E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
94 mallinen 325 coupe vetää ovet heti lukkoon kun koskeekaan takaluukun avaus nappiin? Takalaatikon kanttakaan en saa auki? Neuvoja?
-
Originally posted by Paha Arkkitehti View PostOsanumerot: 51311977277 ja 51318119281.
Ensimmäinen on yläpuolinen/sivuilta kulkeva tiiviste, jälkimmäinen lasin alaosan tiiviste. Vaihdetaan lasi paikallaan, tilasin tuon juuri smidiltä ~40EUR hintaan.
Alatiiviste jäi nykyiseksi.
Tiivisteen vaihto oli odotettua helpompi projekti. Hankalinta oli repiä vanha tiiviste pois naarmuttamatta maalipintaa
Leave a comment:
-
Originally posted by Paha Arkkitehti View PostOsanumerot: 51311977277 ja 51318119281.
Ensimmäinen on yläpuolinen/sivuilta kulkeva tiiviste, jälkimmäinen lasin alaosan tiiviste. Vaihdetaan lasi paikallaan, tilasin tuon juuri smidiltä ~40EUR hintaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostMinulla ei ikinää ole ollu tollaista e36:sta missä on vanhan mallin vakaajan kiinnitys. Mutta jos esim. tätäkin kuvaa kattoo, niin tuon perusteella pitäs mennä kun vain vaihtaa uuden mallisen koiranluun ja sen pidikkeen tukivarteen:
Toki se koiranluu saattaa mennä vähän outoon kulmaan, mutta mulla omassakin se on aivan vinksallaan ja silti pelaa
tuon kuvan löysin täältä kun oli joku pohtinu tuota ongelmaa.. uuen mallin vakaajalla koiranluu menee vinoon sitte päinvastaseen suuntaan. ei varmaan tuo pusla tuossa koiranluussa kovin pitkä ikänen ole tuolleen. mites tuo m3 mallin vakaaja, tietäskö joku ?Last edited by biimerrrrville; 15-12-2015, 18:53.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostMinulla ei ikinää ole ollu tollaista e36:sta missä on vanhan mallin vakaajan kiinnitys. Mutta jos esim. tätäkin kuvaa kattoo, niin tuon perusteella pitäs mennä kun vain vaihtaa uuden mallisen koiranluun ja sen pidikkeen tukivarteen:
Toki se koiranluu saattaa mennä vähän outoon kulmaan, mutta mulla omassakin se on aivan vinksallaan ja silti pelaa
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostJoka tapauksessa voit tuon tempasta sieltä pois. Pistä letkuihin vaan jatkot ilma t-haaraa tai ehkä ennemmäin uudet letkut.
EDIT tuossa juttua: https://translate.google.com/transla...Kaltlaufregler
Suomeksi siis laihentaa kylmäkäynnistyksen seoksia, jolla auto saadaan euro 1 päästöluokasta euro 2 päästöluokkaan. Tällä saadaan saksassa veroihin helpotusta.
Leave a comment:
-
Originally posted by VeeCasi View PostKBA 16841 numerolla löyty ebaysta tälläinen
Joku päästöihin liittyvä osa tuo on .Koitin googletella,mutta ei oma kielitaito riitä
Saksassa ne on noita laitellut . Ilmeisesti muuttaa päästöluokan ? .Korjatkaa joku jos puhun täyttä paskaa
EDIT tuossa juttua: https://translate.google.com/transla...Kaltlaufregler
Suomeksi siis laihentaa kylmäkäynnistyksen seoksia, jolla auto saadaan euro 1 päästöluokasta euro 2 päästöluokkaan. Tällä saadaan saksassa veroihin helpotusta.Last edited by Pazi88; 15-12-2015, 11:34.
Leave a comment:
-
Ilmeisesti joku morkula joka vähentää päästöjä kylmäkäynnistyksessä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jari11 View PostM50b25 konehuoneesta löytyi kansirempan yhteydessä tuomonen "alipaineventtiili?" tjsp. Eli siitä lähtee kaksi letkua, toinen menee kaasuläpän ja aktiivihiilisäiliön välissä kulkevaan letkuut t-haaralla. Toinen letku menee imusarjaan, ilmeisesti jälkiasennettuun lämpöanturiin, ja sitä edelleen b-paineensäätimen ja imusarjan väliseen letkuut t-haralla. Lämpimänä tuo imusarjassa oleva anturi menee kiinni, eikä päästä painetta läpi, kylmänä siintä kulkee ilma läpi.
Eli mitähän tuo kyseinen mötikkä tekee tuolla? Joku jälkiasennus päästöihin liittyen ilmeisesti saksassa laitettu.
Joku päästöihin liittyvä osa tuo on .Koitin googletella,mutta ei oma kielitaito riitä
Saksassa ne on noita laitellut . Ilmeisesti muuttaa päästöluokan ? .Korjatkaa joku jos puhun täyttä paskaaLast edited by VeeCasi; 15-12-2015, 10:00.
Leave a comment:
-
M50b25 konehuoneesta löytyi kansirempan yhteydessä tuomonen "alipaineventtiili?" tjsp. Eli siitä lähtee kaksi letkua, toinen menee kaasuläpän ja aktiivihiilisäiliön välissä kulkevaan letkuut t-haaralla. Toinen letku menee imusarjaan, ilmeisesti jälkiasennettuun lämpöanturiin, ja sitä edelleen b-paineensäätimen ja imusarjan väliseen letkuut t-haralla. Lämpimänä tuo imusarjassa oleva anturi menee kiinni, eikä päästä painetta läpi, kylmänä siintä kulkee ilma läpi.
Eli mitähän tuo kyseinen mötikkä tekee tuolla? Joku jälkiasennus päästöihin liittyen ilmeisesti saksassa laitettu.
Leave a comment:
-
Originally posted by duunari76 View PostEli tällainen tilannehan siellä nyt sitten on. Ostin romuttamolta uudemman mallin iskarit, vakaajan ja koiranluut, mutta eihän ne menny sinne, vaan vakaajan kiinnitys oli liian edessä. Ilmeisesti oikeanmittaista vakaajaa ei ole olemassa tällaiseen, vaan pitää siirtää korissa olevat kiinnikkeet, jos haluaa uudemman mallin iskareita käyttää?
EDIT: Multi-QuoteOriginally posted by biimerrrrville View Postsama tilanne täällä. monessa paikassa lukee että tuo vakaaja täytyy vaihtaa vaan kukaan ei kerro että mistäs mallista sen oikean vakaajan sinne löytää kun se uudempihan sinne ei käy. varmaan helpoin vaihtoehto lyhentää tuota vanhaa ?
Toki se koiranluu saattaa mennä vähän outoon kulmaan, mutta mulla omassakin se on aivan vinksallaan ja silti pelaa
Leave a comment:
-
Originally posted by duunari76 View PostEli tällainen tilannehan siellä nyt sitten on. Ostin romuttamolta uudemman mallin iskarit, vakaajan ja koiranluut, mutta eihän ne menny sinne, vaan vakaajan kiinnitys oli liian edessä. Ilmeisesti oikeanmittaista vakaajaa ei ole olemassa tällaiseen, vaan pitää siirtää korissa olevat kiinnikkeet, jos haluaa uudemman mallin iskareita käyttää?
EDIT: Multi-Quote
Leave a comment:
-
Originally posted by duunari76 View PostMitenkä, kun mulla oli vanhoissa iskareissa tuo koiranluun korvakko, mutta näissä uusissa ei ole, niin noitahan ei varmaan saa sitten mitenkäån paikoilleen?Originally posted by JJT View PostVakaajan kiinnityksen vaihtamalla tukivarteen. Vaihtoon menee tietääkseni vakaaja ja tietenkin koiranluut.Originally posted by duunari76 View PostJoo, tämä selvisikin jo tuolta realoemista. Ilmeisesti tuolla mun kiinnityssysteemillä on tehty vain osa -91 vuosimallin autoista, ja sitten huomattu, että tuo on jotenkin parempi. Onkohan alustassa muuta eroa uudempiin?Originally posted by jr66 View PostOn eroa eli nimenomaan etuvakaajan kiinnityskorvakon paikka runkoaisoissa muuttuu ajankohtana x jolloin myös vakaaja muuttuu, tietenkin tämä korvakon muutos oli käsittääkseni eri aikaan kuin vakaajan pään kiinnityksen muutos iskarista tukivarteen = jonkun aikaisemman om. tekemä muutos kohtaan x sekoittaa seur. om/asentajan pään kun sopivan pituista vakaajaa ei tahdo löytyä mistään, muutama tapaus näitä on foorumilla vuosien saatossa ollut.
Muuten alusta on läpi vuosien samanlainen.
EDIT: Multi-QuoteLast edited by duunari76; 14-12-2015, 21:34.
Leave a comment:
-
Originally posted by MikkoJII View PostJos lähetään siitä liikkeelle, että riittää.kiitos
Leave a comment:
-
Originally posted by QUASIMODO View PostSaako sedanin takalasin tiivisteen vaihdettua ilman, että lasi irrotetaan? Eli tiiviste joka kiertää lasin sivu- ja yläosat...
Ensimmäinen on yläpuolinen/sivuilta kulkeva tiiviste, jälkimmäinen lasin alaosan tiiviste. Vaihdetaan lasi paikallaan, tilasin tuon juuri smidiltä ~40EUR hintaan.
Leave a comment:
Leave a comment: