memebuy23buy

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juu50
    Bimmer Fanatic
    • May 2012
    • 300
    • Kouvola

    Originally posted by grab_ View Post
    Veikkaisin että vaatisi ilmausta..auttaako se jos pumppailet kytkintä?

    Kytkintä on pumppailtu ja ilmailtu useampi tunti ilman hyötyä. Tuo vaan ihmetyttää että tarpeeksi kauan kun ilmailee niin neste tulee ns. vaahtona ulos, eikä kytkimeen tule enää mitään eloa vaikka kuinka jatkaisi ilmaamista. Tämän jälkeen pakko ottaa sylinteri irti ja roikottaa letku suorana ja antaa nesteen valua vapaasti ilman kytkimen painalluksia. Sylinterin takaisin laiton ja muutaman ilmauskerran jälkeen tuntuu taas normaalilta, eli jäykkyys ja tunto palaa. Voiko tuo olla että sylinterin tiiviste fuskaa paineen alaisena, kumitiiviste kumminkin pysyy kuivana?

    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Taitaa olla haarukka jäänyt väärään asentoon eli se on siellä vinossa tms
    Kait se on vaan luovutettava ja otettava vaihteisto irti, on vaan harvinaisen paskaa hommaa tehdä tunkin ja parin pukin varassa hiekkapihalla

    E: Miten tuon haarukan saa menemään vinoon?
    Last edited by Juu50; 26-08-2013, 21:42.

    Comment

    • janituz
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 858
      • nummi-pusula

      Oiskos vaan poljin sylinteri paskana? :think
      e46 330da -01
      E46 320d -00
      E30 323i -85 "pommikone"
      Projekti: E30 325i -86
      Projekti: E21 315 -83
      Ex: E30 318i mit m10i -89

      Comment

      • Neppo
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 721
        • Laihia

        Originally posted by Neppo View Post
        Saako E30 kopassa vaihdettua M10:n öljypohjan konetta pois nostamatta? Varmaan ainakin kannakkeet pitää ottaa irti, mutta riittääkö pieni "kohotus" ö-pohjan vaihtoon?
        Oisko kellään tähän mitään..?

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3424
          • Kotka

          Originally posted by Neppo View Post
          Oisko kellään tähän mitään..?
          Kohotus pitäis riittää. Paikoin saattaa olla ahdasta ruuvien kanssa, mut kyllä se sieltä pihalle tulee.

          EDIT: Linkin takana lisää tarinaa: http://forums.bimmerforums.com/forum...Oil-Pan-Gasket
          Last edited by Skarpa; 27-08-2013, 06:19.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • maverick999
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 919
            • Rauma

            Originally posted by Neppo View Post
            Saako E30 kopassa vaihdettua M10:n öljypohjan konetta pois nostamatta? Varmaan ainakin kannakkeet pitää ottaa irti, mutta riittääkö pieni "kohotus" ö-pohjan vaihtoon?
            Taitaa joutua ottamaan sen apurunko-kannake-hässäkän pois tieltä vaan.
            Respect your elders

            Comment

            • Juu50
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 300
              • Kouvola

              Originally posted by janituz View Post
              Oiskos vaan poljin sylinteri paskana? :think
              Meinaatko nyt pääsylinteriä? Tuota työsylinteriä itse olen tässä pohtinut, voisi tarvikkeen sinne laittaa ja kokeilla jos rupeisi toimimaan. :think:think

              Comment

              • janituz
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 858
                • nummi-pusula

                Juu pääsylkkää tarkotin. Luulis kyllä että työsylinteristä näkis jos vuotaa. Tai ainakin järjen kanssa ajateltuna, työsylkkään kuitenkin poljetaan ylipaine, ei alipainetta. :think mä ainakin uskoisin että kyllä sylkis ulospäinkin jos pääsee jostain horimaan ilmaa.
                e46 330da -01
                E46 320d -00
                E30 323i -85 "pommikone"
                Projekti: E30 325i -86
                Projekti: E21 315 -83
                Ex: E30 318i mit m10i -89

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  Originally posted by maverick999 View Post
                  Taitaa joutua ottamaan sen apurunko-kannake-hässäkän pois tieltä vaan.
                  Varmaan tossa vaiheessa helpompi käyttää vain koko moottori pois autosta jos apurungon irroittaa niin auto pitää laittaa pukkien päälle ja moottori on silti nostettava ylös.

                  Alemman öljypohjan saa irti suoraan ja ylempi saattaa mahtua tulemaan pois kun vain nostaa tai tunkkaa moottoria ylös päin.
                  Last edited by GOOFY; 27-08-2013, 12:16.
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • Valzyy
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 126
                    • Espoo

                    Mikä on ongelma ?!?!?!? Auto on e30 325. Vuotaa öljyä VÄLILLÄ öljynsuodattimenjalasta. Ei mistään välistä vaan siinä jalassa on semmoinen ihme "reikä" josta minulla ei ole mitään tietoa mitä se tekee. Jalastahan lähtee öljyletkuja öljynlauhduttimelle jne mutta siitä reijästä ei lähde mitään ja sieltä se tiputtaa välillä öljyä ja runsaasti. Mikä voi olla vika ? Pitäisikö ostaa uusi jalka ? Minkä hintainen ? Vai riittääkö tiivisteiden vaihto ? Mitä ehdotatte jos tiedätte mistä puhun !:think
                    e36 325

                    3xe36,5xe30

                    Comment

                    • Juu50
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 300
                      • Kouvola

                      Originally posted by janituz View Post
                      Juu pääsylkkää tarkotin. Luulis kyllä että työsylinteristä näkis jos vuotaa. Tai ainakin järjen kanssa ajateltuna, työsylkkään kuitenkin poljetaan ylipaine, ei alipainetta. :think mä ainakin uskoisin että kyllä sylkis ulospäinkin jos pääsee jostain horimaan ilmaa.
                      Äsken tuli tarkastettua tuo pääsylinterin kunto, liukuputken kumitiiviste oli ainakin rikki, mitään vuotoa en kumminkaan havainnut. Tuo vaan kummastuttaa kun kytkin on kumminkin täysin normaalin tuntunen ja työsylinteri liikkuu normaalisti poljinta painettaessa, tarkastin tuon samalla kun sylinteri oli irti vaihteistosta. Ettei vika olisi kumminkin siinä haarukassa, en vaan ymmärrä miten se on mahdollista. :think

                      Comment

                      • ///Make
                        BTCF Member
                        • May 2007
                        • 4692
                        • Lahti

                        Originally posted by Valzyy View Post
                        Mikä on ongelma ?!?!?!? Auto on e30 325. Vuotaa öljyä VÄLILLÄ öljynsuodattimenjalasta. Ei mistään välistä vaan siinä jalassa on semmoinen ihme "reikä" josta minulla ei ole mitään tietoa mitä se tekee. Jalastahan lähtee öljyletkuja öljynlauhduttimelle jne mutta siitä reijästä ei lähde mitään ja sieltä se tiputtaa välillä öljyä ja runsaasti. Mikä voi olla vika ? Pitäisikö ostaa uusi jalka ? Minkä hintainen ? Vai riittääkö tiivisteiden vaihto ? Mitä ehdotatte jos tiedätte mistä puhun !:think
                        Olisiko tarjota kuvaa?

                        #7?
                        Z3 3,0 Coupe -98
                        E30 325E 4D -85
                        Originally posted by TNT
                        Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                        Comment

                        • Neppo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 721
                          • Laihia

                          Originally posted by GOOFY View Post
                          Varmaan tossa vaiheessa helpompi käyttää vain koko moottori pois autosta jos apurungon irroittaa niin auto pitää laittaa pukkien päälle ja moottori on silti nostettava ylös.

                          Alemman öljypohjan saa irti suoraan ja ylempi saattaa mahtua tulemaan pois kun vain nostaa tai tunkkaa moottoria ylös päin.
                          Tähän olen melkein itsekkin kääntymässä..taitaa vaan sitten jäädä Jurvan ratapäivät välistä.

                          Comment

                          • Valzyy
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 126
                            • Espoo

                            Originally posted by ///Make View Post
                            Olisiko tarjota kuvaa?

                            #7?

                            Numero 3 tiputtaa öljyä !
                            e36 325

                            3xe36,5xe30

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by Valzyy View Post
                              Numero 3 tiputtaa öljyä !
                              Termostaatin tulpan o-rengas varmaan.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Peksu_M20
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2005
                                • 2122
                                • Lahti

                                Originally posted by Juu50 View Post
                                Kytkintä on pumppailtu ja ilmailtu useampi tunti ilman hyötyä. Tuo vaan ihmetyttää että tarpeeksi kauan kun ilmailee niin neste tulee ns. vaahtona ulos, eikä kytkimeen tule enää mitään eloa vaikka kuinka jatkaisi ilmaamista. Tämän jälkeen pakko ottaa sylinteri irti ja roikottaa letku suorana ja antaa nesteen valua vapaasti ilman kytkimen painalluksia. Sylinterin takaisin laiton ja muutaman ilmauskerran jälkeen tuntuu taas normaalilta, eli jäykkyys ja tunto palaa. Voiko tuo olla että sylinterin tiiviste fuskaa paineen alaisena, kumitiiviste kumminkin pysyy kuivana?


                                Kait se on vaan luovutettava ja otettava vaihteisto irti, on vaan harvinaisen paskaa hommaa tehdä tunkin ja parin pukin varassa hiekkapihalla

                                E: Miten tuon haarukan saa menemään vinoon?
                                No sillai sen saa vinoon et jos vaihteistosta puuttuu haarukan toisen pään paikallaan pitävä rautalanka hässäkkä. Eli haarukka pääsee pomppaamaan kupistaan pois, Juuri tälläisen yhden tapauksen fikasin kun oli siirtynyt työsylinterin vaihdossa paikaltaan. Sen voi saada fiksattua suoraan työsylinterin aukosta.
                                Mahtiala kustom - No connection
                                Bmw E21 320A -81 "330i"
                                Bmw e30 318is

                                Comment

                                Working...
                                X