E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw323it
    replied
    Originally posted by biimerrrrville View Post
    kyllä mää oman m52:sen sain puhaltaan lämmintä tyhjäkäynnillään kun oli vastaavia oireita. jostain hävitti hieman nestettä, vaihoin sit läjän uusia tiivisteitä nuihin perus vuotopaikkoihin, kunnon ilmaus ja sen jälkeen toimi niinkun kuulukin.
    Niinpä. Jos kaikki on kunnossa niin lämmintä riittää.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Joo ei muillakaan kuumaa pukkaa m52 tyhjäkäynnillä kovalla pakkasella, vaikka kaikki on kunnossa. Joskus aikaisemmin ei tullu käytännössä yhtään lämmintä tyhjäkäynnillä jos oli yli-15 pakkasta, ja sillon oli vesiventtiili tukossa.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Niin, kyllä se sellasta haaleeta puhaltaa joutavalla, mutta ei kuumaa varmasti pukkaa. Itellä on jäähdytin puolella kaikki uutta ja ei tota kovin lämpimäksi voi sanoa. Viimasuojaki on.

    Pitkään pitää ajaa että normilämmöt edes saavuttaa.

    Melkee vielä tekis mieli kokeilla orggis termaria, mutta uus behri siellä kyllä.
    Last edited by zener; 17-01-2016, 14:51.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Tuo meidän talouden M52 koneinen on kyllä hyvinkin lämmin auto talvella.

    Leave a comment:


  • biimerrrrville
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Se on ihan ominaisuus kun kiertovesipumppua ei ole. Surkeita talviautoja nämä m52 moottoriset muutenki. Pitäs vaihtaa v8:iin...
    kyllä mää oman m52:sen sain puhaltaan lämmintä tyhjäkäynnillään kun oli vastaavia oireita. jostain hävitti hieman nestettä, vaihoin sit läjän uusia tiivisteitä nuihin perus vuotopaikkoihin, kunnon ilmaus ja sen jälkeen toimi niinkun kuulukin.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Se on ihan ominaisuus kun kiertovesipumppua ei ole. Surkeita talviautoja nämä m52 moottoriset muutenki. Pitäs vaihtaa v8:iin...

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Nyt kun tännekkin päin suomea on saatu nämä yli 20 asteen pakkaset niin huomasin että tuo oma e36 328 ei enään tyhjänkäynnillä meinaa pukata lämmintä/kuumaa ilmaa. Heti kun kierroksia nostaa niin alkaa puhaltaa kuumaa ja hiipuu kun päästää tyhjäkäynnille. Onko pakkasten tuoma ominaisuus vai vika ja jos vika niin mistä lähtä etsimään vikaa? Lämpömittari pysyy aina siinä viisarin verran yli puolenvälin ja nesteet ei ole hävinny/tarvinu lisäillä.

    Leave a comment:


  • Timbe]
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Osaisiko joku sanoa että onko tämmösessä tilanteessa joku selvä vika mistä lähtis kattomaan...eli auto coupe ja ei toimi k.lukko, s.lasit eikä kattoluukku sulaketta vaan paukuttaa kuulemma...maanantaina tulee auto pihaan niin tuota pitäisi alkaa tutkimaan mutta yhtään tiedä mistä alottas eikä summamutikassa viittis osia ostella
    Rikkinäinen comfort rele aiheuttaa kattoluukun ja sähkölasien toimimattomuutta (juotos murtuu). Se löytyy kuskin jalkatilan yläpuolelta sellainen sininen rele. Saa korjattua juottamalla uudestaan.

    Leave a comment:


  • Hiittos
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Osaisiko joku sanoa että onko tämmösessä tilanteessa joku selvä vika mistä lähtis kattomaan...eli auto coupe ja ei toimi k.lukko, s.lasit eikä kattoluukku sulaketta vaan paukuttaa kuulemma...maanantaina tulee auto pihaan niin tuota pitäisi alkaa tutkimaan mutta yhtään tiedä mistä alottas eikä summamutikassa viittis osia ostella
    Jostain vuosimallista lähtien, en muista mistä, noita kaikkia ajaa sama ZKE IV (aka. grundmodul IV) ohjausboksi. Sijaitsee hanskalokeron takana. Sieltä lähtisin liikkeelle.

    Multa löytyis 318is:stä purettu boksi ylimääräisenä.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Osaisiko joku sanoa että onko tämmösessä tilanteessa joku selvä vika mistä lähtis kattomaan...eli auto coupe ja ei toimi k.lukko, s.lasit eikä kattoluukku sulaketta vaan paukuttaa kuulemma...maanantaina tulee auto pihaan niin tuota pitäisi alkaa tutkimaan mutta yhtään tiedä mistä alottas eikä summamutikassa viittis osia ostella

    Leave a comment:


  • Miikka40
    replied
    Mitäs kannattais kattoluukun kans tehä ku en tiedä millä ilveellä auennut hieman, ei auki päin vaan kattoluukun takaosa laskenut alaspäin. Haittaako jos se on siinä asennossa talven yli vai viekö suosiolla työpaikan hallii työpäivä ajaksi lämpimään ja laittaa sen kiinni. En uskaltanut paljoa kokeilla kattoluukkua kiinni koska on ilmeisesti jäätynyt.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Auto ajossa mutta kyseenalasella virityksellä. Sen verran vielä selvittelin että releen kantoihiin (pumppu ja dme) tulee virrat ihan oikein ja katkeaa oikein..... kunnes laittaa ehjän pumpun releen kantaan niin dme:ltä häviää maadotus jolla se ohjaa tuota pumppua päälle pois. Laitoin lisämaadoituksen kokeillakseen niin rele alko toimimaan ihan oikein mutta pumpulle asti ei tule virtaa, ainoastaan maa mutta sehän maadottuu johonkin keskikonsoliin.

    Olisin vetänyt uuden piuhan tuolle pumpulle mutta kaikki muoviosat hajoaa tuolla pakkasessa käsiin niin nyt on väliaikais(pysyvä)ratkaisuna vedetty + pumpulle radiolta ja auto toimii oikein mitä nyt öljynsuodattimen tiiviste vuotaa seulana kun käytin sitä irti.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Joo, kattelin nuita "normi" kolmikutosten etm:miä vielä niin jossain muka on se viimenen rele taas bensapumpun rele, ei nuista ota kukaan selvää..

    Pitää vielä tuo "crash button switch/rele" kattoa. Joltain lontoofoorumilta luettua niin se katkasee bensapumppujen virrat myös.
    ^^
    Ei pitäis ollakkaan, paskapuhetta
    Last edited by jukkae; 16-01-2016, 12:25.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Eli liekkö se piuha sitten poikki luultavasti jostain.
    Eeeen löisi tämän puolesta vetoa kuitenkaan... :think

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    E viddu toimi, kampuran tunnistin ja bensapumppu uutta. Nyt ei saa kirveelläkään käyntiin. Bensapumppua ei saa pyörimään jostain syystä, ajonesto?

    Noniin auton sain käyntiin syöttämällä pumpulle erillisestä akusta suoraan 12v. Jokainen sulake/relekaavio näyttää E36 että bensapumpun rele on ensimmäinen keulasta katsottuna mutta E36 Compact ETM näyttää että se on toinen... Diisselissä eka ja bensassa toinen. Mutta kummastakaan kannasta en saa hypytettyä pumppua pyörimään enkä yleismittarilla mitattua että piuha olis ehjä, en + enkä - mittaamalla. Eli liekkö se piuha sitten poikki luultavasti jostain.

    Leave a comment:

Working...
X