memebuy23buy

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

    E30 kysymyksiä ja vastauksia III kiinni, uutta tulille.

    Aattelin jos keräisi tähän postaukseen keskustelluimpia juttuja/kenties hyödyllisiä linkkejä mallista. Saa ehdottaa lisääkin noita niin lisäilen listaan:

    E30 FAQ-alue : Virtapiirikaavioita ja korjausohjeita ym. hyödyllistä

    E30 Vanne- ja rengasfit-topic

    E30 takakelkan puslien vaihto

    E30 nopea ohjaus

    E30 taka-akseliin säädöt - topic

    E30 ABS jarrut, milloin pakolliset?

    S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

    E30 tuulilasin asennus

    E30:iin 5x120 jako

    E30 Varaosasivusto Klikkaamalla vo-numeroa näkee missä malleissa on samaa osaa käytetty ym hyödyllistä.

    Katsastuksen arvosteluperusteet

    Muuten mennään kuten kysymys & vastaus topikissa yleensä eli fire away!
    Last edited by petrolhead; 29-04-2013, 07:22.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
  • Bansku
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2011
    • 1493
    • Savo

    #2
    Edelliseen topickiin jatkoa...

    Originally posted by Eepo
    nokka-akselin vaihtamalla ehkä voi sopia, sillä l-jetissä jakaja lohkossa, ja motronicissa, kannen päässä
    Nokka onkin menossa vaihtoon johonkin jyrkempään. Mutta onkohan kellään tietoa sopivatko muuten? Saakos tota jakoa kohilleen vakionokkapyörällä enään jos vaihtaa jonkun 284-asteisen nokan?

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16576
      • Asikkala

      #3
      L-jet kannessa ei ole motronicissa olevan jakopään yläkopan ohjuriholkkeja, ne saa kyllä tehtyä ja kuviakin oli/on foorumilla. Jossain.

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #4
        Lämppärin puhallin ollu muutaman vuoden mykkänä täs ja nyt nostin kissan pöydälle ja irrotin puhaltimen moottorin. Oli ihan jumissa ei ihmekään ettei jaksanu pyörii ees "nelosella".

        Ei lähteny pyöriin kuitenkaan ees vähemmän jumissa olevalla / pyörivällä moottorilla. Vaikka laitto "neloselle" niin puhaltimelle tuli jännitettä vain n. 0,01V. Mistä lähden etsimään vikaa:think?

        Comment

        • Bansku
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2011
          • 1493
          • Savo

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          L-jet kannessa ei ole motronicissa olevan jakopään yläkopan ohjuriholkkeja, ne saa kyllä tehtyä ja kuviakin oli/on foorumilla. Jossain.
          Onkos niillä ohjuriholkeilla oikeasti mitään seksuaalista merkitystä?

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Loppupään l-jet kansissa on nuo holkinpaikat, ainakin -86 vm. oli.
            On ne ihan tarpeelliset, sattuu koppa kohdalleen.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Bansku
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2011
              • 1493
              • Savo

              #7
              Eli siis kertauksena, nokka pitää vaihtaa motronickiin käypäseen ja noi holkkihommat kattoa niin käy suoraan muuten toi l-jetin kansi tohon? Uskallan viedä siis kannen jo hiplattavaksi viimesen päälle ja hommailla osia jne.?

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16576
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Bansku View Post
                käy suoraan muuten toi l-jetin kansi tohon?
                Suoraan ja suoraan, mikä alakerta, poraus, männän patin kork. ym vaikuttaa.

                Comment

                • Peksu_M20
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 2122
                  • Lahti

                  #9
                  Originally posted by Bansku View Post
                  Eli siis kertauksena, nokka pitää vaihtaa motronickiin käypäseen ja noi holkkihommat kattoa niin käy suoraan muuten toi l-jetin kansi tohon? Uskallan viedä siis kannen jo hiplattavaksi viimesen päälle ja hommailla osia jne.?
                  Ei sitä nokkaa ole pakko vaihtaa. Mulla on ainekin motronicissa m20b20 kaasarin nokka.
                  Mahtiala kustom - No connection
                  Bmw E21 320A -81 "330i"
                  Bmw e30 318is

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16576
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                    Ei sitä nokkaa ole pakko vaihtaa. Mulla on ainekin motronicissa m20b20 kaasarin nokka.
                    Eli nokkaan saa kiinni sen palikan missä on pyörijän ruuvinreiät ?

                    Comment

                    • Bansku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2011
                      • 1493
                      • Savo

                      #11
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Suoraan ja suoraan, mikä alakerta, poraus, männän patin kork. ym vaikuttaa.
                      Mistäs mä tiedän mikä alakerta tossa on ja millä männillä? Voisin veikata ainakin että avaamaton alakerta se on, m20b20 motronic, vuosimallia 1990 ja ilman kattia ja lambdaa. Voiko näillä veikata mitä palikkaa siellä on? Nokka nyt tulee vaihtumaan muutenkin kireämpään, voiko vakio ajoitusmerkeillä saada ajoituksen kohdalleen jos laittaa schrickin 284 nokan?

                      Comment

                      • Peksu_M20
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 2122
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Eli nokkaan saa kiinni sen palikan missä on pyörijän ruuvinreiät ?
                        Juu tai tarkemmin nokkaan saa kiinni uudemman hihnapyörän mihin tuo pyörijälle tuleva kiinnitys tulee päälle.
                        Mahtiala kustom - No connection
                        Bmw E21 320A -81 "330i"
                        Bmw e30 318is

                        Comment

                        • Peksu_M20
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 2122
                          • Lahti

                          #13
                          Originally posted by Bansku View Post
                          Mistäs mä tiedän mikä alakerta tossa on ja millä männillä? Voisin veikata ainakin että avaamaton alakerta se on, m20b20 motronic, vuosimallia 1990 ja ilman kattia ja lambdaa. Voiko näillä veikata mitä palikkaa siellä on? Nokka nyt tulee vaihtumaan muutenkin kireämpään, voiko vakio ajoitusmerkeillä saada ajoituksen kohdalleen jos laittaa schrickin 284 nokan?
                          Kylhän tuohon päälle käy mikä tahansa m20 kansi. 885:sta nyt ei kannata laittaa kun tippuu puristukset mutta kaikki l-jet kansista motronic kansiin käy tuohon päälle mainiosti. Olisi hyvä olla säädettävä nokkapyörä!
                          Mahtiala kustom - No connection
                          Bmw E21 320A -81 "330i"
                          Bmw e30 318is

                          Comment

                          • Bansku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2011
                            • 1493
                            • Savo

                            #14
                            Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                            Kylhän tuohon päälle käy mikä tahansa m20 kansi. 885:sta nyt ei kannata laittaa kun tippuu puristukset mutta kaikki l-jet kansista motronic kansiin käy tuohon päälle mainiosti. Olisi hyvä olla säädettävä nokkapyörä!
                            Missäs tuollainen 885:nen kansi oikein on? Kuinkahan saan ton säädettävän pyörän kanssa jaon kohilleen, oisko siihen jotain nyrkkisääntöä, olen tottunut vain työnpuolesta laittamaan jaon merkkeihin kohilleen

                            Comment

                            • Peksu_M20
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 2122
                              • Lahti

                              #15
                              Originally posted by Bansku View Post
                              Missäs tuollainen 885:nen kansi oikein on? Kuinkahan saan ton säädettävän pyörän kanssa jaon kohilleen, oisko siihen jotain nyrkkisääntöä, olen tottunut vain työnpuolesta laittamaan jaon merkkeihin kohilleen
                              m20b25:sta löytyy moinen kansi. Nokkakortista katot paljonko ykk:ssa pitää olla venttiili auki ja säädet sen mukaan
                              Mahtiala kustom - No connection
                              Bmw E21 320A -81 "330i"
                              Bmw e30 318is

                              Comment

                              Working...
                              X