Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #16
    Originally posted by basso72 View Post
    Sanoisimpa,että jos ollaan aivan tarkkoja niin,ei kaikissa 316:ssa ole 23mm etuvakaajaa.
    Totta tuokin, mutta joistakin (316) se löytyy ja jos autosta löytyy 23mm:n etuvakaaja se täyttää vaatimukset jos vertailuautona on 320i.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • basso72
      BTCF Member
      • Dec 2004
      • 1837
      • Ylä-Pinsiö

      #17
      Originally posted by T3 View Post
      Totta tuokin, mutta joistakin (316) se löytyy ja jos autosta löytyy 23mm:n etuvakaaja se täyttää vaatimukset jos vertailuautona on 320i.
      Kunhan vaan tarkensin,ettei tule epätarkkaa informaatiota. Muistaakseni kysyjällä on 316 -78? Jossa siis voi olla 22mm etuvakaaja.
      sigpic
      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
      320i -77

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #18
        Originally posted by basso72 View Post
        Kunhan vaan tarkensin,ettei tule epätarkkaa informaatiota. Muistaakseni kysyjällä on 316 -78? Jossa siis voi olla 22mm etuvakaaja.
        On ihan oikein olla tarkkana ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin jotkut lähteet ilmoittavat 316:ssa olleen 10/78-eteenpäin jopa 23,5mm etuvakaajaa. Tämä varmaan johtuu uudempaan tukivarteen siirtymisestä ja sitäkautta pidempään vakaajaan. Siihen en ota kantaa, onko tuo tieto (23,5mm) oikea. Mutta sen tiedän, että tuota pidempää vakaajaa ei voi edes vanhemman tukivarren kanssa käyttää.
        Tuon mukaan 316:ssa olisi ollut kolmenlaista etuvakaajaa, joka aiheuttaa pientä päänvaivaa rakentelijoille.
        Last edited by T3; 30-05-2010, 11:30.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • FroZ
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 298
          • jkl

          #19
          Originally posted by JustAKid View Post
          Onkos 316:ssa ja 320i:ssa samat tolpat edessä? 320i jäähdytetyt levyt edessä, paksumpi vakaaja? Takavakaaja sama?
          Koittanut noita Realoemin kautta pähkäillä, mutta ei kaikki vielä oo varmaa.. Miettinyt kokonaan tuota 323 alustaa, mutta jos päätyisi 320i:iin alustaan, kun tarkoitus pysyä nelos koneessa..
          En tiedä aikomuksistasi, mutta kannattaa muistaa että tehojen 20% sääntöä noudatetaan vain tehokkaimman vertailumallin kanssa.

          Comment

          • JustAKid
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 141
            • Lahti

            #20
            Originally posted by FroZ View Post
            En tiedä aikomuksistasi, mutta kannattaa muistaa että tehojen 20% sääntöä noudatetaan vain tehokkaimman vertailumallin kanssa.
            Joo tämä on kyllä selvä homma. Vähän sen mukaa edetään tuon alusta homman kanssa mitä sattuu löytymään.. Koneena tulee kuitenkin varmasti olemaan joku m10 pohjainen..

            Comment

            • JustAKid
              Bimmer Rookie
              • May 2003
              • 141
              • Lahti

              #21
              Originally posted by T3 View Post
              Ei ole sama tolppa. 320i:ssä on pieni tolppa, mutta iso napa/laakeri. 316:ssa on pieni tolppa ja pieni napa/laakeri. Toki siihen 316:n tolppaan saa kiinni tuuletetun levyn ja sille satulan, mutta silloinhan se ei vastaa 320i:tä. 316:ssa ei ole takavakaajaa alkuperäisenä ja molemmissa on vakiona 23mm etuvakaaja.
              Onkos tuossa 320/6 sitten isotolppa kanssa? Entä mikä napa/laakeri? Eikös se oo isotolppa, eli siihen sitten jäähdytetty levy, niin jäähdytetyllä levyllä vastaisi jo sitten 323?

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #22
                Originally posted by JustAKid View Post
                Onkos tuossa 320/6 sitten isotolppa kanssa? Entä mikä napa/laakeri? Eikös se oo isotolppa, eli siihen sitten jäähdytetty levy, niin jäähdytetyllä levyllä vastaisi jo sitten 323?
                Ei ole.
                320/6:ssa on pieni tolppa, iso napa/laakeri, mutta normi levy. Tuohon tuuletettu levy ja siihen sopiva satula, niin vastaa 320i:n tolppaa.
                Sensijaan 320/6 M-Technic alustalla on isolla tolpalla, mutta normijarruilla.

                EDIT. Kertaus on opintojen äiti, vai miten se meni:

                315 --> Pieni tolppa, pieni napa/laakeri, tuulettamaton levy. Takana rumpujarrut.
                316 --> Pieni tolppa, pieni napa/laakeri, tuulettamaton levy. Takana rumpujarrut.
                318 --> Pieni tolppa, pieni napa/laakeri, tuulettamaton levy. Takana rumpujarrut.
                318i --> Pieni tolppa, pieni napa/laakeri, tuulettamaton levy. Takana rumpujarrut.
                320/4 --> Pieni tolppa, pieni napa/laakeri, tuulettamaton levy. Takana rumpujarrut.
                320/6 --> Pieni tolppa, iso napa/laakeri, tuulettamaton levy. Takana rumpujarrut.
                320i --> Pieni tolppa, iso napa/laakeri, tuuletettu levy. Takana rumpujarrut.
                323i --> Iso tolppa, iso napa/laakeri, tuuletettu levy. Takana levyjarrut.
                Last edited by T3; 30-05-2010, 16:58.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • JustAKid
                  Bimmer Rookie
                  • May 2003
                  • 141
                  • Lahti

                  #23
                  Originally posted by T3 View Post
                  Ei ole.
                  320/6:ssa on pieni tolppa, iso napa/laakeri, mutta normi levy. Tuohon tuuletettu levy ja siihen sopiva satula, niin vastaa 320i:n tolppaa.
                  Sensijaan 320/6 M-Technic alustalla on isolla tolpalla, mutta normijarruilla.

                  EDIT. Kertaus on opintojen äiti, vai miten se meni:

                  315 --> Pieni tolppa, pieni napa/laakeri, tuulettamaton levy. Takana rumpujarrut.
                  316 --> Pieni tolppa, pieni napa/laakeri, tuulettamaton levy. Takana rumpujarrut.
                  318 --> Pieni tolppa, pieni napa/laakeri, tuulettamaton levy. Takana rumpujarrut.
                  318i --> Pieni tolppa, pieni napa/laakeri, tuulettamaton levy. Takana rumpujarrut.
                  320/4 --> Pieni tolppa, pieni napa/laakeri, tuulettamaton levy. Takana rumpujarrut.
                  320/6 --> Pieni tolppa, iso napa/laakeri, tuulettamaton levy. Takana rumpujarrut.
                  320i --> Pieni tolppa, iso napa/laakeri, tuuletettu levy. Takana rumpujarrut.
                  323i --> Iso tolppa, iso napa/laakeri, tuuletettu levy. Takana levyjarrut.

                  No niin, iso kiitos tästä Kyllä tuolta realoemista pääsee kärryille, kun kunnolla tutkisis, mutta on hyvä että löytyy se jolla on homma hallussa.

                  Comment

                  • Schnell
                    BTCF Member
                    • Dec 2007
                    • 399
                    • Kuusankoski

                    #24
                    Tämmönen tuli mieleen tossa että saakohan tuon e30:sen typ168 lukkoperän sisukset mahdutettua e21:sen perän kuoriin? tai onkohan kukaan tehnyt tälläistä onko mahdollista vai pitääkö alkaa leikkaa/liimaa sovittamaan e30 + e21 akselipalkkia... :think

                    Tai sitten jos jollain tuommoinen nurkissa on niin voi kyllä mulle tarjota privaan...
                    Last edited by Schnell; 13-07-2010, 21:34.
                    Originally posted by Flart
                    Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

                    Comment

                    • ROne
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 468
                      • 90850

                      #25
                      Umpimallisen takasivulasin poisto, onko kikkoja vai lähteekö vain normaalisti pukkaamalla?
                      sigpic
                      e24 635csi

                      Ex e39 530i touring
                      Ex e36 325i coupe ratalelu
                      Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
                      Ex e39 528i
                      Ex e36 320i
                      Ex e36 "328i" cab Individual
                      Ex e46 330xi

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #26
                        Originally posted by ROne View Post
                        Umpimallisen takasivulasin poisto, onko kikkoja vai lähteekö vain normaalisti pukkaamalla?
                        Ensin vähän sisäpuolelta sormin vääntelee sitä tiivistettä ikäänkuin lähtövalmiiksi. Sitten paiskaa takapenkille selälleen ja laittaa jalkapohjien ja ikkunan väliin jonkun pahvin, ettei tule naarmuja. Sitten vaan työntää jaloilla lasin veks. Kannattaa työntää ihan yläreunasta ja ottaa kaveri apuun, joka varmistaa, ettei lasi mätkähdä maahan. Joskus nuo on aika tiukassa, joten saa työntää oikein reilusti, mutta kyllä se lasi kestää.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2690
                          • .fi

                          #27
                          Tämäkin neuvo kuin tilauksesta, pitäis varaosa-autosta ottaa lasit talteen.

                          Mites vakio kierroslukumittarin saa toimimaan m50 kanssa?

                          edit: Tämmösen löysin: http://www.bmwe21.net/forum/viewtopi...116615#p116615
                          pitänee aukasta mittari yöllä..
                          Last edited by aae30; 30-07-2010, 21:51.
                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          • Expansion
                            Bimmer Rookie
                            • May 2010
                            • 68
                            • Finland

                            #28
                            Mitä eroa on M10B18 ja M10B20 lohkolla jos molemmat ovat vanhempaa valua?

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #29
                              Originally posted by Expansion View Post
                              Mitä eroa on M10B18 ja M10B20 lohkolla jos molemmat ovat vanhempaa valua?
                              Oikein vanha B18 lohko on 84-porauksella. Mutta vuoteen -79 asti molemmat lohkot on samanlaisia, silloin kun B18-lohkokin on 89-porauksella.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • Expansion
                                Bimmer Rookie
                                • May 2010
                                • 68
                                • Finland

                                #30
                                Onko kaikki vanhempaa valua olevat lohkot kaasareita? Missä malleissa on ainakin tätä "pomminkestävää" valulohkoa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎