E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lainetti
    replied
    94 mallinen 325 coupe vetää ovet heti lukkoon kun koskeekaan takaluukun avaus nappiin? Takalaatikon kanttakaan en saa auki? Neuvoja?

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    Osanumerot: 51311977277 ja 51318119281.

    Ensimmäinen on yläpuolinen/sivuilta kulkeva tiiviste, jälkimmäinen lasin alaosan tiiviste. Vaihdetaan lasi paikallaan, tilasin tuon juuri smidiltä ~40EUR hintaan.
    Eilen tuli vaihdettua yläosan ja sivuosien tiiviste.
    Alatiiviste jäi nykyiseksi.

    Tiivisteen vaihto oli odotettua helpompi projekti. Hankalinta oli repiä vanha tiiviste pois naarmuttamatta maalipintaa

    Leave a comment:


  • fRONik-_-
    replied
    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    Osanumerot: 51311977277 ja 51318119281.

    Ensimmäinen on yläpuolinen/sivuilta kulkeva tiiviste, jälkimmäinen lasin alaosan tiiviste. Vaihdetaan lasi paikallaan, tilasin tuon juuri smidiltä ~40EUR hintaan.
    Toimiiko coupeen sama resempi? että ei tarvi repii takalasia irti korista.

    Leave a comment:


  • biimerrrrville
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Minulla ei ikinää ole ollu tollaista e36:sta missä on vanhan mallin vakaajan kiinnitys. Mutta jos esim. tätäkin kuvaa kattoo, niin tuon perusteella pitäs mennä kun vain vaihtaa uuden mallisen koiranluun ja sen pidikkeen tukivarteen:


    Toki se koiranluu saattaa mennä vähän outoon kulmaan, mutta mulla omassakin se on aivan vinksallaan ja silti pelaa
    menee kyllä tosiaan outoon kulmaan jos vakaajalle ei tee mitään



    tuon kuvan löysin täältä kun oli joku pohtinu tuota ongelmaa.. uuen mallin vakaajalla koiranluu menee vinoon sitte päinvastaseen suuntaan. ei varmaan tuo pusla tuossa koiranluussa kovin pitkä ikänen ole tuolleen. mites tuo m3 mallin vakaaja, tietäskö joku ?
    Last edited by biimerrrrville; 15-12-2015, 18:53.

    Leave a comment:


  • duunari76
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Minulla ei ikinää ole ollu tollaista e36:sta missä on vanhan mallin vakaajan kiinnitys. Mutta jos esim. tätäkin kuvaa kattoo, niin tuon perusteella pitäs mennä kun vain vaihtaa uuden mallisen koiranluun ja sen pidikkeen tukivarteen:


    Toki se koiranluu saattaa mennä vähän outoon kulmaan, mutta mulla omassakin se on aivan vinksallaan ja silti pelaa
    Joo. Kyllä minä olin sovittavinani sitä, että ei se tuohon taitu millään. Pitänee katsoa vielä uudemman kerran, kun vaihtaa jouset jossain vaiheessa. Nyt on siis tuo uusi tanko, johon hitsattiin vähän jatkoa. Tulee taatusti katsastuksessa sanomista...vaikka ammattimies sen kyllä hitsasi.

    Leave a comment:


  • Jari11
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joka tapauksessa voit tuon tempasta sieltä pois. Pistä letkuihin vaan jatkot ilma t-haaraa tai ehkä ennemmäin uudet letkut.

    EDIT tuossa juttua: https://translate.google.com/transla...Kaltlaufregler

    Suomeksi siis laihentaa kylmäkäynnistyksen seoksia, jolla auto saadaan euro 1 päästöluokasta euro 2 päästöluokkaan. Tällä saadaan saksassa veroihin helpotusta.
    Jotai tällästä itsekkin ajattelin, kiitoksia varmistuksesta �� eli poistoon menee tuo mötikkä ��

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by VeeCasi View Post
    KBA 16841 numerolla löyty ebaysta tälläinen

    Joku päästöihin liittyvä osa tuo on .Koitin googletella,mutta ei oma kielitaito riitä

    Saksassa ne on noita laitellut . Ilmeisesti muuttaa päästöluokan ? .Korjatkaa joku jos puhun täyttä paskaa
    Joka tapauksessa voit tuon tempasta sieltä pois. Pistä letkuihin vaan jatkot ilma t-haaraa tai ehkä ennemmin uudet letkut.

    EDIT tuossa juttua: https://translate.google.com/transla...Kaltlaufregler

    Suomeksi siis laihentaa kylmäkäynnistyksen seoksia, jolla auto saadaan euro 1 päästöluokasta euro 2 päästöluokkaan. Tällä saadaan saksassa veroihin helpotusta.
    Last edited by Pazi88; 15-12-2015, 11:34.

    Leave a comment:


  • LordHamwich
    replied
    Ilmeisesti joku morkula joka vähentää päästöjä kylmäkäynnistyksessä.

    Leave a comment:


  • VeeCasi
    replied
    Originally posted by Jari11 View Post
    M50b25 konehuoneesta löytyi kansirempan yhteydessä tuomonen "alipaineventtiili?" tjsp. Eli siitä lähtee kaksi letkua, toinen menee kaasuläpän ja aktiivihiilisäiliön välissä kulkevaan letkuut t-haaralla. Toinen letku menee imusarjaan, ilmeisesti jälkiasennettuun lämpöanturiin, ja sitä edelleen b-paineensäätimen ja imusarjan väliseen letkuut t-haralla. Lämpimänä tuo imusarjassa oleva anturi menee kiinni, eikä päästä painetta läpi, kylmänä siintä kulkee ilma läpi.

    Eli mitähän tuo kyseinen mötikkä tekee tuolla? Joku jälkiasennus päästöihin liittyen ilmeisesti saksassa laitettu.
    KBA 16841 numerolla löyty ebaysta tälläinen : http://www.ebay.com/itm/BMW-3er-E36-320i-325i-Kaltlaufregler-Twin-Tec-KLR-BM01-TS-KBA-16841-Euro-2-/171596731581

    Joku päästöihin liittyvä osa tuo on .Koitin googletella,mutta ei oma kielitaito riitä

    Saksassa ne on noita laitellut . Ilmeisesti muuttaa päästöluokan ? .Korjatkaa joku jos puhun täyttä paskaa
    Last edited by VeeCasi; 15-12-2015, 10:00.

    Leave a comment:


  • Jari11
    replied
    M50b25 konehuoneesta löytyi kansirempan yhteydessä tuomonen "alipaineventtiili?" tjsp. Eli siitä lähtee kaksi letkua, toinen menee kaasuläpän ja aktiivihiilisäiliön välissä kulkevaan letkuut t-haaralla. Toinen letku menee imusarjaan, ilmeisesti jälkiasennettuun lämpöanturiin, ja sitä edelleen b-paineensäätimen ja imusarjan väliseen letkuut t-haralla. Lämpimänä tuo imusarjassa oleva anturi menee kiinni, eikä päästä painetta läpi, kylmänä siintä kulkee ilma läpi.

    Eli mitähän tuo kyseinen mötikkä tekee tuolla? Joku jälkiasennus päästöihin liittyen ilmeisesti saksassa laitettu.
    Last edited by Jari11; 15-12-2015, 09:39. Reason: kirjoitusvirhe

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by duunari76 View Post
    Eli tällainen tilannehan siellä nyt sitten on. Ostin romuttamolta uudemman mallin iskarit, vakaajan ja koiranluut, mutta eihän ne menny sinne, vaan vakaajan kiinnitys oli liian edessä. Ilmeisesti oikeanmittaista vakaajaa ei ole olemassa tällaiseen, vaan pitää siirtää korissa olevat kiinnikkeet, jos haluaa uudemman mallin iskareita käyttää?

    EDIT: Multi-Quote
    Originally posted by biimerrrrville View Post
    sama tilanne täällä. monessa paikassa lukee että tuo vakaaja täytyy vaihtaa vaan kukaan ei kerro että mistäs mallista sen oikean vakaajan sinne löytää kun se uudempihan sinne ei käy. varmaan helpoin vaihtoehto lyhentää tuota vanhaa ?
    Minulla ei ikinää ole ollu tollaista e36:sta missä on vanhan mallin vakaajan kiinnitys. Mutta jos esim. tätäkin kuvaa kattoo, niin tuon perusteella pitäs mennä kun vain vaihtaa uuden mallisen koiranluun ja sen pidikkeen tukivarteen:


    Toki se koiranluu saattaa mennä vähän outoon kulmaan, mutta mulla omassakin se on aivan vinksallaan ja silti pelaa

    Leave a comment:


  • biimerrrrville
    replied
    Originally posted by duunari76 View Post
    Eli tällainen tilannehan siellä nyt sitten on. Ostin romuttamolta uudemman mallin iskarit, vakaajan ja koiranluut, mutta eihän ne menny sinne, vaan vakaajan kiinnitys oli liian edessä. Ilmeisesti oikeanmittaista vakaajaa ei ole olemassa tällaiseen, vaan pitää siirtää korissa olevat kiinnikkeet, jos haluaa uudemman mallin iskareita käyttää?

    EDIT: Multi-Quote
    sama tilanne täällä. monessa paikassa lukee että tuo vakaaja täytyy vaihtaa vaan kukaan ei kerro että mistäs mallista sen oikean vakaajan sinne löytää kun se uudempihan sinne ei käy. varmaan helpoin vaihtoehto lyhentää tuota vanhaa ?

    Leave a comment:


  • duunari76
    replied
    Originally posted by duunari76 View Post
    Mitenkä, kun mulla oli vanhoissa iskareissa tuo koiranluun korvakko, mutta näissä uusissa ei ole, niin noitahan ei varmaan saa sitten mitenkäån paikoilleen?
    Originally posted by JJT View Post
    Vakaajan kiinnityksen vaihtamalla tukivarteen. Vaihtoon menee tietääkseni vakaaja ja tietenkin koiranluut.
    Originally posted by duunari76 View Post
    Joo, tämä selvisikin jo tuolta realoemista. Ilmeisesti tuolla mun kiinnityssysteemillä on tehty vain osa -91 vuosimallin autoista, ja sitten huomattu, että tuo on jotenkin parempi. Onkohan alustassa muuta eroa uudempiin?
    Originally posted by jr66 View Post
    On eroa eli nimenomaan etuvakaajan kiinnityskorvakon paikka runkoaisoissa muuttuu ajankohtana x jolloin myös vakaaja muuttuu, tietenkin tämä korvakon muutos oli käsittääkseni eri aikaan kuin vakaajan pään kiinnityksen muutos iskarista tukivarteen = jonkun aikaisemman om. tekemä muutos kohtaan x sekoittaa seur. om/asentajan pään kun sopivan pituista vakaajaa ei tahdo löytyä mistään, muutama tapaus näitä on foorumilla vuosien saatossa ollut.
    Muuten alusta on läpi vuosien samanlainen.
    Eli tällainen tilannehan siellä nyt sitten on. Ostin romuttamolta uudemman mallin iskarit, vakaajan ja koiranluut, mutta eihän ne menny sinne, vaan vakaajan kiinnitys oli liian edessä. Ilmeisesti oikeanmittaista vakaajaa ei ole olemassa tällaiseen, vaan pitää siirtää korissa olevat kiinnikkeet, jos haluaa uudemman mallin iskareita käyttää?

    EDIT: Multi-Quote
    Last edited by duunari76; 14-12-2015, 21:34.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Jos lähetään siitä liikkeelle, että riittää.
    No pysytään siinä sitte toistaseks niin kauan kunnes oon vaihtanu uuden letkun kiitos

    Leave a comment:


  • Paha Arkkitehti
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Saako sedanin takalasin tiivisteen vaihdettua ilman, että lasi irrotetaan? Eli tiiviste joka kiertää lasin sivu- ja yläosat...
    Osanumerot: 51311977277 ja 51318119281.

    Ensimmäinen on yläpuolinen/sivuilta kulkeva tiiviste, jälkimmäinen lasin alaosan tiiviste. Vaihdetaan lasi paikallaan, tilasin tuon juuri smidiltä ~40EUR hintaan.

    Leave a comment:

Working...
X