Originally posted by bmw323it
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by aku1979 View PostMissä kilsoissa kuuluu vaihtaa?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostNo eipä ole pitkä vaihtoväli.
Millaisia autoja nää e36:t on ajaa ja omistaa vaikka vs. E90?
Ajoltaan ok jos alusta yms on kunnossa.
M43 koneiset pikkumoottoriset on ketjulla jakopää.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostMillaisia autoja nää e36:t on ajaa ja omistaa vaikka vs. E90?
Teinit suorastaan jonottaa kyytiin, tai tämä on ainakin tavoite, harvemminpa se tuntuu toimivan. Besserwisserit tulevat kovasti kyselemään, mutta lopputulos on aina sama: huonon ostit. Ei mitään järkeä, ja heidän jokaisella autolla (Volvo, Toyota tai Lada) on ajettu ainakin kaksi maailmanympärysmatkaa yhdellä tankillisella. Varaosat voi ostaa oravannahoilla ja jopa vaimo osaa vaihtaa ne.
Talvisäällä kannattaa olla tarkkana, ilkkujien ja tööttäilijöiden lauma on taattu, silloinkin jos penkkakosketus ei ole oma vika. Jopa se maitoautokuski ilkkuu paskaisesti tankkerinsa ikkunasta peruuttaessaan kyljestäsi ja penkasta pois. Mitäs ei pysynyt lapasessa.
Ei vaan hyviä ne on ajaa ja edullisia omistaa. Ruoste taitaa olla se vakavin riesa, toisena tulee alustan/ohjauksen/pyöräntuennan osat joita kyllä joutuu joka leimalle vaihtamaan jos halvinta tarviketta työntää tilalle. Nykymittapuulla tietenkin askeettinen ja ahdas, ja myynnissä olevat suurimmaksi osaksi jo vakavassa harrasteiässä ja/tai -kunnossa.1997 E39 523i Cosmosschwartz
sigpic
Gone with the wind:
1994 VW Passat 2.0
1995 E36 323i
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostMinkälaisia ehostuskohteita e36:t on noin yleisesti? Mitä perusvikoja tulee eteen? Mietin jos hommaisi 1.6i sedanin harjoitteluprojektiksi.
M40 näissä on tämä surullisen kuuluisa nokka ongelma, käy kuin diesel ja lopulta ei kierrä enää, jakopäätäkin saa olla punomassa melko usein
M43 on taasen hyvä mosa, pääsääntöisesti ei paljon raksuttele, jos on muistettu edes joskus vaihtaa öljyjä, jakopää ketjulla.
Summarum, itse tykkään, peruskäyttiksenä menee loistavasti, halpoja ylläpitää, osia löytyy, ja ohan tälläinen vakio alustainen E36 mukava pehmonen ajaa
omassa 316i M43 moottorissa matkakulutus about 6.5l luokkaa, eli ihan höyryillä mennään.
ps mulla olis sulle myydä hyvä aihio vaikka mihin, http://www.nettiauto.com/bmw/316/7470824-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
-
Originally posted by LordHamwich View PostValoissa viereltä lähtee haastamaan se kaupparatsu Audilla, vanhus Kialla tai vaikka Antti Teivainen hevosen kanssa jos kännipäissään on sattunut liikenteeseen karkaamaan. Siinä vaiheessa kun olet edellä metriäkään, alkaa hillitön valo- ja riikkarishow.
Teinit suorastaan jonottaa kyytiin, tai tämä on ainakin tavoite, harvemminpa se tuntuu toimivan. Besserwisserit tulevat kovasti kyselemään, mutta lopputulos on aina sama: huonon ostit. Ei mitään järkeä, ja heidän jokaisella autolla (Volvo, Toyota tai Lada) on ajettu ainakin kaksi maailmanympärysmatkaa yhdellä tankillisella. Varaosat voi ostaa oravannahoilla ja jopa vaimo osaa vaihtaa ne.
Talvisäällä kannattaa olla tarkkana, ilkkujien ja tööttäilijöiden lauma on taattu, silloinkin jos penkkakosketus ei ole oma vika. Jopa se maitoautokuski ilkkuu paskaisesti tankkerinsa ikkunasta peruuttaessaan kyljestäsi ja penkasta pois. Mitäs ei pysynyt lapasessa.
Ei vaan hyviä ne on ajaa ja edullisia omistaa. Ruoste taitaa olla se vakavin riesa, toisena tulee alustan/ohjauksen/pyöräntuennan osat joita kyllä joutuu joka leimalle vaihtamaan jos halvinta tarviketta työntää tilalle. Nykymittapuulla tietenkin askeettinen ja ahdas, ja myynnissä olevat suurimmaksi osaksi jo vakavassa harrasteiässä ja/tai -kunnossa.Kusipäisille ihmisille kusipäisten autoja.
Comment
-
-
Originally posted by Eepo View PostRuoste näissä tuppaa olemaan se pahin ongelma. sikäli jos näitä haluaa rakentaa, niin purettuja autoja löytyy pilvinpimein, ja uudetkaan osat ei maksa normaali tojotan osia enempää.
M40 näissä on tämä surullisen kuuluisa nokka ongelma, käy kuin diesel ja lopulta ei kierrä enää, jakopäätäkin saa olla punomassa melko usein
M43 on taasen hyvä mosa, pääsääntöisesti ei paljon raksuttele, jos on muistettu edes joskus vaihtaa öljyjä, jakopää ketjulla.
Summarum, itse tykkään, peruskäyttiksenä menee loistavasti, halpoja ylläpitää, osia löytyy, ja ohan tälläinen vakio alustainen E36 mukava pehmonen ajaa
omassa 316i M43 moottorissa matkakulutus about 6.5l luokkaa, eli ihan höyryillä mennään.
ps mulla olis sulle myydä hyvä aihio vaikka mihin, http://www.nettiauto.com/bmw/316/7470824
On se M43:lla moottorilla sittenkin...Last edited by aku1979; 27-08-2015, 00:35.
Comment
-
-
Originally posted by Coupe* View PostM50 vaimeasti naputtaa, ei ole nostajista kuuluva ääni. Jotkut on puhunut että kampuran tai nokan anturin vaihdolla vika poistuisi, ainakin M52 koneissa. Onko kokemuksia mitä lähtisi tiskiltä kyseleen?1997 E39 523i Cosmosschwartz
sigpic
Gone with the wind:
1994 VW Passat 2.0
1995 E36 323i
Comment
-
-
Originally posted by LordHamwich View PostJos nokan anturi on kuollut niin silloin se pitää kyllä sellaista säksätystä/naputusta, ei edes hirveän vaimeaa varsinkaan pelti auki. Koodeistahan sen äkkiä näkee.
Comment
-
-
Originally posted by LordHamwich View PostJos nokan anturi on kuollut niin silloin se pitää kyllä sellaista säksätystä/naputusta, ei edes hirveän vaimeaa varsinkaan pelti auki. Koodeistahan sen äkkiä näkee.Originally posted by zener View PostJoo, suuttimet kyllä tekee töitä ku nokan anturi on rikki. Taputtaa ihan kivasti.Ja kyllä se mekkala taitaa ihan hyvin kuulua varsinkin pellin ollessa auki.
Comment
-
-
Originally posted by LordHamwich View PostJos nokan anturi on kuollut niin silloin se pitää kyllä sellaista säksätystä/naputusta, ei edes hirveän vaimeaa varsinkaan pelti auki. Koodeistahan sen äkkiä näkee.Originally posted by zener View PostJoo, suuttimet kyllä tekee töitä ku nokan anturi on rikki. Taputtaa ihan kivasti.Originally posted by Coupe* View PostNoni, kiitos teille tiedosta!Ja kyllä se mekkala taitaa ihan hyvin kuulua varsinkin pellin ollessa auki.
Comment
-
-
No niin, täällä olis E36, jossa on keskuslukko-ongelmaa. Ette oo varmaan ikinä kuullu semmosesta?Eli kun laittaa ovet lukkoon kaukosäätimestä, niin loikkaa samantien lukon nupit takas ylös. Ovet saa kyllä pysymään lukossa, jos painaa ensin kiinni ja tuon itsestään aukeamisen jälkeen painaa auki, jonka jälkeen taas uudestaan kiinni.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Onkohan menny bemarista nostajat vai kiertokangen laakerit kun kuuluu lämpimä aika kova läkätys? Auton alta kuuluu kaikista koviten kun seisoo kuskin oven vieressä.
Kylmänä ei kuuluu mitään mutta kun lämpiää niin alkaa, loppuu vähäks aikaa kun käy ajamassa reilummilla kierroksilla. Auto on 328.Last edited by epee; 30-08-2015, 17:17.
Comment
-
Comment