Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korin vahvistaminen e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _racing_
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 296
    • Inkoo

    Originally posted by M325i View Post
    E30 Jossa on etutolpan yläpäät ruostuneet akkukotelon kulmasta / sulakeboxin alta,ei ole mitenkään harvinaista että tolppien väli olisi pienentynyt 1-2cm.
    Sen jälkeen tulee keikka robottiin mittalaitteen kanssa,summissa noita ei koritunkilla pistetä,koska et voi tietää kuinka paljon kumpikin liikkunut.
    Muusta tuo kori ei käytännössä kieroksi mene ellei ole kolarivaurioita,joten aivan turhaa tallissa niitä mittailla,mittalaitteet kuitenkin heittää puol senttiä sieltä täältä.

    Onko tietoa/kokemusta paljon tommonen iskaritornin oikaisu maksaa suurinpiirtein?

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      Originally posted by M325i View Post
      mittalaitteet kuitenkin heittää puol senttiä sieltä täältä.
      No sitten niitä ei voi mittalaitteiksi kutsua.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by M325i View Post
        E30 Jossa on etutolpan yläpäät ruostuneet akkukotelon kulmasta / sulakeboxin alta,ei ole mitenkään harvinaista että tolppien väli olisi pienentynyt 1-2cm.
        Sen jälkeen tulee keikka robottiin mittalaitteen kanssa,summissa noita ei koritunkilla pistetä,koska et voi tietää kuinka paljon kumpikin liikkunut.
        Muusta tuo kori ei käytännössä kieroksi mene ellei ole kolarivaurioita,joten aivan turhaa tallissa niitä mittailla,mittalaitteet kuitenkin heittää puol senttiä sieltä täältä.
        Sori, mulle ei selvinny mitä mittausta nyt pidät turhana. Oikaisun yhteydessä tehtävää vai tuota jonka selostin edellä?
        Mätäkorjauksesta tai kolarikorjauksesta tässä nyt ei kumminkaan puhuta.
        Last edited by petrolhead; 07-01-2013, 19:40.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • M325i
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 1529
          • Etelä-pohjanmaa

          Originally posted by _racing_ View Post
          Onko tietoa/kokemusta paljon tommonen iskaritornin oikaisu maksaa suurinpiirtein?
          Varmaan tuntitöinä tehdään jos jonnekkin viet. ~ 2-3 tuntia.
          E30 ja E46 ///M

          Comment

          • M325i
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 1529
            • Etelä-pohjanmaa

            Originally posted by petrolhead View Post
            Sori, mulle ei selvinny mitä mittausta nyt pidät turhana. Oikaisun yhteydessä tehtävää vai tuota jonka selostin edellä?
            Mätäkorjauksesta tai kolarikorjauksesta tässä nyt ei kumminkaan puhuta.
            Lähinnä tarkoitin jos ei ole vaurioita ja osat istuu,ei se kori kierossa ole, eikä sitä kannata sen myötä kotikonstein mittailla,kuitenkaan mittalaitteet ei ole tarkkoja verrattuna kunnollisiin tietokonepohjaisiin.
            E30 ja E46 ///M

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Edelleenkin, tässä ei varsinaisesti keskustella onko osat mitoissaan, vaan korin elämisestä ajon rasitusten takia. Ja niitä pystyy luotettavasti mittaamaan, ja varsin helposti.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                Mun mielestä ne poikkituet on varmaankin keksitty ralli autoihin ja alkuperäinen tarkoitus olisi estää iskaritornien taipuminen sisälle päin kun auto tulee hypyn jälkeen korkealta maahan. Eli eihän siitä ole yhtä paljon hyötyä korin kierto jäykkyyden kanssa. Mielestäni poikkituesta pitäisi vielä mennä useaan suuntaan kiinnikkeitä että se vaikuttaisi siihen kiertojäykkyyteen enemmän. Kun autolla ajaa kuoppaan niin poikkituella on mielestäni paljon enemmän merkitystä kuin jos sillä autolla ajettais max vauhtia jyrkkään kurviin.
                Last edited by GOOFY; 08-01-2013, 11:01.
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • zippe78
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 528
                  • laihia

                  Originally posted by GOOFY View Post
                  Mun mielestä ne poikkituet on varmaankin keksitty ralli autoihin ja alkuperäinen tarkoitus olisi estää iskaritornien taipuminen sisälle päin kun auto tulee hypyn jälkeen korkealta maahan. Eli eihän siitä ole yhtä paljon hyötyä korin kierto jäykkyyden kanssa. Mielestäni poikkituesta pitäisi vielä mennä useaan suuntaan kiinnikkeitä että se vaikuttaisi siihen kiertojäykkyyteen enemmän. Kun autolla ajaa kuoppaan niin poikkituella on mielestäni paljon enemmän merkitystä kuin jos sillä autolla ajettais max vauhtia jyrkkään kurviin.
                  Juuri näin.Ralli muutenkin se toimii enemmän suojana ja yrittää minimoida esim ulosajossa että pysyis kori mahdollisimman suorana ja suunnata sitä iskua muualle.Poikkitukiakin on monenlaisia koriste ja sit käyttöä varten.usein näkee ja kavereilla jotka ajaa niin poikki tuet on tehty iskarinlaatan päälle sekä että sivuille.Niin että se jalusta on niin sanotusti L-mallinen.Eli tukis yläpäästä ja sivuilta.

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6205
                    • Helsinki

                    Oho löyty tälläinen hieno keskustelu kaukaa historiasta...Tämä on mielenkiintoinen aihe, kun oon tekemässä ruoste hommia e30:sen koriin, niin samalla voisi sipostella jotain vahvikkeita. Jotain kuviakin näyttäisi että täällä oleen

                    Ei ole mitään käsitystä onko tälläinen putki viritys toimiva, myös vahvike hitsaa sieltä täältä...
                    Kuva vain suuntaa antava, ajatus. Kun nuo pystyisi tekee sillain, että saa "piiloon", eikä vaikeuta kulkua sisään tms.
                    Attached Files
                    Last edited by MikeDry; 25-02-2018, 10:13.
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎