Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • basso72
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1837
    • Ylä-Pinsiö

    #46
    Originally posted by Jürgen_ View Post

    ...ja taatusti huomaa ajossa
    Juu,saattaa saada enemmän tehoa kuin esim.318i:ssä ja hävittettyä loputkin 315 alaväännöstä. Ei maksa vaivaa alkaa 1.6:sta tekemään.
    sigpic
    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
    320i -77

    Comment

    • Epe
      Bimmer Rookie
      • Oct 2002
      • 142
      • Kuopio

      #47
      Basson kanssa olisi hieman erilainen mielipide.
      Ainakin minun 315:sessa varustettuna korvaus-weberillä, on varsin miellyttävästi alavääntöä.
      Esimerkkinä 4-vaihteella voi nousta kaupunki nopeudella jyrkätkin ja pitkät mäet. Kun joillakin muilla autoilla samassa mäessä joutuu vaihtamaan 3-vaihteen.
      Ja muutenkin tuolla on miellyttävä ajaa matalilla kierroksilla kaupungissa, toisin kuin joillakin muilla ajamillani autoilla.

      Mutta mikä taas on se syy, miksi mietin pientä piritystä?
      Kaasun pohjaan painaminen taas ei aiheuta suurtakaan muutosta puoli kaasuun. Eli ohittaminen ja muu kiihdyttely taas saisi tapahtua hieman rivakammin. Mutta pitää nyt katsoa josko kuitenkin vain kunnostaisi kannen.
      Ja silloin kun on kiire, niin voisi mennä junalla (ja syödä rouvan kanssa ravintolavaunussa).

      Comment

      • basso72
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        #48
        Originally posted by Epe View Post
        Basson kanssa olisi hieman erilainen mielipide.
        Ainakin minun 315:sessa varustettuna korvaus-weberillä, on varsin miellyttävästi alavääntöä.
        Esimerkkinä 4-vaihteella voi nousta kaupunki nopeudella jyrkätkin ja pitkät mäet. Kun joillakin muilla autoilla samassa mäessä joutuu vaihtamaan 3-vaihteen.
        Ja muutenkin tuolla on miellyttävä ajaa matalilla kierroksilla kaupungissa, toisin kuin joillakin muilla ajamillani autoilla.

        Mutta mikä taas on se syy, miksi mietin pientä piritystä?
        Kaasun pohjaan painaminen taas ei aiheuta suurtakaan muutosta puoli kaasuun. Eli ohittaminen ja muu kiihdyttely taas saisi tapahtua hieman rivakammin. Mutta pitää nyt katsoa josko kuitenkin vain kunnostaisi kannen.
        Ja silloin kun on kiire, niin voisi mennä junalla (ja syödä rouvan kanssa ravintolavaunussa).
        Juuh,autoissa on erilaisia perävälityksiä.
        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • ROne
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 468
          • 90850

          #49
          Saako loppupään e21:seen alkupään e30:sen sivupeilejä istumaan nätisti. Ainakaan 21:sen peilin osanumero ei antanut muita malleja kuin e21.
          Ai miksikö, Ebayssa kun olis "HALAVALLA" M3-stylen peilisatseja.

          bmwe21net-sivulta:

          "my 82 mirrors are identical to the ones i removed from my 84 318i and 325e. and they are hte same as the ones on my 89 325i so i don't see why you couldn't put some of those dtm m3 mirrors or something on yours."
          Last edited by ROne; 11-08-2010, 16:51. Reason: vastaus
          sigpic
          e24 635csi

          Ex e39 530i touring
          Ex e36 325i coupe ratalelu
          Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
          Ex e39 528i
          Ex e36 320i
          Ex e36 "328i" cab Individual
          Ex e46 330xi

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2727
            • .fi

            #50
            Mitenköhän käy ton ruman pääsylinterin kiinnityksen kanssa katsastuksessa? :think
            Google osas kertoa, että jos ei ole rek.ottees merkintää nestealipainetehostetuista jarruista, niin tehostajan poistaminen ei ole ongelma.

            Jos toi modi on isoilla kirjaimilla LAITON, niin ehjät osat on kuitenkin varalla..

            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2068
              • Banshee - Jyväskylä

              #51
              Eiköhän siellä otteessa lue jarrujen kohdalla kummiskin "NAP"?
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • tikkku
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 146
                • Pieksämäki

                #52
                Originally posted by Epe View Post
                Ensimmäistä kysymystä lainaten.
                Vahvasti näytää että pitää tehdä 315 pieni kansiremontti, eli vaihtaa tiivisteet.
                Jos nyt samalla kertaa kun kannen käyttää irti ja purkaa, veisi sen jollekin viimeisteltäväksi? Mikä olisi todellinen hyöty? 5hv? Vai huomaako asiaa edes ajossa?
                Taustatietona, autoon olen vaihtanut jo korvaus-weberin.

                Vai säästänkö rahat ja vien rouvan ravintolaan..
                irrottele venttiilit niin voidaan tehdä katukäyttöön riittävä kansi pientä korvausta vastaan.. saa helpostikkin rajotinta vasten kulkemaan senkin nyt saa onneks pois..

                Comment

                • aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2727
                  • .fi

                  #53
                  Originally posted by Tzeimi View Post
                  Eiköhän siellä otteessa lue jarrujen kohdalla kummiskin "NAP"?
                  Voi olla, en löytänyt e21 omia papereita vaan liikenteestä poistetun e30 316 paperit, joissa oli tyhjää jarrujärjestelmän lisätiedot kohdassa..
                  Pitää etsiä tuon oma rekisteriote, sisusta purettuna ja hanskalokeron sisältö ties missä

                  edit: Tarkistin asian, ei lue mitään jarruista.
                  Last edited by aae30; 18-08-2010, 23:38.
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

                  Comment

                  • Homer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 3653
                    • Springfield-Jyväskylä

                    #54
                    Originally posted by aae30 View Post
                    Mitenköhän käy ton ruman pääsylinterin kiinnityksen kanssa katsastuksessa? :think
                    Google osas kertoa, että jos ei ole rek.ottees merkintää nestealipainetehostetuista jarruista, niin tehostajan poistaminen ei ole ongelma.

                    Jos toi modi on isoilla kirjaimilla LAITON, niin ehjät osat on kuitenkin varalla..

                    Eilen tuli purettua kanssa nuo jarruhilppeet,ja ens viikolla pitäis saada tilailtua kaikki uudet stefat ym.mitkä sieltä vaan voi vuotaa.Motonet näyttää kauppaavan listallaan e21:een paljon osia,mutta jotenkin pelottaa että sieltä kautta ei sopivia tulis.Vieläkös tuolta kl:stä saa näihin vanhuksiin osia?Vai lompsinko suoraan marmorille?PS. Jännä miten ihmiset ei meinaa uskoa millään että auto voi päästää jarrunestettä suoraan ykköspytylle!

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2068
                      • Banshee - Jyväskylä

                      #55
                      kyllä kl:n kauttakin pitäs jotain saada.
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      • Epe
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2002
                        • 142
                        • Kuopio

                        #56
                        Uusi päivä ja uudet ongelmat.
                        Bemu oli vuotanut kytkinnestettä puoli säiliöllistä maahan. Melko varmasti työsylinteristä?
                        Kysyisin nyt vinkkejä vaihtoon. Saako helposti vaihdettua jos ajaa 30cm korkeille rampeille? Ja saako nesteputken jotenkin tukittua niin, ettei tarvitse jarruja erikseen ilmata?

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #57
                          Kyllä sinne pääsee käsiksi kolkytsenttisten ramppien avulla :think

                          ...nesua ei valu kun sen puolisäiliöllistä joten jarruja ei tarvi ilmailla sen sylkyn vaihdon vuoksi...
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16492
                            • Asikkala

                            #58
                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            Kyllä sinne pääsee käsiksi kolkytsenttisten ramppien avulla :think

                            ...nesua ei valu kun sen puolisäiliöllistä joten jarruja ei tarvi ilmailla sen sylkyn vaihdon vuoksi...
                            Pääsee. Ja Epe, koitan muistaa sen paketin

                            Comment

                            • Epe
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2002
                              • 142
                              • Kuopio

                              #59
                              Vielä sellainen kysymys, ennen kuin menen auton luo. Eihän vaihteistoöljyt valu syliin, kun vaihtaa kytkimen työsylinterin?

                              Comment

                              • racing02
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 2048
                                • Riihimäki

                                #60
                                Ei valu, tai jos valuu niin se ei ainakaan liity sylkyn irrotukseen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎