Mihin cabriossa on kiinnitetty se kynnyksen vahvike-putki , eli mistä mihin ulottuu?
Korin vahvistaminen e30
Collapse
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Terno
Tuon hinäkin haluaisin löyää, ei ainakaan pikaisella kuukletuksella osunut silmään (tosin paremmin ymmärän solexsien sielunelämää, kun näiden helvetin koneiden)Originally posted by jannmann View PostKova netti surffaaja löytää netistä e30 M3 A-ryhmän korin muutos ohjeen, jossa merkittynä kaikki vahvistushitsaukset koriin.
Paljonkos tommoisista cabrion iskarin tolpaan hitsatuis vahvikkeistä on iloa? Pelti ois 2mm. Ja kaaret suurimmalla todenäköisyydellä päättyvät iskarintolppiin ja poikkituki väliin. Tietenkin jos kaaret on vaan häkki auton sisällä suojelmassa kuskia, niin silloin noista ei ole muuta kun iloa... Kunhan mietin, viikonloppuna rupeaa kemppi laulamaan...
Comment
-
Last edited by S4Driver; 23-06-2009, 09:32.
Comment
-
sivuilta napattu:Originally posted by S4Driver View Post

Mitähän sivuvoimia iskarit ottaa muka vastaan että poikkituen taakse tarvii ?
Auton paino lepää runkoaisoilla missä jousilautaset on , ja sivuvoimat ottaa vastaan takapalkki tukivarsineen.. Kun iskarin alapäässä on lenkkikiinnitys niin en käsitä miten se voi sivuvoimia välittääkään.
Olen valmis uskomaan että tosta on hyötyä jos joku mulle sen toimintaperiaatteen selittää , siihen asti sanon että turhaa painoa.
En ole yhtään tehnyt mutta X-bracen teko ei luulisi ydinfysiikkaa olevan. Itselle meinasin koittaa tehdä kun sen aika tulee.Originally posted by S4Driver View PostEntwicklung Dreißig Zen BMW e30 Sub-Frame X Brace
R&D sivuilla hyviä kuvia. Kukahan alkais tekeen täällä. Vois muutamalle olla menekkiäkin.Last edited by petrolhead; 24-06-2009, 23:17.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Itelle hitsailin tuommosen kapistuksen ihan ajan kuluksOriginally posted by petrolhead View Postsivuilta napattu:

Mitähän sivuvoimia iskarit ottaa muka vastaan että poikkituen taakse tarvii ?
Auton paino lepää runkoaisoilla missä jousilautaset on , ja sivuvoimat ottaa vastaan takapalkki tukivarsineen..
En ole yhtään tehnyt mutta X-bracen teko ei luulisi ydinfysiikkaa olevan. Itselle meinasin koittaa tehdä kun sen aika tulee.
ei ole mitenkään huomannut eroa,ei nopeassa ajossa eikä kaupungissa
BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz
BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic
EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber
EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber
EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot
EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic
EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen
Comment
-
entäs jos takana on coilover tai vastaavat tolpat? eli jousi ja iskari samas paketissa?Originally posted by petrolhead View Postsivuilta napattu:

Mitähän sivuvoimia iskarit ottaa muka vastaan että poikkituen taakse tarvii ?
Auton paino lepää runkoaisoilla missä jousilautaset on , ja sivuvoimat ottaa vastaan takapalkki tukivarsineen.. Kun iskarin alapäässä on lenkkikiinnitys niin en käsitä miten se voi sivuvoimia välittääkään.
.%
Comment
-
Vaikka olis mitä niin silti takapalkki ja sen kiinnitys ottaa vastaan kaikki pitkittäis- ja sivuttaisvoimat, coiloverin jousivoiman tuomaan rasitukseen tuo ei pystysuunnassa auta mitään, saattaa vähän tukea mutta vääntää sitten toista puolta jos/kun kuormitus tulee epätasaisesti v. ja o.Originally posted by conna View Postentäs jos takana on coilover tai vastaavat tolpat? eli jousi ja iskari samas paketissa?
Comment
-
Kun kattoo noita koteloita kolmekympissä niin huomaa ettei ne ole paljon muuta kuin pullistus sisäloksussa. Ei todellakaan suunniteltu kantamaan kuormaa. Coilover satsia varten tekisin kotelon paksummasta tavarasta ja kiinnitys kontin lattian alla runkoaisaan.Originally posted by conna View Postentäs jos takana on coilover tai vastaavat tolpat? eli jousi ja iskari samas paketissa?
Mutta eihän iskari tietenkään aivan pystysuoraan työnnä että kai siinä jotain sivuliikettä syntyy, coiloverilla varsinkin.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Jos toi X Brace edessä tulee kiinni niihin ohjausvaihteen pultteihin, niin sepäs varmaan auttaakin
E36:ssa sen ymmärtääkin kun tulee kiinni etupalkkiin.
Mutta e30:sen ohjausvaihteen peltiläpysköjen pultteihin, jotka nyt muutenkin on jo lakritsia. No saa noita ostaa ja tukea valmistajaa.
Aprilia RSV4
Comment
-
Onko e30 etupalkit ("apurungot") kaikissa samanlaiset? Taka-akselipalkit lienee ainakin..
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Joitain pieniä eroja niissä on (heilahduksenvaimentimelle kiinnike jne mutta ei käsittääkseni sen kummempaa .. ?Originally posted by petrolhead View PostOnko e30 etupalkit ("apurungot") kaikissa samanlaiset? Taka-akselipalkit lienee ainakin..
Anyways, kannattaa vahvistaa etupalkkiakin (ohjausvaihteen, kallistuksenvakaajan ja koneenkorvien lärpäkkeet).ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Onko se sitten joku tae autonrakentajan taidosta tai asiantuntemuksesta että auto tulee kilpakäyttöön.Originally posted by miq View PostTehdäänhän noihin kilpureihikin poikkituki taakse, kaippa siitä jokin hyöty on... :think2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
Comment