Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    #91
    Laitetaan tänne nyt kun ei pysty jostain syystä uutta aihetta aloittamaan?

    Eli kyseinen laitos E30 316 -85 eli tietenkin M10 koneella ja edellinen omistaja laittanut Weberin korvaus kaasarin.

    Nyt alkanut tekemään sellaista, että yhtäkkiä alkaa nykimään/röpeltämään niin saatanasti, paitsi täyskaasulla toimii normaalisti. Tuntuis käyvän kolmella pytyllä, mutta paikalteen kun kierrättää niin ei röpellä ja ottaa ihan normaalisti kierroksia.

    Kaksi kertaa tehnyt niin, ja viime kerralla poistui sillä kun sammutin auton ja annoin olla vähän aikaa. Toisella kerralla ajoin vaan kotiin ja nyt en ole kokeillut..

    Jollain muulla ollut samanlaista ongelmaa?

    Vaihtolistalle menee heti huomenna: Tulpat, johdot, pyörijä, v-kansi
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16322
      • Asikkala

      #92
      Originally posted by Kapanos View Post
      Laitetaan tänne nyt kun ei pysty jostain syystä uutta aihetta aloittamaan?

      Eli kyseinen laitos E30 316 -85 eli tietenkin M10 koneella ja edellinen omistaja laittanut Weberin korvaus kaasarin.

      Nyt alkanut tekemään sellaista, että yhtäkkiä alkaa nykimään/röpeltämään niin saatanasti, paitsi täyskaasulla toimii normaalisti. Tuntuis käyvän kolmella pytyllä, mutta paikalteen kun kierrättää niin ei röpellä ja ottaa ihan normaalisti kierroksia.

      Kaksi kertaa tehnyt niin, ja viime kerralla poistui sillä kun sammutin auton ja annoin olla vähän aikaa. Toisella kerralla ajoin vaan kotiin ja nyt en ole kokeillut..

      Jollain muulla ollut samanlaista ongelmaa?

      Vaihtolistalle menee heti huomenna: Tulpat, johdot, pyörijä, v-kansi
      Paljonko oli ulkona lämpötila ja varsinkin ilmankosteus ? Meinaan vaan että ex-e21 teki kostealla ja/tai kylmällä ilmalla samaa, sama kone ja weberin korvauskaasari. Hetken kun antoi olla seis niin ei mitään ongelmaa -> jäätää kaasaria ja sulaa kun koneen lämpö ehtii kaasarille asti -> imuilman esilämmitys kuntoon. Vielä nopeammin sulaa kun pitää kaasua pohjassa = läpät auki -> lämpiää nopeammin.

      Comment

      • jyrkipes
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 210
        • KAJAANI, FIN

        #93
        Originally posted by Vilikki View Post
        eiks ne voi vaihtaa nostimineen? vai ymmärsinkö jotain väärin
        Jovain voipi...totta. Hylkäsin ajatuksen heti alkuun kun nuo saksimalliset tuntui käteen ketterämmiltä ja ajattelin että nämä ainakin jätetään.
        Jyrki
        E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
        "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
        (ex: E30, E32, E34, E36)

        Comment

        • Vilikki
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 6309
          • Raahe

          #94
          Originally posted by jyrkipes View Post
          Jovain voipi...totta. Hylkäsin ajatuksen heti alkuun kun nuo saksimalliset tuntui käteen ketterämmiltä ja ajattelin että nämä ainakin jätetään.
          onhan ne fiksummat toiminnaltaan kyllä, onhan se vaihtoehto että hommaat vaan uusia nostimia/laseja että saat kaikki samaa sarjaa
          BMW e36 316i Turbo Compact

          Comment

          • Kapanos
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1394
            • Kirkkonummen Westend

            #95
            Originally posted by jr66 View Post
            Paljonko oli ulkona lämpötila ja varsinkin ilmankosteus ? Meinaan vaan että ex-e21 teki kostealla ja/tai kylmällä ilmalla samaa, sama kone ja weberin korvauskaasari. Hetken kun antoi olla seis niin ei mitään ongelmaa -> jäätää kaasaria ja sulaa kun koneen lämpö ehtii kaasarille asti -> imuilman esilämmitys kuntoon. Vielä nopeammin sulaa kun pitää kaasua pohjassa = läpät auki -> lämpiää nopeammin.
            Mitä tuolla nyt on.. 15 asteen luokkaa?

            Tulpat,johot,v-kansi,pyörijä ja bensansuodatin vaihdettu + erilitkuja tankkiin niin vieläkin tekee samaa.. varsinkin silloin alkaa tekemään kun kierrättää korkeille kierroksille, mutta sitten ku taas laittaa kytkimen pohjaan niin tuntuu kiertävän ihan samanlailla kuin ennen vikaa. Ryypyn laittaminen päälle auttaa aina..
            Last edited by Kapanos; 24-08-2009, 22:47.
            E30 M50tic -90
            E34 M5 -90
            E91 325d M-sport -07
            Ford F100 -53 LS edition

            Comment

            • Potka
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 67
              • Lepsämä

              #96
              Originally posted by os951 View Post
              Nokkassa ja keinuvivuissa kulumaa, lisäksi nostaja/t) todennäköisesti tiensä päässä. Ongelmat alkavat jo yleensä 100tkm kilometrin tuntumassa. Sinänsä käyntiin ongelma ei vaikuta jos jaksaa ääntä kuunnella. Omassa M40 318I kilometrejä takana yli 380tkm ja originaali systeemit pelissä. Ääni sen mukainen.
              Onkohan kukaan mahtanu tehdä remppaa ko. ongelmaan? Eli siis heittäytynyt niin ahkeraksi että olisi vaihtanut M40-moottoriin nokkaa, keinuja ja nostajia? Itsellä myös M40B18, kilsoja takana 290 tkm ja ääni alkaa olla sitä luokkaa että tekis mieli vaientaa se..

              Pohdiskelin vaan että mitähän about mahtaa tulla noille nippeleille hintaa jos talkootöinä moisen toteuttaisi :think
              E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

              Entisiä:
              E30/E36/E39/E60/E92

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16322
                • Asikkala

                #97
                Originally posted by Kapanos View Post
                Ryypyn laittaminen päälle auttaa aina..
                Siis laihalla. Imuvuoto ?

                Comment

                • os951
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 447
                  • Kerava

                  #98
                  Onkohan kukaan mahtanu tehdä remppaa ko. ongelmaan? Eli siis heittäytynyt niin ahkeraksi että olisi vaihtanut M40-moottoriin nokkaa, keinuja ja nostajia? Itsellä myös M40B18, kilsoja takana 290 tkm ja ääni alkaa olla sitä luokkaa että tekis mieli vaientaa se..

                  Pohdiskelin vaan että mitähän about mahtaa tulla noille nippeleille hintaa jos talkootöinä moisen toteuttaisi
                  Olen tehnyt muutamaan koneeseen, ei paha rasti lainkaan. Kaikki tarvittavat osat saat esim. Motonetistä muutamalla satasella.Samalla kannattaa tehdä jakopää ja vesipumppu.

                  Comment

                  • ViperHawk
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 312
                    • Joensuu

                    #99
                    Originally posted by Potka View Post
                    Onkohan kukaan mahtanu tehdä remppaa ko. ongelmaan? Eli siis heittäytynyt niin ahkeraksi että olisi vaihtanut M40-moottoriin nokkaa, keinuja ja nostajia? Itsellä myös M40B18, kilsoja takana 290 tkm ja ääni alkaa olla sitä luokkaa että tekis mieli vaientaa se..

                    Pohdiskelin vaan että mitähän about mahtaa tulla noille nippeleille hintaa jos talkootöinä moisen toteuttaisi :think
                    Itse vaihtaisin M43 koneen e36:sta jos jostain halvalla saisi. Paljon vähemmän huoltokohteita(ei jakohihnaa) sekä venttiilikoneisto fiksumpi. M43 koneessa on rullalaakeri keinovivussa nokkaa vasten -> vähemmän kitkaa. Sähköjen ja yljypohjan kanssa varmasti saisi myös tapella.

                    Ebaystä tai jostain nettikaupoista , esimerkiksi Schmiedmann, löytää valmiita settejä M40 koneen venttiilikoneistoon. Huhupuheena olen kuullut että kestävyys ei vastaa alkuperäistä...vissiin esimerkiksi nokassa olisi käytetty pehmeämpää materiaalia kuin alkuperäisessa osassa joka johtaisi nopeampaan kulumiseen. Tiedä sitten...

                    Netti ETK:sta voi katsella osien hintoja. BMWfans.info näyttää osien hinnat euroissa. Hintoihin kun lisää Suomen ALV:n niin olllaan aika lähellä merkkiliikkeen hintatasoa. Esimerkisi tässätapauksessa alkuperäisen M40 nokka-akselin hinnalla saa tarvikkeena nokka-akselin, nostajat, venttiilinvälyksen säätimet ja venttiilikoneiston päällä olevan öljyputken.
                    E30 -90 320i

                    Comment

                    • Potka
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 67
                      • Lepsämä

                      Originally posted by os951 View Post
                      Olen tehnyt muutamaan koneeseen, ei paha rasti lainkaan. Kaikki tarvittavat osat saat esim. Motonetistä muutamalla satasella.Samalla kannattaa tehdä jakopää ja vesipumppu.
                      Motonetistä kun nopeasti laskin niin nokka, keinut ja nostajat on jo about 500 €..

                      Originally posted by ViperHawk View Post
                      Itse vaihtaisin M43 koneen e36:sta jos jostain halvalla saisi. Paljon vähemmän huoltokohteita(ei jakohihnaa) sekä venttiilikoneisto fiksumpi. M43 koneessa on rullalaakeri keinovivussa nokkaa vasten -> vähemmän kitkaa. Sähköjen ja yljypohjan kanssa varmasti saisi myös tapella.

                      Ebaystä tai jostain nettikaupoista , esimerkiksi Schmiedmann, löytää valmiita settejä M40 koneen venttiilikoneistoon. Huhupuheena olen kuullut että kestävyys ei vastaa alkuperäistä...vissiin esimerkiksi nokassa olisi käytetty pehmeämpää materiaalia kuin alkuperäisessa osassa joka johtaisi nopeampaan kulumiseen. Tiedä sitten...

                      Netti ETK:sta voi katsella osien hintoja. BMWfans.info näyttää osien hinnat euroissa. Hintoihin kun lisää Suomen ALV:n niin olllaan aika lähellä merkkiliikkeen hintatasoa. Esimerkisi tässätapauksessa alkuperäisen M40 nokka-akselin hinnalla saa tarvikkeena nokka-akselin, nostajat, venttiilinvälyksen säätimet ja venttiilikoneiston päällä olevan öljyputken.
                      Koneenvaihto ei ainakaan omalla kohdalla tule kysymykseen, ennemmin vaihtuu koko auto johonkin isommalla moottorilla varustettuun.

                      Suurkiitokset tosta Schmiedmannin linkistä, toi settihän on jo sen verran järkevän oloinen että vois harkita tilaavansa
                      E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

                      Entisiä:
                      E30/E36/E39/E60/E92

                      Comment

                      • JaHu85
                        BTCF Member
                        • Dec 2005
                        • 607
                        • vaasa

                        täältä löytyy myös jonkilainen sarja.. (nokkam40)

                        E30 318i M43 -88

                        Comment

                        • Kapanos
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1394
                          • Kirkkonummen Westend

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Siis laihalla. Imuvuoto ?
                          Hmm.. miksi en ole tuollaista ennen tullut ajatelleeksi.. vähän viittaisi siihen kun yksi tulppakin oli hieman valkoinen? jos en aivan väärässä ole.. eli pitää tutkia kaasarin/imusarjan tiivisteitä..

                          Mistä saa weberin kaasariin tiivisteitä? motonet,fixus ei ainakaan tuntenut
                          E30 M50tic -90
                          E34 M5 -90
                          E91 325d M-sport -07
                          Ford F100 -53 LS edition

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1833
                            • Lappeenranta, Finland

                            Lattiamattojen kiinnitys

                            Mites noi mattojen kiinnitykset menee?

                            Tässä kuvassa olevalla systeemillä tulee kiinni mikä? Pitääkö tämä pelkästään auton ison maton kiinni lattiassa? Tarvitaanko irtomattojen kiinnitykseen muita heebeleitä vai tuleeko kiinni samaan nupikkaan? Tässä kuvassa on vähän erinäköisiä klipsuja. Mites ne nyt oikein tulee? Lattiamatossa on reiät, mutta kiinnikkeet ovat tipotiessään. Irtomatot ajattelin myös uusia ja niiden kiinnitys tulee samalla elvytyksen alaiseksi.

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16322
                              • Asikkala

                              Originally posted by Kapanos View Post

                              Mistä saa weberin kaasariin tiivisteitä? motonet,fixus ei ainakaan tuntenut
                              Moposport ?

                              Comment

                              • dam
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 82
                                • Salo

                                Bensapumppu

                                Pieni bensapumppu ongelma, vaihdettu pumppu ja johdot katkottu / laitettu uudenpumpun mukaan. Takapenkin alta, hantinpuolelta löytyy siis 2 eri "johtoa":

                                Paksumpi, sisällä 2 johdinta (Ruskea+ Vihreä/Liila)
                                Ohuempi, sisällä 3 johdinta (Ruskea + Ruskea/Vihreä + Ruskea/Harmaa?)


                                e: Homma selkee, 3 johtiminen on anturin ja 2 johtiminen pumpun.
                                Last edited by dam; 25-08-2009, 19:01.
                                ex E30 Touring
                                ex E30 Sedan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎