Originally posted by Jarpeli
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 taka-akseliin säädöt - topic
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Jarpeli View PostMistäs olette nykypäivänä tilailleet noita taka-akselin säätölätkiä?E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
E30 328i Projekti '88
E61 523i '08
EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostOotko mittaillu palkista/palkeista miten korvakot on vaakasuoran suhteen? Mulla on sellanen muistikuva että irtaallaan mitaten linja olis ollu puoli astetta tai asteen ulospäin kallellaan. Mikä oli mun mielestä aluks outoa. Ellei se ole R&D tietoa jota et välitä jakaa.
Comment
-
-
Muutaman illan tuloksena saatu luotua overlay tukivarsi raakileesta 3D skannatun takapalkin kiinnikepisteisiin, ulompi nivel tässä tuli jo muutettua suppeammalle sweep kulmalle.
Osien mallinnus aloitettiin uudestaan täysin puhtaalta pöydältä Solidworksillä ja pohjassa kaikki parametrit muutettavissa taulukosta, lopputulemana kaikista yksittäisistä komponenteista saadaan päivitetyt kuvat/tiedostot, jotka voidaan suoraan jatkojalostaa
Comment
-
-
Tässä taas päivitystä projektiin, tukivarsiin mallailtu nyt myös E28/E34 pyörännapa ja vetari -optio, yhdistettynä E46 M3 jarrukiinnitykseen. Näillä mahdollistetaan jo aika laaja jarruvalikoima ja tehonkestoa voimansiirtoon:
Kaikki päivitykset sigun FB linkistä. Jos joku haluaa lukea kattavammin foorumilla niin kommenttia alle niin laitetaan vaikka oma topicci pystyyn
Comment
-
-
Näyttää hienolta nämä kuvat ja suunnitelmat. Mutta en ymmärrä muutamia yksityiskohtia tuossa tehtaan ratkaisussa.
Olen ollut siinä uskossa, että noissa DTM-autoissa murikka pultattiin suoraan koriin apurungon läpi. Sitä taustaa vasten en ymmärrä tuota poikkipalkin vahvistustarvetta kardaanin läpiviennin kohdalla. Mihähän sille on ollut syy? Tuskin pelkällä mututuntumalla on lisäilty painoa autoon.
Ja toinen juttu, että miten ovat toteuttaneet squat/anti-diven neutralisoimisen rankan madalluksen jälkeen. Tukivarsien kiinnityspisteiden korkeus näyttää olevan vakio. Apurunkoa nostavalla puslalla tietysti voi pelata hieman.
Comment
-
-
Originally posted by turbobliz View PostNäyttää hienolta nämä kuvat ja suunnitelmat. Mutta en ymmärrä muutamia yksityiskohtia tuossa tehtaan ratkaisussa.
Olen ollut siinä uskossa, että noissa DTM-autoissa murikka pultattiin suoraan koriin apurungon läpi. Sitä taustaa vasten en ymmärrä tuota poikkipalkin vahvistustarvetta kardaanin läpiviennin kohdalla. Mihähän sille on ollut syy? Tuskin pelkällä mututuntumalla on lisäilty painoa autoon.
Ja toinen juttu, että miten ovat toteuttaneet squat/anti-diven neutralisoimisen rankan madalluksen jälkeen. Tukivarsien kiinnityspisteiden korkeus näyttää olevan vakio. Apurunkoa nostavalla puslalla tietysti voi pelata hieman.
Comment
-
-
Originally posted by Miuge View PostNo, eipä tullut tehtyä topiccia, mutta päivitettäköön tänne, että homma jatkuu edelleen. Viimeaikoina painittu takakelkan parissa ja vertailua tehty useamman skannatun kappaleen välillä.
Tässä mallinnettu DTM konversio komponentit tehdasuuden M3 Sport Evo takapalkin päälle:
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostJos murikka on apurungon läpi suoraan korissa kiinni niin eikös apurunko ole silloin jo vakiota ylempänä l. murikan kohdalta pohjassa kiinni ? Vai onko korin se kohta alempana vai jotain muuta vai jne :think
Comment
-
-
Originally posted by turbobliz View PostNäyttää hienolta nämä kuvat ja suunnitelmat. Mutta en ymmärrä muutamia yksityiskohtia tuossa tehtaan ratkaisussa.
Olen ollut siinä uskossa, että noissa DTM-autoissa murikka pultattiin suoraan koriin apurungon läpi. Sitä taustaa vasten en ymmärrä tuota poikkipalkin vahvistustarvetta kardaanin läpiviennin kohdalla. Mihähän sille on ollut syy? Tuskin pelkällä mututuntumalla on lisäilty painoa autoon.
Ja toinen juttu, että miten ovat toteuttaneet squat/anti-diven neutralisoimisen rankan madalluksen jälkeen. Tukivarsien kiinnityspisteiden korkeus näyttää olevan vakio. Apurunkoa nostavalla puslalla tietysti voi pelata hieman.
Tukivarsien ulkopäiden kiinnityspisteet on reilusti vakioo ylempänä, jopa "matalimmilla shimmeillä" nivel on orkkis linjaa ylempänä. Shimmejä on tehtaan katalogissa ollut tarjolla kolmella eri mitalla.
Apurungossahan ei ole erillistä puslaa näissä, vaan kiinteä holkki, jolla apurunko asettuu korissa myös kymmenisen milliä korkeammalle.
Comment
-
Comment