas näyttää oikein. :wink: Toivottavasti auttaa omaankin, kun sais vaan aikaiseksi laittaa ne uudet akut paikoilleen :oops:Originally posted by snagejoo tää taitaa olla jo faktaa että ne patterit ei vaikuta mihinkään muuhun kuin niihen huoltovalojen toimivuuteen.. 8)
patterit ei siis vaikuta millään tavalla kulutus tai kierroslukumittarin toimintaan... :wink:
Leave a comment:
-
Mä irrotin ne akut niistä korvista ja uudet tilalle koskematta piirilevyyn ja restointi kapulalla nollasin huoltovalot ja ne lähti pelaamaan niinku pitääOriginally posted by Wanha BemariOletko vaihtanut juotoskorvalliset akut vai ihan tavalliset akut jotka juottanut kiinni?
Jos katsot piirilevyä niin pitää muistaa juottaa pariston toinen pää ( en nyt muista kumpaan) juotoskorvakon reikään. Jos juottaa "väärään" niin akut ei skulaa niin kuin pitää, jollei tinaa sitten hyppylankaa.
Resetoi huoltoliittymästä koko systeemi kun olet rassannut mittaristoa vaikkei mikään huoltovalo palaisikaan. Se ainakin autto mulla jenka ja kulutusmittarin sekoiluihin.
nim. kaksivuotta tapellu kulutus ja kiekkamittarin kanssa
Leave a comment:
-
Oletko vaihtanut juotoskorvalliset akut vai ihan tavalliset akut jotka juottanut kiinni?
Jos katsot piirilevyä niin pitää muistaa juottaa pariston toinen pää ( en nyt muista kumpaan) juotoskorvakon reikään. Jos juottaa "väärään" niin akut ei skulaa niin kuin pitää, jollei tinaa sitten hyppylankaa.
Resetoi huoltoliittymästä koko systeemi kun olet rassannut mittaristoa vaikkei mikään huoltovalo palaisikaan. Se ainakin autto mulla jenka ja kulutusmittarin sekoiluihin.
Leave a comment:
-
mulla vika ilmenee siten, että kiekka-, kulutus ja lämpömittarit ei liiku mihinkään.
Kuitenkin jos koelautaa hakkaa reilusti niin saattaa hetken
viisarit toimia oikein.
Mittariston oon aukaissut useampaan kertaan, vaihtanu akut ja juotellu
liitoksia, mutta ei suostu toimimaan.
olisi kiintoisa tietää missä vika. :roll:
Leave a comment:
-
Re: mittaristosta
Mitä ne mittarit sulla näyttää?Originally posted by snagejoo tää taitaa olla jo faktaa että ne patterit ei vaikuta mihinkään muuhun kuin niihen huoltovalojen toimivuuteen.. 8)
patterit ei siis vaikuta millään tavalla kulutus tai kierroslukumittarin toimintaan... :wink:
vikaa täytyy siis etsiä muualta, esim tarkistaa kaikki johdot ja liitokset ettei oo hapettumia ja sit kannattaa tinata sieltä mittarin sisältä siitä piirilevystä kaikki juotokset uudestaan. ja se vaatii :juo :juo :juo
Vika voi myös olla siinä piirilevyssä joka jaksottaa sitä kulutus-, ja kierroslukumittaria. :?:
Niitä piirilevyjä on kai aika vaikee jo hommata pelkästään, eli kannattaa ruveta sit harkitsemaan jo toimivan käytetyn hankkimista...
mulla kierroslukumittari näyttää n. puolet tod. kierroksista 3600rpm ja rajotin lyö päälle ja kulutus mittari on kokoajan 30l/100km paitsi kun tekee täys kiihdytyksen niin moottori jarrutuksella tippuu nollaan muttakun hipasee kaasupoljinta niin taas mittari tapissaan vaikka moottori jarruttaa
Leave a comment:
-
mittaristosta
joo tää taitaa olla jo faktaa että ne patterit ei vaikuta mihinkään muuhun kuin niihen huoltovalojen toimivuuteen.. 8)
vikaa täytyy siis etsiä muualta, esim tarkistaa kaikki johdot ja liitokset ettei oo hapettumia ja sit kannattaa tinata sieltä mittarin sisältä siitä piirilevystä kaikki juotokset uudestaan. ja se vaatii :juo :juo :juo
Vika voi myös olla siinä piirilevyssä joka jaksottaa sitä kulutus-, ja kierroslukumittaria. :?:
Niitä piirilevyjä on kai aika vaikee jo hommata pelkästään, eli kannattaa ruveta sit harkitsemaan jo toimivan käytetyn hankkimista...
Leave a comment:
-
Mulla on sama vika ja ei auttanut mittariston akkujen vaihto muuhun kuin huoltovaloihin
Leave a comment:
-
Vaihdat ne mittariston akut niin alkaa toimimaan ja searchilla löytyy varmaan miljoona topiccia, missä kerrotaan miten se tehään..
Leave a comment:
-
mittaristosta
eipä tässä ongelmia etitä.... vaan galluppia siitä miten on saatu asettumaan vika.... vai olenko erehtynyt paikasta jos haluaa kasata aiheesta mielipiteitä
Leave a comment:
-
E 30 sarjan mittarikysely
Eli kyseessä on kutoskone ruiskulla jossa ei toiminut kiekkomittari ja kulutusmittari.
Jos jollain on ollut sama vika niin kiinnostaisi kasata niistä tietoa ketkä saivat mittarinsa toimimaan ja mitkä oli tarvittavat toimen piteet..
eli pienimuotoinen kuvaus töistä..... :roll:Tags: None
Leave a comment: