E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • duunari76
    replied
    Mitenkä, kun mulla oli vanhoissa iskareissa tuo koiranluun korvakko, mutta näissä uusissa ei ole, niin noitahan ei varmaan saa sitten mitenkäån paikoilleen?

    Leave a comment:


  • jussi97
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Tuo osa on lisäilmasysteemin venttiili, ilmapumpun käynnistyessä tuo avaa alipaineella pakosarjan alla olevan venttiilin josta pumpun ilma menee pakosarjaan, tehtävänä lämmittää katit nopeammin kylmäkäynnistyksen jälkeen.
    Venttiilistä letku menee 6. syl. imuputkeen, ei bensakiskoon.
    Jos koitat letku irti niin se nippa pitää tulpata ehdottomasti.
    Kiitos paljon! Eli ei pitäisi vaikuttaa mitenkään suuttimiin ja noihin koodeihin? Eikä tosin mikään ihme, että on käyny huonosti ku letku irrallaan.. Olisko mitään ehdotuksia mikä suuttimissa vois olla vikana?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by jussi97 View Post
    Luin vikakoodit niin fuel injection valve 3 or 5 ja lambda sensor control limit bank1? Mikäs tehtävä tällä osalla on 11741742711, silloin kun putsailin tyhjäkäyntimoottoria niin huomasin, että tästä on letku irti, meni sinne jonnekkin polttoainekiskon päähän. Laitoin kyllä takaisin kiinni, mutta sen jälkeen alkoi vasta käymään huonosti eli ennen tuota kierrokset pelkästään jäi päälle ja aaltoili 1000-1300rpm. Nyt otin letkun taas pois ja pitäs lähteä ajelemaan lämpimäksi ja katsoa sitten. Myös polttoaineen kulutus nousi aivan perhanasti letkun ollessa kiinni:/ Nämä vikakoodit siis tuli vasta silloin kun letku oli ollut hetken kiinni, oliskohan joku sit tarkotuksella ottanu irti
    Tuo osa on lisäilmasysteemin venttiili, ilmapumpun käynnistyessä tuo avaa alipaineella pakosarjan alla olevan venttiilin josta pumpun ilma menee pakosarjaan, tehtävänä lämmittää katit nopeammin kylmäkäynnistyksen jälkeen.
    Venttiilistä letku menee 6. syl. imuputkeen, ei bensakiskoon.
    Jos koitat letku irti niin se nippa pitää tulpata ehdottomasti.

    Leave a comment:


  • jussi97
    replied
    Luin vikakoodit niin fuel injection valve 3 or 5 ja lambda sensor control limit bank1? Mikäs tehtävä tällä osalla on 11741742711, silloin kun putsailin tyhjäkäyntimoottoria niin huomasin, että tästä on letku irti, meni sinne jonnekkin polttoainekiskon päähän. Laitoin kyllä takaisin kiinni, mutta sen jälkeen alkoi vasta käymään huonosti eli ennen tuota kierrokset pelkästään jäi päälle ja aaltoili 1000-1300rpm. Nyt otin letkun taas pois ja pitäs lähteä ajelemaan lämpimäksi ja katsoa sitten. Myös polttoaineen kulutus nousi aivan perhanasti letkun ollessa kiinni:/ Nämä vikakoodit siis tuli vasta silloin kun letku oli ollut hetken kiinni, oliskohan joku sit tarkotuksella ottanu irti
    Last edited by jussi97; 11-12-2015, 14:40.

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    Originally posted by jussi97 View Post
    s50b32 kierrokset aaltoilee 800-1300rpm välillä, tyhjäkäyntimoottorin ja letkut putsailin ja näytti muutenkin toimivan hyvin, maffin puhdistin, eikä imuvuotoja kun kaasarin puhdistusaineella kokeili.. heti kun antaa pikkasen kaasua niin käynti tasaantuu? Olisko kellään minkäänlaista neuvoa?
    Oli samat oireet m54b30 ja siinä ainakin auttoi uus imm.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by jussi97 View Post
    s50b32 kierrokset aaltoilee 800-1300rpm välillä, tyhjäkäyntimoottorin ja letkut putsailin ja näytti muutenkin toimivan hyvin, maffin puhdistin, eikä imuvuotoja kun kaasarin puhdistusaineella kokeili.. heti kun antaa pikkasen kaasua niin käynti tasaantuu? Olisko kellään minkäänlaista neuvoa?
    Lambda(t)? :think

    Leave a comment:


  • jussi97
    replied
    s50b32 kierrokset aaltoilee 800-1300rpm välillä, tyhjäkäyntimoottorin ja letkut putsailin ja näytti muutenkin toimivan hyvin, maffin puhdistin, eikä imuvuotoja kun kaasarin puhdistusaineella kokeili.. heti kun antaa pikkasen kaasua niin käynti tasaantuu? Olisko kellään minkäänlaista neuvoa?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ei äkkiseltää kolmikymppii näkyny... Saa nähä kestääkö.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Joo, ja löyty 69€ rahteineen... Kpl.
    Onko noita e30:iin myös. Noitahan vois ostaa muutamat ihan vaan varaosiksi

    EDIT on näköjään, mut sit hintaan lisätään 100€/kpl. blaah....
    Last edited by Pazi88; 09-12-2015, 14:31.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Onko tuo oikeesti 70€ pari

    Edit: Ei näköjään vaan lukee 1x ja käy oikealle tai vasemmalle. Halpaa silti
    Joo, ja löyty 69€ rahteineen... Kpl.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Noh, tuo löyty vieläkin halvemmalla, että jo alko naurattamaan... Joten kokeillaan. Nakkaa sitten vaikka roskiin jos ei kestä kovin kauaa.
    Onko tuo oikeesti 70€ pari

    Edit: Ei näköjään vaan lukee 1x ja käy oikealle tai vasemmalle. Halpaa silti

    Leave a comment:


  • Hiittos
    replied
    Onko kenelläkään tietoa sopivatko sedanin sisustan A-pilarit Compactiin? Osanumerot ovat eri, mutta johtuuko se esim. väristä vai ovatko oikeasti erilaiset?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Onko jollain kestävyys kokemuksia GSP:n vetoakseleista? http://www.ebay.de/itm/1x-GSP-Antrie...cAAOSwiwVWRfqS

    Kohtuullisen halpaa on, mutta tekeekö noilla mitään. :think
    Noh, tuo löyty vieläkin halvemmalla, että jo alko naurattamaan... Joten kokeillaan. Nakkaa sitten vaikka roskiin jos ei kestä kovin kauaa.

    Leave a comment:


  • Juhni
    replied
    Originally posted by khor View Post
    Kuumaan putkeen osuessaanhan se vesi höyrystyy. Normaalia on.
    Enpä oo vaan muissa bemareissa tai muissa mun autoissa huomannu et noin kävis ku höyryt pöllähtää sielt näkökenttään asti

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by snickersFIN View Post
    Aikaisemmin abs ja luistonesto valo ovat palaneet ja välillä sammuneet pitkäksikin aikaan. Teki tuota harvemmin joten vikaa en lähtenyt tutkimaan enempää. Nytten kuitenkin kyseinen vika on palannut, sekä kuukauden valot loimottaneet, ja näin joulukuun alla jouluvaloefektit loistaa naamaan. Elikkä molemmat valot palaavat.
    Koskaan eivät erikseen ole palaneet, elikkä samaa aikaa molemmat, jos ovat palaneet.
    Vikakoodit luettu ja ovat seuraavat:

    - 41 Speed signal, rear right (electrical fault)
    - 71 ABS pump-motor fault
    - 21 Speed signal, front right (electrical fault)

    Mikäli jollain idoita niin otan vastaan ilomielin sillä kauniimpi osapuoli toivoo että valot pysyvät kurissa talven liukkailla, kiitokset etukäteen ja pahoittelut mikäli ensimmäinen viestini foorumilla meni väärään paikkaan
    Putsaas ABS kehät/tarkista kunto. Sitten vaihtelemaan antureita ja jos ei auta, niin uus ABS boksi.
    Last edited by Pazi88; 08-12-2015, 14:41.

    Leave a comment:

Working...
X