Originally posted by Tonton
View Post
E30 taka-akseliin säädöt - topic
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Juu, niinhän se oli.Originally posted by Tonton View Posttoisin päin. eli jos puhutaan ovaali reiän olevan pystyssä tai vaaka-asennossa
niin lähempänä perää olevat pystyyn ja renkaan vieressä olevat vaakaan.
Comment
-
Eikö se nimenomaan käännä renkaita sisäänpäin, eli auraus lisääntyisi madaltaessa?Originally posted by jr66 View PostVoiko vakioakselissa olla liikaa aurausta madalluksen kanssa, eikös auraus vähene kun madaltaa vai sittenkin lisääntyy ?
Täytyisi käydä varmistamassa tallissa mutta ei jaksa enää kävellä sinne. Jospa sen huomenna muistaisi vilkaista.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Niin kuinka se nyt on? Kun tuota perää painaa alas, kyllä rengas selvästi auraa enemmän. Pitäis operaatio tehdä tänään, joten jos joku voisi varmistaa asian?
Comment
-
E30 DIY-takapään säätöjen säätövarat
Auraus lisääntyy kun perä painuu alaspäin!
tosin pätee vain kun mennään ns, vaakatasosta ylöspäin. = etukiinnityspiste- takanapa samalla korkeudella. (etukiinnitys o------o napa) samalla korkeudella.
jos napa alempana= vakio korkunen auto niin ensin auraus pienenee.
ja kun mennään yli vaakatason = madallettu auto niin auraus suurenee.
Comment
-
Originally posted by Jonsku View PostEikö se nimenomaan käännä renkaita sisäänpäin, eli auraus lisääntyisi madaltaessa?
Täytyisi käydä varmistamassa tallissa mutta ei jaksa enää kävellä sinne. Jospa sen huomenna muistaisi vilkaista.Kävin tallissa kääntelemässä takatukivartta kun se ilman jousta tuolla paikoillaan on ja noinhan tuo vaikuttaisi menevänOriginally posted by tony View PostAuraus lisääntyy kun perä painuu alaspäin!
tosin pätee vain kun mennään ns, vaakatasosta ylöspäin. = etukiinnityspiste- takanapa samalla korkeudella. (etukiinnitys o------o napa) samalla korkeudella.
jos napa alempana= vakio korkunen auto niin ensin auraus pienenee.
ja kun mennään yli vaakatason = madallettu auto niin auraus suurenee.
ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
E30 DIY-takapään säätöjen säätövarat
Terve taas...
Kävin mittaamassa omasta työmatka autosta (vakio alusta)
nuo mitat n, suunnilleen:
etukiinnityspisteestä maahan. n,29cm
navasta maahan , n,29cm
navasta lokasuojan kaareen n, 32.5cm
eli ainakin omassa vakio alustaisessa (ajan madaltamassa) nuo on lähes vaakasuorassa.
T.Nieminen
Comment
-
Niin kävi että takapää jäi vieläkin harituksen puolelle. Eli olisi pitänyt pistää se lisäämään aurausta eikä poistamaan. Näin siis minulla.
Comment
-
Millä madalluksella eli kaaresta napaan ? Facelift vai pre- ?Originally posted by Jasu View PostNiin kävi että takapää jäi vieläkin harituksen puolelle. Eli olisi pitänyt pistää se lisäämään aurausta eikä poistamaan. Näin siis minulla.
Millainen ajaa takaharituksella ?Last edited by jr66; 16-04-2009, 14:06.
Comment
-
Ei ole vakiokork ? "Nuken" 320i -85 on vakio ja mitat napa-kaari e. 390 ja t. 370, omistajan kertomaa, kuvia projektipuolella. Omassa -40 weitec ympäriinsä ja korkeampi kuin sinullaOriginally posted by tony View PostTerve taas...
Kävin mittaamassa omasta työmatka autosta (vakio alusta)
nuo mitat n, suunnilleen:
etukiinnityspisteestä maahan. n,29cm
navasta maahan , n,29cm
navasta lokasuojan kaareen n, 32.5cm
eli ainakin omassa vakio alustaisessa (ajan madaltamassa) nuo on lähes vaakasuorassa.
T.Nieminen
E30 kun on kysymys niin muovipuskurisessa on takakaari 2 cm. alempana kuin vanhemmissa.
Comment
-
Minulla riitti auraussäätö varsin hyvin mutta camberia olisi saanut pistää hieman enemmän vain korjaavaan suuntaan, koska nyt jäi about -2,2 ast.
(molemmat latikat siis niin että reikä keskellä).
Itsellä alkaa olemaan aika linjassa nuo, ~285mm kaaresta vanteen keskiöön edessä ja takana. Eikä tuo minun autoni nyt niin kovin matala ole, eli kyllä se äkkiä tulee vastaan .Originally posted by JPK View PostAika matala alkaa auto olla jos nostetaan takanapa etukiinnityspisteitä ylemmäs. Olen edelleen sitä mieltä että madallettaessa joutuu aurausta takana lisäämään.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
[QUOTE=Jonsku;1591068]Minulla riitti auraussäätö varsin hyvin mutta camberia olisi saanut pistää hieman enemmän vain korjaavaan suuntaan, koska nyt jäi about -2,2 ast.
(molemmat latikat siis niin että reikä keskellä).
kyllä se aurauksen säätö mullakin riitti. mutta kyseli että mihin niitä säädön ääripään tietoja tarvin ja kun sanoin että kanssa harrastajien kesken ajattelin tietoa jakaa,
niin kertoi että tuokin on jo hyvissä säädöissä (minun autossa) mutta jos haluaa hifistellä eli olla perempi kuin muut
niin aurausta saisi olla takana lisää
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
Comment