Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korin vahvistaminen e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #61
    Eli siis toi kohta ykköspellissä jossa palkinpäät pilkistää pohjan alta. Siitä kun ne jatkuu eteenpäin toisena osana niin tämä jatkos on parilla pisteellä/sivu.. (tai siis oli. Juuri tuohon kohti joutui laittamaan uutta omassa). Ite palkki on kohtuujämäkkää 1,5 vai 2 millistä.
    Last edited by petrolhead; 24-02-2011, 01:46.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #62
      [QUOTE=petrolhead;2291749Ajattelin vaan sillä kun jotkut rakentelee iskarikotelon vahvikkeita ja perän ripustuksen vahvikkeita....

      [/QUOTE]

      jaa niinku tämmösiä vaikka
      Last edited by GOOFY; 07-10-2013, 17:02.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #63
        Originally posted by GOOFY View Post
        jaa niinku tämmösiä vaikka
        Toi on tosi paksua (melkein 2 mm) tavaraa toi palkki jossa perän ripustuskorvakko on , jämympää kuin esim viereiset pitkittäiset palkit. kumminkin se on päistään melko onnettomasti kiinni niissä pitkittäisissä.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #64
          Ajoin poikki ton palkin jossa perämurikan kiinnityskorvakko roikkuu. Kovasti mietin millainen siihen kannattas suunnitella tilalle. ruuvinreiän paikan mittasin toki talteen lev/pit/kork suunnassa
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • MrBubbles
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 799
            • Seinäjoki

            #65
            Itse henkilökohtaisesti menin vahvistellen joka jumalan sauman katkohitsillä (mag) ja paikat jossa oli niin puhdasta että pystyi tigillä vetämään niin sitten sillä, konehuone oli edellisen tekijän jäljiltä niin hirvittävä etten tiedä vieläkään mitä sen kanssa tekisin.. Edelleen kiihottaisi aihe soodapuhallus koska tuo kori on niin hyvä ja lähes täysin ruosteeton että tekisi mieli tehdä kerralla kunnolla. vai onko jollain tiedossa aine jolla tuo alkuperäinen massa lähtisi lentoon pelliä myöten? Hirvittävä työ raaputtaa sitä jollain moralla..



            EDIT: Eikä tarvi sitten vittuilla työn jäljestä.. oon tosi huono pellitöissä.. Paitsi jos kyse on RST töistä tigillä.
            No life, no friends, just motorsport!

            -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
            -jokunen e30.
            -e28

            Comment

            • Jigsaw
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 420
              • Haapajärvi

              #66
              [ vai onko jollain tiedossa aine jolla tuo alkuperäinen massa lähtisi lentoon pelliä myöten?

              NitroMorssilla lähtee kyllä, likasta ja sotkusta sekä hidasta ja kallista. Kosani on toinen kans millä lähtee näppärästi kun polttaa sopivalla suuttimella. Tuo on vähä ryssän ratkasu mutta oikean miehen kourassa varsin hyvin lähtee.
              E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

              Comment

              • Jigsaw
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 420
                • Haapajärvi

                #67
                Originally posted by petrolhead View Post
                Ajoin poikki ton palkin jossa perämurikan kiinnityskorvakko roikkuu. Kovasti mietin millainen siihen kannattas suunnitella tilalle. ruuvinreiän paikan mittasin toki talteen lev/pit/kork suunnassa
                miksi pois leikkasit? ainevahvuus kyllä riittää alkup.palkissa. Itse taiteilin 2kpl sivu tukia ja vielä hitsaan kaksi aines putken pätkää, selittää en kyllä jaksa kun ei kukaan sitä ymmärrä. en tiiä onko tuosta sitten hyötyä mutta kokeillaan piruuttaan
                E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                Comment

                • MrBubbles
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 799
                  • Seinäjoki

                  #68
                  Originally posted by Jigsaw View Post
                  NitroMorssilla lähtee kyllä, likasta ja sotkusta sekä hidasta ja kallista. Kosani on toinen kans millä lähtee näppärästi kun polttaa sopivalla suuttimella. Tuo on vähä ryssän ratkasu mutta oikean miehen kourassa varsin hyvin lähtee.
                  ei muuten lähde nitromorssilla.. kosania en ookkaan kokeillu..
                  No life, no friends, just motorsport!

                  -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                  -jokunen e30.
                  -e28

                  Comment

                  • kansipahvi
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 92
                    • Porvoo

                    #69
                    Originally posted by MrBubbles View Post
                    Itse henkilökohtaisesti menin vahvistellen joka jumalan sauman katkohitsillä (mag) ja paikat jossa oli niin puhdasta että pystyi tigillä vetämään niin sitten sillä, konehuone oli edellisen tekijän jäljiltä niin hirvittävä etten tiedä vieläkään mitä sen kanssa tekisin.. Edelleen kiihottaisi aihe soodapuhallus koska tuo kori on niin hyvä ja lähes täysin ruosteeton että tekisi mieli tehdä kerralla kunnolla. vai onko jollain tiedossa aine jolla tuo alkuperäinen massa lähtisi lentoon pelliä myöten? Hirvittävä työ raaputtaa sitä jollain moralla..



                    EDIT: Eikä tarvi sitten vittuilla työn jäljestä.. oon tosi huono pellitöissä.. Paitsi jos kyse on RST töistä tigillä.

                    Haet honkkarista 20 euron kuumailmapuhaltimen ja 50 - 80mm TERÄSkittilastan. Lämmitä parin kämmenen ala kerrallaan ja kaavi vanha massa pois. Kun massaa ei enää lastalla irtoa, rälläkkään kiinnitettävällä teräslankakiekolla loput pois.

                    Hommasta saa miehekästä, kun varaat viereen kylmiä Sandels/Karhutölkkejä nestehukkaa torjumaan. Näillä olosuhteilla tuosta hommasta saattaa jopa tykätä

                    Comment

                    • Jigsaw
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 420
                      • Haapajärvi

                      #70
                      Originally posted by kansipahvi View Post
                      Haet honkkarista 20 euron kuumailmapuhaltimen ja 50 - 80mm TERÄSkittilastan. Lämmitä parin kämmenen ala kerrallaan ja kaavi vanha massa pois. Kun massaa ei enää lastalla irtoa, rälläkkään kiinnitettävällä teräslankakiekolla loput pois.

                      Hommasta saa miehekästä, kun varaat viereen kylmiä Sandels/Karhutölkkejä nestehukkaa torjumaan. Näillä olosuhteilla tuosta hommasta saattaa jopa tykätä
                      tämä on kans hyvä, MUTTA kun se sandelssi menee päähän ja tulee juotua niin kiireellä niin kohta ei lasta pysy enää kädessä
                      E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                      Comment

                      • Jigsaw
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 420
                        • Haapajärvi

                        #71
                        Originally posted by MrBubbles View Post
                        ei muuten lähde nitromorssilla.. kosania en ookkaan kokeillu..
                        en oo pohjamassaa koittanu, kiveniskumassa kyllä irtoaa, tosin kuten mainuttua ei hienoa hommaa. IKH:lta kun ostaa suutin sarjan kosaniin niin sillä on nätti, koitin niin toiselta puolen voi paljaalla kädellä koittaa eikä ollu kuuma tms.
                        E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                        Comment

                        • GOOFY
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 4139
                          • .

                          #72
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Toi on tosi paksua (melkein 2 mm) tavaraa toi palkki jossa perän ripustuskorvakko on , jämympää kuin esim viereiset pitkittäiset palkit. kumminkin se on päistään melko onnettomasti kiinni niissä pitkittäisissä.
                          laidoilta se on kyllä kiinni täys saumoilla jo tehtaan jäljiltä mut päältä sitä vois vielä hieman hitsailla lisää.
                          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                          Comment

                          • Jigsaw
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 420
                            • Haapajärvi

                            #73
                            Originally posted by GOOFY View Post
                            laidoilta se on kyllä kiinni täys saumoilla jo tehtaan jäljiltä mut päältä sitä vois vielä hieman hitsailla lisää.
                            tätä hain, kaks aines putkea tulossa kulmalla x siihen , tämä estää kiertämisen sekä vasta heitteet yms. mutta entäs paikaltaan lähtö kaasulla lukkoperällä? kestääkö vapinaa, en tiiä.
                            E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                            Comment

                            • GOOFY
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 4139
                              • .

                              #74
                              Originally posted by Jigsaw View Post
                              tätä hain, kaks aines putkea tulossa kulmalla x siihen , tämä estää kiertämisen sekä vasta heitteet yms. mutta entäs paikaltaan lähtö kaasulla lukkoperällä? kestääkö vapinaa, en tiiä.
                              varmaan kiertämistä estäisi yksi pitkittäis palkki kahden poikkipalkin väliin ja näiden liitoksiin kolmio laput päälle tai siis alle... ja lisäksi kolmio laput orkkis poikki ja pitkittäis palkkien sauma kohtaan, johan rupeais murikka pysymään aisoissa...
                              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                              Comment

                              • StreetA
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 296
                                • ?

                                #75
                                Originally posted by MrBubbles View Post
                                Itse henkilökohtaisesti menin vahvistellen joka jumalan sauman katkohitsillä (mag) ja paikat jossa oli niin puhdasta että pystyi tigillä vetämään niin sitten sillä, konehuone oli edellisen tekijän jäljiltä niin hirvittävä etten tiedä vieläkään mitä sen kanssa tekisin.. Edelleen kiihottaisi aihe soodapuhallus koska tuo kori on niin hyvä ja lähes täysin ruosteeton että tekisi mieli tehdä kerralla kunnolla. vai onko jollain tiedossa aine jolla tuo alkuperäinen massa lähtisi lentoon pelliä myöten? Hirvittävä työ raaputtaa sitä jollain moralla..
                                Käytä vaan siellä soodapuhalluksessa,ompahan sitten täysin puhdasta peltipintaa mitä laitella.. Eikös siellä seinäjoellakin ole joku puhaltaja? Tai tuo meille

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎