Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by shakes View Post
    Tarttis löytää M20B25 käypä, orkkista lyhyempi öljynsuodatin, että saan peltisarjan mahtumaa paikoillensa.

    Onko täällä tietoa, minkä auton suodatin käy kierteiltään ja tiivistepinnaltaan toho M20B25:een?:think Kokemuksia?

    Tota suodattimen "jalkaa" kun ei pysty kääntämää eteenpäin tuon lauhduttimen (vai mikä onkaa) takia
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • KuuKi
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1055
      • Lahti

      Originally posted by shakes View Post
      Tarttis löytää M20B25 käypä, orkkista lyhyempi öljynsuodatin, että saan peltisarjan mahtumaa paikoillensa.

      Onko täällä tietoa, minkä auton suodatin käy kierteiltään ja tiivistepinnaltaan toho M20B25:een?:think Kokemuksia?

      Tota suodattimen "jalkaa" kun ei pysty kääntämää eteenpäin tuon lauhduttimen (vai mikä onkaa) takia

      Mannfilterillä suodattimen tyyppi W75/3 (relluihin käypänen)
      KuukiFix palvelee...
      sigpic
      NYT: A1 8X, T3, 190e
      EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16326
        • Leppävirta

        Elikkäs, jos tilaan uudet vanteet tohon Cabiin.. Niin ei ihan kaikki speksit ole hallussa E30 osalta mitä tulee ottaa huomioon enne vanteiden ostoa.

        Mikäs niissä vanteissa pitää olla keskireikä?
        Entä ET vanteiden ollessa 9"x16" (jos vaikutusta niin auto on MATALA, ja ettei tarvitsisi kaaria rullata)

        Minkäs kokoiset renkaat olis passelein vaihtoehto tuollaisille vanteille?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Guest's Avatar

          Originally posted by shakes View Post
          Tarttis löytää M20B25 käypä, orkkista lyhyempi öljynsuodatin, että saan peltisarjan mahtumaa paikoillensa.

          Onko täällä tietoa, minkä auton suodatin käy kierteiltään ja tiivistepinnaltaan toho M20B25:een?:think Kokemuksia?

          Tota suodattimen "jalkaa" kun ei pysty kääntämää eteenpäin tuon lauhduttimen (vai mikä onkaa) takia
          9000 saabismin suodatin on ainakin naapurin turbo m20 vehkeessä, huomattavasti lyhempi kun bemarin orkkis suodatin, ja vielä halvempikin...

          Comment

          • modekter
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 137
            • Mikkeli

            oma Bmw 325i -88 on vähäpäästöinen.

            mites tuo homma menee et saako tuon nyt muutettua ei vähäpäästöiseksi?

            1988-10-18 on valmistuspäivä, jostain muistan lukeneeni että voisi saada muutettua.

            auto on saksatuonti.

            ihan vaan jatkoa ajatellen että jos nälkä kasvaa syödessä ja turboa haluaa nii pitäs saaha toi vähäpäästösyys pois
            Nissan Skyline Gts-T R33

            Comment

            • Guest's Avatar

              Originally posted by modekter View Post
              oma Bmw 325i -88 on vähäpäästöinen.

              mites tuo homma menee et saako tuon nyt muutettua ei vähäpäästöiseksi?

              1988-10-18 on valmistuspäivä, jostain muistan lukeneeni että voisi saada muutettua.

              auto on saksatuonti.

              ihan vaan jatkoa ajatellen että jos nälkä kasvaa syödessä ja turboa haluaa nii pitäs saaha toi vähäpäästösyys pois
              Mistään mitään teidä, mut mielestäni ton jotenkin voi saada ei vähäpäästöiseksi... Viisaammat korjatkoon.

              Comment

              • modekter
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 137
                • Mikkeli

                Originally posted by Terno View Post
                Mistään mitään teidä, mut mielestäni ton jotenkin voi saada ei vähäpäästöiseksi... Viisaammat korjatkoon.

                sen käsityksen oon itekki nyt saanu.

                mut käytännön tapahtumat on vielä epäselvät, että tarviinko konttorille jotai lappuja mukaan? tai jotain?
                Nissan Skyline Gts-T R33

                Comment

                • DerMeister
                  BTCF Member
                  • Nov 2007
                  • 485
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by modekter View Post
                  sen käsityksen oon itekki nyt saanu.

                  mut käytännön tapahtumat on vielä epäselvät, että tarviinko konttorille jotai lappuja mukaan? tai jotain?
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=122778 Tuola ainaski jotain keskustelua aiheesta
                  F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                  IG: f11twilight_purple

                  Comment

                  • Kapanos
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1394
                    • Kirkkonummen Westend

                    Originally posted by -Jarno- View Post
                    Kysellääs parit kysymykset:

                    1. E30 jossa on luultavasti 525i:stä kotoisin oleva tekniikka. Sieltä imusarjan alta löyty semmonen noin 2x bensansuodattiminen kokoinen aktiivihiilisuodatin(ko?)
                    Voiko sen poistaa tosta vaan ja tulpata reiän kaasuläpästä, vai vaatiiko jotain toimenpiteitä kun siihen menee sähkötkin.

                    2. Tällä hetkellä autossa kiinni vanhanmallin bensatankki ulkoisella pumpulla. Tarkoitus olis päivittää koko tankki siihen uudempaan malliin missä pumppu tankin sisällä. Löytyykö e30 (-88) johtosarjasta liitintä tolle sisäiselle pumpulle jo valmiina vai vedänkö kokonaan uuden johdon releeltä?

                    1. Itellä on ainakin johto irti ja tulpattu johdot vaan..
                    E30 M50tic -90
                    E34 M5 -90
                    E91 325d M-sport -07
                    Ford F100 -53 LS edition

                    Comment

                    • bull88
                      Newbiemmer
                      • Oct 2009
                      • 5
                      • Vaasa

                      mitä mun kannattais nyt seuraavaks kokeilla mulla on e30 316i nykii pätkii röpöttää kaikkea oon jo kokeillu silikoni/kumiletku vaihdoin uuteen mikä tulee sieltä ilmanmassamittarista, ilmanmassamittarin vaihtanu myös bensapumpun vaihdoin tulpanjohtoja vaihtanu puolan vaihtanu bensasuodattimen vaihtanu se virranjakan kannen oon avannut ja putsannut.mikään ei oo viel auttanu.nykii pätkii röpöttää kylmänä ja kuumana aina, ei oo väliä onko kone lämmin vai kylmä.on mun eka bemari nii ei paljoo tiedä kyllä näistä bemareista oikee.apua kaivattais
                      Last edited by bull88; 19-10-2009, 23:05.

                      Comment

                      • Kapanos
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1394
                        • Kirkkonummen Westend

                        Originally posted by bull88 View Post
                        mitä mun kannattais nyt seuraavaks kokeilla mulla on e30 316i nykii pätkii röpöttää kaikkea oon jo kokeillu silikoni/kumiletku vaihdoin uuteen mikä tulee sieltä ilmanmassamittarista, ilmanmassamittarin vaihtanu myös bensapumpun vaihdoin tulpanjohtoja vaihtanu puolan vaihtanu bensasuodattimen vaihtanu se virranjakan kannen oon avannut ja putsannut.mikään ei oo viel auttanu.nykii pätkii röpöttää kylmänä ja kuumana aina, ei oo väliä onko kone lämmin vai kylmä.on mun eka bemari nii ei paljoo tiedä kyllä näistä bemareista oikee.apua kaivattais
                        Ootko tarkistanut ettei mikään muu letku vuoda? imusarjan tiivisteet?
                        Suihkit vaikka brake cleaneria sinne ja jos nostaa kierroksia jostain kohdasta niin siitä imee ilmaa..
                        E30 M50tic -90
                        E34 M5 -90
                        E91 325d M-sport -07
                        Ford F100 -53 LS edition

                        Comment

                        • ChilileipÄ
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 2014
                          • jyväskylä

                          oiskohan nuo m50b20 suuttimet passelit m20b20 koneeseen jos vaikka nostas paineet 3,0bar ???
                          F11 530D M-Sport ’11
                          E39 525iA touring M-Sport '02
                          ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                          Comment

                          • ka00z
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1805
                            • Varsinais-Suomi

                            Originally posted by bull88 View Post
                            mitä mun kannattais nyt seuraavaks kokeilla mulla on e30 316i nykii pätkii röpöttää kaikkea oon jo kokeillu silikoni/kumiletku vaihdoin uuteen mikä tulee sieltä ilmanmassamittarista, ilmanmassamittarin vaihtanu myös bensapumpun vaihdoin tulpanjohtoja vaihtanu puolan vaihtanu bensasuodattimen vaihtanu se virranjakan kannen oon avannut ja putsannut.mikään ei oo viel auttanu.nykii pätkii röpöttää kylmänä ja kuumana aina, ei oo väliä onko kone lämmin vai kylmä.on mun eka bemari nii ei paljoo tiedä kyllä näistä bemareista oikee.apua kaivattais
                            Häviääkö nesteitä? Ja käykö muuten vaan huonosti vai kolmella?
                            Ilmeisesti olet sen haitariputken vaihtanut, mutta tarkista vielä ne muutkin letkut huolella läpi.
                            W124 voll, markalla pidemmälle

                            Comment

                            • bull88
                              Newbiemmer
                              • Oct 2009
                              • 5
                              • Vaasa

                              ei nesteitä häviä ja oon koittanu suihkuttaa kyllä sillä crc aineella eikä vuotoja löydy.välillä käy kyllä kolmella vaan.ja kun kattoo tulppia ne on ihan mustat ja nokiset niitä oon kyllä koittanu vaihtaa mutta ei auta.
                              Last edited by bull88; 20-10-2009, 09:51.

                              Comment

                              • Lehtafi
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 151
                                • Helsinki

                                Pitkät valo umpiot

                                Elikkäs miten faceliftissä saa pitkistä valoista vaihdettua polttimon Oon nyt vääntänyt sitä lieriöö umpion takana kumpaankin suuntaan mut ei saatana aukee, eikö siitä pitäisi se "hattu" lähtee vasemmalle käännettäessä?
                                Joka tapauksessa väännetty on papukaijojen kera, mut tuntuu et hajoo kohta jos vääntää:think???

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎