Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    tänään kotiutu e21

    no niin jeesatkaapa e21 miehet,ensimmäinen e21 kotiutu mulle tänään,ostin ku halvalla sain ja olis menny paaliin muuten..

    Auto seissy v.2001 lähtien ,olen nyt 3.omistaja..edellisellä omistajalla vuodesta -85 lähtien 315 -83..

    pikaisella syynäämisellä saa miggiä käyttää ja peltiä liimata..

    Saako peltejä mistään enää,tarvis ainaki seuraavat pellit,helmat,kaaret taakse,etu ja taka hiekkapellit,jos saa niin mistä..

    Sitte auto oli tuplavaloilla ja maskilla,sisemmät ei toiminu ollenkaan,miten nuo pitäis pelata oikeasti?

    Comment

    • KingOnTheRoad
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 573
      • Kemijärvi

      Originally posted by afafaf View Post
      no niin jeesatkaapa e21 miehet,ensimmäinen e21 kotiutu mulle tänään,ostin ku halvalla sain ja olis menny paaliin muuten..

      Auto seissy v.2001 lähtien ,olen nyt 3.omistaja..edellisellä omistajalla vuodesta -85 lähtien 315 -83..

      pikaisella syynäämisellä saa miggiä käyttää ja peltiä liimata..

      Saako peltejä mistään enää,tarvis ainaki seuraavat pellit,helmat,kaaret taakse,etu ja taka hiekkapellit,jos saa niin mistä..

      Sitte auto oli tuplavaloilla ja maskilla,sisemmät ei toiminu ollenkaan,miten nuo pitäis pelata oikeasti?
      Wallothnesch.comilta saa peltiosia ja muitakin osia vielä hyvin. Sisemmät valot, jos ja kun ovat isommat niin ne ovat alkuperäiset lisävalot. Eli pitää palaa pitkät päällä kaikki valot keulalla
      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
      E36 328i coupe -95 "UXI"
      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
      Yamaha yz250 -02

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1144
        • Tornio

        Originally posted by KingOnTheRoad View Post
        Wallothnesch.comilta saa peltiosia ja muitakin osia vielä hyvin. Sisemmät valot, jos ja kun ovat isommat niin ne ovat alkuperäiset lisävalot. Eli pitää palaa pitkät päällä kaikki valot keulalla
        ok.kiitän,näköjään peltiosia saa,mikähän mahtaa olla etulokarin istuvuus on jos tuolta tilaa?minusta nuissa valoissa sisemmät on pienempi kokoiset,jos sitä tarkoitit.. Pitää huomenna tutkia paremmin..

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          vielä kiinnostais,miten/millä osilla toteuttaa e21 parempi taka-akseli levyjarruin(ei 323 hiluilla) ja etupää kans..

          5-pulttiseksi ja coilit alle,olen joskus lukenu et olis käytetty jotain golfin coileja ainaki eessä..muistankohan ihan väärin?

          Comment

          • KingOnTheRoad
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 573
            • Kemijärvi

            Originally posted by afafaf View Post
            vielä kiinnostais,miten/millä osilla toteuttaa e21 parempi taka-akseli levyjarruin(ei 323 hiluilla) ja etupää kans..

            5-pulttiseksi ja coilit alle,olen joskus lukenu et olis käytetty jotain golfin coileja ainaki eessä..muistankohan ihan väärin?
            Tarkoitin juurikin, että sisemmät valot pienemmät.
            323i jäähdytetyt levyt eteen ja 240 volvon 4-mäntäiset girlingit. Taakse 323i levyt ja 240 volvon takasatulat, vaatii 5mm adapterin navan ja satulan väliin.
            Kyllä eteen menee golf2/3 coilit leikkaa ja liimaa periaatteella.
            E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
            E36 328i coupe -95 "UXI"
            Polaris RMK 800 Nordic edition-15
            Yamaha yz250 -02

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1144
              • Tornio

              Originally posted by KingOnTheRoad View Post
              Tarkoitin juurikin, että sisemmät valot pienemmät.
              323i jäähdytetyt levyt eteen ja 240 volvon 4-mäntäiset girlingit. Taakse 323i levyt ja 240 volvon takasatulat, vaatii 5mm adapterin navan ja satulan väliin.
              Kyllä eteen menee golf2/3 coilit leikkaa ja liimaa periaatteella.
              ok,onkos nuissa alustoissa muita ero 315 vs 323?eli on nuilla jarrumuutoksilla tehoraja mikä?joko sitte voi verrata 323+20%?

              Comment

              • Tenttu
                Bimmer Rookie
                • Dec 2007
                • 86
                • Joensuu

                Olis tiedossa tollanen -79 320i joka muutoskatsastettu 2.3 koneelle, ei prosentteja. Kone porattu 2.55 litraseks, mutta on nyt osina ja 3 mäntää tohjona. Koppa on hitsattu kuntoon, korissa ei muuta sanomista kuin apparin puoleinen takakaari. Ylimaalauksen kaipaa jos siistin haluaa. Alustaan laitettu bilsteiniä ja pulttijako muutettu 5x jaolle, ja lisäks autossa on kitkalukko ja joku 4-lovinen getrag. Mitä tuollaisesta kannattaa maksaa ja mikä olisi helpoin/halvin konsti saada kone autoon?
                e70 x5 sd -08
                e21 323i m50 turbo -79
                kp60 4a-gte -78

                Comment

                • e36coupe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 718
                  • Nokia

                  Originally posted by afafaf View Post
                  ok,onkos nuissa alustoissa muita ero 315 vs 323?eli on nuilla jarrumuutoksilla tehoraja mikä?joko sitte voi verrata 323+20%?
                  Etutolpat ja laakerit on 323:ssa isommat.
                  Takana on muistaakseni 17mm vakaaja 323:ssa, joka puuttuu 315:sta.
                  Jäähdytetyt levyt edessä ja noi levyjarrut takana 323:ssa, eli ne pitää vaihtaa.
                  Taitaapi olla myös takana isommat pyöränlaakerit 6-koneisissa, mutta näiden toteaminen toki leimasedälle haastavaa.

                  315:ssa lienee jo tehtaalta saman paksuinen etuvakaaja, kuin 323:ssa. Se siis kelpaa.
                  Last edited by e36coupe; 03-08-2014, 09:35.
                  Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                  Työn alla: E21 320/6
                  Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                  Comment

                  • basso72
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    Originally posted by e36coupe View Post
                    315:ssa lienee jo tehtaalta saman paksuinen etuvakaaja, kuin 323:ssa. Se siis kelpaa.
                    Ei liene,315 22mm vs. 323i 23,5mm.
                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • Tenttu
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2007
                      • 86
                      • Joensuu

                      Eikö kenelläkään ole mitään mielipiteitä?

                      Originally posted by Tenttu View Post
                      Olis tiedossa tollanen -79 320i joka muutoskatsastettu 2.3 koneelle, ei prosentteja. Kone porattu 2.55 litraseks, mutta on nyt osina ja 3 mäntää tohjona. Koppa on hitsattu kuntoon, korissa ei muuta sanomista kuin apparin puoleinen takakaari. Ylimaalauksen kaipaa jos siistin haluaa. Alustaan laitettu bilsteiniä ja pulttijako muutettu 5x jaolle, ja lisäks autossa on kitkalukko ja joku 4-lovinen getrag. Mitä tuollaisesta kannattaa maksaa ja mikä olisi helpoin/halvin konsti saada kone autoon?
                      e70 x5 sd -08
                      e21 323i m50 turbo -79
                      kp60 4a-gte -78

                      Comment

                      • e36coupe
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 718
                        • Nokia

                        Originally posted by basso72 View Post
                        Ei liene,315 22mm vs. 323i 23,5mm.
                        No pahus. Realoemin mukaan Pasi on oikeassa. Ei yllättänyt tosin tämä seikka.
                        Omaani on ilmeisesti vaihdettu vakaaja tai sitten mittaaja valitsi liian moneen kertaan maalatun kohdan mihin tönärin törkkäs...
                        Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                        Työn alla: E21 320/6
                        Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                        Comment

                        • afafaf
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1144
                          • Tornio

                          Originally posted by KingOnTheRoad View Post
                          Tarkoitin juurikin, että sisemmät valot pienemmät.
                          323i jäähdytetyt levyt eteen ja 240 volvon 4-mäntäiset girlingit. Taakse 323i levyt ja 240 volvon takasatulat, vaatii 5mm adapterin navan ja satulan väliin.
                          Kyllä eteen menee golf2/3 coilit leikkaa ja liimaa periaatteella.
                          Löyty kaverilta nuo 240 vulvan satulat eteen ja taakse,eli vielä pari kysymystä,ku taka-akseli vielä autossa kiinni..

                          -meneekö nuo satulat suoraan pulttaa kiinni tyyliin,ja mites takana ku sielä ei varmaan ole satulan kiinnikkeitä mihin satulan laittaa?saako sinne jotku adapteri palikat valmiina jostain vai pitääkö ite viilata ?,ja meneekö sinne 323 käsijarruhilppeet vai jarruttaako volvon satula levystä,onko käsijarrukenkiä ollenkaan?

                          Pitäiskö 315 taka-akselissa olla vakaajan kiinnityspaikka,pikaisella tutkimisella en niitä nähnyt..

                          Mulla on m10b18 turbo kone jouten,meinasin sen sinne siirtää,mutta mille tehoille voin ottaa lapun moottorista mainituilla jarru ja takavakaaja muutoksilla..?mikä olis tehoraja 320 mukaan+20%?
                          Last edited by afafaf; 05-08-2014, 06:46.

                          Comment

                          • uho-matti
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 289
                            • kaustinen

                            Onko kokemuksia mitkä iskarit sopii e28/e34 taka-akselin kanssa?
                            bmw e61 - 535da

                            POHJANMAA CONNECTION

                            Comment

                            • jegge
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 121
                              • suomi

                              Originally posted by afafaf View Post
                              Löyty kaverilta nuo 240 vulvan satulat eteen ja taakse,eli vielä pari kysymystä,ku taka-akseli vielä autossa kiinni..

                              -meneekö nuo satulat suoraan pulttaa kiinni tyyliin,ja mites takana ku sielä ei varmaan ole satulan kiinnikkeitä mihin satulan laittaa?saako sinne jotku adapteri palikat valmiina jostain vai pitääkö ite viilata ?,ja meneekö sinne 323 käsijarruhilppeet vai jarruttaako volvon satula levystä,onko käsijarrukenkiä ollenkaan?

                              Pitäiskö 315 taka-akselissa olla vakaajan kiinnityspaikka,pikaisella tutkimisella en niitä nähnyt..

                              Mulla on m10b18 turbo kone jouten,meinasin sen sinne siirtää,mutta mille tehoille voin ottaa lapun moottorista mainituilla jarru ja takavakaaja muutoksilla..?mikä olis tehoraja 320 mukaan+20%?
                              Etusatuloiden pulttipaikkoja täytyy viilata soikeiksi että saa pultit kiinni ja koko jarrupalan koskemaan levyä, takasatuloista en osaa sanoa ja 315:sen akselista löytyy vakaajalle paikat.
                              e21 315, e46 330ci, f33 420

                              Comment

                              • MH motorsport
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 2297
                                • Turku

                                Drifting autoa rakentamassa.
                                Onko 323 alustan osista mihinkään m10 turbon kanssa. Onko mallisarjan tehokkaimmassa typ 188 perä? Vetarit samat?
                                Ilmeisesti e30 ja e34 taka kalustoa soviteltu näihin myös...
                                Autopalvelu MH-motor
                                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                                Maxxecu myynti ja asennus
                                www.mh-motor.fi
                                0503218217
                                Kulkineet:
                                E6 2000 touring
                                E6 2002 touring
                                E30 318is ///Mtechnic 2
                                E34 ///M5 nürburgring
                                E34 S62b50 turbo dct
                                E39 523i ///Msport
                                F30 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎