Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 taka-akseliin säädöt - topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nuke
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1266
    • Janakkala

    #61
    Jep, eli säätöpalan reijän alareuna orkkis reijän alareunan kanssa tasoihin.
    E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      #62
      Originally posted by Nuke View Post
      Jep, eli säätöpalan reijän alareuna orkkis reijän alareunan kanssa tasoihin.
      Eihän se pultti edes tule sen latikan reijän reunaan. Tai siis omissa ei ainakaan tullut.
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • Nuke
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1266
        • Janakkala

        #63
        Originally posted by Jasu View Post
        Eihän se pultti edes tule sen latikan reijän reunaan. Tai siis omissa ei ainakaan tullut.
        Aha. :think Hyvä tietää.
        E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

        Comment

        • zJark
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 740
          • Ylöjärvi

          #64
          Originally posted by Radon View Post
          Kyllä se kannattaa laittaa se 6mm sinne säädettävään suuntaan jota pitää korjata, 3mm vakiosta kun ei ole kovinkaan paljon ainakaan camberissa.

          Tottakai kannattaa lappu hitsata niin että korjausta saa mahdollisimman paljon.
          Last edited by zJark; 30-04-2009, 01:34.
          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            #65
            Originally posted by zJark View Post
            Nyt puhutaan eri asioista.
            Tottakai kannattaa lappu hitsata niin että korjausta saa mahdollisimman paljon.
            Puhuin tuon uran jyrsinnästä tuohon lappuun. On turhaa tehdä noin paljon koska se pultti sallii kuitenkin vaan sen 3mm liikkeen suuntaansa.
            Nopeasti ajateltuna helpottaa lapun asemointia alkuperäiseen reikään nähden kun sitä uraa on siinä vaan sen mitä pultti pääsee liikkuun .
            Mutta lopputulos on se tärkein.

            Edit. Tuossa ylemmät postaukset on juurikin tätä pohdintaa mitä ajoin takaa. Jos siinä on läpee vaan sen verta mitä säätöökin niin silloin se tulee alkuperäisen reiän reunaa
            Eikös säätövara ole 8 mm. Ainakin omassa ko. e39-pulteilla on :think

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              #66
              Originally posted by jr66 View Post
              Eikös säätövara ole 8 mm. Ainakin omassa ko. e39-pulteilla on :think
              Noissa jotka tilasin PPF:ltä, oli varaa noin 6mm. (eli oliko nuo sitten femman pultit) Ne lätkät oli kumminkin tehty tuon kuvan mukaan joka löytyy Nuke:n laittamasta postauksesta.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • zJark
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 740
                • Ylöjärvi

                #67
                Originally posted by jr66 View Post
                Eikös säätövara ole 8 mm. Ainakin omassa ko. e39-pulteilla on :think
                Mitkä pultit sitten sulla lienee.
                Hain metroautosta e39 pultit ja tein itse lätkät.
                12mm tappi ja 3mm levitystä puolellensa. Avot kanta pyörähtää hienosti ympäri.
                Last edited by zJark; 29-04-2009, 23:41.
                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                Comment

                • S.Kaulaote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1579
                  • Woikkaalla

                  #68
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Eikös säätövara ole 8 mm. Ainakin omassa ko. e39-pulteilla on :think
                  8mm löytyy täälläki E39 pulteista. Tulisiko siitä työntömitan käyttäjästä noi mittaheitot..?
                  Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                  -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                  -Mitsubishi "runkkari"

                  Comment

                  • zJark
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 740
                    • Ylöjärvi

                    #69
                    Originally posted by S.Kaulaote View Post
                    8mm löytyy täälläki E39 pulteista. Tulisiko siitä työntömitan käyttäjästä noi mittaheitot..?
                    No perkeles, kai se muisti sitten itsellä reistaa. Nyt on kuitenkin niin paljon todistus aineistoa vastaan että ei parane uhota enempää
                    Tarvii tarkistaa töissä jos sattus oleen viä ohjelmat jossain koneen syövereissä tallella.
                    Parissa vuodessa kyllä äkkiä parimilliä häviää taivaan tuuliin
                    MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                    +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                    Comment

                    • S.Kaulaote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1579
                      • Woikkaalla

                      #70
                      Just olin tallissa ja pultit hyppysissä. Onha täs muutama Karjala tullu imastua mut melkeen takuusee meen tosta 8mm...
                      Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                      -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                      -Mitsubishi "runkkari"

                      Comment

                      • Lep1
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 396
                        • Keminmaa

                        #71
                        saako tota campperia paljoki parenpaan suuntaa nuilla säätölätkil?
                        e46 330xia 00
                        e3 3.0Sa 77
                        e30 325i 89 cabrio
                        e30 320i 88
                        e32 735iL 88
                        e30 318is 90
                        e28 520i 86
                        e30 320i 89

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16465
                          • Asikkala

                          #72
                          Originally posted by Lep1 View Post
                          saako tota campperia paljoki parenpaan suuntaa nuilla säätölätkil?
                          Karkea laskelma antaa tulokseksi 1 ast. = 5,75 mm. pultin liikematkassa. Laskelma perustuu siihen että tukivarren kiinn. pisteiden väli on 330 mm. keskeltä keskelle tjs.
                          Yhtä tärkeä säätö kuin camber on myös auraus, takana haritusta sopivasti liikaa (t. yhtään) niin ajettavuus on ns. mielenkiintoinen, riippuu tietysti myös automerkistä/mallista.

                          Comment

                          • Nuke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1266
                            • Janakkala

                            #73
                            Hmm? :think

                            Mites noi kuuluu hitsata kiinni? meinasin että tuleeko kaikki pystysuuntaan, vai tuleeko jotkut vaakatasoon?
                            E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                            Comment

                            • S.Kaulaote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1579
                              • Woikkaalla

                              #74
                              Originally posted by Nuke View Post
                              Hmm? :think

                              Mites noi kuuluu hitsata kiinni? meinasin että tuleeko kaikki pystysuuntaan, vai tuleeko jotkut vaakatasoon?
                              Sisempiin kiinnityspisteisiin niin että pultti liikkuu ylös/alas ja ulompiin toisinpäin..
                              Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                              -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                              -Mitsubishi "runkkari"

                              Comment

                              • Nuke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1266
                                • Janakkala

                                #75
                                Näin:

                                E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎