Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joni*
    BTCF Member
    • Nov 2005
    • 192
    • Vaasa

    #31
    Onko kukaan istuttanut muun auton tehostettua ohjausvaihdetta/hammastankoa e21:een, tai törmännyt netissä moiseen? E30 ja e36 tangotkin taitaa olla "toispuoleisia" kuin e21:ssä.
    Z3 Roadster 2.8 -00

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #32
      Originally posted by Expansion View Post
      Onko kaikki vanhempaa valua olevat lohkot kaasareita?
      Ei
      Missä malleissa on ainakin tätä "pomminkestävää" valulohkoa?
      NK
      02
      E12
      E21
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #33
        Originally posted by Jonnyboy View Post
        Onko kukaan istuttanut muun auton tehostettua ohjausvaihdetta/hammastankoa e21:een, tai törmännyt netissä moiseen? E30 ja e36 tangotkin taitaa olla "toispuoleisia" kuin e21:ssä.
        Miksi siihen ei voi laittaa E21:n omaa tehostettua hammastankoa?
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #34
          Originally posted by T3 View Post
          Miksi siihen ei voi laittaa E21:n omaa tehostettua hammastankoa?
          Liekö miten harvinainen varuste?
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • FroZ
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 298
            • jkl

            #35
            Originally posted by Tzeimi View Post
            Liekö miten harvinainen varuste?
            Kyllä noita tuntuu olevan liikenteessä aina silloin tällöin. Yhdellä herralla oli kaksi täydellistä sarjaa, niin jouduin ostamaan toisen pois.

            Muistaakseni Touring-nimimerkki kun oli myymässä e21 323i:tään, niin ylimääräisissä "mahdollista saada mukaan" osissa oli mainittu myös ohjaustehostin. Jos olisin moista vailla, niin häneltä saattaisin kysäistä...

            Comment

            • Joni*
              BTCF Member
              • Nov 2005
              • 192
              • Vaasa

              #36
              Originally posted by T3 View Post
              Miksi siihen ei voi laittaa E21:n omaa tehostettua hammastankoa?
              Tiedätkö mistä sellaisen löytäisi? Millä välityksellä nuo ovat?
              Z3 Roadster 2.8 -00

              Comment

              • Joni*
                BTCF Member
                • Nov 2005
                • 192
                • Vaasa

                #37
                Originally posted by FroZ View Post
                Kyllä noita tuntuu olevan liikenteessä aina silloin tällöin. Yhdellä herralla oli kaksi täydellistä sarjaa, niin jouduin ostamaan toisen pois.

                Muistaakseni Touring-nimimerkki kun oli myymässä e21 323i:tään, niin ylimääräisissä "mahdollista saada mukaan" osissa oli mainittu myös ohjaustehostin. Jos olisin moista vailla, niin häneltä saattaisin kysäistä...
                Kiitos vinkistä. Laitoin sille privaa.
                Z3 Roadster 2.8 -00

                Comment

                • ROne
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 468
                  • 90850

                  #38
                  Onko joku asentanut e30:sen peltisarjan e21:seen(6syl)? Marteliuksen luettelo(http://www.martelius.com/martelius_2008.pdf) ainakin antaa samat osanumerot kyseisille malleille. Alkupää luultavasti pala kakkua, mutta mites liitos väliputkeen? :think
                  sigpic
                  e24 635csi

                  Ex e39 530i touring
                  Ex e36 325i coupe ratalelu
                  Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
                  Ex e39 528i
                  Ex e36 320i
                  Ex e36 "328i" cab Individual
                  Ex e46 330xi

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #39
                    Originally posted by ROne View Post
                    Onko joku asentanut e30:sen peltisarjan e21:seen(6syl)? Marteliuksen luettelo(http://www.martelius.com/martelius_2008.pdf) ainakin antaa samat osanumerot kyseisille malleille. Alkupää luultavasti pala kakkua, mutta mites liitos väliputkeen? :think
                    Vaatii pientä rakentelua, mutta ei paha rasti osaavalle. Selviää kyllä kun alkaa sovittamaan.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Extra
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 272
                      • Kurjuuden alkulähde

                      #40
                      Originally posted by T3 View Post
                      02
                      Eli mun pitäis kattella turbo tohon punaiseen, ku on vahvempi lohkokin...

                      Comment

                      • Epe
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2002
                        • 142
                        • Kuopio

                        #41
                        Ostin omaan e21 huippu hyvät jarrupalat motonetistä, ja ne nyt tietysti vinkuu. Kokeilin jo kerran hioa karkealla paperilla, ja asentaa uudestaan paikalleen. Noh ne tietysti toimi 40 km, ja taas alkoi sama vinkuminen jarruttaessa. Eli ensi viikolla pitää ostaa uudet palat ja vaihtaa ne.
                        Nyt tarvitsisin vinkkejä, mitkä tarvikepalat on "hyviä"?
                        Alkuperäiset on hieman liian kalliit minun mielestä. Auto kun on karvalakki-malli, niin tarvetta ei ole super-racing-sport-hyper paloille, vaan sellaisille mitkä ei tavallisessa ajossa ala vinkumaan.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #42
                          Originally posted by Epe View Post
                          Ostin omaan e21 huippu hyvät jarrupalat motonetistä, ja ne nyt tietysti vinkuu. Kokeilin jo kerran hioa karkealla paperilla, ja asentaa uudestaan paikalleen. Noh ne tietysti toimi 40 km, ja taas alkoi sama vinkuminen jarruttaessa. Eli ensi viikolla pitää ostaa uudet palat ja vaihtaa ne.
                          Nyt tarvitsisin vinkkejä, mitkä tarvikepalat on "hyviä"?
                          Alkuperäiset on hieman liian kalliit minun mielestä. Auto kun on karvalakki-malli, niin tarvetta ei ole super-racing-sport-hyper paloille, vaan sellaisille mitkä ei tavallisessa ajossa ala vinkumaan.
                          Kannattaa muuten viistää hieman palojen reunaa jos ei valmista viistettä ole.

                          Tällä voi välttää vinkumsta kokemuksen mukaan.

                          Comment

                          • Epe
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2002
                            • 142
                            • Kuopio

                            #43
                            Originally posted by Epe View Post
                            Auttaako esim kannen muotoilu yhtään, vai nokka, vai mikä osa jarruttaa ensimmäisenä kaasarin jälkeen?
                            Ensimmäistä kysymystä lainaten.
                            Vahvasti näytää että pitää tehdä 315 pieni kansiremontti, eli vaihtaa tiivisteet.
                            Jos nyt samalla kertaa kun kannen käyttää irti ja purkaa, veisi sen jollekin viimeisteltäväksi? Mikä olisi todellinen hyöty? 5hv? Vai huomaako asiaa edes ajossa?
                            Taustatietona, autoon olen vaihtanut jo korvaus-weberin.

                            Vai säästänkö rahat ja vien rouvan ravintolaan..

                            Comment

                            • basso72
                              BTCF Member
                              • Dec 2004
                              • 1837
                              • Ylä-Pinsiö

                              #44
                              Originally posted by Epe View Post
                              Ensimmäistä kysymystä lainaten.
                              Vahvasti näytää että pitää tehdä 315 pieni kansiremontti, eli vaihtaa tiivisteet.
                              Jos nyt samalla kertaa kun kannen käyttää irti ja purkaa, veisi sen jollekin viimeisteltäväksi? Mikä olisi todellinen hyöty? 5hv? Vai huomaako asiaa edes ajossa?
                              Taustatietona, autoon olen vaihtanut jo korvaus-weberin.

                              Vai säästänkö rahat ja vien rouvan ravintolaan..
                              Jos vaihtoehdot on nuo,rahalle parhaan vastineen saat,kun viet rouvan ravintolaan.
                              sigpic
                              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                              320i -77

                              Comment

                              • Jürgen_
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 2707
                                • Mylsä

                                #45
                                Originally posted by Epe View Post
                                Ensimmäistä kysymystä lainaten.
                                Vahvasti näytää että pitää tehdä 315 pieni kansiremontti, eli vaihtaa tiivisteet.
                                Jos nyt samalla kertaa kun kannen käyttää irti ja purkaa, veisi sen jollekin viimeisteltäväksi? Mikä olisi todellinen hyöty? 5hv? Vai huomaako asiaa edes ajossa?
                                Taustatietona, autoon olen vaihtanut jo korvaus-weberin.

                                Vai säästänkö rahat ja vien rouvan ravintolaan..
                                Yksinkertaiset perus viritykset eli venttili-istukoiden ja -lautasten muotoilu paremmin virtaaviksi, ohjurien päiden muotoilu, siivu pois kannesta, uusi virinokka-akseli, jäykemmät venttiilijouset ja tietysti imu- ja pakosarjojen sovittaminen kanteen. Lisäksi tietysti kaasarin säätö jotta kaikki pollet saadaan laukkaamaan...
                                Kanavien muotoilu onkin jo semmoinen työ jossa mennään usein pahasti metsään joten jos ei oikeasti tiedä mitä tekee niin on parempi jättää kokonaan tekemättä.

                                Kun sulla sitten kerrankin on aikaa ja puhtaat kädet(kansi koneistamolla) niin voit toki viedä rouvasi ravintolaan sillä se ei enää paljoa nosta kustannuksia tuossa projektissa

                                ...ja taatusti huomaa ajossa
                                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎