Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16451
    • Asikkala

    Tuli tämmöinen mieleen että voisiko ehkä joskus hajonneen muovisiipisen vesipumpun romua olla jossain tukosta tekemässä :think Muut syyt on kohta käyty läpi monta kertaa.

    Comment

    • algernon
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 288
      • Turku, Suami

      Originally posted by kukkakeppi View Post
      Joo mutta tossissaan lämmöt nousevat (ainakin mittarin mukaan). Ja tuo syyläri on niin epätasaisen lämmin, kun ajaa jonkun matkaa (lämmöt lähtee nousuun) ja pysähtyy mittaamaan, on syyläri yläosastaan melkein 90 astetta ja alhaalta lähes nollassa.
      Tyhjäkäynnillä lämmöt kestävät kurissa jos huudattaa lämppäriä täysillä. Sen jos kääntää kylmälle niin about 5minuutin kuluttua lämmöt jo punaisella. Tässä kohtaa alavesiletku lämpeää noin 20 asteeseen.
      Ilmattu on tuolla samalla tavalla, ilmaruuvi auki ja nesteet koneeseen. Kokeiltu myös pullopatenttia, ei tulosta.
      Ei se kuulosta ilmausongelmalta, jos syylärin alaosa on täydellisen kylmä niin siellä on kyllä tukos jossakin.

      Onko kenelläkään vesikierron kuvausta tälle motille?
      Last edited by algernon; 21-03-2020, 09:00.
      M
      850i -91 (EG11)
      Z3 2.8 -98 (CH31)

      325 -08 (VE31)

      Comment

      • MikkoJII
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 1807
        • Lapua

        Originally posted by kukkakeppi View Post
        Joo mutta tossissaan lämmöt nousevat (ainakin mittarin mukaan). Ja tuo syyläri on niin epätasaisen lämmin, kun ajaa jonkun matkaa (lämmöt lähtee nousuun) ja pysähtyy mittaamaan, on syyläri yläosastaan melkein 90 astetta ja alhaalta lähes nollassa.
        Tyhjäkäynnillä lämmöt kestävät kurissa jos huudattaa lämppäriä täysillä. Sen jos kääntää kylmälle niin about 5minuutin kuluttua lämmöt jo punaisella. Tässä kohtaa alavesiletku lämpeää noin 20 asteeseen.
        Ilmattu on tuolla samalla tavalla, ilmaruuvi auki ja nesteet koneeseen. Kokeiltu myös pullopatenttia, ei tulosta.
        Originally posted by jr66 View Post
        Tuli tämmöinen mieleen että voisiko ehkä joskus hajonneen muovisiipisen vesipumpun romua olla jossain tukosta tekemässä :think Muut syyt on kohta käyty läpi monta kertaa.
        Originally posted by algernon View Post
        Ei se kuulosta ilmausongelmalta, jos syylärin alaosa on täydellisen kylmä niin siellä on kyllä tukos jossakin.

        Onko kenelläkään vesikierron kuvausta tälle motille?
        Joo ei tuo enää ilmaus- ja termariongelmalta kyllä kuulosta noilla oireilla. Olen samaa mieltä jr66:n ja algernon:n kanssa, mahdolliselta tukokselta kuulostaa.
        E32 750i 11/89

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          Originally posted by bimmermies View Post
          On siellä jotain mutta ei sä täys oo
          Jotain?

          Originally posted by bimmermies View Post
          Voiko ulkona seisominen aiheuttaa et loppuis ku ajelee vaan?
          Mitä tarkoitat ulkona seisomisella? Onko auto seisonut vuosikausia pihalla ja nyt otettiin ajoon? Annas nyt vähän enemmän infoa tästä tapauksesta.
          E32 750i 11/89

          Comment

          • bimmermies
            Bimmer Rookie
            • Aug 2018
            • 41
            • Lapinjärvi

            [QUOTE=MikkoJII;4188273]Jotain?

            Siis on siellä aika mustan näköstä öljyä vähän reilu puolessavälissä säiliötä mutta ei täynnä

            Comment

            • bimmermies
              Bimmer Rookie
              • Aug 2018
              • 41
              • Lapinjärvi

              tää ostettiin alunperin peltoautoksi, ajelin yhden kesän mutta katkes termarin pultti kun piti se vaihtaa kun ei meinannut enää kunnolla lämmetä talvella, niin jäi seisomaan pihalle varmaan vuodeksi. Nyt kun autokorttti on lähellä niin rupesin sitä laittelemaan, niin huomasin että ohjaus tosi raskas ja siinä tuntuu pykälä jne...

              Comment

              • MikkoJII
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 1807
                • Lapua

                Originally posted by bimmermies View Post
                Siis on siellä aika mustan näköstä öljyä vähän reilu puolessavälissä säiliötä mutta ei täynnä
                No nämä kannattaa varmaan vaihtaa jos oot käyttöön ottamassa.

                Originally posted by bimmermies View Post
                tää ostettiin alunperin peltoautoksi, ajelin yhden kesän mutta katkes termarin pultti kun piti se vaihtaa kun ei meinannut enää kunnolla lämmetä talvella, niin jäi seisomaan pihalle varmaan vuodeksi. Nyt kun autokorttti on lähellä niin rupesin sitä laittelemaan, niin huomasin että ohjaus tosi raskas ja siinä tuntuu pykälä jne...
                Kai siellä ohjaustehostimen remmi on paikoillaan?

                Se on melkeinpä nostettava keula ylös ja kateltava vikaa tuolta hammastanko-rattiakseli suunnalta. Hammastangon suojakumit kun vetäsee sivuun niin näkee sitä tankoa paremmin. Kääntelee rattia vielä ääriasentoihin niin näkee vielä enemmän hammastangon kuntoa. Paha sanoa mikä siellä vois olla kun on kerran pellolla tykitelty menemään, mutta ruosteista tankoa veikkaan tai sitten rattiakselissa on jotain ongelmaa.
                E32 750i 11/89

                Comment

                • bimmermies
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2018
                  • 41
                  • Lapinjärvi

                  Originally posted by MikkoJII View Post
                  No nämä kannattaa varmaan vaihtaa jos oot käyttöön ottamassa.



                  Kai siellä ohjaustehostimen remmi on paikoillaan?

                  Se on melkeinpä nostettava keula ylös ja kateltava vikaa tuolta hammastanko-rattiakseli suunnalta. Hammastangon suojakumit kun vetäsee sivuun niin näkee sitä tankoa paremmin. Kääntelee rattia vielä ääriasentoihin niin näkee vielä enemmän hammastangon kuntoa. Paha sanoa mikä siellä vois olla kun on kerran pellolla tykitelty menemään, mutta ruosteista tankoa veikkaan tai sitten rattiakselissa on jotain ongelmaa.
                  On siellä remmi, eikä se nyt niin jäykkä oo, kyl se tehostin jotain tekee
                  täytynee huomenna kattella alle... lisäksi mihinköhän hintaan sais m43 koneeseen ehjiä kansia käytettynä?

                  Comment

                  • bimmermies
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2018
                    • 41
                    • Lapinjärvi

                    Originally posted by bimmermies View Post
                    On siellä remmi, eikä se nyt niin jäykkä oo, kyl se tehostin jotain tekee
                    täytynee huomenna kattella alle... lisäksi mihinköhän hintaan sais m43 koneeseen ehjiä kansia käytettynä?
                    voikohan tohon ongelmaan liittyä se että, toinen kallistuksen vakaajan runkokumien kiinnikkeistä on ratkennut ja siellä ei ole kumipusla oikealla paikallaan?

                    Comment

                    • biimerrrrville
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 297
                      • Suomi

                      Originally posted by bimmermies View Post
                      voikohan tohon ongelmaan liittyä se että, toinen kallistuksen vakaajan runkokumien kiinnikkeistä on ratkennut ja siellä ei ole kumipusla oikealla paikallaan?
                      ei, mutta kannattanee korjata.

                      Comment

                      • jari1996
                        Newbiemmer
                        • Feb 2017
                        • 9
                        • Sawo

                        Mistäs lähtisin vikaa etsimään, kun kulutusmittari näyttää 80 vauhdissa tasakaasulla nollaa ja täyskiihdytyksessä ja tyhjäkäynnillä max 15-20l riippuen kuun asennosta. Vaikuttaako lambdat tai imm kulutusmittarin toimintaan? m52b25 kyseessä.
                        E36 323i, 320i ja kasa muunmerkkisiä.

                        Comment

                        • kukkakeppi
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2020
                          • 38
                          • Joensuu

                          Originally posted by MikkoJII View Post
                          Joo ei tuo enää ilmaus- ja termariongelmalta kyllä kuulosta noilla oireilla. Olen samaa mieltä jr66:n ja algernon:n kanssa, mahdolliselta tukokselta kuulostaa.
                          Jeps, täytynee sitten ruveta tukoksia etsimään. Mutta tosiaan jos jollain olisi jaettavaksi jonkunlaista diagrammia näiden vedenkierrosta niin auttaisi paljon. Ainakaan googlettamalla ei kovinkummoisia löytynyt. Ihan jo semmoisesta peeustiedosta olisi apua, esim se motin takana oleva laippa, tuleeko vai lähteekö siitä vesi? Laipasta lähtee kaksi haaraa, toinen menee lämppärin venttiilille ja toinen paikkaan X. Lämppäri toimii joten siis ainakin siellä kiertää vesi. Näin ollen laipallakin siis kiertää vesi. Eli jos kiertosuunta on laipasta lämppäriin niin laippa saa lämmintä vettä konelta. Ja montakohan reittiä koneesta tähän laippaan on, onko veden pakko kiertää kannen ja lohkon molempien läpi vai voiko se mennä esim. pelkästään kannesta?
                          Tai ylipäätään, miten on mahdollista että lämppärillä vesi kiertää, mutta syylärillä ei:think

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16451
                            • Asikkala

                            Ostettu peltoautoksi, nyt on vikaa monessa kohdassa. Paalaa se.

                            Comment

                            • bimmermies
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2018
                              • 41
                              • Lapinjärvi

                              Se vaan on yllättävän hyvin varusteltu compacti ja siisteis maaleis sähkö kattoluukku, sähkölasit, sähköpeilit, puolinahka sportit kipillä, msport puskurit edessä ja takana

                              Comment

                              • kukkakeppi
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2020
                                • 38
                                • Joensuu

                                Joo nyt on harrasteltu taas vesileikkejä. Otin vaihteeksi termarin pois ja laitoin pelkän kotelon tilalle. Sitten työnsin alavesiletkusta vettä sisään. Vettä virtasi pihalle ylävesiletkusta. Irroitin myös lämppärille tulevan letkun ja työnsin vettä sinne. Tuli alavesiletkusta pihalle. Eli ei kai tässä sen kummoisempia tukoksiakaan ole?

                                Noh, pakkasnesteet taas sisään ja ilmaamaan. Taas sama lopputulos, neste ei kierrä, ei edes ilman termaria. Itse kotelo lämpenee sinne noin 90 asteeseen, mutta letkun alkaessa lämpötila laskee nopeasti sinne ulkolämpötilan tienoille.


                                Mitähän tässä oikein nyt sitten kokeilisi seuraavaksi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎