:help:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E 30 sarjan mittarikysely
Collapse
X
-
No niin meni kierroslukumittari vituiks.
Minulta palo oikosulun takia sulake numero 21. Vaikuttaa lähinnä sisävaloihin ja tietokoneeseen (jota mulla ei oo). Tämän jälkeen kierroslukumittari meni pimeeksi. No vaihdoin sulakkeen niin se näyttää enää n. 400 rpm. Normaali ajossa 600 ja motarilla 100 vauhdissa vaan 1000.
Sulakkeen vaihto pienempään tai suurempaan ei auttanut. Onko kellään vielä ideoita vai pitääkö ottaa mittari irti?
Auto: E30 318i -88 M40"Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
Originally posted by XhawkNo niin meni kierroslukumittari vituiks.
Minulta palo oikosulun takia sulake numero 21. Vaikuttaa lähinnä sisävaloihin ja tietokoneeseen (jota mulla ei oo). Tämän jälkeen kierroslukumittari meni pimeeksi. No vaihdoin sulakkeen niin se näyttää enää n. 400 rpm. Normaali ajossa 600 ja motarilla 100 vauhdissa vaan 1000.
Sulakkeen vaihto pienempään tai suurempaan ei auttanut. Onko kellään vielä ideoita vai pitääkö ottaa mittari irti?
Auto: E30 318i -88 M40
Otin vaan irti ja laitoin uudelleen paikalleen. Valitettavasti menin hölmöyksissinä purkamaan melkein koko kiekkamittarin ja nyt se näyttää vähän väärin nuo kierrokset :( Yhdessä välissä mulla toimi kulutusmittarikin??? Ihmettilin että wtf?!?!?!
Pitää varmaan laittaa ostoilmoitus toimivasta kierroslukumittarista jota ei oo räpelletty."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
Originally posted by Tommy TOmassakin vikaa: Kututus mittari "tahmii" kiinni ja polttoainemittari sekoilee.Ehkä vielä joskus E30/E34/E39:think
Ex: E39 525iA -02 Touring, E30 316i -90
Comment
-
-
Joo, taas meni kierroslukumittari ja kulutusmittari rikki. Avasin jo mittariston ja vaihdoin akut. Ei auttanut. Sitten palasin lukemaan näitä threadeja ja näin oman postaukseni. No vaihdoin taas sulakkeen 21 joka oli kärähtänyt. Miksiköhän? Ja taas pelaa.
Tarkastakaahan kaikki joilla on ongelmia mittariston kanssa, että teillä on ehjät sulakkeet. Huomatkaa että sisävalot ei pala myöskään kun sulake #21 on paskana."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
Mikähän merkitys sillä keltaisella liittimellä on mittariston takana? Irrotin eilen mittariston ja huomasin, että siellä takana ei ole kuin sininen ja valkoinen liitin kiinni. En löytänyt keltaiseen liittimeen tulevaa johtoakaan mistään kojelaudan sisältä, eli mistähän sen pitäisi siihen tulla?
Entisen omistajan jäljiltä mittaristossa ei näköjään ollut ollenkaan akkuja. Ne oli tinattu vaan pois ja jätetty akkujen paikat tyhjäksi. Muuten kaikki sähköt autossa pelaa, mutta kulutusmittari on ihan mykkä, huoltovalot ei toimi, lämpömittari pomppii välillä ja sisävalot ei toimi. Nyt on mittaristo irti ja pitää kohta ruveta käymään kaikki juotokset läpi.
Kävin autotarvikeliikkeestä kysymässä akkuja tuohon ja äijä ei ollut kuullutkaan koskaan mistään mittariston akuista. Joku kolleega tuli siihen pätemään että "joo ne on niitä kalliita pattereita joita saa kelloliikkeestä, sellasia niinku kameroissa", varsinainen asiantuntijaNo on minulla yhdet ylimääräiset 1,2V AA-kokoiset akut niin juotan ne tuohon kiinni ja katson mitä se tykkää vai eikö tykkää...
Last edited by HarzaTheMan; 26-07-2005, 09:13.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
1,2 V paristot käy, mut kato että niissä riittää tunnit. Ite laitoin viimeks 1900 mAh akut. Luulis kestävän.
Keltainen liitin on mielestäni isolle ajotietokoneelle tai check controllille. Sillä ei kuitenkaan ole merkitystä mittariston toimivuuden kannalta.
Minullakin poppii tuo lämpömittari aina välillä ajossa. Olen käsittänyt että jossain on juotoshärö, ei välttämättä mittaristossa, tai itse anturi on heikossa hapessa, joka on syvällä imusarjan alla perän puolella."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
Akut tuli laitettua kiinni, sellaset ihan tavalliset AA-sormipatteria vastaavat 1,2 voltin 2300 mAh akut. Oli kyllä melkoista säätöä leveäkärkisellä 7 euron kolvilla juotella ne kiinniSiinä ketutuksessa jätin suosiolla kaikki muut juotokset käymättä läpi, pitää katella joskus myöhemmin jos ois kunnollinen juotosasema käytössä. Samalla vaihdoin mittariston 2 isoa polttimoa uusiin, kun toinen oli kärähtänyt ja toinen musta.
Lopputuloksena sain huoltovalot toimimaan ja nollauksen jälkeen toimivat kuten pitääkin. Kulutusmittari heräsi myös henkiin, mutta se näyttää koko ajan ihan täysiä lukemia. Ainoastaan kun ajaessa löysää kaasua, niin mittari käy jossain 10 litran kieppeillä.
Edit: Näköjään kovemmassa vauhdissa moottorijarrutuksessa kulutusmittari menee ihan nollaan asti.Last edited by HarzaTheMan; 26-07-2005, 20:12.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
Originally posted by HarzaTheManAkut tuli laitettua kiinni, sellaset ihan tavalliset AA-sormipatteria vastaavat 1,2 voltin 2300 mAh akut. Oli kyllä melkoista säätöä leveäkärkisellä 7 euron kolvilla juotella ne kiinniSiinä ketutuksessa jätin suosiolla kaikki muut juotokset käymättä läpi, pitää katella joskus myöhemmin jos ois kunnollinen juotosasema käytössä. Samalla vaihdoin mittariston 2 isoa polttimoa uusiin, kun toinen oli kärähtänyt ja toinen musta.
Lopputuloksena sain huoltovalot toimimaan ja nollauksen jälkeen toimivat kuten pitääkin. Kulutusmittari heräsi myös henkiin, mutta se näyttää koko ajan ihan täysiä lukemia. Ainoastaan kun ajaessa löysää kaasua, niin mittari käy jossain 10 litran kieppeillä.
Comment
-
-
vaihtelin kans mittaristoon akut mutta silti kulutus ja kierrosluku pimeenä... otin mittariston paloihin ja hyvältä ainakin näyttää kaikki liitokset eikä mikään ole irti... pitäiskö silti kolvailla uusiks tosta kierroslukumittaristosta kaikki?
huoltovalot pelaa niinku pitää.
eikä myöskään pelaa kello, eikä sisätila valot, ilmeisesti nämä vois jotenki liittyä asiaan?? sulake ehjä kyllä...Last edited by kondis; 07-09-2005, 16:00.E30 325i Cabrio '92
CBR 600f '90 Faitteri
Sierra '86 iS
Comment
-
-
Originally posted by kondisvaihtelin kans mittaristoon akut mutta silti kulutus ja kierrosluku pimeenä... otin mittariston paloihin ja hyvältä ainakin näyttää kaikki liitokset eikä mikään ole irti... pitäiskö silti kolvailla uusiks tosta kierroslukumittaristosta kaikki?
huoltovalot pelaa niinku pitää.
eikä myöskään pelaa kello, eikä sisätila valot, ilmeisesti nämä vois jotenki liittyä asiaan?? sulake ehjä kyllä...
Comment
-
-
Originally posted by ZoMbiEKyllä tuo sulake vialta vaikuttais, ellei sit ole johto poikki, joka menee sille sulakkeelle?
sitä miten vaan tossa mittariston kolvaamises että tuskin mulla ainakaan sitä ongelmaa koska kierrosluku- ja kulutusmittariston johdoissa ei ole mitään samaa...
toinen mikä juolahti mieleen oli että mistä se boksi ottaa tuon tiedon? virranjakajalta? jos sielä jotain häikkää? vai toimisiko koko ruisku enää jos ei saa kierrosluku tietoa?E30 325i Cabrio '92
CBR 600f '90 Faitteri
Sierra '86 iS
Comment
-
-
Originally posted by b@ssMitä ne mittarit sulla näyttää?
mulla kierroslukumittari näyttää n. puolet tod. kierroksista 3600rpm ja rajotin lyö päälle ja kulutus mittari on kokoajan 30l/100km paitsi kun tekee täys kiihdytyksen niin moottori jarrutuksella tippuu nollaan muttakun hipasee kaasupoljinta niin taas mittari tapissaan vaikka moottori jarruttaa
Mulla myös kulutusmittari on kokoajan reilusti yläkanttiin. auttausko toi akkujen vaihto? E30 1,8i m10
Comment
-
Comment