Originally posted by matke
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 kysymyksiä ja vastauksia XII
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
 Itse suosittelen CCFL-rinkuloita. Mielestäni SMD on ehkä liian kirkkaat ja sinisemmät, tosin nykysin on saatavilla eri värisävyjä ja säädettäviäkin. Kytkentä siten, että palaa aina kun parkit tai ajovalot päällä.
 
- 
	
	
	
	
 M50B25 jakoketjun kiristin
 
 Eli ongelmana M50 moottorin jakoketjun kiristin.
 Onko 94/09 tullut M50 kiristin samanlainen kun M52 kiristin?
 Minulla on moottori jossa kiristimen kiinnitystappi suora ja kiristin tulee lukkorenkaalla kiinni. Eli M52 kiristin ei ainakaan sovi paikalleen.
 Lohko ostettu erikseen eli ei tietoa minkä vuoden lohko kyseessä.
 Edit: varaosanumeroiden mukaan ainakin kiristinlaahaimen tappi muuttuu 94 vuonna mutta BMW fans info näyttää kuitenkin että M50 kiristinlaahain olisi aina sama M50 moottorissaLast edited by Biimersson; 26-12-2019, 20:11.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Mitkä ois hyvät angel eyes e36 umpioihin? Ja miten ne kannattaa kytkeä?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Latausjännite? Toisella akulla kokeiltu? Maadoituspisteet? (akku ja moottori)Originally posted by petepee View PostOlisko tietoo mistä voisi johtua kun antaa kierroksia niin mittaristo sekoo, alkaa valot himmenemään ja bensa sekä lämpömittari menee nollille. Kokeiltu nyt kahdella eri mittaristolla, molemmilla sama vika.Last edited by MikkoJII; 22-12-2019, 18:37.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Tyyppivika tuo sekoilu mutta 2 eri mittaristoa :think Onko kokeiltu varmasti toimivalla mittaristolla ?Originally posted by petepee View PostOlisko tietoo mistä voisi johtua kun antaa kierroksia niin mittaristo sekoo, alkaa valot himmenemään ja bensa sekä lämpömittari menee nollille. Kokeiltu nyt kahdella eri mittaristolla, molemmilla sama vika.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 E36 mittaristo
 
 Olisko tietoo mistä voisi johtua kun antaa kierroksia niin mittaristo sekoo, alkaa valot himmenemään ja bensa sekä lämpömittari menee nollille. Kokeiltu nyt kahdella eri mittaristolla, molemmilla sama vika.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Kaikki 28:sit on vähintään 38mm männällä. Avot ja farkut voi erota, esim. 316i Touring on noiden ym. vaihtoehtojen sekoitus, jäähdyttämätön levy ja 38mm mäntä.Originally posted by jr66 View PostTakalevyt 325i 280x10, 323i ja 328i 276x19. Ja isommat männät joo, 36 vs. 38 mm. mutta oliko vain farkussa :think
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 sekä hitusen isommat männät, takana siis.Originally posted by JJT View PostEdessä samat, takana on jäähdytetyt levyt 328i ja 323i.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Paljon kiitoksia!😊Originally posted by Haju69 View Posthttp://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ke_brake_disc/
 
 Sieltä vertailemaan ja kannattaa muutenkin tutustua sivustoon tai sitten vaikka https://www.realoem.com/bmw/select.do
 Loistavaa infoa. Jos oikein osasin vertailla niin 325i/328i etujarrut näytti samoilta, mutta takajarrut erit.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Originally posted by ErikFinn View PostOnko noissa samankokoiset levyt, vai 328i:ssä isommat?
 Ja olikos sedanissa 1993 286mm etulevyt?
 
 Sieltä vertailemaan ja kannattaa muutenkin tutustua sivustoon tai sitten vaikka https://www.realoem.com/bmw/select.do
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 E36 325i / 328i jarrukoko?
 
 Onko noissa samankokoiset levyt, vai 328i:ssä isommat?
 Ja olikos sedanissa 1993 286mm etulevyt?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Vielä yks moottori ei käynnisty swapin jälkeen postaus
 
 Pitääkö ews moduuli olla kytketty ecu:hin vaikka ews on ecu:lta pois ohjelmoitu?
 
 
 
 Pistin nimittäin 95 vuodelta oleva m42 kone kiinni E36 316 koriin. Auto on tulossa jäärata käyttöön ja kaikki oli sisältä purettu. Tällä hetkellä ei löydy avain lukko, ews moduuli tai muuta elektroniikka. Hommasin siksi e36 m42 ecu mistä piti olla ews poistettu sekä moottorin täydellinen johtosarja.
 
 
 
 Avainlukon tilalle on laitettu kytkin/painike. Akku jännite sekä start/run jännite tulevat ecuhin oikeihin pinneihin, maadoitus pitäis olla ok. Kampiaxelin anturi näyttää 500ohm mitattu ecu liittimestä. DMEn pää relee vetää ja kone pyörii starttaessa, kipinä ei löydy eikä bensa pumpun relee vetää.
 
 
 Jos ecu aina vaadi kommunikointi RXD/TXD liittimellä niin siinä on selkeä vika, jos ei niin otan mielesti muuta vinkkejä vastaan
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Ei viikkoa ilman vikoja ja nyt vuorossa Airbag  
 
 24 Digital seat occupation recognition
 Error frequency: 1
 Remain over limiting value
 
 4 Ignition circuit 0 -> driver airbag
 Error frequency: 4
 Remain over limiting value
 
 Koodi 24 = Vänkärin istuimen matto?
 Koodi 4 = Slipring? (taasko)
 
 Nollasin nuo koodit ja syttyi valo uudestaan, mutta en enää lukenut koodeja tälle päivää.Last edited by MikkoJII; 15-12-2019, 18:08.
 Leave a comment:
 
	
Leave a comment: