Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Originally posted by jr66 View Post
    Taitaa olla bolt-on jos e28 m10 nop. mittari on vaijerilla.
    Mutta kun ei ole, väitän että kaikissa e28 malleissa on säköinen nop.mittari.
    Olli.

    Comment

    • Saleen
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 327
      • Hollola

      Originally posted by Valtsude View Post
      Eikun niinpäs olikin. Hittolainen, M10B20 kiihottaisi kovin, mutta tuplavalomaski ei.
      Osta multa uudenveroiset H4 sinkkuvaloumpiot keulille
      Maskitkin saattais löytyä
      BMW F31 320i M-Sport - 17
      Mazda 626 gc - 87 (pelastettu museoinnilta)
      Ex:
      BMW E39 525ia Touring - 02,VW Passat 3c - 06, Ford Mondeo Ghia - 01, E39 530da touring - 03, E36 328i touring -98,
      E36 318i touring - 97
      , E36 323ia sedan - 95, E36 325i sedan - 93, E21 315/318i - 84

      Comment

      • Epe
        Bimmer Rookie
        • Oct 2002
        • 142
        • Kuopio

        Originally posted by Epe View Post
        Ensimmäistä kysymystä lainaten.
        Vahvasti näytää että pitää tehdä 315 pieni kansiremontti, eli vaihtaa tiivisteet.
        Savutuksesta ei ole vieläkään päästy eroon..

        Onko mahdollista vaihtaa venttiilin varren kumit irroittamatta kantta? Jotkut korjaajat sanovat että onnistuu, mutta heillä ei ole laitteita. Toiset korjaajat sanovat taas että ei onnistu.

        Onko operaatio mahdollista tehdä kansi paikallaan?

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          Originally posted by Epe View Post
          Savutuksesta ei ole vieläkään päästy eroon..

          Onko mahdollista vaihtaa venttiilin varren kumit irroittamatta kantta? Jotkut korjaajat sanovat että onnistuu, mutta heillä ei ole laitteita. Toiset korjaajat sanovat taas että ei onnistu.

          Onko operaatio mahdollista tehdä kansi paikallaan?
          Teoriassa... kyllä, mutta a) pitää olla metodi pitää venttiilit ylhäällä (paineilma, naru tms.) ja b) hyväksyä se riski, että kannen joutuu nostamaan kuitenkin pois jos kannen tiiveys pettää... koska toisen puolen kannen pultit on otettava käytännössä irti jotta keinuvipuakseli mahtuu tulemaan keulaa kohti (jossa myös on oltava tilaa akselille).

          Henk.koht. ottaisin kannen suosiolla ylös ja tekisin pöydällä. Muutama kymppi menee enemmän tiivisteisiin.
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • Epe
            Bimmer Rookie
            • Oct 2002
            • 142
            • Kuopio

            Ongelmahan ei ole muutaman kympin tiivisteet, vaan se tarvittava työnmäärä. Enää ei ole tallia missä voisi itse tehdä. Korjaamolta kun kysyin kansiremontin hinnan, niin arvio oli työ 500e + tiivisteet (n. 100e).

            Löytyisikö kuopiosta edullisempaa paikkaa?

            Comment

            • Epe
              Bimmer Rookie
              • Oct 2002
              • 142
              • Kuopio

              Uusia kysymyksiä

              - Saako mittariston irroitettua polttimoiden vaihton takia ilman ratin irroitusta?
              - Onko vinkkejä miten kuskin penkin istuinosan saisi vahvistettua. Tarkoitan siis runko joka painuu eikä kanna yhtä hyvin kuin vänkärin puoli? Jousia ei pitäisi olla poikki.
              - Saako etuiskarit vaihdettua ilman että alapään käyttä kokonaan rungosta ja vakaajasta irti? Kääntyykö iskari jo lokarista ulos kun yläpään irroittaa ja alhaalta vain löysyttää mutterit?
              Last edited by Epe; 06-01-2011, 21:32.

              Comment

              • Huliganez
                Newbiemmer
                • Mar 2009
                • 6
                • Leppävirta

                Originally posted by Epe View Post
                Saako mittariston irroitettua polttimoiden vaihton takia ilman ratin irroitusta?
                Miksei rattia voi irrottaa? Talttapää meisselillä varovasti kampee sen merkin veks siitä keskeltä jonka alta paljastuu mutteri. Joka taas ylläripylläri pitää rattia kiinni ohjauspylväässä. Ei ole iso homma.

                Comment

                • Epe
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2002
                  • 142
                  • Kuopio

                  Originally posted by Huliganez View Post
                  Miksei rattia voi irrottaa? Talttapää meisselillä varovasti kampee sen merkin veks siitä keskeltä jonka alta paljastuu mutteri. Joka taas ylläripylläri pitää rattia kiinni ohjauspylväässä. Ei ole iso homma.
                  Olen joskus aikaisemmin repinyt kaksissa miehin vanhan auton rattia irti, ja lopulta päädytty käyttämään järeämiä konsteja. Sen jälkeen onkin seuraava pulma, eli ratin laittaminen suoraan.. Ei viitsisi taistella parin polttimon takia.

                  Comment

                  • basso72
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    Originally posted by Epe View Post
                    Uusia kysymyksiä

                    - Saako mittariston irroitettua polttimoiden vaihton takia ilman ratin irroitusta?
                    - Onko vinkkejä miten kuskin penkin istuinosan saisi vahvistettua. Tarkoitan siis runko joka painuu eikä kanna yhtä hyvin kuin vänkärin puoli? Jousia ei pitäisi olla poikki.
                    - Saako etuiskarit vaihdettua ilman että alapään käyttä kokonaan rungosta ja vakaajasta irti? Kääntyykö iskari jo lokarista ulos kun yläpään irroittaa ja alhaalta vain löysyttää mutterit?
                    -ratti irti

                    -etsit jostain ryhdikkään repsikan penkin ja vaihdat siitä istuinosan rungon kuskin penkkiisi. Uusiakin osia siihen istuinosaan saa,mutta maksaa...

                    -alatukivarsi yhdellä pultilla kiinni etupalkissa ja vakaaja kiinni yhdellä mutterilla alatukivarressa,joten miksi vaivautua.
                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16413
                      • Asikkala

                      Originally posted by Epe View Post
                      Olen joskus aikaisemmin repinyt kaksissa miehin vanhan auton rattia irti, ja lopulta päädytty käyttämään järeämiä konsteja. Sen jälkeen onkin seuraava pulma, eli ratin laittaminen suoraan.. Ei viitsisi taistella parin polttimon takia.
                      Bmw-ratit ei yleensä jumita kun poori ei ole kartio.

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        Originally posted by Epe View Post
                        Uusia kysymyksiä

                        - Saako etuiskarit vaihdettua ilman että alapään käyttä kokonaan rungosta ja vakaajasta irti? Kääntyykö iskari jo lokarista ulos kun yläpään irroittaa ja alhaalta vain löysyttää mutterit?
                        Saa. Ensin mutteri löysälle jousijalasta, jousi nippuun, ylämutteri, -lautanen & -laakeri pois, iskari ylös korin reiästä. Uusi menee samaa reittiä ja sitä rataa.

                        Voi mahtua kääntymään esittämälläsi tavallakin mutta luutavasti joudut tekemään molemmat puolet yhtäaikaa vakaajan takia.
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • Epe
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2002
                          • 142
                          • Kuopio

                          Originally posted by Tzeimi View Post
                          Saa. Ensin mutteri löysälle jousijalasta, jousi nippuun, ylämutteri, -lautanen & -laakeri pois, iskari ylös korin reiästä. Uusi menee samaa reittiä ja sitä rataa.
                          Tämä kuulostaa hyvältä. Onkohan näin mahdollista välttää pyörien uusinta suuntaus, kun alapään muttereita ei tarvitse löysyttää?

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2067
                            • Banshee - Jyväskylä

                            Originally posted by Epe View Post
                            Tämä kuulostaa hyvältä. Onkohan näin mahdollista välttää pyörien uusinta suuntaus, kun alapään muttereita ei tarvitse löysyttää?
                            Periaatteessa kyllä, eihän siellä yläpäässä hirveesti ole asennusväljiä että olisi mtn merkitystä imo.
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • Epe
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2002
                              • 142
                              • Kuopio

                              Originally posted by basso72 View Post

                              -etsit jostain ryhdikkään repsikan penkin ja vaihdat siitä istuinosan rungon kuskin penkkiisi. Uusiakin osia siihen istuinosaan saa,mutta maksaa...
                              Yksi jousi oli kuitenkin poikki. Onko kukaan menestykseekkästi vaihtanut yksittäistä jousta? Ja saako autoverhoomo liikeistä edes ostettua lähes vastaavia jousia yksittäin?

                              Comment

                              • Throttle
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 793
                                • -

                                Mimmoinen 315 on harrasteautoksi? :think
                                Kiihtyvyys 14,8s.. varmaan upgradea tekniikan puoelle tarttee jos haluu vähä siedettävämmän?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎