Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Epe
    Bimmer Rookie
    • Oct 2002
    • 142
    • Kuopio

    Originally posted by Throttle View Post
    Mimmoinen 315 on harrasteautoksi? :think
    Kiihtyvyys 14,8s.. varmaan upgradea tekniikan puoelle tarttee jos haluu vähä siedettävämmän?
    Nii.. Samaa voi kysyä monelta muultakin vanhan auton omistajalta.
    Mutta omalta osaltani voin sanoa että varsin mukava. Ja tuohon kiihtyvyyteen.. Jos on kiire niin lähden 28 vuotta uudemmalla autolla tai vaihtoehtoisesti lentäen.

    Comment

    • Epe
      Bimmer Rookie
      • Oct 2002
      • 142
      • Kuopio

      Originally posted by Epe View Post
      Yksi jousi oli kuitenkin poikki. Onko kukaan menestykseekkästi vaihtanut yksittäistä jousta? Ja saako autoverhoomo liikeistä edes ostettua lähes vastaavia jousia yksittäin?
      Itse itselleni vastaan.
      Kävin ostamassa uuden jousen hintaan 1,90€. Jousi oli hieman liian pitkä, mutta rautasahalla tuli lähes sopiva. Ei muuta kun vanha pois ja uusi tilalle vanhoihin kiinnikkeisiin (jos joku aikoo vaihtaa, niin kannattaa varata paljon erilaisia kärki- ja pirun-pihtejä).

      Lisäksi laitoin etunurkaan vielä vähän vaahtomuovia, ja tulipa kerralla kunnon penkki! Ja ennen kaikkea alle 10 euron budjetilla ja parin tunnin työllä.
      Attached Files

      Comment

      • Joni*
        BTCF Member
        • Nov 2005
        • 192
        • Vaasa

        Olikos vanhassa m10 lohkossa eri koneenkorvat kuin uudessa? Molemmat vai toinen vain? Saakohan uutena vielä Vai olisko jollakin myydä vanhanmallisia?
        Z3 Roadster 2.8 -00

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by Jonnyboy View Post
          Olikos vanhassa m10 lohkossa eri koneenkorvat kuin uudessa? Molemmat vai toinen vain? Saakohan uutena vielä Vai olisko jollakin myydä vanhanmallisia?
          Molemmat erilaisia. Saattas löytyä, jos jaksais etsiä...
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16413
            • Asikkala

            Originally posted by Jonnyboy View Post
            Olikos vanhassa m10 lohkossa eri koneenkorvat kuin uudessa? Molemmat vai toinen vain? Saakohan uutena vielä Vai olisko jollakin myydä vanhanmallisia?
            Vanhanmallisia eli peltilevystä prässättyjä ja kasattuja ? Löytyy e12 palkista otetut, käykö muihin :think

            Comment

            • Joni*
              BTCF Member
              • Nov 2005
              • 192
              • Vaasa

              Originally posted by T3 View Post
              Molemmat erilaisia. Saattas löytyä, jos jaksais etsiä...
              Olis hienoa jos löytyis Taitaa olla kumityynyissäkin eroa. Tiiä sit kuinka paljon.
              Originally posted by jr66 View Post
              Vanhanmallisia eli peltilevystä prässättyjä ja kasattuja ? Löytyy e12 palkista otetut, käykö muihin :think
              Vasen puoli näyttäis olevan sama kuin e21 mutta oikea ei...
              Z3 Roadster 2.8 -00

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16413
                • Asikkala

                Originally posted by Jonnyboy View Post

                Vasen puoli näyttäis olevan sama kuin e21 mutta oikea ei...
                Eli täältä löytyy jos ei muualta.

                Comment

                • Juhi$
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2009
                  • 1268
                  • Laukaa

                  Mitä kaikkea kannattaa tarkastaa tai ottaa huomioon kun on E21 ostamassa? Mistä yleensä ruostuu? Mitä kallista voi olla sökönä mitä ei välttämättä heti huomaa? Tyyppiviat jne.

                  Olisi eräs yksilamppuinen tiedossa:think Millä logiikalla noissa muuten menee tuo että onko tuplavalot keulilla vai yhdet?

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by Juhi$ View Post
                    Mitä kaikkea kannattaa tarkastaa tai ottaa huomioon kun on E21 ostamassa? Mistä yleensä ruostuu? Mitä kallista voi olla sökönä mitä ei välttämättä heti huomaa? Tyyppiviat jne.

                    Olisi eräs yksilamppuinen tiedossa:think Millä logiikalla noissa muuten menee tuo että onko tuplavalot keulilla vai yhdet?
                    Ovat jo niin vanhoja kaikki, että ruostetta löytyy varmasti. Kannattaa siis katsoa kaikki mahdolliset paikat mahdollisimman huolellisesti.
                    Sökönä voi olla myös ihan mitä vaan, harvemmin kuitenkaan mitään erityisen "kallista", koska näissä autoissa ei ole mitään kallista elektroniikkaa tms.
                    Tyyppiviat: Useimmat tuunattu pilalle.

                    Valot: 315, 316, 318, 318i ovat yksillä isoilla valoilla. 320/4, 320i, 320/6 ja 323i ovat neljällä pienellä valolla.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • basso72
                      BTCF Member
                      • Dec 2004
                      • 1837
                      • Ylä-Pinsiö

                      Tuossahan nuo jo tuli. Ehkä pirullisimpia ruosteita korjattavaksi on helmojen takaosien/taka-apurungon kiinnityspisteiden ympäristöt ja a-pilarit/tuulilasin aukon alakulmat. Ainakin,jos aikoo korjata asiallisesti.
                      Tankin/tankkien kunto kannattaa tutkia,uudet maksavat nykyään satoja euroja. Oikeastaan korin kunto suhteessa vuosimalliin/mallimerkintään on ratkaiseva hinnan suhteen. Arvoa nostavat ehjät alkuperäiset osat ja lisävarusteet. Kai näistä vois vaikka kirjan kirjoittaa,helpompi "neuvoa",jos tietäis mistä autosta kyse.
                      Last edited by basso72; 20-03-2011, 11:04.
                      sigpic
                      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                      320i -77

                      Comment

                      • Eepo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 5388
                        • Tampere

                        Originally posted by Juhi$ View Post
                        Mitä kaikkea kannattaa tarkastaa tai ottaa huomioon kun on E21 ostamassa? Mistä yleensä ruostuu? Mitä kallista voi olla sökönä mitä ei välttämättä heti huomaa? Tyyppiviat jne.
                        Ruosteet on niitä kaikkein kivoimpia juttuja, kun luet sigussani olevan E21 tarinan niin huomaa että moni kakku on päältä kaunis.
                        mutta ehdottomasti kannattaa hankkia E21, hyvä esto rikastumiseen!
                        -Harley Davidson Sportster - 89-
                        -Harley Davidson softail -89-
                        -Suzuki PV50 -86-

                        Comment

                        • Juhi$
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 1268
                          • Laukaa

                          Originally posted by basso72 View Post
                          Tuossahan nuo jo tuli. Ehkä pirullisimpia ruosteita korjattavaksi on helmojen takaosien/taka-apurungon kiinnityspisteiden ympäristöt ja a-pilarit/tuulilasin aukon alakulmat. Ainakin,jos aikoo korjata asiallisesti.
                          Tankin/tankkien kunto kannattaa tutkia,uudet maksavat nykyään uutena satoja euroja. Oikeastaan korin kunto suhteessa vuosimalliin/mallimerkintään on ratkaiseva hinnan suhteen. Arvoa nostavat ehjät alkuperäiset osat ja lisävarusteet. Kai näistä vois vaikka kirjan kirjoittaa,helpompi "neuvoa",jos tietäis mistä autosta kyse.
                          TÄSTÄ vehkeestä nyt vähän neuvoteltu, mutta ainakin omasta mielestä kovaa hintaa pitää, ainakin tällähetkellä.. 1600e tuosta meinasi kuulemma saada.
                          Jo päältäkin päin fiksumman oloisia vehkeitä on näkynyt reilusti halvemmalla myynnissä ajan saatossa. Tarjonta vaan ei nykyään ole kovin suurta näissä.:think

                          Eepon ja Basson projekteja on tullut lueskeltuakin Tarkoitus oli että tuo sigussa oleva Subaru lähtee kiertoon ja tilalle joku -83 tai vanhempi Baijerilainen.
                          Kunhan vaan pystyisi kevääseen asti ajamaan että saa tuon E34 valmiiksi, jonka jälkeen voisi laittaa sit uuden vehkeen projektiksi.

                          Comment

                          • basso72
                            BTCF Member
                            • Dec 2004
                            • 1837
                            • Ylä-Pinsiö

                            Originally posted by Juhi$ View Post
                            TÄSTÄ vehkeestä nyt vähän neuvoteltu, mutta ainakin omasta mielestä kovaa hintaa pitää, ainakin tällähetkellä.. 1600e tuosta meinasi kuulemma saada.
                            Jo päältäkin päin fiksumman oloisia vehkeitä on näkynyt reilusti halvemmalla myynnissä ajan saatossa. Tarjonta vaan ei nykyään ole kovin suurta näissä.:think

                            Eepon ja Basson projekteja on tullut lueskeltuakin Tarkoitus oli että tuo sigussa oleva Subaru lähtee kiertoon ja tilalle joku -83 tai vanhempi Baijerilainen.
                            Kunhan vaan pystyisi kevääseen asti ajamaan että saa tuon E34 valmiiksi, jonka jälkeen voisi laittaa sit uuden vehkeen projektiksi.
                            Jäikin kommentoimatta tähän. Mielestäni tuon linkin auton hinta on kyllä pitkällä. Jos tarkoitus on hankkia "kaikki muutetaan/tuunataan"-tyyppinen projekti,panostaisin mahdollisimman ehjään koriin. Jos taas alkuperäisyys tai mahdollinen museoauto kiinnostaa,suuntaisin katseet tuohon: http://www.nettiauto.com/bmw/320/3750326
                            Ihmettelen kovasti,jos ei kohta joku hae talteen tuolla hinnalla. Tietysti autoon pitäisi ensin tutustua paikan päällä. Peltipeiliset pelastettavissa olevat aihiot ovat kovasti vähissä. Hakisin itse,mutta on jo projekteja muutamaksi vuodeksi.
                            sigpic
                            Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                            320i -77

                            Comment

                            • LiLHezz
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 647
                              • Pilpala / Riihimäki

                              e21 valoista..

                              Onkos tietoa kuinka "helposti" mk1/mk2 golffin umpiot istuu e21:seen nappisilmään? koko on vissiin sama?
                              Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                              E30 325iXA Touring
                              Lizzy - '82
                              Jättiprojekti

                              Comment

                              • Carman
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2002
                                • 676
                                • Vilppula

                                Olisikohan kenelläkään kiinnostusta vm. -81 320/6?

                                Jotain tietoa löytyy: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=108884

                                Lisätietoa vaikkapa privalla...

                                Tässä olisi mukava aloituspaketti uudelle E21 harrastajalle, osiakin löytyy mukaan parin auton verran...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎