Tuli tämmöinen mieleen että voisiko ehkä joskus hajonneen muovisiipisen vesipumpun romua olla jossain tukosta tekemässä :think Muut syyt on kohta käyty läpi monta kertaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kukkakeppi View PostJoo mutta tossissaan lämmöt nousevat (ainakin mittarin mukaan). Ja tuo syyläri on niin epätasaisen lämmin, kun ajaa jonkun matkaa (lämmöt lähtee nousuun) ja pysähtyy mittaamaan, on syyläri yläosastaan melkein 90 astetta ja alhaalta lähes nollassa.
Tyhjäkäynnillä lämmöt kestävät kurissa jos huudattaa lämppäriä täysillä. Sen jos kääntää kylmälle niin about 5minuutin kuluttua lämmöt jo punaisella. Tässä kohtaa alavesiletku lämpeää noin 20 asteeseen.
Ilmattu on tuolla samalla tavalla, ilmaruuvi auki ja nesteet koneeseen. Kokeiltu myös pullopatenttia, ei tulosta.
Onko kenelläkään vesikierron kuvausta tälle motille?Last edited by algernon; 21-03-2020, 09:00.M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
-
Originally posted by kukkakeppi View PostJoo mutta tossissaan lämmöt nousevat (ainakin mittarin mukaan). Ja tuo syyläri on niin epätasaisen lämmin, kun ajaa jonkun matkaa (lämmöt lähtee nousuun) ja pysähtyy mittaamaan, on syyläri yläosastaan melkein 90 astetta ja alhaalta lähes nollassa.
Tyhjäkäynnillä lämmöt kestävät kurissa jos huudattaa lämppäriä täysillä. Sen jos kääntää kylmälle niin about 5minuutin kuluttua lämmöt jo punaisella. Tässä kohtaa alavesiletku lämpeää noin 20 asteeseen.
Ilmattu on tuolla samalla tavalla, ilmaruuvi auki ja nesteet koneeseen. Kokeiltu myös pullopatenttia, ei tulosta.Originally posted by jr66 View PostTuli tämmöinen mieleen että voisiko ehkä joskus hajonneen muovisiipisen vesipumpun romua olla jossain tukosta tekemässä :think Muut syyt on kohta käyty läpi monta kertaa.Originally posted by algernon View PostEi se kuulosta ilmausongelmalta, jos syylärin alaosa on täydellisen kylmä niin siellä on kyllä tukos jossakin.
Onko kenelläkään vesikierron kuvausta tälle motille?
Comment
-
-
Originally posted by bimmermies View PostOn siellä jotain mutta ei sä täys oo
Originally posted by bimmermies View PostVoiko ulkona seisominen aiheuttaa et loppuis ku ajelee vaan?
Comment
-
-
tää ostettiin alunperin peltoautoksi, ajelin yhden kesän mutta katkes termarin pultti kun piti se vaihtaa kun ei meinannut enää kunnolla lämmetä talvella, niin jäi seisomaan pihalle varmaan vuodeksi. Nyt kun autokorttti on lähellä niin rupesin sitä laittelemaan, niin huomasin että ohjaus tosi raskas ja siinä tuntuu pykälä jne...
Comment
-
-
Originally posted by bimmermies View PostSiis on siellä aika mustan näköstä öljyä vähän reilu puolessavälissä säiliötä mutta ei täynnä
Originally posted by bimmermies View Posttää ostettiin alunperin peltoautoksi, ajelin yhden kesän mutta katkes termarin pultti kun piti se vaihtaa kun ei meinannut enää kunnolla lämmetä talvella, niin jäi seisomaan pihalle varmaan vuodeksi. Nyt kun autokorttti on lähellä niin rupesin sitä laittelemaan, niin huomasin että ohjaus tosi raskas ja siinä tuntuu pykälä jne...
Se on melkeinpä nostettava keula ylös ja kateltava vikaa tuolta hammastanko-rattiakseli suunnalta. Hammastangon suojakumit kun vetäsee sivuun niin näkee sitä tankoa paremmin. Kääntelee rattia vielä ääriasentoihin niin näkee vielä enemmän hammastangon kuntoa. Paha sanoa mikä siellä vois olla kun on kerran pellolla tykitelty menemään, mutta ruosteista tankoa veikkaan tai sitten rattiakselissa on jotain ongelmaa.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostNo nämä kannattaa varmaan vaihtaa jos oot käyttöön ottamassa.
Kai siellä ohjaustehostimen remmi on paikoillaan?
Se on melkeinpä nostettava keula ylös ja kateltava vikaa tuolta hammastanko-rattiakseli suunnalta. Hammastangon suojakumit kun vetäsee sivuun niin näkee sitä tankoa paremmin. Kääntelee rattia vielä ääriasentoihin niin näkee vielä enemmän hammastangon kuntoa. Paha sanoa mikä siellä vois olla kun on kerran pellolla tykitelty menemään, mutta ruosteista tankoa veikkaan tai sitten rattiakselissa on jotain ongelmaa.
täytynee huomenna kattella alle... lisäksi mihinköhän hintaan sais m43 koneeseen ehjiä kansia käytettynä?
Comment
-
-
Originally posted by bimmermies View PostOn siellä remmi, eikä se nyt niin jäykkä oo, kyl se tehostin jotain tekee
täytynee huomenna kattella alle... lisäksi mihinköhän hintaan sais m43 koneeseen ehjiä kansia käytettynä?
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostJoo ei tuo enää ilmaus- ja termariongelmalta kyllä kuulosta noilla oireilla. Olen samaa mieltä jr66:n ja algernon:n kanssa, mahdolliselta tukokselta kuulostaa.
Tai ylipäätään, miten on mahdollista että lämppärillä vesi kiertää, mutta syylärillä ei:think
Comment
-
-
Joo nyt on harrasteltu taas vesileikkejä. Otin vaihteeksi termarin pois ja laitoin pelkän kotelon tilalle. Sitten työnsin alavesiletkusta vettä sisään. Vettä virtasi pihalle ylävesiletkusta. Irroitin myös lämppärille tulevan letkun ja työnsin vettä sinne. Tuli alavesiletkusta pihalle. Eli ei kai tässä sen kummoisempia tukoksiakaan ole?
Noh, pakkasnesteet taas sisään ja ilmaamaan. Taas sama lopputulos, neste ei kierrä, ei edes ilman termaria. Itse kotelo lämpenee sinne noin 90 asteeseen, mutta letkun alkaessa lämpötila laskee nopeasti sinne ulkolämpötilan tienoille.
Mitähän tässä oikein nyt sitten kokeilisi seuraavaksi
Comment
-
Comment