Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Terve!
Olisin tekemässä seisonnassa olevaan M52B25seen ns. talvihuolto. Olisinkin tiedustellut asiaan vihkiytyneiltä, että mitä imupuolen letkuja sieltä useimmiten menee. Mitään oireita ei siis ole/ollut syksyllä, mutta ajattelin vaihtaa ennakkoon. Muuten voisin itsekkin katsoa samalla kun purkaa, mutta auto on sen verta kaukana
Menee separaattori vaihtoon ainakin, niin samalla voisin katsoa muutakin.
Kiitoksia jo ennakkoon!
Leave a comment:
-
Hmm... pitää siis koittaa vielä ennenku alkaa pistään konetta palasiksi....:think
Leave a comment:
-
Pyöritä vaan pitkään vaikka apuvirralla, lähtee kyllä. Nostimet päässeet ylitäyttymään ja venttiilit jää kantamaan.
Leave a comment:
-
Mikähän toho omaan vehkeeseen tuli... eli tossa viikonloppuna sunnuntaina toimi normaalisti ajettiin noin 3 km ja sammutettiin pihaan. Seuraavana aamuna piti siirtää autoa muutama metri ja ei vieläkää mitään ongelmia. Illalla kun oli tarkoitus lähteä kotiin auto lähti käyntiin mutta sammui heti eikä millään käyntiin. Bensapumppu ainakin tuntuisi pyörivän. Tulpat oli märät... pari päivää se siinä sai seistä ja tänään kävin koittamassa uudestaan eikä vieläkään mitään. Tuntuisi että kone pyörii jotenkin turhan kevyesti ja tuli koitettua puristukset ja niitähän oli alle 3 baaria. Mitattu 1,3,6 sylintereistä lisäksi 5 tulpanreiässä huomattava määrä öljyä.. auto siis e39 523 ja vuosimallia -97. Tulikohan mahdollisimman epäselvästi. Niin ja tosiaan jos tällä on merkitystä niin muutama kuukausi sitten oli vähän vaikeuksia saada päästöjä leimalle...
Leave a comment:
-
Itellä on e36 m52b25 98/8 161tkm ja käynnistyksessä sekä kylmänä että lämpimänä starttaa pitkään ja lähtee hieman yskähtäen lopulta käymään. Kylmemmällä tilanne on vielä vaikeampi. Foorumia oon selaillut ja inpalla lukasin vikakoodit ja kampiakselin asentotunnistinta herjas. Paikallaan oli Hellan osa, ja tilalle ostin VDO:n tunnistimen eikä tilanne muuttunu miksikään.
IMM kunnossa, haitariputki ok. Hieman kyllä rohisevaa ääntä kuultavissa kun kone käy ja nostaa öljytikkua eli ilmeisesti huohottimen voisi uusia.
Mutta voiko tuohon kampiakselin asentotunnistin herjaan olla muuta mikä sen aiheuttaa vai onko niin paska säkä ettei uus tunnistin toimi? Antaa siis samaa vikakoodia uudellakin osalla. Kokeilin huvikseni varmuudella ehjää nokka-akselintunnistintakin vaihtaa mutta ei vaikuttanu mitään joten vaihdoin alkuperäsen paikolleen. Imusarjan alla olevaan liittimeen tulee kampiakselinasentotunnistimen liitin mutta mihin kaapeli siitä jatkaa matkaa? Moottorinohjaukselle? Voikohan sillä välillä olla häikkää?
Muuten käy ja kukkuu vimpan päälle. Ei aaltoile kierrokset ja vedotkin tuntuu olevan perstuntumalla ainaki sillä tasolla mitä kuuluukin.
Leave a comment:
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostJos auto toimii normaalisti ja konttorilla hyväksytään lappu niin mikä on varsinainen ongelma(raja 0,2):think Toki vaikuttaa melko pieneltä lukemalta ja epäilisin, että vika mahdollisesti testerissä..
Leave a comment:
-
Originally posted by jr66 View PostMikähän nyt on kun m50b25 vanos 11/93 päästöt tämmöiset:
Tyhjäk.
Co 0,005
HC 10
Kierroksilla max. 2500
Co 0,005
HC 11
O2 alle 0,3 ja lambda-arvo ok. Boksissa lastu missä lukee eurochip 98 E, tankissa 98 E, ajettu ennen mittausta n. 20 km 2500 - 4000 rpm, sen jälk. tyhjäk. n. 2 min. testipaikan pihassa jonka jälkeen testerin letku putken päähän ja tauluun em. lukemat
Vakiota puskureiden välissä kaikki muu paitsi tuo lastu, suuttimet pesty uä-pesurilla ja ajettu bosch testiohjelma marraskuussa, tulpat vaihdettu joskus.
E: kone siis toimii loistavasti, laittaa vaan epäilemään että voiko co edes olla noin pieni vai onko testerissä jokin häikkä ?
Leave a comment:
-
Mistäköhän vehkeestä tämmöset kupit on alunperin pois? http://www.rsr-performance.de/Motors...oessel-le.html
Leave a comment:
-
Mikähän nyt on kun m50b25 vanos 11/93 päästöt tämmöiset:
Tyhjäk.
Co 0,005
HC 10
Kierroksilla max. 2500
Co 0,005
HC 11
O2 alle 0,3 ja lambda-arvo ok. Boksissa lastu missä lukee eurochip 98 E, tankissa 98 E, ajettu ennen mittausta n. 20 km 2500 - 4000 rpm, sen jälk. tyhjäk. n. 2 min. testipaikan pihassa jonka jälkeen testerin letku putken päähän ja tauluun em. lukemat
Vakiota puskureiden välissä kaikki muu paitsi tuo lastu, suuttimet pesty uä-pesurilla ja ajettu bosch testiohjelma marraskuussa, tulpat vaihdettu joskus.
E: kone siis toimii loistavasti, laittaa vaan epäilemään että voiko co edes olla noin pieni vai onko testerissä jokin häikkä ?
Leave a comment:
-
V8 -koneseen liittyen, voisitko "Cell" katsoa PM-meilisi ja ottaa yhteyksiä. Kiitos.
Leave a comment:
-
itellä on niin omituinen vika että ei ymmärrrrä..kierroksen rajoitin tipahtaa ajoittain alas, tai "tavallaan" putoaa eli kone ei kierrä loppuun asti, sitä ennen vetää niinkuin pitääkin, jos esim ajat "rajoittajalle" ja vaihdat vaihdetta niin auto "nyykähtää" ja lähtee menemään. tätä ei tapahdu jos et kierrätä rajoittajalle asti tyhmäkäynti on ok, ei nyi eikä ryskä ajossa.. ja rajoittaja ei ole se perinteinen vaan kuulostaa vähänku rajottajalla mutta "puutuu" ja sit alottaa uudelleen saman.. vikakoodia anto jostain valvonnasta.. vika poistui viikoksi viat nollaamalla.. eli n.400km..
Edit: ja moottorina m50b25 vänös
-Ville
Leave a comment:
-
Yllättäen tuli hylsy konttorilla päästöistä:
Kierroksilla ok: pienimmillään näytti käyvän HC 49 lämmittelyjen jälkeen.
Tyhjäkäynnillä: HC 129 lämmittelyjen jälkeen.
Ennen konttorille menoa ajoin 20km ja annoin olla käynnissä konttorin pihassa. Mittauksen aikana näytti lämpö nousevan keskeltä lähemmäksi 3/4 asteikkoa. Visko ei tarraa kiinni ja sähköflekti on kaput.
Inpalla joskus tuota tutkinu ku samaa vikaa on ollu jo parina vuotena. 1 pytyn rougness arvo on jossain 800-1000 tienoilla (asteikko 8000 saakka). Parissa muussa pytyssä hieman koholla maks. 300-400 (2 & 6). Lamdat toimii omasta mielestä ihan normaalisti. Load arvo mg/stroke menee yli asteikon (samoin kuin alla oleva ilmamäärä tms. kg/h arvo).
Myös oireilee joskus maantieajon jälkeen tultaessa liikennevaloihin. Rupeaa ilmeisesti käymään vajailla ja kierrokset tippuu välillä alle 500.
Voisko puolassa tai suuttimessa olla vikaa, joka oireilis noin vai onko parempia ideoita (katti tms). Vikakoodeja ei ole eikä tule.
Viime vuonna olivat saaneet korjaamolla reilun 15min hankaamisen jälkeen arvot rajojen sisään. Kai vähempikin pitäs riittää...
Leave a comment:
Leave a comment: