Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 taka-akseliin säädöt - topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16228
    • Asikkala

    Originally posted by Jarpeli View Post
    Mistäs olette nykypäivänä tilailleet noita taka-akselin säätölätkiä?
    Eikös näitä foorumillakin joku tee ?

    Comment

    • Jarpeli
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 510
      • vaasa

      Originally posted by jr66 View Post
      Eikös näitä foorumillakin joku tee ?
      Räsis noita aikanaan myi, mutta ei enää.

      Comment

      • shakes
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 2869
        • Lahti

        Originally posted by Jarpeli View Post
        Mistäs olette nykypäivänä tilailleet noita taka-akselin säätölätkiä?
        Säätölätkät teetetty paikallisella koneistamolla. Epäkeskopultit ja prikat sekä mutterit (E39) ihan marmorilta.
        E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
        E30 328i Projekti '88
        E61 523i '08

        EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

        Comment

        • Miuge
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 628
          • Tampere

          Originally posted by petrolhead View Post
          Ootko mittaillu palkista/palkeista miten korvakot on vaakasuoran suhteen? Mulla on sellanen muistikuva että irtaallaan mitaten linja olis ollu puoli astetta tai asteen ulospäin kallellaan. Mikä oli mun mielestä aluks outoa. Ellei se ole R&D tietoa jota et välitä jakaa.
          3D mallista vakoiltuna sisemmät kiinnikkeet ylempänä ja kiinnityspisteiden välille muodostuu alle 1 asteen kulmaero.
          Webshop - MRT Engineering
          Facebook - MRT Engineering
          Instagram - mrtengineering
          YouTube - miugemrt

          Comment

          • Miuge
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 628
            • Tampere

            Muutaman illan tuloksena saatu luotua overlay tukivarsi raakileesta 3D skannatun takapalkin kiinnikepisteisiin, ulompi nivel tässä tuli jo muutettua suppeammalle sweep kulmalle.
            Osien mallinnus aloitettiin uudestaan täysin puhtaalta pöydältä Solidworksillä ja pohjassa kaikki parametrit muutettavissa taulukosta, lopputulemana kaikista yksittäisistä komponenteista saadaan päivitetyt kuvat/tiedostot, jotka voidaan suoraan jatkojalostaa

            Webshop - MRT Engineering
            Facebook - MRT Engineering
            Instagram - mrtengineering
            YouTube - miugemrt

            Comment

            • Miuge
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 628
              • Tampere

              Tässä taas päivitystä projektiin, tukivarsiin mallailtu nyt myös E28/E34 pyörännapa ja vetari -optio, yhdistettynä E46 M3 jarrukiinnitykseen. Näillä mahdollistetaan jo aika laaja jarruvalikoima ja tehonkestoa voimansiirtoon:


              Kaikki päivitykset sigun FB linkistä. Jos joku haluaa lukea kattavammin foorumilla niin kommenttia alle niin laitetaan vaikka oma topicci pystyyn
              Webshop - MRT Engineering
              Facebook - MRT Engineering
              Instagram - mrtengineering
              YouTube - miugemrt

              Comment

              • Komulainen
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 111
                • Pyhäntä

                Ehdottomasti topic pystyyn.

                Comment

                • Miuge
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 628
                  • Tampere

                  No, eipä tullut tehtyä topiccia, mutta päivitettäköön tänne, että homma jatkuu edelleen. Viimeaikoina painittu takakelkan parissa ja vertailua tehty useamman skannatun kappaleen välillä.
                  Tässä mallinnettu DTM konversio komponentit tehdasuuden M3 Sport Evo takapalkin päälle:

                  Webshop - MRT Engineering
                  Facebook - MRT Engineering
                  Instagram - mrtengineering
                  YouTube - miugemrt

                  Comment

                  • turbobliz
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 986
                    • e-suomi

                    Näyttää hienolta nämä kuvat ja suunnitelmat. Mutta en ymmärrä muutamia yksityiskohtia tuossa tehtaan ratkaisussa.

                    Olen ollut siinä uskossa, että noissa DTM-autoissa murikka pultattiin suoraan koriin apurungon läpi. Sitä taustaa vasten en ymmärrä tuota poikkipalkin vahvistustarvetta kardaanin läpiviennin kohdalla. Mihähän sille on ollut syy? Tuskin pelkällä mututuntumalla on lisäilty painoa autoon.

                    Ja toinen juttu, että miten ovat toteuttaneet squat/anti-diven neutralisoimisen rankan madalluksen jälkeen. Tukivarsien kiinnityspisteiden korkeus näyttää olevan vakio. Apurunkoa nostavalla puslalla tietysti voi pelata hieman.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16228
                      • Asikkala

                      Originally posted by turbobliz View Post
                      Näyttää hienolta nämä kuvat ja suunnitelmat. Mutta en ymmärrä muutamia yksityiskohtia tuossa tehtaan ratkaisussa.

                      Olen ollut siinä uskossa, että noissa DTM-autoissa murikka pultattiin suoraan koriin apurungon läpi. Sitä taustaa vasten en ymmärrä tuota poikkipalkin vahvistustarvetta kardaanin läpiviennin kohdalla. Mihähän sille on ollut syy? Tuskin pelkällä mututuntumalla on lisäilty painoa autoon.

                      Ja toinen juttu, että miten ovat toteuttaneet squat/anti-diven neutralisoimisen rankan madalluksen jälkeen. Tukivarsien kiinnityspisteiden korkeus näyttää olevan vakio. Apurunkoa nostavalla puslalla tietysti voi pelata hieman.
                      Jos murikka on apurungon läpi suoraan korissa kiinni niin eikös apurunko ole silloin jo vakiota ylempänä l. murikan kohdalta pohjassa kiinni ? Vai onko korin se kohta alempana vai jotain muuta vai jne :think

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        Originally posted by Miuge View Post
                        No, eipä tullut tehtyä topiccia, mutta päivitettäköön tänne, että homma jatkuu edelleen. Viimeaikoina painittu takakelkan parissa ja vertailua tehty useamman skannatun kappaleen välillä.
                        Tässä mallinnettu DTM konversio komponentit tehdasuuden M3 Sport Evo takapalkin päälle:

                        Mitä softia käytät polygonien jälkeisen elämän muokkaamiseen ja millä scannattu?
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • turbobliz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 986
                          • e-suomi

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Jos murikka on apurungon läpi suoraan korissa kiinni niin eikös apurunko ole silloin jo vakiota ylempänä l. murikan kohdalta pohjassa kiinni ? Vai onko korin se kohta alempana vai jotain muuta vai jne :think
                          Tuo murikan/apurungon tuenta on kai toteutettu putkella, mikä tulee korin läpi.

                          Comment

                          • Miuge
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 628
                            • Tampere

                            Originally posted by turbobliz View Post
                            Näyttää hienolta nämä kuvat ja suunnitelmat. Mutta en ymmärrä muutamia yksityiskohtia tuossa tehtaan ratkaisussa.

                            Olen ollut siinä uskossa, että noissa DTM-autoissa murikka pultattiin suoraan koriin apurungon läpi. Sitä taustaa vasten en ymmärrä tuota poikkipalkin vahvistustarvetta kardaanin läpiviennin kohdalla. Mihähän sille on ollut syy? Tuskin pelkällä mututuntumalla on lisäilty painoa autoon.

                            Ja toinen juttu, että miten ovat toteuttaneet squat/anti-diven neutralisoimisen rankan madalluksen jälkeen. Tukivarsien kiinnityspisteiden korkeus näyttää olevan vakio. Apurunkoa nostavalla puslalla tietysti voi pelata hieman.
                            Ihan oikeassa olet siinä, että perämurikka on pultattu kaariin korin läpi. Vahvikkeet on sitä varten kun kehto on laikattu palkista irti ja nostettu jonkun kymmenen milliä ylöspäin, tämän jälkeen orkkis palkin muoto ei ihan suoraan sovi kehdon muotoa vasten. Luulen, että lisäksi nämä jäykistää sisempiä kiinnityspisteitä, koska niitä ei ole ulkopäiden tapaan sidottu kaariin kiinni.

                            Tukivarsien ulkopäiden kiinnityspisteet on reilusti vakioo ylempänä, jopa "matalimmilla shimmeillä" nivel on orkkis linjaa ylempänä. Shimmejä on tehtaan katalogissa ollut tarjolla kolmella eri mitalla.

                            Apurungossahan ei ole erillistä puslaa näissä, vaan kiinteä holkki, jolla apurunko asettuu korissa myös kymmenisen milliä korkeammalle.
                            Webshop - MRT Engineering
                            Facebook - MRT Engineering
                            Instagram - mrtengineering
                            YouTube - miugemrt

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎