Jos edes bensa haisee =kampuran tunnistin ei kuollut, niin armotonta starttausta vaan.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kävikö se perinteinen
?
Jos edes bensa haisee =kampuran tunnistin ei kuollut, niin armotonta starttausta vaan.
-
Häiriö ajonestossa tms. Ovet uudelleen lukkoon, odota hetki, avaa ovet ja starttaa uudelleen.Originally posted by Jasu View PostNo niin toverit.
Auto ei lähde käyntiin, starttaa kyllä mutta ei edes lupaa. Kiiruskin olisi satamaan, jotta kerkiäisi laivaan. Osaako joku heittää mahdollista vikaa?
Auto 328i '96.
Leave a comment:
-
No niin toverit.
Auto ei lähde käyntiin, starttaa kyllä mutta ei edes lupaa. Kiiruskin olisi satamaan, jotta kerkiäisi laivaan. Osaako joku heittää mahdollista vikaa?
Auto 328i '96.
Leave a comment:
-
Pistää konepellin kiinni
Katso mieluummin lambdojen jännitteitä kun korjausarvoja näin aluksi.
Jännitteet pitäisi lähteä vaihtelemaan 0-1 voltin välillä. Jos jököttävät paikallaan ei anturit ole tarpeeksi lämpimät tai seos on todella pahasti poskellaan.
Sitten vasta kun lambdat heräilevät alkaa korjausarvot muuttumaan hiljalleen.
Eli kierrätä ensin paikallaan jossain 2000-3000 paikkeilla jotta lämpeävät ja katso tapahtuuko mitään.
Leave a comment:
-
No minä en ole ajossa niitä testaillut/katsonut koska lähes mahdotonta ajella konepelti auki.Originally posted by Cell View PostKyllä ne nollasta lähtee liikkeelle jos kaikki on kunnossa, meneekö lambdasäätö yleensä päälle edes?
Lambadasäätö ja sen kytkeytyminen... öö mistäs vois kattoa?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen. On tullut harvinaisen selväksi kokemuksen kautta, että kaikki osat jossa kulkee sähköä - ei yksinkertaisesti tarvikkeina toimi.
Leave a comment:
-
Eipä ole vaikea homma se irrotus.Originally posted by MGUarto View Post
Imusarjan irroitusta pidän jotenkin niin helvetin vaikeana hoommana, mutta kaippa paremmalla ajalla voisi kokeilla.
Maffissa siis vielä tuotekoodi tarra, ihan putipuhdas, joten oletan että edellinen omistaja on osan vaihtanut.
Eihän sulla oo tarvike maf?
E: Cell jo kysyikin.
Leave a comment:
-
Kai se maffi orkkis on jos tarroja löytyy?
Korjausarvot ei liiku jos on paljon kuormaa = kenkii, myöskään ennen tietyn rajalämpötilan ylittymistä eivät liiku. Kyllä ne nollasta lähtee liikkeelle jos kaikki on kunnossa, meneekö lambdasäätö yleensä päälle edes?
Leave a comment:
-
Originally posted by Cell View PostMitäs ne sun korjausarvot sitten oli?
Ei se maffi totaalisesti kuole, se alkaa näyttämään vääriä arvoja ensin ja sitten karkaa korjausarvot reilusti plussalle. Se vaan tekee saman imuvuotojenkin tapauksessa niin ei ole ihan helppo osoittaa vikaa suoraan.Korjausarvot, nollaa ne näyttävät, tässä jo 100km sillä menty.Originally posted by JJT View PostOta se imusarja irti niin ei tarvii arpoa onko ne letkut, tulpat ja tiivisteet kunnossa.
Imusarjan irroitusta pidän jotenkin niin helvetin vaikeana hoommana, mutta kaippa paremmalla ajalla voisi kokeilla.
Seurailen siis korjausarvoja. Eli jos ne ei plussalle mene, niin sitten imuvuodon voi sulkea pois? Jos kerta lähes kaikki muu on tsekatuu.
Maffissa siis vielä tuotekoodi tarra, ihan putipuhdas, joten oletan että edellinen omistaja on osan vaihtanut.
Leave a comment:
-
Ota se imusarja irti niin ei tarvii arpoa onko ne letkut, tulpat ja tiivisteet kunnossa.
Leave a comment:
-
Mitäs ne sun korjausarvot sitten oli?
Ei se maffi totaalisesti kuole, se alkaa näyttämään vääriä arvoja ensin ja sitten karkaa korjausarvot reilusti plussalle. Se vaan tekee saman imuvuotojenkin tapauksessa niin ei ole ihan helppo osoittaa vikaa suoraan.
Leave a comment:
-
Eipä tuo maffi ainakaan INPAN/käyttökokemuksen (ajon) mukaan kuollut ole.Originally posted by Cell View PostVoi sieltä maffikin olla kuollut jos imuvuotoja ei löydy millään, ei se päällepäin näy.
Imusarjan alla on ainakin yksi letkulähtö, e36:ssa siitä lähtee takapöntön läpälle alipaine mutta e39:ssä taitaapi olla tulppa.
e39 kysessä, no koitetaan huomenna taas etsiä vähän lisää, meinasin vaan, että eihän tossa imusarjan alla mitään letkuja mene mistä voisi vuotaa?
Rikkaalla käy, eli olettaisin että maffin jälkeen jostain vuotaa. No jos ei löydy niin alkaa tää ihana "vaihdetaan kaikki mikä näyttää epäilyttävältä"-harrastus. 7kk omistanu bemarii, ja nyt mitetin miks helvetissä mä tän edes ostin. No jos ei parin viikon päästä mee katsastuksesta niin laitan paaliin.
Tää alkupostaus on ollut aika pelastus. Tosin googlen kautta joutuu aina ettimään. Siitä kiitos.
Leave a comment:
-
Siellä on 3 letkupaikkaa. Yksi paksumpi menee aktiivihiilisuodattimelle, eka ohuempi on joko tulpattu tai menee tosiaan takapöntölle ja toinen ohuempi menee bensanpaineen säätimelle. Sit on siellä tiivisteet jokaiselle imukanavalle koneeseen, kaasuläpälle ja sille letkulähtöpalikalle pohjassa. Siinä palikassa on sit vielä tiivisteet imuilman lämpötila-anturille separaattorille ja tyhjäkäyntimoottorille.
Joko alkaa riittämään mahdolliset vuotokohdat? Nuo letkuthan ne kantsii kattoa ekana. Varsinkin se n. sentin paksuinen aktiivihiilipöntölle menevä.
Leave a comment:
-
Voi sieltä maffikin olla kuollut jos imuvuotoja ei löydy millään, ei se päällepäin näy.
Imusarjan alla on ainakin yksi letkulähtö, e36:ssa siitä lähtee takapöntön läpälle alipaine mutta e39:ssä taitaapi olla tulppa.
Leave a comment:
-
Mistä voi vielä etsiä imuvuotoja jos haitariputki katottu, tyhjäkäyntiletu katsottu, separaattori ja sen letkut katsottu... eli alkupostauksen kuvien mukaan. Meneekö imusarjan alla/piilossa jossain jotain tulppia/letkuja.
Mistäs sieltä sitten voi etsiä? meneekö jossain alta-piilossa jotain letkuja mitä ei välttämättä huomaa? m52b25
Tunkuu tuota imuvuotoa silti olevan vaikka mielestäni kaiken mahdollisen näkyvän jo katsonut
Leave a comment:
Leave a comment: